آيت‌الله هاشمی رفسنجاني باید به تبعات بازی سیاسی خود در جامعه توجه کنند و کاری نکنند که اعتماد مردم، انقلابیون، دوستان و نخبگان جامعه را از دست بدهند و همه نسبت به ایشان بدبین شوند.

گروه سیاسی مشرق - چندی است اظهارنظر آيت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره شعار مرگ بر آمریکا، تبدیل به تیتر یک بسیاری از روزنامه‌ها و رسانه‌های زنجیره‌ای اصلاحات و غیر اصلاحات شده است و بواسطه سکوت چندروزه ايشان درباره خاطرات شخصی خود، رسانه‌های حامی فتنه موج‌سواری خود را برای منحرف‌کردن و استحاله شعارهای انقلاب انجام دادند.

درباره سیاستمدار بودن آقای هاشمی رفسنجانی، کمتر کسی شبهه ای دارد و دوستان داخلی و دشمنان خارجی بر این مسئله واقفند که ایشان در نوع خود، یکی از بازیگران مهم سیاسی در عرصه داخلی و خارجی هستند.

تلاش های ایشان در جهت پیروزی انقلاب اسلامی به همراه دیگر یاران انقلاب در کنار امام خمینی (ره)، مسؤولیت‌های محول شده به ایشان از سوی بنیانگذار انقلاب، اعتماد عمومی در دهه شصت و هفتاد به هاشمی برای مدیریت چرخه اجرایی کشور، اعتماد مقام معظم رهبری برای انتصاب ایشان به عنوان خطيب موقت جمعه تهران و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... نشان از سیاسی بودن هاشمی رفسنجانی است.

آفتي که گاه در کنار سیاسی‌بودن رخ مي‌نمايد سیاست‌باز بودن است که در نگاه ظاهری، شاید امری قبیح به شمار آيد و شاید در مواردی، حتی راهگشا هم باشد.

آنچه در این بین باید به آن توجه کرد، توجه به خطرات سیاست‌بازی است به‌گونه‌ای که ممکن است اين سیاست‌بازی به ضرر شخص تمام شود و هدفی که به دنبالش بودیم نه‌تنها محقق نشود بلکه عکس‌العمل بازي با افكار عمومي به گونه‌ای پیش رود که شخص نه تنها ضرر کند بلكه اعتبار خود را از دست بدهد.

یکی از مواردی که سیاسیون را تهدید می کند، بازی با افکار عمومی و آزمایش افکار عمومی بواسطه بازی‌های سیاسی است تا بتوانند نبض جامعه را درباره مسائل خاص اندازه گیری کنند.

از دیگر مصادیق بازی با افکار عمومی، وارد کردن مفاهیم و اصطلاحات خاص در اذهان مردم و سپس عقب‌نشینی از طرح همان مفاهیم است.

جناب آقای هاشمی در هر دو مصداق ذکر شده، وارد بازی شده اند و به نوعی با افکار عمومی مردم بازی کرده اند، به عنوان مثال عقب‌نشینی ایشان در ماجرای حذف شعار مرگ بر آمریکا نمونه ای بارز از همین موارد است.

ایشان در جواب به روزنامه جمهوری اسلامی مبني بر اينكه طرح موضوع امكان حذف شعار مرگ بر آمريكا در شرايط كنوني آيا اقدامي غيرلازم و در زمان نامناسب نبود، می گویند: اين خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسؤول سايت بدون هماهنگي اقدام به انتشار آن در اين زمان نمود كه اقدامي نادرست بود. علاوه بر اين، ايشان گفتند به دفتر تأكيد كرده‌ام افراد بدون هماهنگي و اطلاع قبلي از انتشار مطالب منتسب به من خودداري نمايند.

مصداق دوم درباره حواشی اظهارات جنجالی ایشان درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های شیمیایی در خاک سوریه و علیه مردم این کشور بود.

هاشمی رفسنجانی در جریان سفر به مازندران ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح‌ شیمیایی علیه شهروندان خود را مطرح کرد و با شگفتی آمیخته به‌ملامت بسیاری از مردم و کارشناسان روبرو شد.

دفتر هاشمی و روابط عمومی مجمع هیچ اقدامی نکردند تا اینکه صوت و فیلم سخنان هاشمی هم منتشر شد و برخی نمایندگان از جمله علی مطهری آن را تأیید کردند.

اما هنوز برخی فعالان سیاسی و نمایندگان دلسوز و علاقه‌مند به آقای هاشمی دوست ندارند دفتر ايشان بدین سرعت به سمت اشتباه استراتژیک و تحلیل غلط حرکت کند؛ اين بود که خواستند تا سخنان خلاف رویکرد نظام خود را رسماً تکذیب کند.

در این باره متأسفانه تحلیل‌های مختلف و بعضاً اشتباهی از جمله "پیری جسمی و ذهنی هاشمی و دادن اطلاعات غلط به او" مطرح شد تا اینکه آقای رفسنجانی سرانجام اظهارات جنجالی‌اش را تکذیب کرد.

آقای هاشمی رفسنجاني در ديدار اعضاي كميته فرزندان شاهد و ايثارگران با محكوم كردن تهديدات اخير آمريكا و برخي كشورهاي غربي عليه كشور سوريه گفته است: متأسفانه مردم سوريه كه حدود دو سال است درگير جنگ داخلي و انواع رنج‌ها وآوارگي كم‌سابقه هستند در حال حاضر نيز مورد تهديد خارجي به بهانه‌هاي هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شيميايي قرار گرفته‌اند.

او حاضر نشده است بگوید دولت سوریه متهم استفاده از سلاح شیمیایی نیست و این تروریست‌های خارجی هستند که مردم سوریه را زیر بمب های شیمیایی گرفته اند.

وي رسانه‌های منتقد را که با تکیه بر سند صوتی و تصویری از او انتقاد کرده‌اند، متهم به "همنوايي با اهداف دشمن" کرد و گفت: اخيراً نقلي از بنده در مورد سوريه، بهانه سوء استفاده و تخريب‌هاي جديد توسط اين‌گونه رسانه‌ها را فراهم كرد كه به هيچ وجه صحيح نيست.

مصداق سوم، درباره حاشيه آفريني خاطرات آقاي هاشمی رفسنجانی در فروردین ماه سال 91 و در گفت و گویی با فصلنامه مطالعات بین المللی بود، وي می گوید: " من در سال‌های آخر حیات امام(ره) نامه‌ای را خدمتشان نوشتم، تایپ هم نکردم، برای اینکه نمی‌خواستم کسی بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح کردم و نوشتم که شما بهتر است در زمان حیاتتان، اینها را حل کنید، در غیر این صورت ممکن است اینها به صورت معضلی سدّ راه آینده کشور شود.

گردنه‌هایی است که اگر شما ما را عبور ندهید، بعد از شما عبور کردن مشکل خواهد بود... یکی از این مسایل رابطه با آمریکا بود. نوشتم بالاخره سبکی که الان داریم که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست. آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟ معنای مذاکره هم این نیست که تسلیم آنها شویم. مذاکره می‌کنیم اگر مواضع ما را پذیرفتند و یا ما مواضع آنها را پذیرفتیم، تمام است."

بعد از بوجود آمدن حاشيه هاي بسيار درباره ادعاي آيت‌الله هاشمي، ايشان در ديدار با اعضای خط امام رهبری (ره) مجلس شورای اسلامی به نوعي از كنار ادعاي خود رد مي‌شود و با واژه سازي سياسي به نوعي به افكار عمومي القا مي كند كه امام خميني (ره) با درخواستش مخالف نبوده بلكه موافق هم بوده است، ايشان مي گويند: حرفهایم در مورد رابطه با آمریکا چیز جدیدی نیست و من حدود 2 ماه پیش با فصل نامه ای صحبت کردم که متأسفانه برخی در حال حاضر در مورد آن جنجال آفرینی کردند. هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه انتظار نداشتم واکنش ها به سخنانم در مورد رابطه با آمریکا در این حد باشد و جنجال آفرینی به بار بیاورد، ادامه می دهد: اگر بحث هایم در مورد رابطه با آمریکا در آن نامه مورد ایراد بود، حتما حضرت امام در همان زمان پاسخ من را می دادند.

آقای هاشمی به خوبی بر این مسئله واقف هستند که در مسائل کلان اجتماعی و حکومتی، تشخیص مصلحت از وظایف ولی فقیه است و این‌گونه نیست که هرکسی بر اساس درک شخصی خود، احساس کند مصلحت جامعه، ابراز فلان مسئله یا شبهه انداختن در فلان ماجراست.

به نظر می رسد اگر آيت‌الله هاشمی بخواهند در هر گذرگاهی و پیچ تاریخی، شبهه‌ای در جامعه در افکنند و بعد از برهم‌زدن نظم عمومی کشور و افکار عمومی، به‌راحتی از موضع خود عقب‌نشینی کند و تقصیر را به گردن دیگری بیندازد، سبب می‌شود اعتبار ایشان میان مردم، انقلابیون، نخبگان و دوستان از بین برود و همه نسبت به هاشمی بدبین شوند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 121
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • محسن ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    «بسم الله الرحمن الرحيم» در خصوص حذف شعار "مرگ بر آمريكا" مرقومه اي تقديم ميگردد در قالب شعر نو. با عنوان "مرگ را بايد سرود" مرگ را بايد سرود. مرگ را بايد سرود. تا بيدي هست لرزان، برگ ريزان، از وحشت تازيانه هاي وحشي باد . تا بوته هاي پژمرده از عطش آنسوي شن زار در آرزوي نمي از رود . تا بلبلكان وراي بركه، اسير شب، لب بسته، ميخ كوب، خسته از هجوم دود. تا ستاره اي كم فروغ در پس غبار سياه مه آلود، در ستيز با ابر كبود مرگ را بايد سرود آن طرف شهريست غمزده، مه آلود، خون آلود در هجوم سپاه شب، سپاه نمرود خشم را بايد فزود اين همه برگ فرو افتاده در بهار، اين همه آتش، اين همه تبر خون آلود سپاه شب را نفرين بايد نمود. مسرور به مرگ شاپركها نتوان بود. تاريكي شب را نفرين بايد نمود. مرگ را بايد سرود. مرگ را بايد سرود. خانه ها ويران، خفاشها در پرواز دلها خون از انبوه درد، انبوه راز گل ها خشكيده، مرغكان بي آواز بيرق خصم دون در اهتزاز شاد به سوگ چكاوكان ننوان بود. نفرين بايد نمود. مرگ را بايد سرود.
  • سيدساداتي ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    جاي سئوال مي باشدچنين افكارومواضح پوچ و جنجالي آقاي هاشمي چگونه درجايگاه رئيس تشخيص مصلحت نظام جايگاه اوست ؟فرياد مرگ برآمريكا درملت نهادينه وجا افتاده وكسي نمي تواندآنرا حذف كند.
  • فرهاد ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    احسنت به این شفاف سازی مشرق
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    هاشمی خود مرجعی برای تشخیص مصلحت نظام است و خود می داند که مسائل فقهی ربطی به مسائل سیاسی ندارد.
  • صرفا جهت اطلاع ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    نظر بزاریم منتشر میکنی!؟ برچسب ها:شما برید سوریه شهید بشید ازدست شما راحت بشیم تندور طالبان ریش دار افراطی
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تا وقتی گروه گروه مردم مظلوم عراق با توئطئه آمریکا و بمبهای آنها کشته می شوند باید مرگ بر آمریکا گفت. تا وقتی ملت مظلوم سوریه حتی کودکانشان نیز با حمایت آمریکا از تروریست ها و ناامن کردن این کشور واعدام می شوند و در خانه های خود امنیت ندارند باید بلند بلند گفت مرگ بر آمریکا. تا وقتی 7میلیون آواره سوری در کشورهای مختلف گرسنه و بی پناه برگ درخت می خورند و در دامهای فساد می افتند باید گفت مرگ بر آمریکا. ... جنایات امروز آمریکا کمتر از دیروز نیست. نه تنها این شیطان عوض نشده بلکه چهره شیطانی خود را بیشتر نمایان می کند و این ساده لوحی ماست که باور کنیم اگر به شیطان روی خوش نشان بدهیم با ما کاری ندارد. او با نسل ما دشمن است و می خواهد نسال شیعه و مسلمان را به عنوان آخرین بازمانده های دین راستین خداوند از روی زمین بردارد.
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    نظرات آقای هاشمی در انتخابات رای آرود آن وقت این فرد می گوید هاشمی مواقب بدبینی مردم باشد - آخه یک موجود چقدر باید بی حیا و بی انصاف باشد -
  • sadat ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    به چه زبونی باید بهشون گفت ؟یا چطور باید بهشون فهموند که آمریکا دشمن دیرینه بوده و هست،جنایتکار بوده و هست دوستان پیشنهادات خودتون رو بفرستین بلکه سبب خیری بشه واسه بعضی ها تا هدایت بشن
  • ستوده ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خدا شر منافقان را کم کند.....آمین
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    بخاطر دشمني آمريكا باملت ايران هميشه بايد مرگ بر امريكا واسرائيل گفت نه بخاطر ملت عراق كه هنگام گرداندن اسراي ايراني در شهرهاي عراق شيشه هاي ماشين را مي شكستند و بچه هاي سلحشور مارا آزار مي دادند مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل غاصب
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم به آقای هاشمی خوشبین هستند البته همان مردمی که رای به هاشمی (روحانی ) دادند
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مشرق تندرو، شما نگران محبوبیت آیت الله نباش. شما برو با برادر عزت ا... و برادر حسین برنامه تخریبی بریز. اگه نسوختی منتشر کن
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    چرا مرگ بر شوروی راحت حذف شد هیچ کس هم ناراحت نشد خدا وکیلی مملکت ما از روسیه بیشتر ضربه خورده یا امریکا یک نگاه به کشور های زیر مجموعه روسیه بیندازید چه در گذشته چه در حال ........S300...میشود با غرب هم خوب بودو اصولمان را حفظ کرد .در مورد سوریه کارخانهای سلاح شیمیایی حتما ما مردم است .100.000هزار کشته دروغ است .خواهش میکنم تحمل شنیدن حرف مخالف و داشته باشید و منطقی جواب بدید.
  • سید مصطفی ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    م ر گ بر آمریکا شیطان بزرگ م ر گ بر ضد ولایت فقیه
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خوشبحال شما کندرو اعتدالی!مردم نمیدونند این همه اعتدال رو چکارکنند
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مردم از همان ابتدا همه چیز را میدیدند و میدانستند.. فقط به جای فریاد، سکوت کرده اند
  • جوان ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام مشرق جان یک سوال داشتم. خواهش می کنم اگه واقعا رسانه آزاد هستید و نه وابسته و از جواب دادن به سوالات مخاطبانتان هراس ندارید این سوال را جواب بدید. خواهش می کنم از دوستان دیگه که فحاشی نکن فقط منطقی بحث کنیم. آقای هاشمی یک خاطره از حضرت امام در مورد شعار مرگ بر آمریکا مطرح کردند کلی سر و صدا شد که صحت و سقم نداره و امام چنین حرفی نزده. خب درست حالا میشه بفرمایید چطوره که در انتخاب رهبری بعد از رحلت امام با استناد به خاطره آقای هاشمی رهبری آقای خامنه ای از جانب امام مورد تایید قرار میگیره و کسی هم بررسی نمیکنه که نامه مکتوب باید باشه و یا صحت و سقمش باید بررسی بشه. ببینید من صحبتم این نیست که آقای هاشمی راست میگه یا دروغ. من میگم برخورد ما با وقایع منطقی نیست یعنی در موقعیتهای متفاوت نظرات متفاوت داریم. تقاضا دارم این منتشر و یا حداقل بحث در این مورد داشته باشید که حداقل من بفهمم کجا اشتباه می کنم. با تشکر
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    دوست عزیز صرفا جهت اطلاع شما عرض می کنم بمب هایی که در عراق منفجر میشن مصداق از ماست که بر ماست هستند (کشورهای همسایه (ت.... ا.... ع...... ک...)در جهت تامین منافع خود این بمب گذاری ها را هدایت می کنند) و تنها کشوری که در حال حاضر خواستار آرامش در عراق است آمریکاست
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    لطفا منظورتون را از افکار عمومی روشن کنید اگر منظور از افکار عمومی مردم هستند که همین مردم به قدری از هاشمی حمایت کردن که شما به قدری وحشت زده شدین که حاظر شدید ننگ ابدی رد صلاحیت این مرد بزرگ را بر پیروزی قاطع ایشان ترجیح بدهید شما رو به خدا هر کاری میخواهید انجام بدهید از مردم هزینه نکنید لطفا یک نگاهی به همین کامنتهای سایت خودتون بکنید متوجه همه چیز میشوید در صورتی که اصولا خوانندگان سایت شما بالای 70%باید اصولگرایان تند رو باشند
  • میترا1 ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اقای هاشمی در یک عقب نشینی اشکار گفتند : اعتقاد امام این بود که شعار مرگ بر امریکا از رادیو تلویزیون پخش نشود !!!!!!!! تا همین چند سال پیش هم ما سرود زیبای امریکا امریکا مرگ به نیرنگ تو خون شهیدان ما میچکد از چنگ تو و سرودهایی با مضمون مرگ بر امریکا از ضدا و سیما میشنیدیم . سوال من اینست که برادر ایشان که رئیس س و ص بود چرا در برابر حکم امام ایستادگی کردند و این شعارها را پخش میکردند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! اقای هاشمی شعری گفته اند که قافیه اش با هیچ چیز جور در نمی اید و هر طرفش را بگیری یک جوری ضدیت با امام و راه امام از ان بیرون میزند . امان از پیری که انسان را فراموشکار میکند
  • محی الدین ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    دمت گرم داداش خوب نوشتی
  • اکبر اقا ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مشرق جون این بد بینی رو شما درست میکنی روزی نیست که عکسی از هاشمی یا خانوادش نزنی چند روزم هست که گیر به عفت خانم دادی از سفر اروپا گرفته تا کرمانشاه.....
  • سیب کال ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اقای هاشمی حیف از سابقه انقلابی ات. خودت را به دست ضدانقلابهای کینه ورز نسبت به امام و انقلاب مسپار... راستی دوستان حالا فهمیدن چرا ایشون تایید صلاحیت نشدن برای انتخابات ریاست جمهوری؟
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    افکارعمومي با حضرت ايت الله موافق است مي گوئيد نه نظر سنجي کنيد
  • میثاق ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام اصلا از نظرت خوشم نیومد.من نه ریش دارم و نه افراطیم و نه تند رو/اتفاقا طرفدار روحانیم هستم. ولی این دلیل نمیشه چرتا و پرت بگی. در ضمن دیانت به ریش نیست.نمی دونم چرا همش از رو ظاهر افراد قضاوت می کنید. شما ها هم برین خارج از دست شما ها راحت بشیم.اونجا براتون همه چیز امادست.کسی زورتون نکرده یا علی.
  • حسن ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    رفتار افراطیون سالهای 84 - 1376 همشه ساختار شکنانه بوده است. در آن دوران جناب آقای خاتمی فکر می کرد ازاین نمد کلاهی خواهد داشت!!! که البته کلاه را داشت!!! ولی کلاه گشاد!!! حالا آیا جناب آقای رفسنجانی هم همین مسیر را طی می کند؟؟؟ امیدواریم که ......
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سي كه توان اداره سايت شخصي خود را ندارد چگونه ميخواست رئيس جمهور مملكت بشود. ايشان الزايمر گرفته بايد از داروهاي يارانه اي دولت استفاده نمايد.
  • ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مثل اینکه یادتون رفته با همین نقل قول های آیتالله هاشمی رهبر مملکت انتخاب شدند! درضمن چطور بعداز 3 سال یاد حرف آیت الله افتادید و ازش پیراهم عثمان درست کردید؟ صدای خرد شدن استخوان افراطیون ناجور شنیده میشه آقایان برادر.
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    باسلام:آقای هاشمی چند ساله تلاش می کنه از قطار انقلاب پیاده شود.ولی حجب وحیا مردم وسعه صدر رهبری مانع این موضوع شده است.انشائ الله به رهبری سعه صدر بیشتر ومردم نیز با حیا بمانند.
  • ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خوب هاشمی دیگه چکارش کنیم.
  • اصلاح طلب ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ما می خواهیم رابطه برقرار کنیم شما افراطی ها شرط می گذارید اگرشده 2 سوم جمعیت کشور را کوچ دهیم یا در جنگ داخلی طلف بشن کار ما پیش می رود و از دست ریش خلاص می شویم
  • اصغر ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    باید به هر ترتیبی که شده افکارمان را گسترش دهیم حالا شده سخنرانی های امام را جابجاکنیم باید همه چیز به نفع ما شود.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ما می گوئیم ولی چطور مسئولین عراقی می شینند ومذاکره می کنند ؟ افکارعمومی علاقه ی خود به هاشمی رادر انتخابات نشان داد
  • ایرونی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    در همین گذرگاههای حساس است که مردم چهره واقعی برخی افرادبه ظاهر انقلابی را می بینند.
  • بابک ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مرگ بر اسرائیل و آمریکا و متحدانشان!
  • مهدی 90085 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    هنوز جای امیدواری هست که در مورد انرژی اتمی وهمجنس گرایی نظری ارایه نفرموده اند .........طرفداراش بد جوری ضایع شدند
  • ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مسلمانان بايد بـدانـنـد تـا زمـانـى كـه تـعـادل قـوا در جـهان به نفع آنان برقرار نشود، هميشه منافع بـيـگـانگان بر منافع آنان مقدم مى شود. و هر روز شيطان بزرگ يا شوروى به بهانه حـفـظ مـنـافـع خـود حـادثـه اى را بـه وجـود مـى آورنـد. راسـتـى اگـر مـسـلمـانـان مـسـائل خـود را بـه صـورت جـدى بـا جـهـانـخـواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنون اگـر آمـريـكـا يـك كـشـور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كـسـى جـلوى او را خـواهـد گـرفـت ؟ پـس راهـى جـز مـبارزه نمانده است و بايد چنگ و دندان ابـرقـدرت هـا و خـصـوصـا آمـريـكـا را شـكست ، و الزاما يكى از دو راه را انتخاب نمود: يا شـهـادت يا پيروزى ، كه در مكتب ما هر دوى آنها پيروزى است كه ان شاءالله خداوند قدرت شـكـسـتـن چهارچوب سياست هاى حاكم و ظالم جهانخواران و نيز جسارت ايجاد داربست هايى بـر مـحـور كـرامـت انـسـانـى را بـه هـمـه مـسـلمـيـن عـطـا فـرمـايـد و هـمـه را از افول ذلت به صعود عزت و شوكت همراهى نمايد. بخشی از پیام حضرت امام به مناسبت سالگرد کشتار حجاج و پذیرش قطعنامه
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خاطرات هامشي كي خوبه كي بد؟ خودت ميدوني چي ميگم
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    زنده باد هاشمی رفسنجانی. مرگ بر افکار طالبانی و متحجرانه
  • رضا ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ایشان خواسته یا نا خواسته دارند در زمین دشمن بازی میکنند. ایران در موقعیت حساسی قرار دارد این گونه رفتار ها از ایشان قابل قبول نیست.
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    سلام میانه رو انتقاد پذیر!!!
  • محمد ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    گردانندکان مشرق ! به قول یکی از یاران و وفا داران اقای هاشمی ایشان نقاط دوردست را می بینند ولی متاسفانه برخی ها زیر پای خود را هم نمی بینند شما به سیاست مدار کهنه کار که دنیا برای نظر او ارزش قائل هستند شما خودیها از ایشان بیخودی انتقاد می کنید اگر راست میگویید شما برای حل معضلات کشور راهکار ارائه دهید تا ما به شما ها اعتماد کنیم
  • حزب الله پیروز است ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ما اگه بریم سوریه ،میریم که که تندروها و طالبانی ها و القاعده ای ها رو بکشیم و به خواست خدا شهید بشیم شما هم برو اروپا مراکز اونجوری و تا جون داری کیف کن!! مشرق جان تایید کن
  • افکارعمومی ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    درودبرهاشمی سلام برخاتمی
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    شما نماينده ٤ درصد مردم هستيد در حد خودتان صحبت كنيد أفكار عمومي در انتخابات پشتيباني از هاشمي را رسما أعلام كرد
  • ميثم ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خاك بر اون سرت كنم اصلاح طلب
  • ناشناس ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ملاک وضع حال افراد است برادر ناشناس!
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    آقای هاشمی دنیا فقط آمریکا وچندکشور نیست.باحذف کردن روحیه انقلابی واستکبارستیزی مردم وجوانان ایران زمین به جایی نمیرسید
  • محمد رضا ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    درود بر هاشمی
  • افشین ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    وقتی پایه های اعتقاد سست میشه تفکرات هم تغییر می کنه.منظورم فقط اعتقاد میذهبی نیست.شما دهه آخر عمر یاسر عرفات رو به یاد بیاورید که چگونه در دوران پیری و خسته از سالها مبارزه تن به سازشی داد که دودش به چشم تمام فلسطین رفت.این آقا هم تافته جدا بافته نیست و از این قاعده مستثنی نیست ...
  • رضا ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اول که اونجا تو مجلس همه موافق بودن فقط صحبت هاشمی محکمش کرد، در ضمن کسان دیگه ای هم بودن که اون حرف رو تأیید کنن مثل پسر امام، ولی این خاطره حاج آقاتون درباره نامه ای هست که فقط خودش از محتواش خبر داشته اونم بنا به قول خودش. در ضمن امام هم به خاطر جایگاه محترم اون زمان هاشمی با نامه جوابش رو نداد و 4 روز بعد تو یه سخنرانی جوابش رو داد، در ضمن ملاک حال فعلی افراد هست و الان تقریباً همه چه راستی و چه چپی متفق القول قبول دارن هاشمی از اون زمان تا الان کلی تغییر کرده
  • رضا ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اعتبارش خیلی وقته پیش من از بین رفته، خدا هم ایشون و هم همه ما رو هدایت کنه
  • مرتضی ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    از کی تا به حال 250 هزارتا رای شده 95 درصد رای مردم ؟ ریاضیتون خیلی خرابه ها ، یک فکری به حالش کنید ؟ در ضمن هنوز وعده های پوچ 100 روزه دولت جدید رو فراموش نکردیم . راستی پرونده پسرشون چی شد ؟ مشرق مرد باش و منتشر کن
  • حسن ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    زنده باد هاشمی . مرگ بر استبداد.مرگ بر متحجران و طالبانیسم ها.
  • احمد ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    زنده باد هاشمی
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    عیدتان مبارک ،لطفا برای سرگرمی هم که شده ،خواب بعدی. آقای رفسنجانی را پیشبینی کنید و برنده یک دور تور خوابگردی به اعماق ذهن خلاق شوید
۱ امام به من فرمود من هم ولایت فقیه را قبول ندارم
۲امام به من فرمود آمریکا فرشته بزرگ است
۳امام به من فرمود میزان وضع گذشته افراد است
۴جای من و امام در خواب عوض شده بود
  • لیلی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مشرق! شما مراقب جو سازی هایتان باشید که خوشبختانه همیشه نتیجه ی معکوس داده. چشمانتان را به روی حقیقت باز کنید و ببینید که اکثریت مردم ایران علاقه ی وافری به هاشمی که یکی از ستون های این انقلاب است دارند. شما مراقب فحاشی ها و تخریبهای غیرمنطقی که این روزها بر ضد این بزرگوار می شود باشید که ملت صبرش حدی دارد.
  • ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مشرق تو زبان افکار عمومی مردم ایران نیستی. این را از تعداد خوانندگانت بفهم. اگر واقعیت اجتماع را ببینی متوجه میشوی که مردم از سیاستهای دولت فعلی راضی هستند و بسیار امیدوار. خدا شر بدخواهان و حسودان را کم کند.
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    چون با مرگ بر شوروی، شوروی نابود شد؟؟؟ فک کنم تو جنگ سرد موندی دادا؟؟؟؟!!!!! روسیه بد اما هیچوقت نمیگه بهتون حمله میکنیم؟؟؟ یکم غیرت داشته باشید امریکا اجازش دست اسراییل کم تحقیرتون کرد نتانیاهو یکم غیرت خواهش میکنم ینی چیزی مونده تو وجودتون جین پوشاااااااااااااااااااا
  • ازنوجانی ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    جدیدا کسی خاطره تعریف نکرده بشنویم و بهش بخندیم؟
  • محمد ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اولاً افكار عمومي اگر مي‌خواست در انتخابات از هاشمي حمايت كند، در سال 76 از لج هاشمي، از ناطق نوري كه فرد نزديك به هاشمي بود دوري نمي‌كرد. همچنين در سال 84 به خود هاشمي رأي مي‌داد. و يا در سال 88 به آدم هاشمي يعني موسوي فتنه‌گر رأي مي‌داد. "موز را اگر قوتي بود، كمر خود راست مي‌نمود." در ثاني، مگر دروغ بستن به حضرت امام(ره) با تغيير آراء مردم از امري حرام به امري حلال تبديل مي‌شود؟! آيا امر زشتي چون نسبت دروغ دادن به آن مرد بزرگ سفر كرده، در رأي رأي دهندگان به روحاني امري مجاز نوشته شده؟! از كي تا حالا مردم رأي دهنده عقد اخوت بدون قيد و شرط مي‌بندند؟! ثالثاً آيا 18 ميليون رأي گروه مقابل مي‌شود 4 درصد يا 50 درصد؟! رابعاً مگر كشور بدون قانون است كه به دليل رأي اين گروه يا آن گروه، هر كسي تخلف كند يا برخلاف مصالح نظام صحبتي بكند؟! در نهايت اينكه مگر ديكتاتور هستيد كه مي‌گوييد دولت بايد منافع رأي دهندگان به خودش را در نظر بگيرد؟! اين شيوه ديكتاتوري در كدام حكومتي اجرا شده كه اينجا اجرا شود؟! هنوز ايران جنگل نشده كه شما بخواهيد ويراژ دهيد.
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    درود بر هاشمی بزرگ که جلوی افراطیون وایساد. قلب مردم ایران با توس. یادت باشه . ازت حمایت میکنیم در مقابل این افراطیون که اسلام و مملکت و بد نام کردن
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    افراطیون؟ تو دیگه حرف از افراطیون نزن که این 8 سال دیدیم کی افراطی بود.
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مرگ بر مشرق. این مشرق و احمدی نژاد اداره میکنه باور کنین:)))) اب بریز اونجا که میسوزه مشرق
  • محسن ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    تا موقعی که حمایت امریکا از رژیم صهیونیستی وجود دارد شعار «مرگ برآمریکا» نیز همچنان ادامه دارد و خواهد داشت. «مرگ بر آمریکا» یعنی مرگ بر ظالم ، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر منافق ، مرگ بر القاعده ، مرگ بر حاکمان فاسد و مزدور صهیونیست ها در منطقه، مرگ بر سلفی ها، وهابی ها ، جمیع تروریست ها و ...
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    درود بر هاشمی. هاشمی منتخب مردم هست و خدارو شکر میکنیم که مردم دوست و دشمن خودشونو شناختن.درود بر خاتمی رفسنجانی
  • گمنام ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    به به مثلا شما کندرو سه تیغ های سازشکار چه گلی به سر مملکت زدین.یادت باشه جناب که ما برای این نظام خون دادیم که اتفاقا هم شهید شدن هم ریش داشتن اون موقعم بهشون میگفتن افراطی تاریخ چه تلخ تکرار میشه
  • گمنام ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ناشناسی که گفتی نماینده 4درصد مردم.یادت نره بیشتر کسانی که به روحانی رای دادن از وضع اقتصادی خسته بودن نه طرفدار بی مغزی های اصلاحاتی های سازشکار.همین مردم در سال 76از رفسنجانی خسته شدن و به خاتمی رای دادن همینها در سال 84از خاتمی خسته شدن وبه احمدی نژاد رای دادن همینها در سال 92از احمدی نژاد خسته شدن وبه روحانی رای دادن حال بشین ونگاه کن در 8سال آینده به چه کسی رای میدهند....
  • سبحان ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    خطاب به همه طرفدارهای آمریکا ومنافقین عزیز که به ما میگن تندرو خواهشا برن معنی تند روی رو از بچه های ویتنام وعراق وافغانستان وسوریه وسودان وآفرقای جنوبی و ...بازم بگم؟آره برن از بچه های گرسنه آفریقایی بپرسن که با گندم به دریا ریخته آمریکا میشه همشون رو سیر کرد آره برن از اونا بپرسنکه تند رو کیه به قول امام عزیز جنگ جنگ تا رفع فتنه از عالم
  • سید ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    ... و اذا مروا باللغو مروا کراما ظاهرا حضرت امام راحل در پاسخ به نامه شما به سفارش قرآن مجید عمل نمودند !
  • عباس ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    اون خاطره آقاي هاشمي را چند نفر از جمله آيتالله موسوي اردبيلي و مرحوم سيد احمد آقا و.... ولي اين را هيچكس تاييد نكرد منظور از بررسي يعني ارائه شواهد متقن
  • Ali ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    شما همان طور که اسمتان نوشته "جوان" هستید و انسها ا..جوان هم بمانید رهبر انقلاب در آن زمان با نامه دست نویس کتبی‌ ایشان (امام راحل) رهبر شد. و وصّیت نامه امام در مجلس خوانده شد با تشکر از نکاتی‌ که نوشته بودید
  • پیام ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    چه دنیاییه.می بینین تو رو خدا...دوم خردادیا تا چند سال پیش به این بابا میگفتن عالیجناب سرخپوش حالا چه بتی ازش ساختن.آقای هاشمی.هوا ورت نداره.روزتامه های سال 78 رو یه ورق بزن تا ببینی کیا واست سوت و کف میزنن. همینا رسانه هاشون چه قتلهایی رو بهت نسبت دادن.یادت نیست؟؟
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    کوچولو شوری نابود شد بله کوچولو برو ببین الان کجای دنیا نوشته شوروی ببین شوروی به چند کشور تقسیم شد و... یا عراق و صدام که به صدام لعنت میکردن الان نیست و نابود شده و کلیت نظام تغییر کرده برای همین با عراق خوب شدیم .... بله قوی هنوز فرق شوروی و روسیه رو نمیدونی حرف نزی بهتره تا سبک بشی
  • یه نفر ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    افکار طالبانی ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!! به نظر شما ها هرکی سرشو خم کرد جلوی غرب و گفت ما خر شما هستیم بفرمایید بالا سوار شید روشن فکر دانا و امروزی است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • یه نفر ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    ای بابا ایا مملکت رو گرفته بودندنقدر شما اصلاحاتی ها شل کردید مملکت به این وضع افتاد اگه تند رو ها نبودند که تا حال
  • ارتباط با آمریکای شیطان افتخار نیست ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    ابوخالد کابلي ازامام محمد باقر ع, نقل مي‌کند که فرمودند: «گويي قومي را مي‏بينم كه از خاور خروج كرده‏اند و خواستار حقّ‌اند ولي به آنان داده نمي‌شود، سپس باز خواستار حقّشان شوند و به آنان ندهند، چون چنين بينند شمشيرها برهنه كنند و بر گردن‌ها گذارند. اين وقت حقّ آنان را به آنان بدهند ولي آنان نپذيرند تا آنكه قيام كنند و آن را باز ندهند مگر به صاحب شما، كشتگانشان شهيدند. هان كه اگر من آن روز را درك مي‌كردم جان خود را براي ياري صاحب اين امر نگاه مي‌داشتم». «الغيبه» نعماني(ص273)
  • ناشناس ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    شما حاضری با کشوری که علنا اعلام میکنه با امام مهدی دشمنه دوست باشی.مملکت ما از شوروی ضربه خورد ,درست ,آمریکا هم هر وقت ان شاالله تجزیه شد و با احترام متقابل سر میز مذاکره اومد اونوقت فکر می کنیم بگیم مرگ بر آمریکا یا نه! حالا همه با هم بگید : مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
  • نترس ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا اینطوری نوشتی از هاشمی ترسیدی مرگ بر آمریکا شیطان بزرگ مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ناشناس ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    سفسطه کردی عزیز
  • ناشناس ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    پت و مت
  • همایون ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اونی که منفی داده نظرش اینه که خدا «شر» منافقین رو کم نکنه عایا؟؟!!
  • همایون ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    البته انتخاب رهبری فقط با استناد به خاطره آقای هاشمی صورت نگرفت و حاج احمد آقا هم تأیید کردند ولی اصلا قرار نبود امام رهبر را تعیین کنند این صرفا یک کمک بود و خبرگان خودشان به این نتیجه رسیدند که آیت الله خامنه ای مؤلفه های لازم برای رهبری را دارند توجه داشته باشید که غیر از اجتهاد و شجاعت و موارد دیگر که در قانون تعیین شده، اقبال و محبوبیت عمومی نیز برای رهبری لازم است که انصافا در آن روزها کسی فراجناحی تر و محبوب تر از حضرت آقا نبود. در مورد پاسخ برادرمان ali هم، تا آنجا که میدانم در وصیت نامه امام چیزی در مورد رهبری آینده نیامده و از موضوع نامه کتبی هم خبر ندارم و در فیلم ها چیزی ندیده ام و البته همانطور که گفتم اصلا لازم نبوده است امام که نمیخواستند جانشین تعیین کنند به هر حال از مطرح کردن این بحث متشکرم پیروز باشید
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    دوست عزیز مساله افراط و ریش و ... نیست مساله ظلم پذیری است و مهمتر اینکه عمر کوتاه ما در دنیا نباید فریبنده باشد، به دنیا امده ایم برای اخرت توشه برداریم، اگر عقل شما میگوید راحتی ولذت کوتاه دنیا را انتخاب کنید خودتان می دانید ضمن انکه همه لذتهای دنیا با نقص همراه است و مطلق هم نیست. اگر ما هم نباشیم و شما عزت و دینتان را برای راحتی چندروزه دنیا بفروشید به ان نخواهید رسید یقین داشته باشید که خداوند منتقم است. اگر عمرسعد به گندم ری رسیده بود، اگر قذافی عاقبت بخیر شده بود و اگرهای بسیار دیگر از دور و نزدیک تاریخ. خاطرتان باشد در همه معادلاتتان حق، خدا و قدرت بیمانندش را فراموش نکنید. دست حق به همراهتان از جانب یک ریشدار تندرو
  • فدایی رهبر ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    خیلی باحالید خودتون واسه خودتون اینجوری مینویسید که مثلا اصلاحطلبان و ...رو خراب کنید.حداقل اینقدر تابلو اینکارو نکنید.و من الله توفیق
  • بهزاد ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    آری دوست من ، سپاه شب را نفرین باید نمود یعنی مرگ بر آمریکا ! شما در ابتدای مرقومه قید کرده اید : درخصوص حذف شعار ... که بسیاری دوستان گمان را بر این گذاشته اند که مخالف این شعار هستید در حالی که خود در ادامه ندا می دهید مرگ را باید سرود ! بلی مرگ را باید سرود زیرا که بقول سردار سلیمانی مبارزه با دشمن که به کشتن او و کشته شدن خودی بیانجامد برای دشمن هلاکتی خوار و برای مدافعان راستی معراج است
  • انقلابی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    باید دنبال حق بود! حتی اگر 72 نفر باشی...
  • میم ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    نوشابه هست باز میکنی!!!
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    فکر کنم مغز ایشان زنگ زده و یا کمی‌ فسیل شده اقلاً دعا می‌کنم که این طور نشده باشد
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    ابتدا عرض کنم بحث فقط خاطره یک نفر نبود و اگر شما فیلم مجلس خبرگان در آن روز را مشاهده کنید ایت الله موسوی اردبیل و خود حاج احمد اقا هم حداق به عنوان دو نفر شاهد دیگر نام برده شدند
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    البته ایشان نقاط دوردست مثل واشنگتن ولندن را بخوبی رصد میکند ماشالله
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    پشتیبانی از هاشمی ؟ اگر روحانی اغلام میکرد که بعنوان هاشمی پا به میدان گذاشته آنوقت وزنش مشخص میشد خوبه الان که دارید مدعی میشود که رای مال هاشمی است تا چند روز قبل که اصلحات را بنده میدانستید ؟
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    محض اطلاع دوستان باید بگم که تنها کسی که مردم تقریبا به طور مطلق دارند شخص ولی فقیه است حال چه امام و چه رهبری و به بقیه حتی اگه رفسنجانی باشه چک سفید ندادن اگر این طور بود که شما می گید این آدم باید در هر انتخاباتی وارد می شد با اکثریت مطلق پیروز می شد که این طور نبوده مثل سال 84 پس اینقدر به دلتون صابون نزنید این دولت هم می گذره و خواهی دید مردم 4 یا 8 سال دیگه به نقطه مقابل شعارهای این دولت رای می دهند اونوقت شما چی میخواید بگید؟!
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    عزیزم این خاطره رو فقط این آقا نقل نکرده بلکه آقا سید احمد و نخست وزیر وقت هم نقل کردند و در ضمن با تعریف و تمجید قبلی از رهبری مثل این جمله «در بین دوستان و متعهدان به اسلام و مبانی اسلامی از جمله افراد نادری هستید که چون خورشید روشنی می دهید» هماهنگی دارد. اما حرف اخیر جناب هاشمی با منطق و سیره کلی امام در طول حیاتش تطابق نداره و بلکه در نقطه مقابل اون هست به شما اکــــــیدا توصیه می کنم از بیست و دو جلد صحیفه امام فقط همین پیام به مناسبت سالگرد کشتار حجاج و قبول قطعنامه در سال 67 رو بخونید تا ببینید که امام فرمود: «ما در صدد خشكانيدن ريشه هاى فاسد صهيونيزم ، سرمايه دارى و كـمـونـيـزم در جـهـان هـسـتيم ، ما تصميم گرفته ايم به لطف و عنايت خداوند بزرگ نظام هـايـى را كـه بـر ايـن سـه پـايـه اسـتـوار گـرديـده انـد نـابـود كـنـيـم و نـظـام اسـلام رسـول الله صـلى الله عـليـه و آله و سلم را در جهان استكبار ترويج نماييم، و دير يا زود مـلت هـاى در بـنـد شـاهـد آن خـواهـنـد بـود. مـا با تمام وجود از گسترش باج خواهى و مـصـونـيـت كارگزاران آمريكايى حتى اگر با مبارزه قهرآميز هم شده باشد جلوگيرى مى كنيم.» همچنین ایشان فرمود:«مسلمانان بايد بـدانـنـد تـا زمـانـى كـه تـعـادل قـوا در جـهان به نفع آنان برقرار نشود، هميشه منافع بـيـگـانگان بر منافع آنان مقدم مى شود. و هر روز شيطان بزرگ يا شوروى به بهانه حـفـظ مـنـافـع خـود حـادثـه اى را بـه وجـود مـى آورنـد. راسـتـى اگـر مـسـلمـانـان مـسـائل خـود را بـه صـورت جـدى بـا جـهـانـخـواران حل نكنند و لااقل خود را به مرز قدرت بزرگ جهان نرسانند، آسوده خواهند بود؟ هم اكنون اگـر آمـريـكـا يـك كـشـور اسلامى را به بهانه حفظ منافع خويش با خاك يكسان كند، چه كـسـى جـلوى او را خـواهـد گـرفـت؟ پـس راهـى جـز مـبارزه نمانده است و بايد چنگ و دندان ابـرقـدرت هـا و خـصـوصـا آمـريـكـا را شـكست، و الزاما يكى از دو راه را انتخاب نمود: يا شـهـادت يا پيروزى، كه در مكتب ما هر دوى آنها پيروزى است كه ان شاءالله خداوند قدرت شـكـسـتـن چهارچوب سياست هاى حاكم و ظالم جهانخواران و نيز جسارت ايجاد داربست هايى بـر مـحـور كـرامـت انـسـانـى را بـه هـمـه مـسـلمـيـن عـطـا فـرمـايـد و هـمـه را از افول ذلت به صعود عزت و شوكت همراهى نمايد.» حال به نظر شما این مواضع با خاطره گویی های هاشمی هیچ سنخیتی داره.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    بابا یعنی شما حرف امام رو هم قبول ندارید؟!!
  • فرزانه ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا ابن قدر از هاشمی می ترسید و توی هر سایت اصول گرا یا بی طرفی رفتم از هاشمی بحث و خبر بود این قدر که شما هاشمی می پردازید سایت های اعتدال گرا و اصلاح طلب نمی پرازد ؟؟؟؟؟؟!!!!! آیا این قدر که به صحبت های هاشمی می پردازید به صحبت های آیت الله خامنه ای می پردازید؟؟
  • اميد به آينده ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    زنده باد هاشمي پاينده باد خاتمي
  • شفق ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    چرا برای درست شدن هاشمی دعا نمیکنید.
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    درودبرهاشمی سلام برخاتمی
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    کجایند؟! صیادها؟ همت ها؟ باکری ها؟امینی ها؟ نیاکی ها؟و...... امان از نان به نرخ روز خورها که دل عالم و آدم را به خون کردنند بدانند تا خدا را داریم جای هیچ نگرانی نیست چون مکرخدابالاتر از هر مکری است. این را به یاد داشته باشیم که این پیام را قرآن داده: ها أَنْتُمْ أُولاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَ لا يُحِبُّونَكُمْ وَ تُؤْمِنُونَ بِالْكِتابِ كُلِّهِ وَ إِذا لَقُوكُمْ قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ بِذاتِ الصُّدُور آگاه باشيد! اين شماييد كه آنان را دوست داريد، و آنان شما را دوست ندارند. و شما به همه كتاب‏ها [ىِ آسمانى‏] ايمان داريد [ولى آنان ايمان ندارند]. و چون با شما ديدار كنند، مى‏گويند: ايمان آورديم. و زمانى كه با يكديگر خلوت نمايند از شدت خشمى كه بر شما دارند، سر انگشتان خود را مى‏گزند. بگو: به خشمتان بميريد. يقيناً خدا به آنچه در سينه‏هاست، داناست.(آل عمران،119) إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَ إِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِها وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً إِنَّ اللَّهَ بِما يَعْمَلُونَ مُحيط(آل عمران،120) اگر به شما خير و خوشى [و پيروزى و غنيمت‏] رسد، آنان را بدحال [و دلتنگ‏] مى‏كند، و اگر بدى و ناخوشى [و حادثه تلخى‏] رسد به سبب آن خوشحال مى‏شوند و اگر شكيبايى ورزيد و پرهيزكارى كنيد، نيرنگشان هيچ زيانى به شما نمى‏رساند مسلماً خدا به آنچه انجام مى‏دهند، احاطه دارد. وَ إِذا لَقُوا الَّذينَ آمَنُوا قالُوا آمَنَّا وَ إِذا خَلَوْا إِلى‏ شَياطينِهِمْ قالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّما نَحْنُ مُسْتَهْزِؤُنَ (بقره؛ 14) و هنگامى كه با اهل ايمان ديدار كنند، گويند: ما ايمان آورديم و چون با شيطان‏هايشان [كه سرانِ شرك و كفرند] خلوت گزينند، گويند: بدون شك ما با شماييم، جز اين نيست كه ما [با تظاهر به ايمان‏] آنان را مسخره مى‏كنيم. ای امریکا ازما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر خدایت رحمت کند ای شهید بزرگوار بهشتی که به تنهایی یک ملت بودی کجایی؟
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    عقل و شعور هم خوب چیزیه! صدبار هم یک سؤال جواب داده بشه باز یه جور دیگه مطرحش می کنید! شما اصلا نمی خواهید چیزی غیر از نظر خودتون رو بپذیرید.
  • ناشناس ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    باشه قبول ما میریم سوریه با افتخار شهید میشیم شما بمونید آمریکایی ها بیان بهشون سواری بدین ،اونوقت اگه جرات کردین حتی به سگهاشون هم چیزی بگین اسممونو عوض میکنیم
  • ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    دقیقا منظورتون از اکثریت کیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مردم دقیقا مطابق نقشه مهدی ه. از گرانیها به سطوح آمدند و به رفع گرانیها رای دادند. ولی ظاهرا اون یک سراب بود.... حالا باید بشینن و به خاطر اون ایمانی که گرو گذاشتن افوس بخورن و خررقصی های دولت رو ببینن. هر روز یک بلایی از بی عفتی ، شکستن حرمها، بیحجابی های عمومی ، حتی در سطح بین الملل مضحکه شدن رو تجربه کنه
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    آفرین
  • فرهاد ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    وقتي ميبينم مشرق عليه فردي موضع ميگيره،مطمئن ميشم كه اون فرد مسير درست رو انتخاب كرده.بدا به روزي كه شما از اين بزرگوار تعريف كنيد.جمله مشهور امام را در تعريف دشمن شنيديد؟
  • سلام ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    ناشناس جان تحلیلات از اوضاع سوریه یه دو سالی عقب است خودت رو به روز کن بعد حرف بزن
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    کی گفته خبرگان به اعتبار حرف هاشمی به رهبری آقا رای داد؟ چرا تاریخ را تحریف کی کنی؟
  • افسانه ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    خب هر کجا که به نفعشون باشه سخن آقای هاشمی رو با دل و جان می پذیرن. الان ظاهرا این حرف آقای هاشمی به ضرر حضرات بود.
  • جانم فدای رهبر ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    باسلام برادران با تفکر و کمی بصیرت که حضرت آقا فرمودندبه تمامی واقعیت ها پی ببرید و متوجه باشید که دشمن کماکان در کمین است.
  • ناشناس ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکاو مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر فتنه گر
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    امریکا شیطان بزرگ است
  • ایرانی ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    مرگ بر آخوند مزدور آمریکایی
  • گادوبه ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    0 0
    همه ما بدونیم که هاشمی مصداق بارز بصیرت است و اساس نظام اسلامی است
  • علی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    درودوسلام برمردسیاست ونجات دهنده ایران جناب هاشمی حضرت امام رحمه الله علیه چه نیکو وبه جافرمود هاشمی زنده است تانهضت زنده است ؛واما به حضرات آقایان تندروهاوکندروها عرض کنم حضرت علی علیه السلام فرمود لاتتسروآدابکم علی اولادکم فانهم مخلوقون غیرزمانکم آداب ورسوم خودتان رابه فرزندانتان نیاموزید چراکه آنها برای نسلی جزنسل شماآفریده شده اند وجناب آیت الله هاشمی بااصراربرمواضع قرآنی واهلبیتی همان راهی راطی میکنند که مولاعلی علیه السلام فرمود ومتاسفانه تندروهادرک وفهم این مسائل راندارندودیگران راچشم بسته به همان راهی منیبرند که خودمیخواهند وباکمال تاسف هم قدرت وهم تریبون های صوتی وتصویری ورسانه ای وبلندگوهای متعدددارندتاجائی که درروزعیدقربانعلنآفحش وناسزامیگویندقربه الی الله وکسی جلودارشان نیست وچنانچه حق آشکارشود رده کناررود که درروزواپسین ویوم تبلی السرائراینشاءالله خواهند فهمید زیان کارکیست خداوند بصیرت واقعی وبینش ودرک صحیح وخداترسی وشناخت حقوق حق الناس رابرهمگان ارزانی فرماید ومارابه راهی بدارد که صراط مستقیم خیرالاموراوسطهاست
  • بیدار ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    آی آی زبیر زبیر زبیر
  • ناشناس ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    تا هاشمی هست زندگی باید کرد . درود همه ایثارگران دفاع مقدس بر آیت الله هاشمی رفسنجانی. خدایا تا ظهور حضرت مهدی عج سرورمان آیت الله هاشمی رفسنجانی را از بلایای طالبانیسم محافظت بفرما . آمین یا رب العاتمین .
  • عاشق شهادت ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    راستی تا بحال معنی عند ربهم یرزقون را خوانده ای؟ اصلا میفهمی رب چیست؟ معنای رزق حلال و برکت را میدانی؟ اصلا با قران آشنا هستی؟ میدانی اگر ما و ریش و ریشه ما نبود الان تو و همسال تو دو سه تا خواهر و برادر بعثی هم داشتی؟ میدانی اگر ما نبودیم که جوانیمان را فدا کنیم و بعد از سی سال با سینه های مملو از گازهای شیمیایی اهدایی امریکا و بدنهایی مجروح با ترکش گلوله های کارتر و ریگان تو و هم فکرانت نبودید که چنین اراجیفی را بسروایید؟ متعجبم چگونه به خود اجازه میدهی به کسانی که مادر و مادر بزرگ ترا از گزند بعثی های وحشی نجات دادند و اینک فرزندان آنان عاشقانه با همان آرزوی پدرانشان در دفاع از خطوط اصلی مقاومت وارد عرصه جنگ نابرابر سوریه شده اند اینگونه بی ادبان سخن بگویی بدان دشمن دل به همسال تو خوش کرده بود که سال 59 به خود اجازه تعدی به این مرز و بوم را داد و اگر نبودند فرزندان خمینی امروز باید وا حسرتا سر میدادید و انشا الله غائله سوریه نیز با رشادتهای فرزندان خامنه ای ختم بخیر میگردد و روسیاهی این زمستان هم برای فرزندان همانهایست که در گذشت در طبل سازش میکوبیدند. یقین داشته باش هر چند همپالکی های تو تلاش گسترده ای را برای ارتباط با ینگ دنیا مصرف میکنند لاکن " فأن حزب الله هم القالبون" این وعد الهی است که تو همسال تو با آن بیگانه هستید زند باد اسلام ناب محمدی به رهبری امام خامنه ای انشا الله
  • حسن ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای ناشناس! اولاً اسمت را بنویس تا بدانیم کیستی!! اگر معنی لغات افراط و تفریط را نمی دانی مشکل از جای دیگری است!!
  • mohsen bibak ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۳
    0 0
    آره خدایا هاشمی رو از مانگیر که ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس