متن کامل طرح تحقیق و تفحص از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منتشر شد.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد طراح تحقیق و تفحص مجلس از وزارت دفاع با اشاره به اینکه این طرح در حال حاضر در دستورکار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد، گفت: این طرح در حال حاضر آماده شده و در هفته اول آبان با حضور مقامات و مسئولان وزارت دفاع در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: اگر توضیحات مسئولان در مورد سوء مدیریت و استفاده از نیروهای ناکارآمد در برخی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به این وزارتخانه و برخی موارد دیگر قانع‌‌کننده باشد، این طرح منتفی شده و روند اجرایی آن آغاز نخواهد شد.

متن کامل طرح تحقیق و تفحص مجلس از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به شرح ذیل است:

هیئت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام‌علیکم؛

احتراما مطابق با ماده 198 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اینجانب سیدمهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم شریف دشتستان، متقاضی تحقیق و تفحص از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص موارد زیر می‌باشم. خواهشمند است دستورات لازم را مبذول فرمایید.

1- سوء مدیریت و استفاده از نیروهای ناکارآمد در برخی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و عدم پاسخگویی در مقابل عملکرد:

با توجه به اینکه سازمان‌ها و شرکت‌های متعددی از جمله سازمان صنایع دفاع ایران، سازمان صنایع هوا فضا، سازمان صنایع هوایی، سازمان صنایع الکترونیک ایران و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و شرکت‌های زیر مجموعه این سازمان‌ها تحت نظر وزارت دفاع قرار دارند؛ مضافا وزارت دفاع در بسیاری از شرکت‌های خصوصی دیگر نیز سهام‌دار بوده و عضو هیئت مدیره آنان می‌باشد، اکثر این سازمان‌ها و شرکت‌ها با فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی مرتبط می‌باشند، لزوم پاسخگویی و نظارت بر فعالیت، عملکرد و نحوه هزینه کرد درآمدها و اعتبارات آنان ضروری است که متاسفانه برخی از مدیران به دلیل ایجاد حاشیه امنیت برای خود در سایه برخی دستاوردهای برجسته وزارت دفاع از پاسخگویی در سایر حوزه‌ها امتناع می‌کنند.

2- نحوه‌ ارائه خدمات به نیروهای مسلح:

نیروهای مسلح از ارکان اصلی استواری و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. یقینا نیروی انسانی، تاثیرگذارترین عنصر در این اقتدار است.

متاسفانه مدتی است وضعیت معیشتی کارکنان نیروهای مسلح وضعیت مناسبی ندارد و موجب ایجاد مشقت برای زندگی آنان شده است.

در این خصوص لازم است وزارت دفاع پاسخگوی اعتبارات دریافتی و توزیع شده و خدمات انجام گرفته برای این عزیزان باشد.

با تشکر

سیدمهدی موسوی‌نژاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس