کد خبر 259099
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

دولت کره جنوبی در نظر دارد یکصد و دوازده فروند موشک پاتریوت از آمریکا خریداری کند.

به گزارش مشرق ، روزنامه تایمز کره جنوبی نوشت: کره جنوبی در جهت تقویت توانایی های نظامی و پدافند هوایی خود سفارش خرید یکصد و دوازده فروند موشک پاتریوت را به وزارت دفاع آمریکا داده است. آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کره جنوبی درخواست خرید خود را به همراه دریافت تجهیزات آزمایشی موشک ارسال کرده است.

 آژانس همکاری امنیتی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اینکه رضایت کنگره آمریکا برای فروش احتمالی موشک های پاتریوت به کره جنوبی گرفته شده است گفت ارزش فروش این تعداد موشک حدود چهارصد و چهار میلیون دلار است. موشک های پاتریوت که قدرت هدایت شوندگی بسیار پیشرفته و بالایی دارند در صورت اضافه شدن به سامانه پدافند هوایی کره جنوبی ، توانایی و قدرت نظامی این کشور را در مقابل حملات احتمالی موشک های بالستیک ، هواپیماهای جنگی و موشک های کروز بالا خواهد برد.



 موشک های پاتریوت نمونه پیشرفته موشک های پاتریوت یک و دو هستند. کیم کوآن جین وزیر دفاع کره جنوبی اعلام کرد سامانه پدافند موشکی کره جنوبی متشکل از موشک های پیشرفته پاتریوت دو و پاتریوت سه و همچنین موشک های ال-سام و ام-سام است. موشک های ال-سام و ام-سام موشک های پیشرفته زمین به هوا هستند که در چرخه توسعه قرار دارند.

 همین منبع خبری می افزاید درخواست کره جنوبی برای خرید موشک های فوق پیشرفته پاتریوت بیانگر این است که کره جنوبی تمایلی به پیوستن به سامانه دفاع موشکی بالستیک با رهبری آمریکا ندارد. از آنجائیکه چین یکی از شرکای اصلی و شماره یک کره جنوبی است و با پیوستن کره جنوبی به سامانه دفاع موشکی بالستیک تحت امر آمریکا مخالف است،کره جنوبی برای راضی نگه داشتن چین تمایلی به پیوستن نشان نمی دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس