فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) از جنگ الکترونیک به عنوان نقطه گلوگاهی جنگ‌های جدید یاد کرد و گفت: تسلط بر دانش‌های بنیادی و کاربردی ارزشمند در این حوزه به منظور دفاع از انقلاب اسلامی امری مهم و حیاتی است.

 به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سپاه، ششمین کنفرانس ملی جنگ الکترونیک ایران با حضور فرماندهان، مسئولین، پژوهشگران و صاحبنظران حوزه الکترونیک به مدت 2 روز در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد.

محمدرضا حسنی آهنگر فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) و رئیس ششمین کنفرانس ملی جنگ الکترونیک ایران در این مراسم با بیان اینکه جنگ الکترونیک امروزه محدوده بسیار وسیعی از فناوری‌های مختلف را در بر می‌گیرد و تاثیر زیادی در گسترش قابلیتهای تجهیزات دفاعی دارد، گفت: راهبردهای نظامی در قرن بیست و یکم بر پایه جنگ‌های اطلاعاتی و الکترونیکی استوار شده و بیش از هر زمان دیگر در ابعاد پشتیبانی، آفندی و پدافندی مورد توجه قرار گرفته است.

حسنی آهنگر با بیان اینکه بررسی و تحلیل جنگ‌های بیست ساله گذشته که توسط استکبار جهانی رقم خورده است نشان می دهد که در آن به جای استفاده از سربازان، جنگ افزارهای مدرن، دقیق، هدایت شونده و مبتنی بر حملات از راه دور استفاده شده است، اظهار داشت: همانگونه که در گذشته آتش جنگ افزار به عنوان یک عامل قدرت رزمی به حساب می آمد، امروز مقابله با تهدیدات جنگ الکترونیکی بعد تازه‌ای از این قدرت به حساب می‌آید.

وی از جنگ الکترونیک به عنوان نقطه گلوگاهی جنگ‌های جدید یاد کرد و افزود: در این راستا تسلط بر دانش های بنیادی و کاربردی ارزشمند در این حوزه به منظور دفاع از انقلاب اسلامی امری مهم و حیاتی است.

فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) تصریح کرد: تجربیات دفاع مقدس و اقدامات صورت گرفته، ارتقاء توانمندی ها پیشرفت کمی و کیفی حوزه جنگ الکترونیک را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همره داشته است.

علیرضا صادقی دبیر برگزاری ششمین کنفرانس جنگ الکترونیک نیز این همایش را بزرگترین رخداد علمی کشور در حوزه جنگ الکترونیک عنوان کرد و اظهار داشت: جنگ الکترونیک یکی از اقدامات تأثیرگذار در صحنه راهبردهای دفاعی می‌باشد که اگر به درستی و عالمانه به کار گرفته شود نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را در موازنه نبرد، پیشگیری از وقوع حملات سخت و اجرای اقدامات پیش دستانه خواهد داشت.

وی افزود: از ارکان اصلی دست یافتن به توفیقات مهم در دفاع الکترونیکی، خوداتکایی علمی در دانش و فناوری‌های این حوزه است که ششمین کنفرانس ملی جنگ الکترونیک ایران با هدف گسترش شناخت و به کارگیری دانش و فناوری‌های جنگ الکترونیک و حوزه‌های مرتبط، تعادل نظر علمی و ارائه آخرین یافته‌های تحقیقاتی مرتبط به میزبانی دانشگاه جامع امام حسین (ع) و با مشارکت گسترده دانشگاهها، مراکز پژوهشی شرکت‌های فناور، سازمانها و نهادهای دفاعی و انجمن الکترونیک ایران برگزار شد.

صادقی با بیان اینکه ششمین کنفرانس ملی جنگ الکترونیک به طور مؤثری مورد استقبال اساتید، پژوهشگران و جامع تحقیقاتی و علمی کشور قرار گرفت، گفت: حاصل برگزاری این کنفرانس ارائه بیش از 500 مقاله به دبیرخانه کنفرانس بود، در این کنفرانس دو روزه علاوه بر ارائه مقالات پژوهشی بدیع، برنامه‌های جانبی شامل 2 میزگرد علمی با موضوعات جدید جنگ الکترونیک، 6 نشست علمی، 20 کارگاه علمی تخصصی و برگزاری نمایشگاه محصولات و فناوری‌ها، نمایشگاه ارائه ایده‌های نو، نمایشگاه کتاب، مقاله و پایان نامه‌های مرتبط با جنگ الکترونیک با همت متخصصین، صاحبنظران و شرکت‌های فناور ارائه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لعلی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۰
    0 0
    ما نیز در کنار برادران سپاه هستیم.اعتقاد داریم سپاه حافظ کشور و انقلاب است.به نظر من اهمیت یک نیروی ارزشی و اعتقادی الهی همانند سپاه آنقدر است که اگر کشور مصر یک چنین نیرویی می داشت مرسی نه بیراهه میرفت و نه نظام جدید مصر با یک کودتای نصف و نیمه و ابکی از بین میرفت و آن همه خون شهدای بیداری اسلامی مصر هدر میرفت.خداقوت به همه نیروهای ارزشمند سپاه دارم.ما نیز کنار شما هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس