به گزارش مشرق، کامران باقري لنکراني،سخنگوي جبهه پايداري در گفتگو با آريا در پاسخ به سوال خبرنگار مبني بر اينکه آيا صحت دارد که او بر اساس نظرسنجي هاي جبهه پايداري گزينه نهايي اين جبهه براي کانديداتوري خواهد بود؟گفت:ما در جبهه پايداري اصولا رويکرد نظرسنجي محور را در انتخابات رويکرد صحيحي نمي دانيم.

وي افزود:انسان مومن بايد وظيفه خود را انجام دهد و سعي کند ياران و همراهانش را در اداي اين وظيفه با وصيت به حق و وصيت به صبر همراه کند و همه ي ظرفيتها را براي اداي تکليف بکار گيرد.بنابراين با اين نوع نگاه آنچه که در جبهه پايداري مبناي تصميم گيري  قرار مي گيرد قاعدتا نظر سنجي ها نخواهد بود.
 
وي تاکيد کرد:وظيفه ديني به ما حکم مي کند اگر کسي را براي کانديداتوري اصلح مي دانيم تلاش کنيم ديگران را هم با اين نظر خود آشنا کنيم . يا اينکه قانع شويم و نظر خود را تغيير دهيم .همانطور که اشاره کردم در تصميم گيري هاي جبهه پايداري در بحث معرفي کانديدا نظر سنجي کمترين اثر را دارد.

وي تصريح کرد:مقام معظم رهبري حماسه سياسي امسال را انتخابات رياست جمهوري دانستند اين فرمايش مقام معظم رهبري به اين معناست که ايشان از ما خواسته اند در عرصه انتخابات حضوري حماسي داشته باشيم. بنابراين در اين حضور بيش از آنکه نقش و عناوين افراد حائز اهميت باشد بايد ديد اين حضور مي خواهد چه جهتي را دنبال کند.سخنگوي جبهه پايداري خاطرنشان کرد:بنده معتقدم مهمتر از اينکه ببينيم چه کسي پرچم کانديداتوري را در دست بگيرد بايد ديد کسي که اين پرچم را در دست مي گيرد مي خواهد در جهان پر آشوب امروز و در کشور عزيز خودمان چه چيزي را دنبال و پيگيري کند.

خوشبختانه جبهه پايداري در اين زمينه تلاش سنگيني را انجام داده و برنامه اي را براي دولت يازدهم تدوين کرده است که در اين برنامه تلاش شده به مشکلات حاد و فوري که عمدتا در عرصه اقتصادي است توجه شود تا بتوانيم مباني و رويکردهاي کلان جبهه را  بر اساس ارزشهاي انقلاب اسلامي به صورت کاملا کارآمد دنبال کنيم.
 
وي گفت:متاسفانه تلقي برخي از کارآمدي اين است که بتوانند خود را شبيه ديگران کنند که ما اين مساله را يک ضعف جدي مي دانيم در واقع کارآمدي ما بايد کارآمد مومنانه خودمان باشد و در اين مسير مباحثي چون کاهش فاصله طبقاتي ،گسترش عدالت اجتماعي،تحکيم مباني فرهنگ ديني و نکاتي که اصول انقلاب اسلامي را تشکيل مي دهد جايگاهي فراتر از پل سازي ،ساختمان سازي و جاده سازي دارد.در واقع اگر کارهاي عمراني در خدمت مباني ذکر شده قرار بگيرند ارزشمند مي شوند.

لنکراني تاکيد کرد:ما بايد مبناگرايي را بيشتر دنبال کنيم در اين ميان آنچه اصولگرايي را از ساير حرکتهاي اجتماعي متمايز کرده است تاکيد بر مباني و اصول بوده است که متاسفانه در حال حاضر اين مساله مورد غفلت قرار گرفته و ما با پرچم هايي که افراد براي خود در نظر گرفته اند به راحتي نمي توانيم بين آنها تفکيک قائل شويم زيرا بسياري عنوان اصولگرايي را انتخاب مي کنند اما رفتاري که دارند تفاوت چنداني با سايرين ندارد.

وي اظهار داشت:اصولگرايي به حرف نيست بلکه به عملکرد و تاکيد بر مباني است که اميدواريم حماسه سياسي سال 92 با اين نگاه شکل بگيرد.

سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به ائتلاف سه گانه گفت: بنده از اين ائتلاف که البته اعضاي آن تمايل دارند با عنوان ائتلاف سه گانه خوانده شوند متوجه شده ام که اين سه بزرگوار خودشان تاکيد کرده اند "ما سه نفرتفاوت ديدگاههاي جدي  با يکديگر داريم و طريق مديريت ما با يکديگر متفاوت است اما از آنجايي که مي خواستيم سبد راي اصولگرايان شکسته نشود بنابراين تلاش کرديم متحد شويم و وارد ميدان شويم تا در نهايت يک نفر کانديدا شود"البته اين ائتلاف بارها اعلام کرده در زمان مختلف کانديداي نهايي خود را اعلام خواهد کرد که اين موضوع به تاخير افتاده است.
 
لنکراني خاطرنشان کرد:در زمان فعلي برداشت ما اين است که حاضران در صحنه انتخابات مدافعين انقلاب هستند و در چارچوب قوانين به دنبال خدمت به کشور مي باشند در واقع کسي لباس دشمني بر تن ندارد و ستون پنجم دشمن نيست بنابراين بهتر است با اين ديدگاه اجازه بدهيم سلايق مختلف خود را عرضه کنند و مردم هم با هوشياري فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند زيرا اين رفتار با تفکر مردمسالاري ديني بيشتر همراه است.

وي درباره کانديداتوري هاشمي و خاتمي در انتخابات پيش رو نيز گفت:آقاي هاشمي در حال حاضر مشاور مقام معظم رهبري و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند که اين افتخاري براي ايشان محسوب مي شود.بنابراين اگر آقاي هاشمي به لوازم جايگاه خود توجه داشته باشند و اين نقش را بهتر از گذشته دنبال کنند به نظر مي آيد براي کشور و شخص ايشان برکت بيشتري خواهد داشت.در واقع در کشوري که بيشترين جمعيت آن را نسل جوان تشکيل مي دهد و بدنه اجرايي آن يک تجربه کار شبانه روزي هشت ساله در دو دولت اخير ديده است قاعدتا يک رييس جمهور 79ساله را نمي پسندند بنابراين اين موضوع نکته مهمي است که بايد در انتخابات به صورت جدي مورد نظر قرار دهيم.

لنکراني تاکيدکرد:درباره سايرين نيز  صرف نظر از آنکه آيا صلاحيت اين افراد مورد تاييد قرار مي گيرد يا نه بايد گفت به دليل انتقادهاي جديي که نسبت به عملکرد اين افراد مطرح است موجب شده براي کانديداتوري ترديد جدي داشته باشند که البته اين ترديد درست است در واقع اين افراد نمي توانند آراء 20ميليوني گذشته را بار ديگر به دست آورند .آنها حتي در نشست هاي خود نيز به اين موضوع اشاره مي کنند که نمي خواهند راي 20ميليون نفري آنها به 5ميليون تنزل پيدا کند واقعيت اين است تصوري که مردم در سال 76نسبت به برخي افراد داشتند با توجه به عملکرد 16سال اخير اين آقايان آن تصور تغيير کرده است از اين رو  ممکن نيست مورد اقبال مردم قرار بگيرند البته هر کاري بايد روند قانوني خود را طي کند لذا  نمي توان کسي را از کانديداتوري منصرف کرد.

وي در پايان درباره زمان اعلام کانديداي نهايي جبهه پايداري گفت:طبق مذاکراتي که صورت گرفته است جبهه پايداري قبل از زمان ثبت نام کانديداها نامزد نهايي خود را معرفي خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • باباپنجلی ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    زنته؟؟؟
  • ناشناس ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    فقط خاتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتمي
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    پتانسیل رای آوری ایشان از آقای جلیلی کمتر است. به نظرم اگر تمام اصولگرایان به نفع جلیلی کنار بروند 75 درصد آرا مال سعید جلیلیست!
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خدا قوت خیلی متین، منطقی و متواضعانه تعز من تشاء
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    اقای لنکرانی محبوب ماست
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    لابد مردم می پسندد!!!
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    آقای لنکرانی لطفا به این نکته هم توجه داشته باشید که ملت رشید ایران سخنگو نمیخواهند ! ونیز رئیس جمهور نمیخواند کشتی بگیرد یا وزنه بلند کند ! وگرنه یک قهرمان وزنه برداری مناسب ترین گزینه است تجربه وتفکر وتدبر بالاترین نیاز یک رئیس جمهور است !
  • امیر ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    پایداری کنید که پیروزی نزدیک است
  • رضا ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    انشاالله که بیایی ورای هم بیاوری دوستت داریم دکتر
  • ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۹
    0 0
    همون رییس جمهور ۷۹ ساله میارزه به کل اصلاح طلبها و اصولگراها.... درود بر هاشمی
  • ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    انشالله بین ایشان و آقای جلیلی بالاخره یک نفر کاندیدا شوند تا از این سردرگمی خارج شویم. از مشرق هم به خاطر انتشار این گفتگو ممنونم. خدا قوت
  • ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    درود بر دكتر با اخلاق
  • فرشاد ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    ناشناس! به تو هم خدا قوت از نظرت!
  • محمد ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    آدم به این خوبی چرا احمدی نژاد عوضش کرد؟
  • ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    نظر سنجی تون رو عوض کنید. اینکه به نظر عامه مردم در مورد اینکه کی رای میاره به چه دردتون می خوره. نظر کسانی که معلوم نیست تا چه اندازه سواد تحلیل فضای کلی جامعه رو داشته باشن. ازشون بپرسید به کی رای می دن. اینطور اونها فقط در مورد خودشون نظر میدن و شما اونوقت تحلیل می کنید که کی رای میاره
  • باباپنجعلی!! ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    رییس جمهوره؟؟ واقعا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • اسماعیل ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام اولین نفری که اینقدر مودب و بدون جسارت یا توهین اینطور درمورد کاندیداتوری حرف زده .... خیلی لذت بردیم
  • ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    من به ایشان به شدت علاقه دارم ولی خواهشمندم حتما به اجماع روی یک کاندیدای اصولگرا برسندو ایشان زیر پرچم واحد اصولگرایان حرکت کنند
  • ناصر ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام پایداری همیشه جواب میدهد
  • ناشناس ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    تایید بشه 30 میلیون هم میاره خاطرتان جمع
  • علی ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    فقط فقط خاتمی
  • حمید ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    دکتر لنکرانی حمایتت می کنیم
  • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    اشتباه مثبت دادم
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    0 0
    کدوم پرچم واحد
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 0
    خاتمی تایید صلاحیت نمیشه
  • عبداله ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    0 0
    منطقی بود استفاده کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس