دولت سوریه برای تأمین نیازهای اساسی اهالی این دو شهر که بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد به آسمان متوسل شده و از طریق بالگردهای نظامی ارتش تلاش می‌کند نیازهای غذایی و دارویی اهالی این دو منطقه را تأمین کند که البته هرگز تأمین‌کننده نیازهای شيعيان نیست.

گروه بین‌المل مشرق - دو شهر شیعی نشین "نبل" و "الزهراء" که در ریف شمالی حلب در شمال سوریه و در مسیر "حلب – اعزاز" قرار دارند، در بیست و سوم ژوئیه سال 2012 میلادی به واسطه گروه‌ های سلفی وهابی تکفیری وابسته به سازمان تروریستی "القاعده" و در راس آنها گروه "جبهه النصرة" مورد حمله قرار گرفتند و هم اکنون بیش از یک سال و نیم است که در محاصره گروه های مسلح سلفی تکفیری قرار دارند و هنوز در برابر این عناصر سلفی تکفیری سر فرود نیاورده است. 



اگرچه در ابتدا محاصره این دو روستا از سوی گروه های مسلح با هدف تصرف آنها صورت گرفت، اما هم اکنون این محاصره بافت و ساختاری طایفه ای – مذهبی به خود گرفته، چون گروه های سلفی تکفیری وهابی که این دو شهر را به محاصره خود درآورده اند، هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به جای اینکه در اندیشه تصرف این دو منطقه جغرافیایی باشند، در اندیشه کشتار ساکنان شیعی آن هستند.

به دلیل طولانی شدن مدت محاصره این دو شهر و قطع هرگونه کمک های بشر دوستانه به آن اهالی آن در شرایط بسیار سخت به سر می برند، به گونه ای که برای تامین غذای مورد نیاز خود به استفاده از گیاهان صحرایی منطقه روی آورده اند.

درحال حاضر دولت سوریه برای تامین نیازهای اساسی اهالی این دو شهر که بیش از 60 هزار نفر جمعیت دارد، به آسمان متوسل شده و از طریق بالگردهای نظامی ارتش تلاش می کند، نیازهای غذایی و دارویی اهالی این دو منطقه را تامین کند که هیچ گاه تامین کننده نیازهای آنها نیست. به همین دلیل اهالی دو شهر شیعی "نبل" و "الزهراء" محکوم به مرگ جمعی تدریجی شده اند.



این درحالی است که در بعد امنیتی و در عرصه میدانی این دو شهر هر روز شاهد حملات خمپاره ای و موشکی گروه های مسلح است و روزی نمی گذرد که مناطق مختلف این دو شهر شاهد اصابت و برخورد موشک ها و خمپاره ها نباشد که موجب وارد آمدن زیان ها و خسارات مادی کلان و جزیی به تاسیسات زیربنایی و مراکز و موسسات عمومی و خصوصی و دولتی شده است.

غیر از آن گروه های مسلح تکفیری وهابی ظرف یک سال و نیم گذشته اقدام به ربودن اهالی این دو روستا کردند و درحال حاضر بیش از یک صد نفر از اهالی این دو شهر توسط این عناصر وهابی ربوده شده و تحت انواع شکنجه و آزار و اذیت آنها قرار دارد.

صرف نظر از شیعی بودن اهالی دو روستای "نبل" و "الزهراء"، این دو منطقه از جمله مناطقی است که به نظام سوریه و "بشار اسد"، رئیس جمهوری این کشور وفادار عنوان شده اند و اهالی آن از ابتدای بحران همواره در کنار نظام سوریه و مدافع وطن در برابر گروه های تروریستی سلفی تکفیری بوده اند که به شدت خشم و غضب این گروه ها را برانگیخته است.



این عشق به میهن و وفاداری به نام و اعتقادات و باروهای مذهبی موجب شده تا اهالی دو شهر "نبل" و "الزهراء" در برابر حملات گروه های تروریستی سلفی تکفیری مقاومت کنند. شخصیت ها و شیوخ این دو روستا برای مقابله با حملات گروه های تروریستی سلفی تکفیری اقدام به تشکیل کمیته های مردمی از مردان دو روستا کردند تا در تمام مدت شبانه روز محافظت از اهالی و خانه و کاشانه آنها را برعهده داشته باشند.



هم اکنون گروه های تروریستی سلفی تکفیری با بستن تمام راه ها و جاده ها و مسیرهای منتهی به این دو شهر و به دست گرفتن کنترل آنها هرگونه ارتباط اهالی را با دنیای خارج قطع کرده اند.

بسیاری از اهالی دو شهر "نبل" و "الزاهرء" را کودکان و نوجوانان قرار گرفته در سن تحصیل و مدرسه تشکیل می دهند که یک سال و نیم است، از هرگونه درس و تحصیل محروم شده اند.

دو شهر "نبل" و "الزاهرء" صرف نظر از اهالی خود، میزبان حدود 15 هزار مسلمان شیعی دیگر نیز هستند که درپی بحران دو سال اخیر سوریه به آنجا پناهنده شده‌ اند. همچنین هزاران سنی حامی نظام که از پیوستن به گروه های مسلح خودداری کرده‌اند، در این دو شهر اقامت دارند.



عناصر تروریست سلفی وهابی مدتی پیش از اهالی این دو شهر به ویژه شیعیان آنها ‌خواسته بودند از حزب‌ الله، ایران و حکومت بشار اسد اعلام برائت کنند، اما با خودداری آنان و رد این درخواست، مورد خشم این عناصر قرار گرفتند. براین اساس، خون مردم دو شهر "نبل" و "الزهراء" به جرم شیعه بودن از سوی سلفی‌ های وهابی تکفیری، مباح و کشتن آنها جایز و مباح اعلام شده و در همین راستا عده‌ای از اهالی این دو شهر تنها به جرم نگهداری عکس "سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان در خانه‌هایشان، شکنجه شده یا به قتل رسیده ‌اند.

عناصر تروریست سلفی وهابی از یک سال و نیم گذشته تاکنون از ورود آذوقه و سایر نیازهای اولیه زندگی به این مناطق جلوگیری می‌ کنند و هر کس ‌مستقیم و یا غیر مستقیم قصد فرستادن هر گونه کمک به این دو شهر داشته باشد، را تهدید به مرگ می ‌کنند.

مردم دو شهر "نبل" و "الزهراء" هیچ گونه سوختی از جمله نفت و گازوئیل برای تهیه غذا و گرم کردن خانه‌ های خود ندارند؛ بنابراین، به استفاده از چوب روی آورده ‌اند که مشکلات تنفسی متعددی را برای کودکان و سالخوردگان پدید آورده است.

همه داروخانه‌های سطح این دو شهر به علت کمبود شدید دارو تعطیل شده و بیماران به شدت نیازمند دارو هستند.

آب این دو شهر کاملا قطع است و مردم از آب باران برای نیازهای خود استفاده می ‌کنند. به علت قطعی آب بیماری‌ های واگیرداری مانند تب مالت در حال انتشار است. برق نیز هر چند روز یک بار، دو تا سه ساعت وصل می ‌شود.

کودکان این دو شهر، گرسنه سر بر بالین می ‌نهند و والدین آنها کاری از دستشان برنمی ‌آید. در آخرین اخبار رسیده از وضعیت اسفبار اهالی مظلوم "نبل" و "الزهراء" گزارش شده است که دو کودک شش و هشت ساله یک خانواده، از فرط گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست دادند. در پی این فاجعه انسانی دردناک، جوانان شهر بر آن شدند تا با امکانات نظامی ناچیز خود محاصره را در هم بشکنند؛ لکن این نبرد نابرابر منجر به کشته شدن سی نفر از این جوانان و زخمی شدن شمار بسیاری از آنها شد.



اما این پایان کار نبود، گروه‌های مسلح سلفی وهابی تکفیری به مزارع و باغ های اهالی منطقه رحم نکرده و بارها کشاورزان و مزرعه ‌داران منطقه را به گلوله بستند که به دنبال آن 18 غیرنظامی کشته شدند که در میان آنها زنان و کودکان نیز به چشم می‌ خوردند.

در یکی از دردناک‌ ترین و وحشیانه ترین این جنایت‌ها گروه‌ های مسلح سلفی وهابی تکفیری دو چوپان این دو شهر را از جنگل ‌های اطراف شهر الزهراء ربودند. عناصر این گروه‌ های تروریستی پس از شکنجه کردن این دو چوپان جسد یکی از آنها را به عنوان پیام مجاهدان سازمان تروریستی "القاعده" برای اهالی شهر الزهراء فرستادند، با این حال مقاومت مردمی همچنان در "نبل" و "الزهراء" ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لعلی ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    جان مادراتون اعلام کنید چطوری میشه رفت سوریه..آقا ما از اهل بیت رسول خدا از حضرت زینب و از امام حسین از ابا الفضل العباس خجالت میکشیم امسال بریم هیات سینه زنی در ماه محرم هی سینه بزنیم اما سر دشمن نزنیم..آقا اعلام کنید کجا بریم.من با با داشتن زن و دو فرزند 7 ماهه حاضرم برم سوریه از حرم زینبی و شیعیان سوری دفاع کنم.
  • محسن ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خداوند نگهدارشان باشد
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    انشالله خدا كمك كنه
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اون نیروی هوایی بی ...ما و ارتش و سپاه یه پل هوایی از ایران به این دوتا شهر ایجاد کنن .....از روی عراق (با هماهنگی های لازم).....از امریکا که برای برلین پل هوایی ایجاد کرد بی عرضه تر هستیم
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ایران باید مستقیم در این مورد دخالت کنه چرا اقدام جدی برای شکست محاصره نمیشه
  • یار غریب ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    مشرق اعلام کن
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    برو بسیج محلتون
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خونم بجوش اومد باید رفت...
  • علی ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آقا تورو خدا یه راهی واسه ماها وا کنین، همین الان اگه منو بخوان بفرستن تا آموزش های اولیه رو ببینم بخوام برم یکی دو ماه میشه
  • حسين ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا همه بنده ها رو از تعصب حفظ کند. شيعيان مورد حمايت پروردگار باشند چون مظلوم هستند
  • امير ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    پس حزب الله چكار ميكنه !
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    ای شیعیان مظلوم نبل و الزهرا! شما افرادی افراطی هستید. باید اعتدال و تدبیر با وهابیون صحبت می کردید. آنها هم انسانند و پای میز مذاکره می شود از آنها امتیاز گرفت. از همه بدتر اینکه عکس سه نفر افراطی یعنی احمدی نژاد و بشار اسد و سید حسن نصر الله را که به تروریسم و دیکتاتوری و افراطی گری شهره هستند را سر دست نمی گرفتید!!!
  • سعیده ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدا لعنت کنه این تروریست ها رو مشرق ممنون بابت این گزارش هات
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 1
    ای شیعیان مظلوم نبل و الزهرا! شما افرادی افراطی هستید. باید اعتدال و تدبیر با وهابیون صحبت می کردید. آنها هم انسانند و پای میز مذاکره می شود از آنها امتیاز گرفت. از همه بدتر اینکه عکس سه نفر افراطی یعنی احمدی نژاد و بشار اسد و سید حسن نصر الله را که به تروریسم و دیکتاتوری و افراطی گری شهره هستند را سر دست نمی گرفتید!!!
    • امیر IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      لعنت برتو ای وهابی خبیث
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آقای بشار اسد می دونیم خیلی داری زحمت می کشی ولی خدا وکیلی یه عملیاتی اجام بده با کمک ایرا و حزب الله و اینها رو نجات بده
  • يك كارمند ارشد علوم سياسي ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    به كوري چشم شيطان و علاقمند وهابيت و اسراييل و آمريكا من حاضرم بروم و با جان خودم از اين انسان هاي بيگناه دفاع كنم
  • ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اگر کاری می شود کرد منم حاضرم با تمام جان و مالم بیام مشرق جان اگر فقط اطلاع رسانی است که مفت نمی ارزد اگر واقعا قصد کمک دارید یک راهی پیش پای امثال ما بگذارید
  • سید علی ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    نمیدونم چرا جور نمیشه که برم سوریه . تا کی میخوام تو این دنیای حقیر باقی بمونم.
  • allameh ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    واقعاً با چه رویی بریم هیئت و سینه‌زنی و اشک ریختن برای پاک‌ترین انسان‌های خلقت "نوبت به مستی دل ما نیز می‌رسد/ با دوره‌ی فراق تو گر خوب تا کنیم."
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    شما بمون ایران و به ولایتت ادامه بده..عمل از دیگران شعار از شما.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اخه چی میشه به شما گفت ناشناس عزیز!! خدای ناکرده که میدونی در اطرافت چی میگذره!!!
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خبر امد خبری در راه است / اندکی صبر صحر نزدیک است منتظر امر ولی امر هستیم
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    متاسفم برای تفکرات جنابعالی! بنظرت ایستادگی برعقیده ودین خود افراط است!!؟ اگراین افراط است نه تنها اونها بلکه ماهم افراط می کنیم!!!!
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آقا من یک سوال دارم. ما نمیخواهیم وارد جنگ سوریه شویم، درست. اما کمکهای غذایی و دارویی که با بالگرد میتونیم بفرستیم.همه جای دنیا هم این کمکها پذیرفته شده است و مداخله به حساب نمیاد. آدم شرم میکنه که ما اینجوری راحت نشستیم و شیعیان و اهل سنت اون منطقه که همشون مسلمون هستند اینطور توی فشارند
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    نتیجه ی لقمه ی حروم میشه کامنت بالا
  • سید حسین ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    معذرت که منفی دادم. دوستان عزیز، این دوست ناشناسمان خیلی هم آدم حسابی هستند. ایشان با مدل نوشتار منفی در حقیقت عمق بی شرمی طرفداران این گفتمان کثیف را نشان میدهند ولی همه ی دوستان (تا الان 15 منفی) فکر میکنند واقعا این دوست ناشناس معتقد به این جنایات است. لعنت بر وهابیت لعنت بر دشمنان شیعه لعنت بر دشمنان انسانیت مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا ایران یه کاری نمی کنه تا کی باید این وضع اونجا باشه
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    از لبنان برید . جوینده یابنده است . هرکسی بخواد بره میتونه . چجوری تروریست ها از اونور دنیا خودشونو میرسونن به سوریه ؟ چس کار نشد نداره .
  • سید حسین ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    تا وقتی کسایی مثل توی "ناشناس" هست واجب کفایی است که بمانیم تا شما ام القرای اسلام و شیعه را به سکولاریزم و بی دینی و بی بندو باری نکشی. اگر ایران پابرجا نبود امید همه ی شیعیان و حقیقت طلبان نابود میشد، پس بدان ای "ناشناس" کسی از جان دادن در راه خدا میترسد که "دنیا طلب"، "راحت طلب"، "منفعت طلب"، "سلطنت طلب" و ."... طلب" باشد و زنده نگهداشتن نهضت و شعارهای اسلام ناب محمدی کمتر از کشته شدن در راه خدا در میدان جنگ نیست هرچند با بودن منافقان کثیفی در داخل با گذشتن از جان و مال و آبرو در همینجا هم میسر است همانطور که در فتنه 88 و امر به معروفها و نهی از منکرها هر چند وقت یکبار، جلادان و جراران کثیف، برخی از مومنان را به فیض شهادت میرسانند.
  • سید حسین ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    باباجون، اگر راه به شما نشون بده، فردا به بهانه ی خدشه دار کردن وجهه بین المللی کشور!!! سایتشو این آقایان منورالفکر میبندند. خودتان تحقیق کنید. کشور ثالث راهشه...
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    2 0
    مون و به واجب کفاییت ادامه بده سید حسین خان.ما بچه جنگیم و اهل نبرد علیه دشمنان دین.انقده هم دم از سکولار مکولار نزن که حالمونو بهم میزنین.بشین سرجان انقد از فتنه کذایی که خودتونم درستش کردید کاسبی نکن.
  • اَمیر ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    مطمئنی ایران کاری نمیکنه؟
  • کاوه عرفان ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    آقا امام خامنه ای لازم بدانند ح کم حرکت بچه شیعیان صادر میکنند پس بجای بیغرت خواندن نیروی هوایی یا دیگران صبر امیرمومنین پیشه کن امام ما اهل تعارف نیستن
  • حنیفا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    کار از دعا گذشته باید عمل کرد
  • رحیم ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اللهم انصر الاسلام و المسامین واقتل الکفار والمنافقین
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    یعنی یه جوانمرد پیدا نمی شه که راه را باز کنه؟ وای بر ما وای برما وای بر ما یی که اینها را می شنویم و کمک نمی کنیم
  • ناشناس ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    من فکر کنم اوضاع فلسطین بهتر از این دو شهر باشه. بابا این بیچاره ها چون شیعه هستن هیشکی به فکرشون نیست. منظورم دولت سوریه نیست منطورم مدافعان مثلا حقوق بشره که اگه لنگ یه سگ یه جا گیر کنه هزار تا خبر میفرستن رو آنتن ولی چند هزار نفر از مردم که جزو پاکترین انسانها از نظر دین و مذهب هستن بچه هاشونو بخاطر فقر از دست میدن.. من بعنوان یه شهروند ایرانی از مسءولینمون میخوام یه فکری به حالشون بشه. شاید به نظر بعضیا من خود خواه باشم ولی سلفی های مصر حقشونه هر بلایی که سرشون میاد. نصف پررو گریه اینا مال حمایت مرسیه. من ازش متنفرم.
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    توحرف نزن بابا ابرومونو بردی!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    خدایا پس کی امام زمان میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • رضا ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۸
    0 0
    اقا فرمان جهاد بدی ما اماده ایم من از شهر عشق دوستی ایلام اماد هستم برم سوریه واسه دفاع خواهشا حکم بدی تا کی سکوت هر روز از قاب تلوزیون باید ببینیم شیعیان به خاک خون کشیده میشن حرف نزنیم
  • ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    لعنت به این سلفی های وحشی
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    به نیروی هوایی چرا فحش میدی خجالت بکش مگه الکیه که نیروهوایی سر خود راه بیفته بره سوریه یا هر نیروی دیگه هر وقت فرمانده کل قوا حضرت آقا دستور دادند همه ی نیروها میرن و میجنگن درست صحبت کردن هم نعمتیه که خیلی ها ندارن
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    واقعا اونی که به نیرو هوایی فحش داده آدم پستیه
  • مهدي ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خدالعنت كند اردغان دروغگو را كه ازطرف تركيه آنان محاصره شده اند بايد مثل اهالي شعب ابوطالب مقاومت كنند
  • اسحاق ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    بزرگترین مشکل نظام سوریه در تمام کردن درگیری ها ضعفه شدید اطلاعتی هست پهباد ها تا حدی میتونند کمک کنند بهخ خصوص اگر تحاجمی هم باشند
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اللهم عجل لولیک الفرج خدا به فاطمه زهرا به داد شیعه برس
  • دانشجوبیکار ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    وضیعت بعضی ازمردم ماازسوریه هم بدتره۰۰۰۰۰۰۰۰۰توچی میگی
  • نوید ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    حق با شماست ، خدا لعنتشون کنه
  • n ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    بی غیرت
  • علی ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    دوستان باید علمای شیعه حمله به این دو شهر را برای سلفیون و تکفیریها خط قرمز شیعه علی اعلام کنند
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    باید این مساله رو بین المللی کرد و افکار جهانیان رو متوجه اون ساخت
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    همه تون خالی بندین.نشستین پای گود و میگین لنگش کن.فقط ادعا میکنین که مرد جنگین.شما فقط پول رو می شناسید.اگه بهتون پول حسابی بدن میرین سوریه اونهم پشت جبهه
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کجان اون آدمایی که اولش هی یگفتن مرگ بر بشار بیان ببینن دوستاشون دارن تو سوریه چیکار میکنن
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    کجان اون آدمایی که اولش هی یگفتن مرگ بر بشار آدمایی که در خوشبینانه ترین حالت تا جلوی دماغشونو میدیدن بیان ببینن دوستاشون دارن تو سوریه چیکار میکنن
  • همشهری ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر واقعا شیعه اثنی عشری هستند چرا علماحکم جهاد یا حمایت نمی دهند واگرنه چرا اینگونه با اعصاب واحساس ما بازی میکنی بی وجدان
  • مممم ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    درسته که ناشناسه اما سخنش بسیار آشناست و همونطور که دوستمون گفت زبان ایشون زبان کنایه ایست
  • رضا ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    یا علی مدد یا حسین لعنت بر سلفیون وهابیت لعنت بر جبت و طاغوت لعنت بر دشمنان اهل بیت
  • امین سیف ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اگر ایران نتواند به این شیعیان مظلوم و بی پناه کمک کنه در واقع نهایت بی مسئولیتی خود را نشان داده...خواهشا باز نخواین بگین باید تدبیر کرد!باید سنجیده عمل کرد!! هم شما و هم من می دونیم اگر ایران بخواد در این زمینه یعنی مساله نبل و الزهرا ورق رو برگردونه با قدرت و تدبیر و اصل غافلگیری و با کمک نیروهای شهادت طلب شیعی منطقه می تونه این دو شهر رو آزاد کنه...به خدا تا یادمه از همون اول می گفتن این دو شهر در محاصره هستن
  • ali ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مثل اینکه بعضی ازدوستان منظورایشون رونفهمیدند! هدف ایشون نقداین تفکربود دوستان...
  • رضا ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    جدیدا کسانیکه فتنه ی88را کذایی میپندارند مردعمل شدند؟؟؟ اگه امثال توکه ولایت حالیشون نمیشه جبهه هاروپرمیکردند تاحالا ایران صدبارشکست خورده بود.... امیدهمه ی شیعیان مطلوم هم خداست وایران وحزب الله و....وسیله اند...
  • رضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    نبایدتاظهور امام مان(عج)بشینیم ونگاه کنیم....
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    اگه ایران ازسوریه حمایت نمیکرد که الان معلوم نبود چه بلایی به سرشون آورده بودن.... علماهم هروقت لازم بدونندحکم جهاد میدن
  • ترکی از دیار آذربایجان ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    نمیدونم کی آقا حکم جهاد میدن ولی به ولای علی قسم اگه حکم صادر کنن نسل هر چی تکفیری وسلفی هست اززمین محومیکنیم شعار نمیدیم عمل میکنیم حکم از آقا عمل از ما
  • حسین ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    مشرق اگه مردی یه کاری کن ما رو اعزام کنن سوریه.مشرق دس بجنبون مشرق
  • محمددزفول ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    سلام نمیدونم چراوقتی مثبت میزنم برام ثبت نمیکنه! به خدااگرروزی حضرت آقاحکم جهادبدهندازهمه چیزمون میگذریم ومیریم سوریه وازاونجاهم انشالله قدس یاعلی
  • محسن ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    فعلا بایستی گشنه های مملکت رو سیر کنیم! . . . . امان امان امان یا صاحب الزمان... العجل آقا...
  • محسن ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    عمل = جان برکف هر که دارد سفر کرب بلا، بسم الله...
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    يكي از نشانه هاي قيام حضرت (عج) آن است كه شام نا آرام ميشه و تا قيام حضرت آروم نميشه
  • سعید ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    همه میریم مگه ما شرف نداریم؟؟ پدر بی شرف وهابیا رو در میاریم
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
    0 0
    خدایا اگر قرار اینجوری جلو بره مرگ منو برسون . من دیگه طاقت ندارم.
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    بابا نيرو هاي حرفه اي کاري از دستشون بر نمياد دارند به تدريج پيش ميروند شما بري اونجا فقط گوشت قربوني ميشوي
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    مامنتظرامر رهبرمون ولی امر مسلمین فرزند فاطمه زهرا حضرت ایت الله خامنه ایی هستیم هیهات من الذله
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    مشرق از اون مقاله های بود که آدم ها جو گیر می کنه ها.
  • ابوذر ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    واقعا از صمیم قلبم ناراحت شدم من اماده ام برای دفاع از انسانیت نه شیعه ونه سنی به انجا برم.چون انسانهای بی گناه به خاطر اهداف واقعا کثیف کشورهایی مثل امریکا که هم سلاح خود را در انجا هم میفروشند و هم کاربرد انها را ازمایش میکنند و هم اسلام راتضعیف و بد نام مکنند. در ضمن به اعراب اطراف خودمان متاسفام
  • ناشناس ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    وهابی کثافت!!!
  • امین ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    سگ وهابی !! ملعون
  • سبز ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    فتوای جهاد مال کی هست ؟ ده بار بیشتر رفتم بسیج شهرمون تا ببینم اعزام می کنن ؟ حتی یواشکی
  • حبیب سقاچی ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    با سلام بچه ها مطمئن باشید که رهبر فکر همه چیز رو کرده و همه ی جوانب رو در نظر گرفته. ما فقط باید منتظر دستور ایشون باشیم. مبادا مانند کسانی باشیم که در جنگ صفین از ولایت جلو زدند چون خسر الدنیا والاخره می شیم. یا حق به امید ظهور آقا
  • مصطفي ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    مامنتظر دستور ولي امرمان حضرت ايت الله خامنه اي حفظه الله هستيم و تا ايشون دستور ندن هيچ كاري صلاح نيست
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    اين جدي است يا كنايه؟
  • موریس ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    صد درصد با این نظر موافقم. شیعیان هرجا باشند بحثشون از عرب بودن و فلان جدا هست .(البته بجز عراق )... جنسشون با ما یکی شده و مثل برادر و خواهر ما میموننند... حتما ایران باید نجاتشون بده..هرچن تو پاکستان و یمن و بحرین هیچ کمکی به شیعیان نکردیم..ولی این مورد برمیگرده دقیقا به سابقه تاریخی کشتار شیعیان توسط وهابی ها که نبیاد بذاریم تکرار بشه ..هرچند الان تو پاکستان (پاراچنار و اسیر شهرها ) روزی چند تا شیعه توسط وهابی های حروم ... کشته میشند و دولت ما حتی خبرش رو داره مخفی نگه میداره
  • موریس ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    این چه طرز کامنت نوشتنه؟اگه از افعال معکوس استفاده کردی که اینجا جاش نیست..اگر هم نظر واقعیت بهتره خدا شفا بده ادمای راحت طلب و کم شعور رو
  • مهدی ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    منم هستم.یا علی
  • رضا ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    همشهري اين بازي با اعصاب نيست. گاهي بايد دانست و آماده بود. فداي قلب پر درد امام زمان عج كه بسيار بيش از اين مطالب را مي دانند و چه خون دلي ميخورند. دوستان بياييد به خاطر امام زمان عج خودسازي كنيم و آماده ظهور آقا بشويم.
  • محمدرضا ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    مشرق !!!! چرا نظر این کثیف و نجس را دوبار گذاشتی
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    امیر جان اگه خبر نداری بدون که تنها عاملی که باعث شده یک سال و نیم تروریست ها نتونستن وارد این دوشهر بشن حضور برخی از رزمنده های برجسته حزب الله است که نقش ساماندهی نیروهای مردمی رو بر عهده دارند و سلاح هایی که از قبل با درایت برای این روز ها توسط حزب الله ذخیره شده پس لطفا اینجوری صحبت نکن
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    چقدر بعضی ها تو توهم و تخیل زندگی می کنند و جالبه برای بقیه نسخه هم می پیچند.... دلیل بر حماقت و جهالت همین جمله اقای ناشناس کافیه که وهابیون انسانند و میشه پای میز مذاکره ازشون امتیاز گرفت اخه کج فهمی تا کجا؟ وهابیون زن و بچه کش و محروم کننده اینهمه انسان از غذا و دارو و اب و تحصیل میشن انسان ولی سید حسن نصر الله مدافع مظلوم میشه تروریست؟؟ مشرق جون ممنون که نظر اینجور اداما رو هم گذاشتی تا بیشتر هوشیار باشیم و نزدیکی خطر رو بهتر بفهمیم
  • بیاد حسین فهمیده ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    خدایا قسمت کن به جای سنگ مردشور خونه بدنم توی سوریه برای اهل بیت و شیعیان مظلومش 1000 تا تیکه بشه،جنگیدن بلد نیستم اما حاضرم عملیات انتحاری انجام بدم شده ی زخم به این نامردا بزنم غنیمته.
  • سعید شهادت طلب ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    من الان تو راه سوریه هستم . مرگ بر وهابی بی شرف
  • رابین هود ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    پس سپاه قدس اونجا داره چیکار میکنه فقط کافیه صدتا تکاوراشو از دمشق ببره اون منطقه و با کمک نیرو هوایی ارتش سوریه این سلفی های بی وجدان رو به خاک و خون بشه چون که اونا دیمی جنگ میکنن حالا چرا سپاه قدس اون منطقه براش مهم نیست خدا میدونه!
  • رضا ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    ببینم وقتی سرتو گذاشتن رو سینت هم عکس رو اینجوری تو دو دستات میگیری؟
  • علی رضا عرفان ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    احقاق حق واستیفای حقوق شیعیان حداقل وظیفه وتکلیف شرعی است اگر در سوریه با سگ های وحشی وهابی سلفی نجنگیم وشر انها را دفع نکنیم فردا در تهران شاهد فجایع انسانی خواهیم بود.تقویت ودفاع از شیعیان اقتدار ایران شیعی هم خواهد بودلاسیما که هم اکنون شیعیان قربانی جنایات ضد انسانی هستند
  • سجاد ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    خدا لعنت کنه کسانی را که راه جهاد و دفاع از ناموس شیعه را باز نمی کنند
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    عکس کودک کشته شده علامت و رنگ پرچم مخافان سوری رو داره این عکس مربوط به منطقه بنش هست لطفا" اخبار درست منتشر کنید و احساسات مردم رو جریحه دار نکنید
  • رضا ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    چرا بشار نمی تواند یک روسری به سر خانمش ببندد
  • مختار ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
    0 0
    اگر همین طوری بشینیم ما را هم تو همین ایران به کمک نجس های وهابی میکشن و سر مون رو میبرن ما الان درک نمی کنیم چون هنوز برای ما اتفاق نیفتاده جمعیت وهابی ها در ایران روز به روز در حال افزایش و جمعیت شیعه ودر ایران در حال کاهش است من نمیدونم چرا کسی کاری نمیکند اگه دوست ندارید مانند سوریه کشورمان نباشد باید فکری کرد ریگی را که فراموش نکردید اسرائیلی ها دارن هزاران و میلیون ها ریگی را پرورش میدهند یا علی
  • احمد ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    دارند عقده خود ازایران راسراین بندگان خدادر میارند.روی همه جنایتکاران تاریخ راسفید کرده اند.اگر می خواهیم بعد ازسوریه سراغ مانیایند.بایدامروز بریم همانجا ادبشان کنیم.
  • هاتف ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    آقا رضا مثل اینکه 2 ریالی حضرتعالی نیافتاده ما چه میگیم تو چه میگی ما میگیم 60 هزار شیعه در محاصره اند و قتل عام میشن تو میگی چرا زن بشار اسد روسری نداره مثل اینکه خیلی از قافله عقبی جانم کمی مطالعه کن تا برسی انشاءالله که معتقد به اهل بیتی حرم حضرت زینب س در خطره و... کجایی به خود آ
  • مش هاشم ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    مشرق ! مشرق! خودتی مشرق؟! عکس احمدی نژاد؟ چیه دیگه انحراف تموم شد؟؟؟ امان از دل احمدی نژاد که چی کشید از دست...
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    اين ارتش سوريه كه ميگن 25 ارتش جهانه داره چي كار ميكنه؟ غيرت و شرافتشون كجا رفته؟چرا فقط از مناطقي كه حزب بعث در اونجا فعاله حمايت ميكنه؟نقش ديپلماسي ايران چيه كه اصلا به اسد فشار نمياره يه كاري براي اينا بكنن؟
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۱
    0 0
    حزب الله و ايران هنوز آنقدر ضعيف نشدن كه اين بي شرفها هركاري دلشون خواست با شيعيان مظلوم علي (ع) بكنن.بايد لهشون كرد و از صفحه روزگار محوشون كرد
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    می خوای هدف دار روحانی رو خراب کنی. شیطان پست
  • محمد ص ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
    0 0
    شما هم بشین تا سوپرمنت بیاد ! کسی که ظلم ببینه و دم نزنه برای آدمیتش حلوا درست می کنن . بزدل کسیه که حق رو ببینه ، توجیه کنه و دلیل بتراشه !
  • حسین ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۱
    0 0
    منتظریم منتظر روی مهدی.منتظران منتظر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس