کد خبر 262020
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۶

با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خط تولید موشک پدافند هوایی «صیاد 2» افتتاح و خاتمه تحقیقات سامانه پدافند هوایی «تلاش» اعلام شد.

به گزارش مشرق، سردار دهقان در تشریح دستاوردهای جدید وزارت دفاع طی سخنانی با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: در راستای تأمین تجهیزات پدافندی برای مقابله با تهاجمات هوایی، طراحی و ساخت موشک صیاد 2 در دستور کار قرار گرفت.

ویژگی‌های موشک صیاد 2

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های موشک صیاد 2 نیز گفت: این موشک دارای موتور سوخت جامد، با سیستم هدایت ترکیبی و قابلیت‌های عملیاتی بالاست.

وزیر دفاع ادامه داد: موشک صیاد 2 یک موشک پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که بر اساس فناوری‌های روز دنیا طراحی شده و قادر است انواع بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و اهداف با سطح مقطع راداری کوچک و دارای سرعت و مانور بالا را در محدوده عملیاتی خود منهدم کند.

سردار دهقان، قابلیت بالای ضد جنگ الکترونیک و ردیابی خودکار و مستقل را از دیگر ویژگی‌های این موشک پدافندی عنوان کرد.

وی درباره سامانه «تلاش» نیز اظهار کرد: این سامانه، یک سامانه پدافند هوایی برد متوسط و ارتفاع بلند است که برای مقابله با اهداف پرنده از جمله هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن بکار گرفته می‌شود و قادر است انواع بالگردها و هواپیمای بدون سرنشین را نیز منهدم کند.

وزیر دفاع در ادامه افزود: سامانه تلاش به منظور آشکارسازی و ردگیری هدف موشک صیاد 2 بمنظور پوشش نقاط حیاتی و حساس کشور در مقابله با تهدیدات هوایی غافلگیرانه هواپیمای مدرن جنگی طراحی و ساخته شد که بحمدالله با تست‌های موفقی که انجام داده است در آینده نزدیک در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

دهقان با بیان اینکه "این تجهیزات پیشرفته، حاصل مجاهدت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع است"، اظهار کرد: وزارت دفاع در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا که موضوع پدافند هوایی را از اولویت‌های بخش دفاع تعیین فرمودند، مصمم است با طراحی و ساخت انواع سامانه‌های پدافند هوایی در بردهای مختلف ضمن اجرای اوامر فرمانده معظم کل قوا نیازهای پدافند هوایی کشور را به نحو مطلوبی تأمین کند.



وی تصریح کرد: سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بحمدالله به سطحی از فناوری و قابلیت رسیده که قادر است بصورت کاملاً بومی نیازمندی‌های موشکی نیروهای مسلح را طراحی و تولید کند. طراحی و ساخت موشک‌های سجیل، شهاب 1، 2 و 3، قیام، فاتح، ظفر، قادر، نصر و دهلاویه بخشی از این توانمندی مؤثر و بازدارنده است.

وزیر دفاع در پایان با قدردانی از تلاش مدیران، دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع بخاطر طراحی و ساخت این تجهیزات پیچیده و پیشرفته، تأکید کرد که کارکنان وزارت دفاع و صنایع وابسته با روحیه جهادی که الهام‌گرفته از مکتب حسینی است بتوانند، از کشوری که متعلق به اهل بیت (ع) است به بهترین نحو ممکن دفاع کنند و بازدارندگی مؤثرتری را به منصه ظهور برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پرويز ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
    0 0
    شباهت زيادي به موشك استاندارد دارد .شايد كپي يا اصلاح شده استاندارد باشد .بحرحال موفقيت بزرگي است و بايد به ملت ايران تبريك گفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس