منابع اطلاعاتی رژیم اسرائیل جزئیات طرح صلح جان کری و مذاکرات سازش را که گفته شده است بزودی در واشنگتن برگزار ‌می‌شود را منتشر کردند.

گروه بین‌الملل مشرق - براساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی، طبق پیشنهاد ارائه شده از سوی وزیر امور خارجه آمریکا مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل در آینده نزدیک در واشنگتن برگزار خواهد شد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با ارائه طرح از سرگیری مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و اسرائیل و جلب موافقت نخست‌وزیر این رژیم و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، قرار است در واشنگتن مقدمات تشکیل کشور فلسطینی را فراهم کنند. وزیر امور خارجه آمریکا برای کسب موافقت این دو مقام فلسطینی و اسرائیلی هفته گذشته به رام‌الله سفر کرده بود.

براساس جزئیات منتشر شده از طرح جان کری، قرار است مذاکرات آتی حول محور توافقنامه صلح موقت بدون تعیین مرزهای نهایی صورت بگیرد تا دولت فلسطینی در مرزهای کرانه باختری که اسرائیل از آن‌ها عقب‌نشینی خواهد کرد، مستقر شود.

تامین امنیت مناطق تحت کنترل دولت فلسطینی نیز بر عهده ائتلاف سه‌گانه‌ای متشکل از نیروهای آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی خواهد بود و برخی از مناطق شهرک‌سازی شده در کرانه باختری نیز باید تخلیه و تحویل فلسطینیان شود.

به گزارش مشرق، این مذاکرات هفته آینده در واشنگتن و در پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. از طرف اسرائیل تزیپی لیونی وزیر دادگستری و یعکو(یعقوب) مولخو مشاور نخست‌وزیر این رژیم در مذاکرات واشنگتن شرکت خواهند کرد. صائب عریقات عضو سازمان آزادی‌بخش فلسطین و رئیس هیئت فلسطینی مذاکره کننده نیز به نمایندگی از تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی در این نشست حضور خواهد داشت. یک گروه آمریکایی نیز برای گزارش روند مذاکرات به جان کری در نشست حاضر خواهند بود.

در این طرح همچنین توافق شده است که مذاکرات صلح بیش از 9 ماه و تا ماه مارس 2014 به طول نیانجامد و اسرائیل در این مدت ساخت و ساز در مناطق موسوم به «یهودا و سامریه» در کرانه باختری را متوقف کند. این توقف ساخت و ساز شامل بیت‌المقدس و دیگر شهرک‌های کرانه باختری نخواهد شد.

طرف فلسطینی نیز با عقب‌نشینی از درخواست توقف کامل ساخت‌ و سازها در طرح یاد شده، متعهد شده است در خلال برگزاری مذاکرات سازش، اقدام و شکایتی علیه اسرائیل در سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی انجام ندهد.

وزرات خارجه آمریکا همچنین به عباس توصیه کرده است از پیش‌شرط قبلی خود مبنی بر مذاکره براساس مرزهای 1967 صرف‌نظر کند. در قبال این عقب‌نشینی باراک اوباما متعهد خواهد شد با ارسال نامه‌ای به وی، تصریح کند مذاکرات سازش برای تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی و خانه فلسطینیان براساس مرزهای 1967 به رسمیت شناخته می‌شود.

نامه‌ مشابهی نیز به نتانیاهو ارسال خواهد شد که در آن تشکیل دولت یهودی و کشور یهودیان ساکن فلسطین اشغالی براساس مرزهای 1967 و همچنین براساس نیازهای واقعی امنیتی و جمعیتی یهودیان، در مذاکرات پیگیری خواهد شد.

این مذاکرات قرار است در دو سطح برگزار شود: سطح تیم‌های مذاکره کننده که در نشست واشنگتن انجام خواهد شد و نتایج آن به اطلاع نتانیاهو، عباس و جان کری خواهد رسید.

در صورت مثبت بودن سطح اول مذاکرات، مذاکره نهایی میان این سه مقام برگزار خواهد شد.

این گزارش درحالی منتشر شده‌ است که رسانه‌ها پیش‌تر از شکست طرح پیشنهادی جان کری بدلیل مخالفت گروه‌های فلسطینی خبر داده‌ بودند. جان کری هفته گذشته با سفر به رام‌الله طرح پیشنهادی صلح را به طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی ارائه کرده بود که با مخالفت‌ بیشتر گروه‌های فلسطینی روبرو شده بود.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    0 0
    یا سلام. انشاالله تعالی بسیار عالیست تا این مردم بیگناه بالاخره کشوری از خودشان داشته باشند.
  • ناشناس ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    عجب آدمی تو که از سیاست سر در نمی آری چرا مجبور نظر بدهی بدبخت این مردم صاحب کشور نم شوند بلکه برای همیشه با آن وداع می کنند
  • SMAH1 ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    0 0
    بوش در زمان تبلیغات انتخاب سال 2000 هم قول تشکیل کشور فلسطین را تا آوریل سال 2001 داده بود!!!! راستی الان چند سال ازش می گذره؟ این ها فقط روش هایی برای وادار کردن فلسطینی ها به عقب نشینی از مواضعشون است و هیچ خروجی دیگری ندارد.باز هم به شکست می انجامد و دفعه بعد،عقب نشینی باید بیشتر باشه!
  • bitaraf ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    0 0
    به چه بهائی ؟ در ضمن اگر فلسطین هم فردا کشور شود و دولت داشته باشد یقین بدانید مثل یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواهد شد این خط و این هم خط دیگر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس