یک دشمن اهل بیت(ع) چه شکل و شمایلی دارد؟ یک وهابی تکفیری چگونه فکر می‌کند؟ چگونه برخی در لباس دین بدترین خیانت‌ها را به اسلام انجام می‌دهند؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا با «جرثومه فساد» عصر حاضر آشنا شوید.

گروه گزارش ویژه مشرق- یكی از علمای وهابیت كه نقش مهمی در احیای تفکرات، ابن­ تیمیه و شاگردش ابن قیم جوزیه و محمدبن عبدالوهاب داشته ، عبدالعزیز بن باز است كه نزد وهابیان به مفتی اعظم مشهور است برای اینكه بیشتر با او آشنا شویم زندگی‌نامه، فعالیت‌ها، فتواها ‌و تفكرات او را مرور می­كنیم.
 


عبدالعزیز بن عبدالله بن عبدالرحمن بن محمد بن عبدالله بن باز در بیست و یکم نوامبر ۱۹۱۰ میلادی برابر با چهاردهم ذوالحجّه ۱۳۳۰هجری قمری در شهر ریاض عربستان سعودی به دنیا آمد. در سال ۱۹۱۳میلادی پدرش باز بن عبدالله و در سال ۱۹۲۱مادرش حفصه بنت سمیح درگذشت. در ۱۹۳۶ عبدالعزیز ابن باز بینایی خود را از دست داد.

 مهم‌ترین استادان او در اصول، فقه و ادبیات عرب، محمود بن ابراهیم بن عبدالطیف الشیخ، محمد بن عبدالطیف بن حسن الشیخ، سعد بن محمد بن عتیق القاضی، حامد بن فارص بودند. وی در محضر سعد بخاری تجوید قرآن را آموخت.
 


بن باز بعداز مدتی قرآن را حفظ كرده و نزد سعد وقاص بخاری، تجوید قرآن را آموخت و علوم شریعت را از مشاهیر علمای نجد مانند؛شیخ محمد بن عبدالطیف بن حسن الشیخ، شیخ صالح بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن بن­حسین آل الشیخ، الشیخ سعد بن حمد آل الشیخ، فرا گرفت كه بیشترین استفاده علمی را از محمود بن ابراهیم بن عبدالطیف الشیخ، برده است.

بن باز كه صرف شاگردی نزد اساتید را یك نوع فریب نفس می‌دانست، عزم خود را راسخ كرده و تلاش تحقیقی خود را از مهمترین كتب اهل سنت با جدیت تمام ادامه داد تا اینكه در علوم شریعت، متن حدیث، سند و بحث توحید طبق شیوه سلف و فقه حنبلی به چنان نبوغی رسید كه از مشهورترین علماء حنفی بشمار رفت.

فعالیت‌های مهمّ بن باز
 بن باز دارای مسئولیت ها و مناصب حکومتی مختلفی بوده است که برخی از آنان عبارتنند از :
  •  قضاوت در منطقه «الخرج » به مدت 14 سال و چند ماه بین سالهای 1357تا 1371ق که زمان تعیین وی به قضاوت جمادی الاخر سال 1357ق بوده است.
  •  تدریس در دانشکده و آکادمی علوم ریاض از سال 1372ق تا سال 1380ق در علوم فقه توحید وحدیث .
  •  نایب رئیس دانشگاه اسلامی مدینه منوره از سال 1381ق تا سال 1390ق
  •  ریاست دانشگاه اسلامی مدینه از سال 1390ق تا 1395ق بعد از وفات رئیس دانشگاه شیخ محمد بن ابراهیم آل الشیخ در رمضان 1389 ق
  •  رئیس کل ادارات پِژوهشهای علمی وفتوا و تبلیغ و ارشاد توسط حکم پادشاه در تاریخ 14/10/1395 ق که این منصب تا سال 1414 ق ادامه داشت. گفتنی است که این منصب هم رتبه ی وزیر است.
  •  مفتی اعظم عربستان و رئیس هئیت بزرگان علماء اسلامی و رئیس اداره پِژهشهای زیادی را هم در مجالس علمی و اسلامی دیگری داشته است که عبارتند از:
 رئیس هئیت بزرگان علمای اسلامی (هئیت کبار العلماء):
 این هیئت عالی ترین هسته صدور فتوا در عربستان سعودی محسوب می گردد. این هیئت متشکل از 20عالم دینی است که پیرو مذهب حنبلی با قرائت ابن تیمیه و محمد ابن عبدالوهاب می باشند این تشکل دارای سوابقی دیرینه است پس از آن که دولت سوم سعودی که توسط عبدالعزیز بن عبدالرحمان الفصیل آل سعود تشکیل شد هیئت کبار علما از نظر اداری و فنی گسترش یافته و تشکیلات آن در داخل و خارج از کشور قوت یافت .

 در سال 1391ق شیخ ابراهیم بن محمد آل شیخ به ریاست هیئت فوق الذکر منصوب گردیده و این هسته به «ادارات تحقیقات علمی و الافتاء»تغییر نام یافت . شیخ محمد بن آل ابراهیم آل شیخ در سال 1395ق به عنوان «وزیر عدل»منصوب گردید.

 در سال 1395ق شیخ عبدالعزیز بن عبدالله بن باز به ریاست تشکلات فوق الذکر منصوب و هسته مزبور به «دبیر خانه ادارات تحقیقات علمی و فتوا و تبلیغات و ارشاد »تغییر نام نهاد.

بن­باز و تمجیدهای وهابیان
وهابیان، از وی به عنوان عالم جلیل القدر، شیخ الاسلام و المسلمین مفتی اول داخل وخارج كشور، علامّه، محدثّ فقیه،یاد می‌كنند و می‌گویند: بن باز، مرجع علماء بود وهرگاه برای علماء مشكلات علمی پیش می‌آمد جهت حلّ آن به او رجوع می‌كردند. دانشگاهی به نام او در ظهران عربستان وجود دارد.
 


و نیز مسجد بن باز
  


لازم به ذکر است پایان‌نامه «نقد و بررسی دیدگاه‌های سلفی بن باز» پژوهش پایانی «ابراهیم قاسمی»، برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب قم است که در تابستان 1390 دفاع شده است و استاد راهنمای آن «حجت الاسلام دکتر حمید ملک مکان» و استاد مشاور آن «حجت الاسلام دکتر مصطفی سلطانی»است، به بررسی و نقد فتاوای سلفی بن باز در موضوعاتی هم چون توحید و شرک، تأویل و تجسیم، استغاثه و توسل، شفاعت و بدعت و بحث قبور می‌پردازد.


آثار علمی بن باز

بیش از شصت كتاب و ده­ها مقاله از عبد العزیز بن باز در زمینه تفسیر، حدیث، فقه و احكام و غیره به جای مانده است كه به چند نمونه اشاره می‌كنیم .

1-الفوائد الجلیة فی المباحث الفرضیة.

2- التحقیق والإیضاح، لكثیر من مسائل الحج، والعمرة، والزیارة ( توضیح المناسك).

3- التحذیر من­البدع، و یشتمل على أربع مقالات مفیدة(حكم الاحتفال بالمولد النبوی، و لیلة الإسراء والمعراج، و لیلة النصف من الشعبان، وتكذیب الرؤیا المزعومة من خادم الحجرة النبویة المسمى الشیخ أحمد).

4- رسالتان موجزتان فی الزكاة والصیام.

5- العقیدة الصحیحة و ما یضادها.

6- وجوب العمل بسنة الرسول - صلى الله علیه وسلم - و كفر من أنكرها.

7- الدعوة إلى الله، و أخلاق الدعاة.

8- وجوب تحكیم شرع الله و نبذ ما خالفه.

9- حكم السفور والحجاب و نكاح الشغار.

10- نقد القومیة العربیة.

11- الجواب المفید فی حكم التصویر.

12- الشیخ محمد بن عبد الوهاب ( دعوته وسیرته).

13- ثلاث رسائل فی الصلاة (1- كیفیة صلاة النبی صلى الله علیه و سلم- 2- وجوب أداء الصلاة فی جماعة 3- أین یضع المصلی یدیه حین الرفع من الركوع ).

14- حكم الإسلام فیمن طعن فی­القرآن، أو فی رسول الله صلى الله علیه و سلم.

15- حاشیة مفیدة على فتح الباری، وصلت فیها إلى كتاب الحج.

16- رسالة الأدلة النقلیة والحسیة على جریان الشمس و سكون الأرض و إمكان الصعود إلى الكواكب.

17- إقامة البراهین على حكم من استغاث بغیر الله أو صدق الكهنة والعرافین.

18- الجهاد فی سبیل الله.

19- الدروس المهمة لعامة الأمة.

20- فتاوى تتعلق بأحكام الحج، والعمرة، والزیارة.

21- وجوب لزوم السنة، والحذر من البدع ".

 او از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۷۱ هجری، قاضی شهر خَرج بود. در سال ۱۳۷۱ هجری، ریاست موسسه علوم شریعت ریاض را بر عهده گرفت. در سال ۱۳۸۱ هجری، به عنوان رییس دانشگاه اسلامی مدینه برگزیده شد. در سال ۱۴۱۴ به عنوان مفتی بزرگ عربستان سعودی به مجلس علما معرفی گردید و ریاست آن مجلس را بر عهده گرفت. در ۱۴۰۲، ملک فیصل و در سال ۱۴۱۲ ملک فهد از او به خاطر خدماتش به وهابیت قدردانی کردند.
 

فتاوای قرون وسطایی : هرکس بگوید خورشید ثابت است و زمین می چرخد کافر است (و می توان او را کشت)

هرکس بگوید خورشید ثابت است و زمین می چرخد کافر است (و می توان او را کشت) بن بازدر طول عمرخود فتواهای جنجالی و متناقض زیادی صادر کرده ست. او حضور کفار را در سرزمین عربستان حرم می دانست ولی در جنگ خلیج فارس علیه عراق حضور کفار را برای نجات بلاد لازم شمرد. او با این که حنبلی و از پیروان محمد بن عبدالوهاب و معتقد به دعوت سلفیه است، اسامه بن لادن را خارجی و مرتد اعلام کرد.

او شیعه را نیز کافر اعلام کرده بود. مجله ی المصور در شماره ی ۲۱۶۶ خود ۱۵آوریل ۱۹۶۶ میلادی در صفحه ی ۱۵ مطلبی را بصورت زیر منتشر کرده است: نایب رئیس دانشگاه اسلامی (علامه ابن باز) در آنجا مقاله ای را طی دو ماه در تمامی روزنامه ها منتشر کرده است که در آن خون هرکسی که بگوید زمین کروی است و ساکن نیست و به دور خورشید می چرخد را حلال اعلام کرده است. او در کتاب «الادله النقلیه والحسیه علی جریان الشمس والقمر وسکون الارض وامکان الصعود الی الکواکب» (دلایل نقلی و عقلی بر حرکت خورشید و ثابت بودن زمین) اعلام کرد که قرآن کریم،حدیث و آموزه های پیامبر و اکثریت دانشمندان اسلامی ثابت کرده‌اند که خورشید در حال چرخش و زمین ثابت است و مخالفان این عقیده را تکفیر کرد.


به عقیده بن باز، اعتقاد به چرخش زمين باطل است و
 کسي که به اين فرضيه باور داشته باشد، کافر است !!!

بن‌باز مدعی بود:
«اعتقاد به دوران يا چرخش زمين باطل است و کسي که به اين فرضيه باور داشته باشد، کافر است، براي اين‌که اين فرضيه با قرآن کريم «والجبال أوتادا» و قوله جل و علا «والى الأرض كيف سطحت» منافات دارد.

تفسير روشن آيه اين است که زمين کروي نيست و نمي‌چرخد و اين روشن است، اما البته تنها در صورت غضب خداوند، مي‌تواند چرخش يا حرکت داشته باشد، كما في قوله سبحانه: «أَأَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يَخْسِفَ بِكُمُ الْأَرْضَ فَإِذَا هِيَ تَمُورُ أَمْ أَمِنْتُمْ مَنْ فِي السَّمَاءِ أَنْ يُرْسِلَ عَلَيْكُمْ حَاصِبًا فَسَتَعْلَمُونَ كَيْفَ نَذِيرِ ». و وَقَوْله «وَجَعَلْنَا فِي الْأَرْض رَوَاسِي »؛ يعني زمين را با کوه‌ها، ميخکوب كرده‌ايم تا به حرکت درنيايد و آرامش مردم برهم نخورد».

«وقد ذكر الله سبحانه أن الشمس والقمر يجريان في فلك»؛ يعني خداوند از حرکت خورشيد و ماه خبر داده است و اگر زمين نيز بر محور خود مي‌چرخيد، خداوند از آن خبر مي‌داد، اما خداوند از حرکت کردن زمين خبري نداده است. بسياري از علماي دانش ستاره‌شناسي گفته‌اند: زمين مي‌چرخد و خورشيد ثابت است، اين اقوال کفرگويي و انکار کتاب و سنت سلف صالح است.

بن‌باز همچنين گفته است:
هنگامي که جوان بودم و چشمان قدرتمندي داشتم با چشمان خودم به خورشيد نگاه مي‌کردم و حرکت خورشيد را مي‌ديدم. پس اگر زمين در حال حرکت باشد، چگونه ما آن را حس نمي‌کنيم و در آرامش هستيم؟ پس چگونه کشتي‌هاي بزرگ در درياها حرکت مي‌کنند و چپ نمي‌شوند؟

عبدالكريم بن صالح الحميد نيز در كتابش «هداية الحيران في مسألة الدوران»، (ص 12ـ 32 ) با دفاع از اين فتوا به نقض نظريه چرخش زمين پرداخته و نوشته است:
برخي علوم و فرضيه‌ها فاسد و تباه‌گر و ملحدانه است؛ از جمله اين اعتقادات، باور به کروي بودن و چرخش زمين است... و باور به دوران زمين، خطايي بسيار بزرگتر از نظريه جهش و تکامل انسان از ميمون است ». ص 33: «كل دليل من الكتاب والسنة على دوران الأرض فهو تأويل باطل».

همچنين «ابن عثيمين» در کتاب «مجموع فتاوى و رسائل محمدبن صالح العثيمين»: (ج / 3 الفتوى شماره 428 صفحه 153)، به معلمان اخطار مي‌دهد که از تدريس آن بخش از درس علوم و جغرافيا که از حرکت زمين سخن گفته مي‌شود، خودداري کنند، چون اين مطلب باعث مفسده و گمراهي دانش‌آموزان است


دستور به تخریب حرم نبوی
در سایت رسمی بن باز، در قسمت "نور علی الدرب" سوالی تحت عنوان "حکم القباب علی القبور و شبهة قبة التی علی قبر الرسول {حکم  وجود گنبد بر قبر ها و گنبد ساخته شده بر قبر رسول الله ص پرسیده شده که در پایین می بینید:
 

حق آن است که این گنبد [گنبد پیامبر (ص)] نابود شود.

 بن باز در جواب این سوال،فتوا داده که:اما در مورد گنبدی که بر روی قبر پیامبر است باید گفت این گنبد در قرون متاخر و توسط حاکمان نادان ساخته شده است و اگر از بین برود اشکالی ندارد بلکه حق آن است که این گنبد نابود شود.



دشمن امیرالمؤمنین علیه السلام و شیعیان ایشان

مرحوم آیه الله العظمى سید محسن حکیم قدس سره که مرجع شیعیان و زعیم حوزه علمیه نجف بود، در سفرى که به عربستان داشت ، در جلسه اى با « بن باز » مفتى آن روز آن کشور (که نابینا بود) مواجه شد.

 بن باز، ظاهرا به دیدن آقاى حکیم رفته بود ولى در واقع قصد داشت با ایشان جدال کند و افکار وهابیگرى خود را مطرح نماید. در این جلسه ، بن باز، از آیه الله حکیم پرسید: شما شیعیان چرا به ظواهر قرآن عمل نمى کنید؟ آیه الله حکیم در جواب گفتند: این دیدار جاى چنین صحبت هایى نیست ، بگذارید به احوالپرسى برگزار شود.

 بن باز، سماجت کرده و خواستار دریافت جواب شد. آیه الله حکیم ، ناچار به بن باز گفتند: اگر قرار باشد به ظاهر قرآن تکیه کنیم و همان را معیار عمل به آن قرار دهیم ، باید معتقد شویم که شما به جهنم خواهید رفت !

 بن باز، با تعجب پرسید چرا؟ آیه الله حکیم گفتند: چون قرآن مى فرماید: و من کان فى هذه اعمى فهو فى الاخره اعمى و اضل سبیلا(؛سوره اسراء، آیه 72 ((کسى که در این جهان (از دیدن چهره حق ) نابینا باشد، در جهان آخرت هم نابینا و گمراه تر خواهد بود)). و شما که از دو چشم نابینا هستید، طبق ظاهر این آیه باید در آخرت هم نابینا باشید و در زمره گمراهان که اهل جهنمند، قرار بگیرید. بنابراین ظاهر بسیارى از آیات قرآن مقصود نیست !

 بن باز گفته بود اگر قرار است [حضرت] علی [(ع)] چشمهایم را شفا دهد اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود . این قدر بغض اهل بیت در دل این مفتیان وهابیت هست و ببینید خدا به چه روز آنها را انداخته . همین بن باز  گفته بود ۴۰سال در مدینه مسجدالنبی نمازخواندم ولی هنوز به پیامبر سلام نداده ام...

هیأت عالی افتای سعودی پیرامون سؤالی درباره­ی ارتباط و رفت و آمد و ازدواج با شیعیانی كه هنگام بلندشدن از زمین «یاعلی، یاحسین» می‌گویند، چنین فتوا صادر كردند كه اگر واقعیت چنین است كه آنها علی و حسن و حسین علیهم السلام و مانند آنها را می‌خوانند، در این صورت آنها مشركند و دچار شرك اكبر شده‌اند كه از دین اسلام خارجند پس ازدواج زنان مسلمان ما با آنها و ازدواج زنان آنها با ما حلال نیست و خوردن گوشتی كه آنها ذبح كرده‌اند نیز بر ما حلال نیست

 این فتوی به امضاء چهارتن از اعضای هیأت عالی سعودی رسیده كه رئیس هیات عبدالعزیزبن عبدالله بن­ باز بود.


 بن باز گفته بود اگر قرار است [حضرت] علی [(ع)] چشمهایم را شفا دهد
 اصلا نمی خواهم این چشم ها بینا شود .


آتش افروز اختلافات شیعه و سنی

مفتي أعظم عربستان شيخ عبد العزيز بن باز استفتاء شده: نظر شما نسبت به تقريب ميان شيعه و اهل سنت چيست؟پاسخ داده:
 همچنین اختلاف عقيده ميان شيعه و اهل سنت را چنين ترسيم كرده:
 (مجموع فتاوي ومقالات لابن باز ج 5 ص 156):تقريب ميان شيعه و اهل سنت ممكن نيست؛ زيرا عقائد اين دو باهمديگر سازگاري ندارد و همبستگي ميان آنان امكان پذير نيست همانگونه كه نمي شود اهل سنت با يهود، نصاري و بت پرستان در يك جا گرد هم جمع شوند، همچنين به خاطر اختلاف اعتقادي كه ميان شيعه و اهل سنت هست، تقريب ميان آنان امكان پذير نيست.

 وي در كتابي كه با حمايت حاكمان مكه و مدينه در همين سالهاي اخير به نام «مسألة التقريب» منتشر شد، اولين پيش شرط وحدت و تقريب با شيعه را إثبات مسلمان بودن شيعه دانسته است!!!)كتاب «مسألة التقريب بين أهل السنّة والشيعة» رساله فوق ليسانس دكتر قفاري است كه اخيراً در كشور سعودي، بارها چاپ شده است. جهت آگاهي بيشتر به ج 2 ص 253، از چاپ پنجم این کتاب مراجعه شود)
 عبد العزيز قارئ از علماي بزرگ مدينه منوره رسماً اعلام كرد كه ما امروز در برابر دشمن مشتركي هستيم كه داراي سه زاويه مي باشد: امريكا، يهود و روافض (شيعه) و حوادث عراق و لبنان ثابت كرد كه هدف اصلي اين دشمنان اهل سنت و جماعت هستند و ما بايد در برابر اين دشمنان متحد باشيم.

تا آن جا كه مي گويد: كساني كه بر اين باور هستند كه اهل سنت داراي يك مذهب هستند بايد تلاش كنند اعتقاد به مذاهب اربعه را از محدوده اهل سنت و جماعت خارج كنند؛ و گرنه اين مذاهب چهارگانه فقهي وسيله انحراف جامعه خواهد بود.جريدة الرسالة - الجمعة 7 رجب 1426 ه' الموافق 12 أغسطس 2005 م(.


تکفیرخلیفه دوم

جمله مشهور خلیفه دوم که حسبنا کتاب الله را بن باز چنین نقض می کند:
شکی نیست که سنت مطهر پیغمبر اصل دوم دین اسلام است!!و همانا عظمت و مکانت سنت پیغمبر در بالاترین رتبه بعد از قرآن کریم قرار دارد به اجماع اهل علم!و سنت پیغمبر حجت پابرجا و استوار و خودکفایی بر جمیع مسلمانان است!

پس هر کسی که سنت را پس بزند«یا»آن را انکار کند«یا» »»»اصلا فکر کند که می تواند از آن اعراض کرده و فقط به قرآن اکتفاء کند«««پس بلاشک او به یک گمراهی بعید و به بزرگترین کفر مبتلاء شده!!! و اصلا او مرتد از اسلام است به خاطر این گفته اش!چون که او با این سخنش و با این طرز فکر خود خدا و رسول را دروغ گو می داند!و به آن دستوراتی که خدا و رسولش به او داده اند دهن کجی می کند!و اصلا یکی از بزرگترین اصول دین را منکر می شود که خدا دستور به التزام به آن اصل را داده! و گفته به آن اصل اعتماد کنید و دین را از آن بگیرید.!!!!(مجموع فتاوى العلامة عبد العزيز بن باز-ج8-ص132)
 


توهین به همه برای اثبات وهابیت

در سایت مفتی اعظم وهابیت عربستان فتوایی بن باز وجود دارد که معنای وهابیت را از دید ایشان شرح میدهد خلاصه ترجمه این فتوا را در ذیل می آوریم.

سوال کننده: جناب شیخ بعضی از مردم علمای عربستان سعودی را وهابی مینامند ، از این نام گذاری خوشحال هستید؟

جواب جناب بن باز:
بله این لقب مشهوری است برای علمای معتقد به توحید که منسوب به امام محمد ابن عبد الوهاب هستند است که  در نیمه دوم قرن دوازدهم مردم را به سوی خدا خواند ایشان برای مردم توحید و شرک را بیان کرد و خدا به وسیله او توحید را بیان کرد و مردم داخل به توحید شدند(یعنی مردم عربستان که سنی بودند تا نیمه دوم قرن دوازدهم مشرک بودند و با آمدن محمد بن عبد الوهاب موحد شدند)فایده عظیمی به مسلمانان جزیرت العرب رسید.

 هر کس که طرفدارش باشد به او میگویند وهابی این نسبت به شیخ امام محمد بن عبد الوهاب است نه وهاب بن رستم. و این لقب شریف و نجیبی است برای مردم عربستان معنای لا اله الا الله را بیان کرد (یعنی مردم سنی عربستان قبل از آمدن عبدالوهاب مشرک بودند)در عیینه نزدیک ریاض مردم را به توحید دعوت کرد (یعنی قبل از آن مردم سنی مذهب ریاض مشرک بودند) و در دریه اسلام را گسترش داد آنجا اسلام گسترش پیدا کرد (یعنی قبل از آن مردم سنی مذهب دریه مسلمان نبودند)گنبد های روی قبر ها خراب شد و توحید بین مردم پخش شد و مردم معنی حقیقی لا اله الا لله را فهمیدند(یعنی معنی لا اله الا لله خراب کردن گنبد مردم سنی ریاض بوده و معنای لا اله الا الله این نیست که فقط الله را بپرستیم)و لقب وهابیت لقب معروف و شریفی است....

بن باز خادم و غلام رژیم صهیونیستی

در سال 1372هـ . ش و مقارن با ايامي كه تلاش گسترده اي در راستاي عادي سازي روابط ميان برخي كشورهاي اسلامي خاصه عربي با رژيم اشغالگر قدس صورت مي گرفت.

شيخ بن باز مفتي وقت عربستان طي مصاحبه اي با دكتر عبداللّه الرفاعي سردبير هفته نامه عربستاني «المسلون» به پرسش هاي متعددي پاسخ داد كه مضمون اين مطالب در آن ايام بعنوان «فتواي صلحبا اسرائيل» انعكاس گسترده اي در جهان اسلام داشت.

بسياري معتقد بودند اين اقدام، اولين گام در راه لغو محاصرة اقتصادي رژيم اشغالگر قدس بوده و عربستان تحت فشار آمريكا مجبور به اين مسئله شده است.

عبدالعزيز بن باز در پاسخ به اولين سؤال هفته نامه المسلمون درباره «جواز صلح با اسرائيل» نوشت:
«در صورتي كه وليّ امر مسلمين! ضرورت و مصلحت بداند ميتواند با دشمن بطور دائم يا موقت صلح نمايد. خداوند متعال ميفرمايد:
«وان جنحوا للسلم فاجنح لها و توكّل علي الله انه هوالسميع العليم» اگر دشمنان به صلح روي آوردند، آن را بپذير و بر خدا توكل كن. او ميشنود و ميداند.

پيامبر خدا ـ ص ـ اين عمل را انجام داد و با اهل مكه مصالحه كرد و به مدت 10 سال جنگ را ترك كرد. تا از اين طريق جان مردم را حفظ و از خونريزي جلوگيري كند. بن باز ميافزايد: پيامبر با بسياري از قبايل عرب صلح كرد ولي زماني كه خداوند به دست او مكه را فتح كرد عهد خود را با اهل مكه شكست.

بن باز اضافه ميكند:
«ممكن است نياز و مصلحت اسلام ايجاب كند كه صلح دائم برقرار شود ولي در صورت مرتفع شدن اين نياز، صلح فسخ مي گردد، همانگونه كه پيامبر عمل كرد.»

 وي در پاسخ به اين سؤال هفتهنامه المسلمون كه «آيا زيارت مسجدالاقصي جايز است؟» مينويسد: «زيارت مسجدالأقصي و نماز گزاردن در آن سنت است و انجام اين سنت به فراهم شدن شرايط بستگي دارد. پيامبر ميفرمايند: زيارت سه مسجد واجب است: مسجدالحرام، مسجد من (مسجد مدينه) و مسجدالاقصي.

بن باز در پاسخ به پرسش المسلمون درباره مخالفان فلسطيني سازش عرفات و رژيم صهيونيستي مينويسد: به همه فلسطينيها نصيحت ميكنيم كه بر سر صلح با اسرائيل با هم همكاري كنند و براي جلوگيري از خونريزي و تضعيف دشمنان كه به تفرقه و اختلاف دعوت ميكنند، با هم تعاون و همكاري داشته باشند.

شيمون پرز نخست وزير رژيم صهيونيستي از فتواي شيخ عبدالعزيز بن باز مفتي عربستان در مورد جواز صلح با اسرائيل استقبال كرد. وي طي اظهاراتي گفت:

«من از اين اظهارات بسيار مسؤولانه كه ثابت ميكند قرآن خواهان خود گذشتگي و صلح است استقبال ميكنم!» پرز اظهار اميدواري كرد كه مقامات سعودي طبق مضمون فتوا عمل كنند و تأكيد نمود كه بسياري از مسؤولين ديني يهود، مسيحي و مسلمان از صلح حمايت مينمايند. وي گفت خوب است كه حزبالله لبنان از مفتي سعودي تبعيت و پيروي كند!

این فتوا مورد اعتراض علمی شیعه و سنی جهان اسلام قرار گرفت.

رد همه فتاوای بن باز توسط پسرش احمد

احمد بن باز مدیر موسسه خیریه بن باز در خبری که در 14سپتمابر2008 و در قالب گفتگو با روزنامه وطن سعودی منتشر شد فتاوای پدر را مبتنی بر هوای پدر و غیر قابل اجرا برای همه اوقات دانست. علاقه مندان برای مطالعه کل گفتگو به این آدرس مراجعه کنند:http://www.elbashayer.com/?page=viewn&nid=16213  
 


 مرگ بن باز
 در روز پنج شنبه سیزدهم ماه مه سال ۱۹۹۹ (یازدهم محرم۱۴۲۰ هجری قمری) در سن نودسالگی، شیخ عبدالعزیز بن باز مرد. ملک فهد و ولیعهد عبدالله بن فهد، در مسجدالحرام مکّه بر جنازه او نماز خواند.


منابع:

-  عفیفی، اتحاف النبلاء بسیرة العلامة عبدالرزاق، مكه، ص 105؛ عمیر مدخلی، شیخ ربیع بن هادی، تذكیر النابهین بسیر أسلافهم حفاظ الحدیث السابقین اللاحقین (بی جا)، (بی تا)، ص 320.

-  شحود، علی بن نایف، مشاهیر أعلام المسلمین، حقوق الطبع متاحة للهیئات العلمیة والخیریة، ص139.

- دویش، أحمد بن عبدالرزاق، فتاوى اللجنة الدائمة للبحوث العلمیة والإفتاء، ریاض، رئاسة إدارة البحوث العلمیة والإفتاء - الإدارة العامة للطبع، چاپ اول، ج3، ص486. «إذا كان الواقع كما ذكرت من دعائهم علیا والحسن والحسین ونحوهم فهم مشركون شركا أكبر یخرج من ملة الإسلام، فلا یحل أن نزوجهم المسلمات، ولا یحل لنا أن نتزوج من نسائهم، ولا یحل لنا أن نأكل من ذبائحهم».

-  بن باز، عبدالعزیز، نواقض الإسلام، سعودی، وزارة الشؤون الإسلامیة والأوقاف والدعوة والإرشاد، 1410هـ چاپ اول، ص2: الثانی «من جعل بینه و بین الله وسائط یدعوهم و یسألهم الشفاعة و یتوكل علیهم فقد كفر إجماعا».

- بن باز، عبدالعزیز، مجموع فتاوى، عربستان، موقع الرئاسة العامة للبحوث العلمیة والإفتاء، ج5، ص156 «التقریب بین الرافضة و بین أهل السنة غیرممكن؛ لأن العقیدة مختلفة، فعقیدة أهل السنة والجماعة توحید الله وإخلاص العبادة لله سبحانه وتعالى، وأنه لایدعى معه أحد لاملك مقرب ولا نبی مرسل، وأن الله سبحانه وتعالى هو الذی یعلم الغیب، ومن عقیدة أهل السنة محبة الصحابة رضی الله عنهم جمیعا والترضی عنهم والإیمان بأنهم أفضل خلق الله بعد الأنبیاء وأن أفضلهم أبوبكر الصدیق، ثم عمر، ثم عثمان، ثم علی، رضی الله عن الجمیع، والرافضة خلاف ذلك فلا یمكن الجمع بینهما، كما أنه لایمكن الجمع بین الیهود والنصارى والوثنیین و أهل السنة، فكذلك لایمكن التقریب بین الرافضة وبین أهل السنة لاختلاف العقیدة التی أوضحناها».

-  بن باز، عبدالعزیز، رسالة الأدلة النقلیة، والحسیة على جریان الشمس وسكون الأرض وإمكان الصعود إلى الكواكب، مكه لطباعه والاعلام، 1395ه، ص 17.

- بن باز، عبدالعزیز، مجموع فتاوى: تحقیق و چاپ، محمد بن سعد الشویعر، موقع الرئاسة العامة للبحوث العلمیة والإفتا، ج3، ص62.

-  Who's Who in Saudi Arabia 1978-1979, pg. 53. Part of the Who's Who series. Edited by M. Samir Sarhan. Jeddah and London: Tihama and Europa Publications

- .Who's Who in the Arab World 1990-1991, pg. 123. Part of the Who's Who series. Edited by Gabriel M. Bustros. Beirut: Publitec Publications, 10th ed.

 - Words of Advice Regarding Da'wah" by 'Abdul 'Azeez ibn 'Abdullaah ibn Baaz (translated by Bint Feroz Deen and Bint Abd al-Ghafoor), Al-Hidaayah Publishing and Distribution, Birmingham: 1998, Page 9-10

-  Sheikh `Abd al-Wahhâb al-Turayrî, former professor at al-Imâm University in Riyadh. "Sheikh Ibn Baz on the roundness of the Earth". Retrieved 9 February 2013.

 -  http://www.binbaz.org.sa/mat/18030

-  Holden, David (1982). The House of Saud. p. 262. ISBN 978-0030437311.

- http://hajj.ir/14/39946

- http://www.binbazfoundation.org/

- http://www.bin-baz.com/

http://www.vahhabiyat.com/showdata.aspx?dataid=6032&siteid=1

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 339
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 9
  • سارا ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 1
    تو روحش
  • احمدپور ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    سگ حیضی بمرد در بغداد کفنش جز به زر ندوخته اند
  • ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 0
    لعنت بر تو و اذنابت ضمنا عکسی که گذاشتین مسجد جامع بن باز در ظهرانه نه دانشگاهٰ بن باز ٰ الجامع یعنی مسجد جامع نه دانشگاه تو عربی الجامعه معادل دانشگاه هستش در هر صورت بسیار عالی
  • ذوالفقار ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 1
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
  • کامران ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 0
    بروهابیان کثافت متحجر لعنت .......
  • ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    لعن الله علیه
  • ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    7 0
    بن باز ، باز هم حرف مفت زده
  • حسين ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    9 0
    سلف براى اينها عملا معاويه و يزيد هست كه همچين اسلام جعلى را عرضه ميكنن انشاءالله با همون يزيد و معاويه محشور بشن اميدوارم كه شرايطش زودتر مهيا بشه كه اين اراذل ريشه كن بشن كه بزرگترين ضربه ها را به اسلام ميزنن
  • ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    12 0
    چه چهره نورانی و زیبائی !!!!
  • ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    10 0
    گویا در اکثر تصاویرش در حال اجابت مزاج بوده! عظمت خدا رو ببین ، چه جونورایی در جهان طبیعت داریم
  • ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    11 0
    انشاء الله با اسرائیلیها در اون دنیا محشور بشه قیافه اشم به جهنمیها می خوره
  • حسین ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    8 0
    طبق روایات ما دشمنان امیرالمومنین علیه السلام حرام زاده هستند.
  • ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    خدا ریشه وهابیت را بکند . واقعا افکار مزخرفی دارند. اینها فقط به دنبال قدرت اند والا اگر اهل انصاف باشد هدایت می شدند.
  • ali ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک... لعنت الله علیهم اجمعین
  • ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    لعنت ابدی خداوندبرعبدالعزیزبن باز
  • ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    کریه المنظر حال آدم از دیدنش بهم میخوره.لعنتی
  • سید احسان ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    مرگ بر آل سعود..
  • رحمانی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    5 0
    عذاب قبرش زیاد باشد
  • امیرخان ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    لعن علی عدوک یاعلی
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    6 0
    خدا لنتش کنه چه قیافه ای هم داشته بلا به دور
  • نحن أبناء الحيدر ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    از كوزه همان برون تراود كه در اوست...
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    در حقیقت گور به گور شد و حالا معنی دشمنی با امیر المومنین (ع) را می فهمد
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    لعنت بر روحش
  • سيد قاسم ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 0
    باور كنيد باابو لهب ازنظر قيافه و صد چندان از نظر تفكر هيچ فرقي نداره
  • ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    خدالعنتش كنه .دوست دارم ببينم چه عذابي ميكشه
  • كامران ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    4 0
    يه حروم زاده تمام عيار
  • محمد ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 3
    مشرق جون تو ام یه چیزیت می شه آ. این اشقیا رو گذاشتی تو سایت اول صبحی حال آدم رو بهم میزنن. شب هم نذار تو سایت آدم خواب بد و کابوس می بینه نصفه شب. اینا بدرد کارگردان فیلما می خورن جای شیطان نشان بدن تو فیلماشون. آخه این کارو نکن....
  • احمد ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    لعنت الله علیه ( و بر پیروانش)
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    این مفتی مفت را که می بینم احساس می کنم با شیطان رو برو شدم
  • ناشناس ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    خدایش نیامرزد
  • مجتبی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    این دومین باره که عکس دوست پسرای کاندولیزا رایسو تو سایت مشرق میبینم
  • ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 1
    mofti از اسمش معلومه
  • parvar ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خداوند دشمنان راازاحمق ها افریده
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 0
    سگ تو روح نجسش با اون چهره کریه
  • رد شبهه ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    رد شبهات وهابیها: اولا هیج جای قرآن نفرموده زمین به دور خورشید میچرخد بلکه فرموده خورشید در حال چرخش و جریان است و این اشاره به حرکت انتقالی خورشید و کل کهکشان ست که به سمت گاما در حرکتند و اشاره قرآن بر جریان داشتن خورشیدیک اشاره ی ظریف است از انفعالات داخل خورشید. اما در مورد حرکت کره ی زمین به این آیه دقت کنید: «وَ تَرَى الجبَالَ تحسَبها جَامِدَةً وَ هِىَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ»(نمل، 88( كوه‏ها را مى‏بينى، و آنها را ساكن و جامد مى‏پندارى، در حالى كه مانند ابر در حركتند.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بهتربود در دویاچندقسمت توضیحات ، شبهات ومطالب بیشتری اززندگی این آقای به ظاهر دانشمند! درسایت میذاشتید تارفع شبهات شود
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    در روز پنج شنبه سیزدهم ماه مه سال ۱۹۹۹ (یازدهم محرم۱۴۲۰ هجری قمری) در سن نودسالگی بدرک اسفل السافلین و به نزد استادش شیطان لعین الرجیم واصل شد الحمدلله الرب العالمین
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    3 0
    خدایا چهره های دنیوی و اخروی ما را به نور جمال خودت منور ساز . معصومیت و شادابی و آسمانی بودن چهره های علمای ما یکی از الطاف الهی به شیعه سات
  • مهدی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اینهابه جهت دشمنی بااهل بیت پیامبر اهل جهنم هستن(وکان مقعدهم علی النار)خداوند لعنت کند دشمنان اهل بیت پیامبر(ص)را اللهم العنهم جمیعا،من الاولین والاخرین
  • حسن ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    شیطان مجسم همینه باور کنید. خباثت و کینه نسبت به اهل بیت پیامبر از چشمان کورش می باره!
  • گمنام ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    انشاء الله به ظهور حضرت ولی عصر نسلی از وهابیت باقی نخواهد ماند. تعجیل در فرج منتقم اهل بیت عنایت بفرمائید 3 صلوات
  • زهره وند ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ولیعهد فهد عبدالله بن عبدالعزیز بود
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا لعنت کند او را تا قیامت و ابد
  • احسان ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چه كريهه اين حرامي زاده
  • امير ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    خدا لعنتش كنه قيافش عين ابن ملجم ميمونه
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وان جنحوا للسلم فاجنح لها و توكّل علي الله انه هوالسميع العليم این آیه از زبان یکی دیگه تو ایران بزای عادی سازی روابط با امریکا تو همین چند روز گذشته بیان شده،چه شباهت جالبی اگه گفتین کی بوده؟؟؟!!!
  • ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنة الله علیه
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت بر دشمنان امیر المومنین
  • سید سجاد ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چقدر بد ظاهر یعرف المجرمون بسیماهم
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت قطعا والد الزنا میباشند که خدا لعنتشان کند
  • امیرخان ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعن علی عدوک یاعلی
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت ابدی بر دشمنان اهل بیت علیهم السلام
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    انشاء الله امام زمان ظهور می‌کند و این سگ شیطان را همراه با اربابش گردن می‌زنند.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق عزیز در نقد علمی مجالی برای گذاشتن نوار تمسخرآمیز نیست. شاید این یک مراسم سنتی یا حتی غلط دینی باشد نبایستی آن را تمسخر نمود تا مراسم به حق شما را مسخره نکنند اگر اصرار دارید فیلم بماند بهتر است کلمه تمسخرآمیز را از عنوان آن بردارید
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چقد زشته
  • ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وان جنحوا للسلم فاجنح لها و توكّل علي الله انه هوالسميع العليم این ایه از زبان یکی از مسولین نیز جهت عادی سازی روابط با امریکا بیان شه(تو همین چند روز گذشته) اگه گفتین کی بوده؟؟؟!!! میشه بگی چرا این رو نمیذاری رو سایت؟
  • داود ززززززززززی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    ممنونم که با پخش این فیلم‌ها موجبات خنده و شادی ما را فراهم نمودید.
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 1
    بدرک اسفل من النار واصل شد ان شاء الله ...
  • مهدی ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا به داد خانواده اش برسد
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت ابدی خدا بر دشمنان اهل بیت
  • بنده خدا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    الی لعنت ا..... علی القوم ظالمین
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بسمه تعالي ايشان از مصاديق اعظم معتقدين به اسلام امريكايي به تعبير بليغ حضرت امام راحل رحمه الله عليه مي باشد. واي بسا ايشان اساسا مسلم نبوده باشد.
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چه قيافه كريحي داشته
  • hamed ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چه چشم های شهلایی؟ (شهلایی به چشمان درازگوش میگویند) گرچه مقایسه کردن این جانور با درازگوش باعث ناراحتی درازگوش میشود.
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    این یارو به خورشید مستقیم نگاه کرده کور که شد هیچی مخش هم تعطیل شده
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    بن‌باز همچنين گفته است: هنگامي که جوان بودم و چشمان قدرتمندي داشتم با چشمان خودم به خورشيد نگاه مي‌کردم و حرکت خورشيد را مي‌ديدم. طبق حرف نقل شده از این مفتی اعظم !!!!!این آدم اینقدر نادان بوده که چشم ظاهر خودش رو مثل چشم باطنی با دست خودش کور کرده
  • عبدالله ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    به درک واصل شد
  • جواد ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    انشاء اله كه با اجداد محترمش جناب معاويه بن ابي سفيان و يزيد بن معاويه در جهنم محشور شوند.
  • میترا ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    راستی کی بود در داخل کشور برای حل برخی از مسائل با امریکا به صلح حدیبیه استناد کرده بود ؟؟!!!!!ا این صلح حدیبیه هم عجب کاربردهایی داره !!!!!!!!!!!
  • ابی ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    عجب وحشتناکه این یارو!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا لعنت کنه دشمن امیرالمومنین (ع) رو
  • مهدی ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چقدر زیباست !
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا دشمنان اهل بيت عليهم السلاما لعنت كنه
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    با آل علی هر که در افتاد ور افتاد. خداوند همشون رو لعنت کنه. یک نکته هم در مورد اون حرکات و سر و صدا های حیوان مانند و مسخره. شخصا نمی دونم این چه مراسمی بود اما این رو از روی نحوه لباس پوشیدن و نوع لباسشون مطمئنم این جماعت از کشور امارات بودن. دشداشه های اماراتی معروف به کندوره و دستاری که سر می بندند اینجوری هست. احتمالا مراسمی برای آمادگی حمله به جزایر سه گانه بود !!! چند وقت پیش آخه رئیس پلیس دبی گفته بود اراده کنیم حمله می کنیم جزایر رو پس می گیریم. طرف بمب اعتماد به نفسه.
  • دانیال ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خباثت از چهره این حیوان میباره.
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ای کاش میشد زندگی نکبت بار برزخی او را همه ببینند!
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    چقد نور بالا می زنند!!! از قیافه هم میشه تشخیص داد که کی ناحقه
  • ایران ویج ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    چقدرم خوشکله پدرسوخته :)))))
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا لعنتش کند
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام مشرق جان مطلب خوبي نوشتي اما يك ايراد بزرگ داشت. جملات و مفاهيم به صورت پيوسته نبود برخلاف مطالب ديگه در رابطه با فراماسوني و بهائيت. اگر مي توني پيوستگي و مطالب كمتر گفته شده را در يك قالب بيان كن
  • امین ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا لعنتشون کنه اینارو . حقش بود جنگ می شد میرفتم عربستان سر همه اینارو می بریدم تا درس و عبرتی برای دیگران بشه ... شیعه تا کی باید ساکت بشینه و کاری نکنه یا مهدی بیا
  • ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    در روز پنج شنبه سیزدهم ماه مه سال ۱۹۹۹ (یازدهم محرم۱۴۲۰ هجری قمری) در سن نودسالگی، شیخ عبدالعزیز بن باز سقط شد. الی جهنم و بئس المصیر
  • شیعه ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا لعنتش کنه
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    بزرگ مردی بود این بن باز! در دنیای شرک و بدعت و در میان فرق ضاله و بت پرست و شخص پرست یگانه موحد!
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا لعنتت کنه
  • رقيه سرطاقي ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    احتمالا الان داره از اون بالا گردش خورشيد دور زمين رو ميبينه و نشسته اون ته تهاي بهشت موندم حماقت تا چه حد علم اينهمه پيشرفت کرده چقدر گاگول هستند مقلدان اين مفتي شمر پيش اينها شرف داره
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    به درك اسفل السافلين رفت
  • مهدی س ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین با آل علی هرکه در افتاد ، ورافتاد
  • ناشناس ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: ای علی دوست نمیدارد تو را مگر کسی که ولادت او پاکیزه باشد و دشمن نمی دارد تو را مگر کسی که ولادت او ناپاک باشد و دوست نمیدارد تو را مگر کسی که مومن باشد و دشمنی نمیکند با تو مگر کسی که کافر باشد
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اختیار دارید چشماتون زشت می بینه !!!!!!!
  • هادی کرج ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدا نیامرز در مورد همه چیز حرف زده الا راز زیبایی و خوشتیپیش
  • هادی کرج ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    به ولله گل گفتی..
  • ميثم ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    خداعذابش را زياد کنه جاني را...
  • سعيد ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت خدا بر او و بر پيروانش
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    2 0
    اونی که منفی داده به لعن دشمنان علی. یک حدیثی از پیامبر اکرم هست به این مضمون که دوست نمی دارد تو را مگر کسی که ولادتش پاکیزه باشد و دشمت نمی دارد کسی که ولادتش نا پاک باشد. یک پرسجویی از نحوه ولادتت بکن آقا یا خانم نا عزیز.
  • ميثم ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت بر او
  • دانشجو ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خدا لعنتس کنه ایشالا ممنون به خاطر مطلب جالبتون
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    لعنت بهش.
  • محمد ن ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    ایشان سم سگهای شیعه نمیشه -با آن قیافه کریح و نکبتش .
  • ali ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    با سلام و تشكر از زحمات شما فقط لازم بذكر است جريان ديدار آقا حكيم با بن باز درست نيست و اين ديدار با علامه عسكري (ره) رخ داد و علامه حتى با ملك فيصل هم براي آزادي يك روحاني ايراني نيز ديدار نمودند و ميتوانيد به آثار منتشر شده رجوع كنيد با تشكر
  • مشکات ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    عکساش خیلی وحشتناکه مشرق جان! حداقل می زدی +13 .....
  • ناشناس ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم اصلا زیبا نیست
  • رامین نوری ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ان شاء الله
  • راشد ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    نگاه کردن به این چهره کریه و نحس انشاءالله کفاره تمام گناهانه
  • رامین نوری ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    منفی میدم
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مقاله نمیخواست که! همون یه عکس ازش میذاشتین کافی بود تا ته قضیه رو آدم بره !
  • احمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    توی اون فیلم منتظر بودم که بالاخره وسط مراسم خودشون خندشون بگیره ولی با جدیت تمام تا آخر به کارشون ادامه دادن!!!
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت خدا بر دشمنان اهل بيت (ع) جايگاهي جز جهنم براي آنها تعريف نشده است .
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بشمار
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ما که چهره رییس مجلس خبرگان و هیئت رییسه را میبینیم لذت میبریم چهره رهبر و علما رو هم میبینیم لذت میبریم مجلس خبرگان همه چهره ها نورانی است باز میرسیم به همون آیه که کسیکه حقیقت را در این دنیا نبیند در آخرت هم گمراه خواهد بود آقا یونس
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خودش سلطان بدعت گزاران دین بود
  • رضا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق جون متشكريم.... اگه ممكنه درباره رهبران فكري و عقيدتي وهابيت نيز مطالب را منتشر كنيد. عالم اسلام و بالاخص شيعيان بايد بدانند اينها چگونه افرادي هستند و چه اعتقاداتي دارند.
  • ابی ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ما توی روستایی در شمال زندگی میکنیم هر روز تنگ غروب کلی شغال در اطراف روستای ما زوزه میکشند که صدایی بسیار زشت دارند این فیلم منو به وضوح یا گروه شغالهای کنار رستا انداخت. واقعا این صداهای بی معنی چیست که این احمق های بیشعور آبروی اسلام ناب محمدی تو دنیا بردن آمریکا وانگلیس عمدا میخوان تا مسلک رشد کنه اونو به دنیا به عنوان اسلام نشون بدن وپروژه الام ستیزی رو دنبال کنند
  • منتظر ظهور ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    فیلمه رو دیدی؟ من که کلی خندم گرفت احمق ها صدای الاغ سر میدن
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    واقعا راسته که میگن صورت نشان دهنده ی سیرته.
  • منتظر مهدی ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت خدا به هرکی که با این گفته مخالفه
  • منتظر مهدی ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    تو خودت فیلم رو کامل دیدی؟؟؟؟ وقتی صدای خر درمیارن خب باید اسم این مراسم رو چی گذاشت؟؟؟؟؟؟ اهان باید بگیم مراسم بسیار نورانی از آل وهاب که صدای شریف الاغ را درمیارن
  • منتظر مهدی ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ممنونم ...............ممنونم
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بنده خدا مثبت شونصد هم نمیتونه اینو ببینه ی نیگا به چشماش بکن همونایی که در جوانی قدرتمند بودند همونایی که نخواست از امیرالمؤمنین شفا بگیره اما کور دنیا و آخرت بمونه
  • حرف منصفانه ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    در جنوب ایران به میوه ابتدایی خرما دم باز یا دن بازمی گویند بهتر است به ایشون که خدا لعنتش کنه هم بگیم دم باز قعر جهنم جای توست انشاالله
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    قربون دهنت++++++++++++++++++++++هزارتا لایک و هزارتا بیست
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اقا یونس اخلاق اسلامی رو رعایت کن
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق تو که همهاش از این حرامی تعریف کرده ای علامه و مفتی ونابغه وحافظ قران و....این حرامزاده و پیروان جاهلش ادمخواران القاعده همگی بدرک واصل شوند
  • مجید ساویه ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    افرین باحال بود!
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    عکسش کپ روی جلد فیلم اره هست.
  • معلم ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وهابیون مایه ننگ اسلام و مسلمانان هستند.
  • داریوش ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اعوذبالله من وهابیون ووهابیت الرجیم.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    حاج یونس عزیز ! بین کریه بودن چهره و پیری تفاوت هست ؛ جیگر !
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    من نمی دونم اونی که منفی داده به چی منفی داده . حتما اشتباه کرده !
  • رضا یاراحمدی ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خیلی باحال گفتی. کلی خندیدم. مرسی
  • رضا یاراحمدی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ان مضی عیر فعیر فی الرباط یعنی : این خر هم که بمیرد خری دیگر در طویله هست.
  • حسن ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اگر سفر حج رفته باشیدٰقیافه این وهابی ها رو که میبینی باید کفاره بدی.آدم حالش به هم می خوره از صورت بد ترکیب آونها که بدی از اون به خوبی معلومه.این عوضی سگ پدر و قیافشو ببینید.باز می گم قیافه یهودیها واقعا قابل تحملتر از این به ظاهر مسلمانان کثیف وهابی است.خدا این دنیا و اون دنیا عذاب همشونو زیاد کنه.
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    خدایا ما هرچه قدر که بد باشیم ولی روز قیامت ما رو با این بدتر از حیونها یه جا قرار نده چون شاید رهرو مولا علی در عمل نباشیم ولی محب او و غلامان اوییم.
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    این مقتدایی که بن باز به عنوان امام ازش یاد می کند، همان محمد بن عبدالوهاب است که مستر همفر (رابط بریتانیایی انتلینجت سرویس) حق استادی به گردنش دارد.
  • يونس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    الان شماها كه به جاي نقد نظر اين وهابي به چهره ايشان توهين كرديد در حال "اخلاق اسلامي" هستيد ديگه؟!
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    فکر کنم خیلی صدای خر گوش کرده بودند که به این خوبی تقلید می کردند
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ(لقمان/19)
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بشمار
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وَمَنْ جَاءَ بِالسَّيئَةِ فَكُبَّتْ وُجُوهُهُمْ فِي النَّارِ هَلْ تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ(النمل/90) و آنها که اعمال بدي انجام دهند، به صورت در آتش افکنده مي‌شوند؛ آيا جزايي جز آنچه عمل مي‌کرديد خواهيد داشت؟! إِنَّ الَّذِينَ يحَادُّونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ كُبِتُوا كَمَا كُبِتَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَقَدْ أَنْزَلْنَا آياتٍ بَينَاتٍ وَلِلْكَافِرِينَ عَذَابٌ مُهِينٌ(المجادلة/5) کساني که با خدا و رسولش دشمني مي‌کنند خوار و ذليل شدند آن‌گونه که پيشينيان خوار و ذليل شدند؛ ما آيات روشني نازل کرديم، و براي کافران عذاب خوارکننده‌اي است...
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وقتی فهم نباشه از این بهتر نمی شه البته احتمال عناد هم کم نیست
  • بتهوون ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مشرق یک پاکت تهوع بهم بده با دیدن این قیافه کم مانده استفراغ کنم!!!
  • مهاجر ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    من به تکامل اعتقاد نداشتم تا الان....اما چون این گفته خطاس الآن دیگه بهش باور دارم!!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    من شیعه هستم و منفی دوم را بخاطر ادبیات ناشناس دوم دادم 11-48 .کلا با نسبتهای حرام زاده و ولدزنا دادن مخالفم.طرف وهابیه باشه طبق فرمایش معصومین هرقومی برای خود آداب نکاحی دارد.وهابیان رسم و رسوم ازدواجشان با شیعیان اتفاقا تفاوتی نمیکند طبق قرآن است.با فرمایش ناشناس 09-46 موافقم لعنت بر دشمنان امام علی امیرالمومنین.
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    منتظر مهدی خان! امام طبق فرمایش من و تو گردن کسی را نمیزنه.مطمئنی گردن خود شما را نمیزنه؟!
  • ابی ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    ما توی روستایی در شمال زندگی میکنیم هر روز تنگ غروب کلی شغال در اطراف روستای ما زوزه میکشند که صدایی بسیار زشت دارند این فیلم منو به وضوح یا گروه شغالهای کنار رستا انداخت. واقعا این صداهای بی معنی چیست که این احمق های بیشعور آبروی اسلام ناب محمدی تو دنیا بردن آمریکا وانگلیس عمدا میخوان تا مسلک رشد کنه اونو به دنیا به عنوان اسلام نشون بدن وپروژه الام ستیزی رو دنبال کنند
  • ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    گزارش جامعی بود.بقیه چهره های وهابیت را هم منتظریم گزارش اینچنینی بدین
  • دانشجو ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    یک نظر این ملعون را با آیت الله جوادی آملی مقایسه کنید.به تفاوت پی ببرید.
  • وحید ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    چهره نورانی و زیبای امام خمینی و امام خامنه ای رو در برابر این خبیث تصور کن. خدایا شکرت
  • قربانعلي ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بسمه تعالي ايشان از مصاديق اعظم شيطان رجيم مي باشد و خودرا مسلمان مي دانند نجاست ، خباست ، كراهت از چهره او و سردمدارانشان ( آمريكا و انگليس واسرائيل ) كه لعنت ابدي برخودشان و اجدادشان باد مي بارددرود بر امت اسلام و ذلت و خواري و مرگ بر دشمنان اهل بيت
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت الله علی القوم الظالمین...
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    احمد جالب گفتی بعد از اینکه اعصابمون داغون شده بود نیاز بود،کلی خندیدیم خدا خیرت بده
  • سيد مرتضي ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اين يارو كوره يا بابا غوريه ؟ خواستم بگم كورشود آنكه دشمن مولا علي (ع) است ولي بايد در مورد اين يارو بگم لال شود دشمن علي (ع) و آل علي(ع)
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    تعبیر قرآن از حرکت زمین به (ذلول) ذلول شتری که راه میر ود ولی سواره ان متوجه نمی شود یا (جعل الارض مهادا) مهد یعنی گهواره واین نشانه حرکت زمین است
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    همین ملک عبدالله پادشاه خمار عربستان
  • زهرا ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خــــــــــــــــــدایـاااااااااااااااااااااااااااااااا یکی منو بگیره این فیلمه چی بود؟ خاک تو سرشون واااااااااااااااااای این دیگه چی بود؟ نمیدونستم بخندم یا گریه کنم الله به دادشون برس یا ابوالفضل
  • عبدالله ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مهمان یزید شد
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    علی لعنت الله...
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بیا تو خودمونی شو
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    با حرفت خیلی حال کردم
  • اشکبوس ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    شکمباره های بی غیرت عرب زیاد خوردند هار شدند! خدا اسلام رو از لوث این دشمنان خطرناک نجات بدهد.
  • كورش ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا با احترام نوشتيد مرد چرا ننوشتيد به درك واصل شد مردك بى منطق پر از بغض و كينه انشاالله كه بر عذابش افزوده شود
  • علی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    این حرومی کفتار (باعرض معذرت از همه کفتارها!) چه آشغالی هست که حالا وقت بزاریم شجره نامچشو بخونیم. اگر راست میگید پدر واقعی شو شناسایی کنید! عمراً بتونید!!!!!!!!!!
  • حسین ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    حیف که مکه ومدینه ومنطقه شرق عربستان مانع هست وگرنه من اولین نفری بودم که از ساخت بمب اتم بدست دولت حمایت میکردم آن هم نه بخاطر نابودی اسراییل در اولویت اول بخاطر عربستان وقطر قمپز هم در نمیکنم.
  • امیر ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    دور باشه! شب توی خواب هرکس بیاد سکته رو زده !
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    خوک اینو ببینه امید وار میشه که برت پینه
  • علی ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وجداناً هرکی از این خبیث، کریهتر و زشت تر! توی همه جانداران عالم شناسایی کرد. معرفی کنه جایزه داره!
  • اتحاد ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    لعنت الله عليه
  • اَمیر ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام مشرق من هم با نظرش موافقم این حرامی ها رو بیشتر به ما معرفی کن اون معروفا و کله گنده هاشونو (40 سال است که در مسجد پیامبر نماز خوانده ام و به او سلام نداده ام) ای خدا لعنتت کنه حرومی
  • مهدی ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اشتباه شد- میخواستم مثبت بدم منفی خورد جون من منفی رو یکی کمکن و به مثبت اضاف کن تو روحش
  • محمد ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    احمد جان داشتن به روح بابا و ننه نجس خودشون لعنت می فرستادن
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    یک پیشنهاد به صدا وسیما:اگه میشه از این دست برنامه ها به جای خنده بازار و حیات وحش استفاده کنند ماهواره از خونه هاجمع میشه (الهم العن اول ظالم ظلم حق محمدوال محمد واخر تابع له علی ذالک) مشرق جان خیلی عالی بود
  • اراکی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    جالبه ! با چشماش دیده که خورشید حرکت هم میکنه !
  • دشمن وهابی ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اگه خواستید بچه ای رو بترسونید که کار خطرناک انجام نده فقط کافیه عکس این نانجیب رو نشونش بدید و بگید اگه اینکارو بکنی میذم این لولو بخوردت ها !!
  • حبیب ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بلند تر بگو بشمار
  • حبیب ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    مگه کاره دیگه ای بلدن؟
  • حبیب ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    انشاا...
  • رضا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    اللهم العن ابا الشرور و اتباعه بعدد ما فی علمک من العدد فی کل لمحة من الازل الی الابد.
  • مرتضی ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    بَشِّرِ الْمُنَافِقِينَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ﴿النساء: ١٣٨﴾ به منافقان بشارت ده که مجازات دردناکی در انتظار آنهاست!
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    1....2....3....4....5....6....7....8...9..........
  • علی ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    "اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ" لعنت خدا بر ابن­ تیمیه و ابن قیم جوزیه و محمدبن عبدالوهاب و عبدالعزیز بن باز و عر عور و امثال این جانوران کثیف که مایه شرمساری امت اسلام هستند .
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    این بدبخت که مرده !!!!!!!!!!!!!!!
  • عبداله ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    انشاءاله با شمر و یزید و خدای بزرگش شیطان در موتورخانه جهنم با یکدیگر محشور شوند.لعنت خدا بر بن باز
  • میثم ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    1 0
    رفقا تو این که علما(جاهلان) وهابی و سعودی از خر و خوک پست ترن شکی نیست ولی درست نیست به قیافه شون گیر بدیم مگه تو عکسهایی که از سوریه می بینیم مگه ندیدید بعضی از این جانی های بی شرف وهابی تو ظاهر چقدر خوشگل اند ولی واقعیت اینه که از چهارپاها هم بدترن پس قبول کنید که قیافه ملاک هیچ چیزی نیست و خوشگلی و بدگلی ربطی به اعتقاد طرف نداره خدا شر همه تکفیری ها و واهبی ها رو از سر بشریت کم کنه
  • امید ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    این چقدر شبیه زامبی هست :)))))
  • ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    وای منم اشتباهی منفی دادم نمیشه عوضش کرد؟
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    عرب امروز همون عرب جاهل قبل از اسلام هست.دوباره باید اینا از نو اسلام براشون توزیح داده بشه
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    تجسم شیطان
  • رضا ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
    0 0
    حق با شماست خدا لنتش کنه اونم از نوع لنت ترمز
  • حسین ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    لعن علی عدوک یا علی
  • ali ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    to in film chera ina inqadr ar ar mikonand mesle olaq,albate bala nesbate olaq,chon olaq koli fayede dare vali ina faqat az olaq ar ar kardanesho yad gereftand.
  • عنقا ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    یاامیرالمومنین روحی فداک
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بیش باد
  • مصطفی غفاری ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    دشمن امیرالمومنین؟ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست
  • حجت ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    داشتم کلیپو می دیدم خانمم گفت داری درس می خونی یا فیلم حیات وحش نگاه می کنی.
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    خدا راشکر که دلهای ما را با محبت امام علی علیه السلام واولاد معصومش آشنا فرمود.خدایا در دنیا وقبر وآخرت ما را از قرآن واهل بیت جدا مفرما
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    به ناشناس ۱۵:۰۲ : عزیز بحث درباره دشمنان امیرالمومنین و نواصبه. دراین باره تحقیق کن، فرمایش پیامبره: "لا یحبک الا مومن ولا یبغضک الا خبیث الولاده"
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    به روح معتقد بوده؟! D:
  • رادا ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    از سايت مشرق ممنونم واقعا با اين مطالب و تحليل ها آدم چشمش بازتر ميشه . ما شيعيان هميشه افتخار ميكنيم كه علي را داريم . وهابي هاي كثيف بسوزيد قيافه لجن بن باز درسي است به همه وهابي ها سلفي ها تكفيري ها
  • ناشناس ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    الهی که از قبرش اتش بیاد بالا
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    یا علی مدد یا مهدی ادرکنی
  • حاج حسین ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    خداهرچی بن باز روی زمین هست را لعنت کند به رویش لعنت بفرستید انشاءا. . . نجاسات به قبرش ببارد.آمین یا رب العالمین
  • مهدی ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • محمد ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    وجدانن قیافه رو . یعنی از این بد قیافه تر تو زمین هست؟؟؟؟؟؟
  • ايران ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    مسلمانان با اينهمه فرقه هايي كه بينشان است هيچ موقع نخواهند توانست به وخدت برسند از كامنتهايي كه درج شده مشخص است كه شيعيان نمي خواهند سر به تن سنيها باشه وسني ها هم برعكس . خود شيعيان يك امامي . ....تا دوازده امامي هستند سنياه هم بيشتر از 4تا فرقه اصلي هستند . حالا اينها ميخواهند بر دنيا حكومت كننند جالب است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    خواب هیچ مسلمان و کافری نیاد آدم وحشت میکنه به چهره اش نگاه کنه خود شیطانه
  • محسن حصیری ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    الهم لعن اول ظالم ظلم حق محمد واخر تابع له علی ذلک
  • مهدی ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    و كسي كه در اينجا (زندگي دنيا) كور باشد، در زندگي آخرت هم كور خواهد بود و گمراه‌تر "" وَ مَنْ كانَ فِي هذِهِ اَعْمى‏ فَهُوَ فِى الْاخِرَةِ اَعْمى‏ وَ اَضَلُّ سَبيلاً حتما این ایه مصداق حال همین فرد کور لجوج و دشمن رسول خدا و ائمه هدی است .
  • 101 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    این شُغال لیاقت دشمنی امیرالمومنین رو هم نداره...!
  • ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    ,و هر دو مفعول بوده اند.
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    چرا چهره علمای وهابی اینقدر دهشتناکه ولی علمای شیعه نورانی
  • یا علی ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    متاسفانه هیچ وقت سراغ اصل نمیریم امثال بن باز هیچ مقبولیتی ندارن و راحت میشه نفیشون کرد مهم اون کسایی هستن که اینها رو شاخ میکنن، که در واقع آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب هست. انشاالله این ریشه های فساد نابود بشن تا دیگه امثال بن باز رشد نکنن.
  • mazaher ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    سلام.اینان شاگردان مخصوص شیطانند .
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    دوستان مسخره کرده جدی نگفته.
  • حسین ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    احمد جان گل گفتی بساط خنده شد برامون
  • حسین ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    نهصد و نود و نه میلیارد و .....
  • حسین ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    آقا رضا کلی خندیدیم عجب ریز بینی هستی تو
  • سنی ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    برادران حساب ما اهل سنت(حنفی شافعی حنبلی ومالکی)بااین وهابیهای کثیف که دست به هرجنایتی میزنند وهر فتوایی راصادرمیکنندکه بااسلام ناب محمدی(ص)منافات داردجداست ومااوناروازخودمون کاملا جدامیدونیم.(به امیدبرپاشدن حکومت عدل وعاقبت به خیری همه ی مسلمین واقعی جهان...انشاالله
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    مشرق تو تکی! با قدرت ادامه بده... تبلیغ کن... ایولا
  • سید ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بر دشمن علی و فرزندان علی لعنت
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    هرچه داریم از علی وآلی علی داریم ورنه ازدین اسلام چیزی باقی نمی ماند
  • روشن ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    اونایی که مثبت دادین ! منظور ناشناس از شخص پرست شیعه بوده ! و منظور از یگانه موحد بن باز ! درست بخونید بعد مثبت منی بدین
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بیشمار «بشمار» نه مجید جان «بی شمار»
  • ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    لهم فی الدنیا خزی و فی الاخرة عذاب الیم
  • عبدالزهرا ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    طبق روایات ما و خودشون
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    یکی از دوستان نزدیک ملک عبداله!!!!!
  • محسن ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    حرف حق را زدی حسین اقا 105 درصد باهات موافقم.
  • navid 313 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    امام صادق (ع): خداوند تبارک و تعالی حیوانی نجس تر از سگ نیافرید و دشمن خانواده ی ما از سگ نجس تر است.(وسائل الشیعه ج1 ص1) قیافه رو انگار دستگاه کمباین از روش رد شده... وهابیت کفر مطلق،ببینید انگلیس و یهود چی ساختن برای جنگ با اسلام و خدا... خدارو شکر میکنیم که تو ایران و یه خانواده شیعه به دنیا اومدیم... لعنت خدا و پیامبرش بر دشمنان اهل بیت و درود خداوند بر پیامبر و اهلبیتش...
  • حامد خاک پای حسن ابن علی علیه السلام ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم لعنت خدا بر دشمنان حضرت مولانا علی علیه السلام دشمن علی و اولادش به فرموده ی نبی مکرم اسلام صل الله علیه و آله و سلم یا ولد زنا بوده یا ولد حیض
  • حامد ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    در طی سلیان اخیر دشمن بن باز های زیادی را در کشور مظلوم ما تربیت کرده است . از شر امروز و فردای بن بازهای وطنی غافل نباشید. هیچ از تلاشهای وهابیت در سالیان اخیر در وطن خودمان خبر دارید ؟ از بن بازهای وطنی مبادا بی خبر بمانیم !!!
  • ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بابا کفاره داره دیدن این عکسا ...بردارین بردارین دیگه اه اه.........
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    لعنت به تو که بزرگترین منافق و دشمن اسلامی
  • ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بعضا دست آدم اشتباهی می خوره و به جای مثبت منفی میده با هم دعوا نکنید لعنت بر دشمنان امام علی امیرالمومنین (ع)
  • یحیی ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    سنی؟ مگه اینجا موضوع اهل تسنن بود؟ بحث فرقه ی ضاله ی وهابیت ...
  • یحیی ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    لعنت الله علی من عاداک یا علی ... عالییییی بود . خدا خیرتون بده
  • حمید ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    اینکه چهره او کریه شده و نابینایی اش لطف خداست و درباره برخی دیگر از بزرگان وهابی هم می توان آن را دید جدا ولی کاش خوانندگان عزیز کمی هم به کفریات و خزعبلاتش هم دقت می کردند اینکه خلاف بدیهیات علمی اظهار نظر قطعی کرده و بینایی به دست امیرالمومنین علیه السلام را نخواسته و... واقعا عموم این کامنتها در شان شیعه امیرالمومنین علیه السلام نیست
  • راد ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
    0 0
    بسمه تعالي این فرد کریه المنظر از مصاديق اعظم شيطان رجيم مي باشد و خودرا مسلمان مي داندنجاست ، خباست ، كراهت از چهره او و سردمدارانشان ( آمريكا و انگليس واسرائيل ) كه لعنت ابدي برخودشان و اجدادشان باد مي بارددرود بر امت اسلام و ذلت و خواري و مرگ بر دشمنان اهل بيت
  • مجید ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    شبیه ابن ملجمه
  • وارش ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    رفتارشون توی فیلم خیلی احمقاته و غیرقابل فهمه....بیشتر لایق کلمه اخسووا هستن...تعجب میکنم..علم داره کل منظومه شمسی رو دور میزنه اونوقت این احمقها دارن چی میگن!!!همونقدر که فرهنگ شیعه باکلاسه همونقدر اونا پایینن...
  • محمد ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اللهم العنهم جمیعا بحق محمد و آل محمد
  • عبدالرحمن ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدایا این ال سعود رو نابود کن
  • عماد ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    إنّ الشيطان يزنى بأمّهات المبغضين لعلىّ(عليه السلام); شيطان با مادر دشمن على (عليه السلام) زنا کرده است تاريخ طبرى، ج 4، ص 76; صحيح بخارى، ج 3، ص 1321 ابن اثیر در الکامل خود در ج۴ص۵۷ می گوید: کان مروان بن الحکم ابن زنا من جدته الزرقاء بنت موهب فکان من المعادین لعلی علیه السلام. مروان بن حکم ابن زنا بود. فلذا از دشمنان علی علیه السلام بود. اونایی منفی دادن بازم سند از منابع اهل سنت می خوان؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    کلیپ(فیلم) بالا رو حتما ببینید.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    هنگامي که جوان بودم و چشمان قدرتمندي داشتم با چشمان خودم به خورشيد نگاه مي‌کردم خوب دیوانه همین کارو کردی که کور شدی
  • معین ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا شاهده خودشونم خندشون گرفته بود مردیم از خنده خیلی با حال بود
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • عبدالله ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    بلا نسبت سگ وگرگ وشغال ،مثل اين حيوانهاي زبان بسته زوزه مي كشند .خدا يا اگه قابل هدايت نيستند خودشان ونسلشان را نابود كن الهي آمين.
  • ناشناس ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    پناه برخدا متأسفم برای کسانی که از این موجودات بی مغز احمق تبعیت می کنند...لعن الله
  • عباس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِي الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    آره دقیقا همشون خوشگلن!! مگه قیافه دلیلی و حجت شرعی میاره؟!
  • محمد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خدا از روی زمین مهوشون کن (امین)
  • جمالی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    باز هم ابن ملجم
  • جمالی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    اگر این ادم چشم داشت وخودش را تو اینه میدید وحشت میکرد و تو به می نمود ولی خدا خواست راه توبه برایش بسته باشد
  • جمالی ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    به ابوسفیان گفته زکی
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    لعنت خدا بر دشمنان اقا امیرالمومنبن علی ع وخاندان مطهرش -انشاا... این بن باز تکفیری در جهنم همنشین ابوسفیان ومعاویه و... درآتش سخت جهنم خواهند سوخت .
  • مهدي ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    لعنت بر تمامي دشمنان اهل بيت
  • ماجد ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    خداراشاکریم که قیافهای زشت وکری برای این وهابیون انتخاب کردی.........شکرخدا
  • محمد علی ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    همانا دشمنان ولایت از درک معانی متعالیه اسلام عاجزند و یقینا در مقصود شیطانی خود نیز ابترند که چه زیبا فرمود:إن شانئک هو الأبتر
  • سید مهدی ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    آدم تازه میفهمه چرا مولام امیرالمونین (ع) سر به چاه میبرد و اشک میریخت برای اسلام این روزها رو میدید و این افراد رو ... و چه کشید مادرم زهرا(س) ........
  • حجت ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    فکر فکولم تو ایران نیستی. بد نیست یه سر به مزار شهدای تربت جام و قائن و زابل زاهدان و ... بزنی. خیلی چیزا دستت میاد
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    کی بوده؟؟
  • اسدمظفر ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    یک سوال دارم.واقعا این بن باز ازعلمای طرازاول فرقه منحوس وهابیه؟ این طراز اولش که اینه توله هاش دیگه چه ......هستن؟
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    منفی دادم چون خیلی وقته تو جهنمه!
  • ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    مسلم نبوده دیگه!
  • علي ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    برادران حساب اين قبيل خوكها و به اصطلاح مديران جوامع عربي را با توده برادران سني جدا كنيد
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    البته باید گفت خدایا نابودوازروی زمین محوشون کن
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    چه جواب زیبایی دادآیت الله حکیم به این ملعون
  • سجاد حزب الله ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    فقط به این جمله دقت کنید! س اگر زمين در حال حرکت باشد، چگونه ما آن را حس نمي‌کنيم و در آرامش هستيم؟ پس چگونه کشتي‌هاي بزرگ در درياها حرکت مي‌کنند و چپ نمي‌شوند؟ آدم باید بخنده یا گریه کنه؟؟! خدا اینها رو شفا بده این بن بوزینه هم که رفت به درک ، خداروشکر
  • مسلمان ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    این لعنتی خود شیطان است چهره شیطانی او وحشت ناک است لعنت خدا بر او باد.
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    تو و اون بزرگ مردت به همید خدا باهم محشور شین
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    باپذیرایی زقوم وآب جوش جهنمی!!!!!!!
  • احسان ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    دوستان لطفا به حیوانات توهین نکنید
  • ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    فیلم جالبی بود...مثل شغال زوزه میکشیدن
  • محمدرضا ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    این بن باز همین شکلیه یا ادا در میاره!!!؟این احتمالا دوران جوانی ملکه زیبایی وهابیت بوده! الان هم ملکه زیبایی شیطان شده!بمیرم برای دل خانوم زهرا(س)که اجداد این نادان از دشمنان ایشان بودند.
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    آخه اون ابلهی که از اون پیروی میکنه پست تر از این کریه المنظره
  • رحمان ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    من در مورد اين ملعون (بن باز )حرف خاصي ندارم (خدا لعنتش كنه )دشمنان اهل بيت ع جايگاه و اخر عاقبتشون مشخصه ؛ فقط خواستم بگم اون شخصي كه بنام اشكبوس نظر داده و به كل قوم عرب توهين كرده بي جا ميكنه كه همچين توهيني به يك قوميت ميكنه.
  • ابراهیمی ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    یا امام زمان کمک کن جوان هامون حقیقت رو بفهمن الهم عجل لولیک الفرج
  • صبا ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    لعنت و عذاب هميشگي بر اين ظالمان وهابي و ستمگر آرزوي مسلمانان روشنفكر است.خداوند بر عذابش بيفزايد و پيروان گمراهش را نابود كند
  • حاج حسین ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
    0 0
    قیافش مثل مترسک سر زمینه
  • مشهدی ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    چرا قبر او را تخریب نمی کنند مگر این ها با قبر و مقبره و گنبد و بارگاه مخالف نیستند
  • حسین ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    ما نمیدانستیم خرییت هم رتبه علمی داره!!!!
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    لعنت خدا بر دشمنان امیرالمؤمنین علی (ع)
  • صالح ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    هم دل و هم چشمش کور است لعنت بر دشمن علی در دنیا و آخرت
  • sote del ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    خلاصه همشون خرتن داداش ثابت شده
  • علي ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    اگه الان بود ميگفتم خود سفيانيه . . . شايدم سفياني از نواده هاي همين كريه المنظر باشه
  • شیعه ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    خدایا بربن باز و پیروان بن باز و همفکران و هم کیشان این سگ کثیف مدام تا روز قیامت لعنت باد.
  • زهرا ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    عجب موجود پليديه .واقعا ذات اين موجود انسان نما خرابه.
  • بهنام ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    آقای سایت! لطفا ترجمه ی چیزهایی که اون وسطی می گفت را زیر نویس بذار تا غیر وهابی ها هم ازش لذت ببرن. ضمن سپاس. از سایت مشرق می خواهم از این خنده دارها باز هم بگذارد
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    لعنت بر او
  • ناشناس ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    به تعداد تمام دم و باز دمها و نفسها و تسبیحات که در راه خدا زده شده و خواهد شد لعنت بر این ملعونین
  • محسن ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    احمد جان دمت گرم خیلی حال کردم
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    روتوش آن می شود اوباما!
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
    0 0
    الان دیگه بن بسته شده
  • سيد مهدی ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    بيش باد
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۵
    0 0
    خدا عذابش را درجهنم شدید کند
  • علی علوی ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    بسمه تعالی . سلام .خدا عذاب هرچی وهابی و این بن باز از خدا بی خبر را زیاد کند که امروز هرچه می کشیم از نادانی ها و جهالت های این گروه نادان و از خدا بی خبر است. آمین یا رب العالمین
  • محمد ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    واااییییییی خخخخخخخخ مردم از خنده. دمت گرم راست میگی
  • حسین ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    من یه گاو تو دامداریم دارم، خداییش از این یارو هم قشنگتره هم محبت حالیش میشه
  • محب حضرت زهرا سلام الله علیها ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    جانم چه زوزه هایی میکشن من که حال کردم بعضی از حیوانات باید بیان جلوشون لنگ بندازن البته صد رحمت به ...
  • یه ایرانی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
    0 0
    اصلا این آدمه واقعا، من که شباهتی نمیبینم!!!
  • سیداحمد ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
    0 0
    واقعا"که به قول امام معصوم خداوند دشمنان ماراازاحمق هاافریده است خداراشکرکه به درک اسفل السافلین رفت خداعذابش رازیاد فرماید انشاالله
  • یه اصفهانی ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    این بابا اگه چشم داشت چیکار میکرد!!!همین حالاش که نه زمین و میبینه و نه خورشیدا میگه زمین ثابته ،خورشید میگرده ،اگه میدید فکر کنم میگفت جفتشون ثابت اند ما داریم میگردیم!!!!!!!!!!!
  • مدیر کلوپ غواصی مروارید خلیج فارس ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    ضمن تشکر از مطلب بسیار جالب شما خواستم بگم: 1- یکی دیگر از فتاوای عجیب بن باز وقتی در عربستان بین سالهای 75 تا 77 شمسی طرح بازسازی راه هجرت مطرح و در دستور کار قرار گرفت وی فتوا به حرمت باز سازی راه هجرت پیامبر اکرم (ص) داد 2- ولیعهد زمان ملک فهد و ملک کنونی عربستان عبد الله بن فهد نیست بلکه برادرش عبدالله بن عبدالعزیز بن عبدالرحمن آل سعود است
  • محسن ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام خسته نباشید به نظر شما این از خدا بی خبر ها که انقدر برای دین باطل خودشان کار می کنند چرا ما یک ذره برای دین خودمان کار نمیکنیم چرا نشسته ایم
  • رضا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
    0 0
    سلام از سایت وزین وخوب مشرق نیوز تشکر می کنم که این فیلم خنده دار و روحیه بخش رو پخش کرد باید بگم خدارو شکر ما در کشور شیعه با عقاید علوی و اعتقاد به امامت مولایمان علی (ع) زندگی می کنیم خیلی خوشماومد عاقبت دشمن علی اینه که یه مشت دیوانه تو مراسم تشییع جنازش صدا خر در میارن و عاقبت محب علی (ع) و آل مطهرش میشه مثل امام خمینی (ره) به عشق مولامون علی سه تا صلوات بفرستید.
  • مرادی ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
    0 0
    بردشمنانعلی لعنت
  • جاوید ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    0 0
    اللهم خص انت اول ظالم بالعن منی و بدا بهی اولا ثم الثانی و الثالث و الرابع اللهم العن یزید خامسا و العن عبیدالله بن زیاد و ابن مرجانه و عمر سعد و شمرا/بر دشمنان مولی علی لعنت.
  • بابک ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    مشخصاتشو نمیذاشتین فکر میکردم یجور ابلیسه!!!
  • کامران ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۳
    0 0
    از این میمون (البته دور از جان میمون ) وهابی بیش از این انتظار نیست . خدایا تو را سپاس دشمنان ما را از میان احمق ها برگزیدی
  • ناصح ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۴
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وال محمد واقعا وهابیت یک فرقه ی من دراوردی که دست ساز آدمهای مزدور وشکم باره و جاه طلب ی هستند که اینگونه دست هر سفیهی را از پشت بسته اند وجای تاسف است که افرادی اینگونه بدون تدبر وتفکر از این حیوانهای بی صفت تقلید می کنند فاعتبروا یا اولی الابصار .
  • نیما ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
    0 0
    ولش کنید به اندازه عقل ناقص وهوای نفسانی خود حرف زده به نظر هر عاقلی او ناقص العقل بوذه است
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۸
    0 0
    ایرانی و شیعه جماعتو میبینن انگار شوهر ننشونو میبینن حرومزادها
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    0 0
    پیامبر(ص) فرمودند: یا علی! تو مرز حلالزادگی و حرامزادگی هستی.
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعا عربستاني ها هنوز هيچ هيچ هيچ پيشرفتي نداشته اند.
  • علی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
    0 0
    از حضرت عیسی (ع)نقل است بدین مضمون که پیروانت چه شکل وقیافه ای داشته باشندفرمود وقتی چهره آنها را می بینی یاد خدا بیفتی،حالا خود قضاوت کنید وقتی قیافه این آقا را می بینید یاد خدا می افتید یا شیطان؟!
  • علیرضا تواللهی ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
    0 0
    فکرکنم انقدر به خورشید نگاه کرده کور شده اگه عقل داشت که اینهمه نیگا به خورشید نمیکرد تا کور شه
  • اهوازی ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۳۰
    1 0
    بن شغال درسته نه بن باز.
  • میلاد ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    آقا این واسه خر من هم تدریس خصوصی میکنه؟؟؟
  • جیگر ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
    0 0
    چون کار نمکنند عقل انها هم روشد ندارد
  • جواد ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم . واقعا ان انکر الاصوات لصوت الحمیر
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
    0 0
    من هم احساس میکنم خود شیطانه...لعنت الله علیه
  • محمد مهدی ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    به چهره اش نگاه کنید مفهوم (خسر الدنیا و آلاخره) رو به آشکارا درک می کنید.. خدا رو شکر که ما را شیعه و از محبان علی و اولادش قرار داد هر چند هم گنهکار باشیم امید که به محبت اهل بیت رو سفید وارد محشر کبری شویم .. یاعلی
  • داوینچی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
    0 0
    من شیعم از کل نظرات با احترام یاد می کنم اما از همشون سوال دارم که آیا توانایی مقابله با شبهات را دارند و برای خودشون حداقل با دلیل عقلی وقابل قبول ثابت کردندکه چرا شیعه هستند یا فقط به فحش وظاهر افراد اکتفا کنیم؟
  • بايس ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • محمد ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
    0 0
    به معني حقيقي كلمه حرامزاده بود اگر دقت كنيد قيافه ملعونش رو ببينيد.به چه شكل وحشتناكي افتاده...
  • عمو امير و رضا ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوندا همانطور كه روي اين خبيث را در دنيا كريه فرمودي و نور را از چشمانش گرفتي او را در آخرت سيه رو و كور دل محشور فرما. به قول عمو رضا الحمد لله كه دشمنان ما را از احمق ها آفريد.
  • ایرانی ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    0 0
    واقعاً این مفتی های خرفت وهابی هم چشم دلشون کور است و هم چشم سرشون. ان شاءالله که هرچه زودتر هم در این دنیا و هم در جهنم طعم آتش را خواهندچشید.
  • محب علی ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    0 0
    قیافه انکرالاصواتشون مثل میمونه چی توز تبلیغات ماست
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    0 0
    در روحش
  • هادی ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۱
    0 0
    قیافش آدمو یاد نگهبان جهنم میندازه...مفتی ها همشون قیافه سگ دارن
  • بواجی ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    0 0
    خدا کنه اینایی که منفی میدن دشمن امام علی(ع) نباشند وگرنه زبونم لال شامل........
  • محمد حسین ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    1 0
    الحمدوالله که محب اهل بیت علیه السلام هستم.
  • علیرضا ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳
    1 0
    چه خشکله قیافش حبس ابد داره شب ببینیش باید کفاره بدی
  • alireza ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    خداوند به جز حیوانات و انسان ها و گیاهان دسته دیگر از موجودات که متاسفانه فاقد عقل وقوه تفکر هستند رابا گل های اضافه آفرید و نام ان ها را وهابی گذاشت و انان را مایه خنده تمامی مخلوقاتش قرار داد تا مخلوقاتش شاد باشند
  • سید جواد ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    0 0
    عجب قدمتی داری سید قاسم .مگه ابو لهب رو دیده بودی شما؟
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    ادم این رو تو خواب ببینه سکته میزنه
  • افسانه شیرازی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    حالا این چهره رو با عرض معذرت بگذارید کنار چهره نورانی و دوست داشتنی آیت الله مجتهدی تهرانی یا آیت الله مکارم شیرازی یا استاد دکتر حسینی قزوینی . تفاوت از کجا به کجاست!!
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
    1 0
    حالا که ایشان به درک واصل شده اند امیدواریم که خداوند برای وعده های مختلف غذایی آتش های مختلف به خوردش دهد. البته خودم باید برم از مرجعم حکممو بگیرم والا تا جایی که میدونم هر یه نظر به قیافه اینها باید 6000 فقیر رو به عنوان کفاره اطعام کنی.
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    1 0
    بر دشمن علی (ع) لعنت
  • ساعدی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    بره به جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس