کد خبر 217264
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰

تصاویر منتشر شده در یک فیلم ویدئویی احتمالا نخستین نمونه گلوله‌های تولید شده توسط فناوری چاپ سه بعدی محسوب می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، پس از ساخت نخستین تفنگ پلاستیکی چاپ سه بعدی در تگزاس آمریکا این بار نوبت به ساخت گلوله چاپی رسید. وزن این گلوله‌های پلاستیکی چاپ سه بعدی، چهار دهم یک اونس (28 گرم) است.

ساچمه یا پوکه‌های پلاستیکی توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده و سپس گلوله سربی برای افزایش وزن درون آن قرار داده می‌شود.

در فیلم ویدئویی منتشر شده در اینترنت، سه گلوله با اشکال و وزن‌های مختلف نشان داده می‌شود که از یک تفنگ ساچمه‌ای Mossberg 590 بسمت اهداف شلیک می‌شوند.

این گلوله‌ها در مدت یک ساعت توسط چاپگر سه بعدی ساخته شده و بر روی تفنگ‌های ساچمه‌ای سنتی قابل استفاده هستند؛ گلوله های پلاستیکی از وزن کافی برای سوراخ کردن و نفوذ بداخل اهداف برخوردار هستند و در فیلم ویدئویی منتشر شده نیز رد گلوله و ایجاد سوراخ روی چوب و پلی استایرن (یونولیت) نشان داده می شود.

الگوی ساخت تفنگ سه بعدی در اینترنت قرار داده شده و تاکنون بیش از 100 هزار دانلود از روی آن انجام شده است؛ دسترسی به نسخه های آنلاین الگوی تفنگ پلاستیکی با هزینه 25 دلاری وجود دارد که با یک چاپگر سه بعدی خانگی یک هزار و 700 دلاری براحتی ساخته می‌شود.

با ساخت نمونه‌های متعدد سلاح و گلوله‌های پلاستیکی، نگرانی در خصوص گسترش سلاح‌های چاپ سه بعدی غیر مجاز افزایش پیدا کرده است.








نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس