هماهنگ کننده ارتش آزاد سوريه اعلام کرد سرهنگ رياض الاسعد بر اثر انفجار در مسير خودرو اش در شهر الميادين در استان ديرالزور در شرق حلب کشته شد. کارشناسان معتقدند اگر وي زنده بود و حتي مجروحيت شديد داشت تا کنون الجزيره و العربيه بارها تصاوير بستري شدن او در بيمارستان را پخش کرده بودند.

گروه بین الملل مشرق-- ریاض موسی الاسعد متولد ۱۹۶۱ در ادلب سرهنگ سابق نیروی هوایی ارتش سوریه بود که پس از اخراج، فرمانده ارتش آزاد سوریه شد.

وی در ۴ ژوئیه ۲۰۱۱ به ترکیه گریخت و در ۲۹ همان ماه ارتش آزاد سوریه را در استان ختای ترکیه پایه گذاری کرد.

ریاض الاسعد با کمک‌های مالی غرب، آمریکا و متحدان منطقه ای خود توانست ارتش آزاد سوریه را مدیریت کند و خود را به عنوان فرمانده ارتش آزاد سوریه معرفی کند.

الاسعد که مخالفان اسد از وی به عنوان مهره‌ای کلیدی در برابر نظام سوریه نام می‌برند هیچگاه در جای مشخصی ساکن نبوده و در کشورهای مختلفی از جمله ترکیه، مصر، عربستان به سر می‌برد.




ارتش آزاد یک گروه شبه ‏نظامى و مخالف دولت سوریه است که عمليات نظامى متعددی عليه دولت سوريه انجام می دهد، اين گروه اصلی ‏ترين گروه مبارز مسلح در مسائل سوريه به ‏شمار مى‏رود كه توسط افسران و سربازان جدا شده از ارتش سوريه و با پشتيبانى تركيه و نيز برخى كشورهاى غربى و عرب حاشيه خليج فارس تشكيل شده است، «رياض الاسعد» و «حسين هرموش» از بنيانگذاران و عوامل اصلى اين گروه تروريستى بودند.

وقتی بشار اسد ریاض الاسعد را تحقیر کرد

زمانی که الاسعد در ترکیه ساکن بود؛ با خبر شد که اردوغان بر سر وی با بشار اسد گفتگو کرده و به دنبال معامله او با فرماندهان ترک می باشد وی که از این ماجرا با خبر شده بود با اردوغان درگیر شده و وقتی اردوغان نتوانست با وی به توافق برسد وی را از ترکیه بیرون کرد. 



سوریه چهار فرماند ارشد ارتش ترکیه را در اختیار دارد که ترکیه اعلام کرده بود در صورت آزادی این چهار نفر، "ریاض الاسعد"، رئیس گروه‌های مسلح مخالف دولت را به دمشق تحویل خواهد داد؛ اما سوریه اعلام کرد؛ ریاض الاسعد را که هر زمان اراده کنیم می‌توانیم دستگیر کنیم و در ازای آزادی فرمانده ترک، آزادی "عبدالله اوجالان" را می‌خواهیم.


فساد جنسی "ریاض الاسعد"

پایگاه خبری "الخبر پرس" از رسوایی اخلاقی سخن می‌گوید که یک دختر سوری به نام (س.ع)،‌ خواهر یکی از عناصر نزدیک به "ریاض الاسعد" و تحت امر او از آن پرده برداشت.



این دختر سوری که دانش‌آموخته رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه‌های سوریه است، می‌گوید که بنا به درخواست برادرش و برای خدمت به "انقلابیون" در قبال دریافت ماهیانه هزار دلار نزد الاسعد مشغول به خدمت و وظیفه‌اش چاپ اطلاعیه‌ها و بیانیه‌ها و غیره بود.

وی ادامه می‌دهد: پس از اینکه برادرم از من خواست با آنها همکاری کنم، چون بیکار و به تحت تأثیر ارتش آزاد سوریه قرار گرفته بودم،‌ این کار را پذیرفتم و در ابتدا حتی از گرفتن حقوق هم امتناع می‌کردم، اما ریاض الاسعد در این ارتباط پافشاری کرد و من نیز پذیرفتم.



وی می‌گوید: در ابتدا اوضاع بر وفق مراد پیش می رفت و من به صورت مستقیم در دفتر الاسعد کار می‌کردم، ابتدا به ترکیه رفتیم و در دفتر او در آنجا دختران بیشماری کار می‌کردند که هریک یک بخشی از کارها را برعهده گرفته بودند، در حالی‌که افراد مسلح به صورت مستمر و مرتب به آنجا رفت و آمد داشتند و نشست‌های بسیار خوب و سطح بالایی بین فرماندهان ارتش آزاد با ترک‌ها برگزار می‌شد و برادرم به عنوان معاون الاسعد نزد وی کار می‌کرد.

این دختر سوری در ادامه اظهاراتش می‌گوید: الاسعد در ابتدا با من به عنوان خواهر دینی خود برخورد می‌کرد، اما به مروز زمان ماهیت واقعی او بر من آشکار می‌شد، به خصوص وقتی تحت عنوان مرخصی در دفتر و برسر کارهایش حاضر نمی‌شد.





وی ادامه داد: در ابتدا وارد اتاق کار من می‌شد و سپس شروع به آزاد و اذیت من کرد در حالی‌که من همیشه تلاش می‌کردم، او را از خود دور کنم. یکبار مرا به سرعت و فوری خواست و گفت که بیانیه فوری دارم و من به مقتضای وظیفه‌ام وارد اتاق او شدم تا بیانیه را از او بگیرم که یکباره درب اتاق کارش را به روی من قفل کرد و سر و صدا و فریاد نکن کسی صدای تو را نمی‌شنود، مقاومت کردم، اما سلاح را به سمت من گرفت و مرا تهدید کرد تا پس از آن به من تعدی کند و بعد مرا تهدید کرد که اگر بخواهیم در این ارتباط با کسی سخنی بگویم مرا خواهد کشت.

این دختر سوری تأکید می‌کند که وی به یکبار تعدی اکتفا نمي‌کرد بلکه همواره این تعدی‌های وی ادامه داشت اما به این موضوع هم اکتفا نکرد و به زیردستانش دستور قتل برادرم را صادر کرد. در آن زمان تصمیم گرفتم یا او را بکشم یا فرار کنم، چون توان کشتن او را نداشتم تصمیم گرفتم فرار کنم.



وي افزود: او مشابه چنین اقداماتی را نه تنها با دختران دیگر انجام داده، بلکه پس از ارتکاب این اقدام شنیع، قربانی خود را به دوستانش تقدیم می‌کرد.


مواضع مضحک فرمانده گروهک ارتش آزاد

«ریاض الاسعد»، فرمانده گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» مدعی شده بود، نظام سوریه به سلاح‌های شیمیایی برای سرکوب گروهک‌های مسلح روی خواهد آورد.

وی که در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی شرکت کرده بود، در ادامه ادعاهای خود اظهار کرد که گروهک تروریستی ارتش آزاد در آستانه به دست گرفتن کنترل دمشق، پایتخت سوریه و فرودگاه آن است.

الاسعد که پس از رانده شدن از ترکیه در ادامه اظهارات مضحک خود که هر خواننده و شنونده ساده‌لوحی به کذب بودن آنها پی‌ می‌برد، گفت: دلیل اصلی قطع شبکه‌های اینترنتی و ارتباطی در سوریه که چندی پیش در این کشور روی داد، با این هدف صورت گرفت که نظام سوریه محل نگهداری مقادیری از سلاح‌های شیمیایی خود را تغییر دهد و مانع پوشش خبری این امر شود تا به این وسیله زمینه‌ حمله شیمیایی به گروه‌های مسلح را فراهم کند.


ریاض الاسعد کشته شد

سعد العقيدي هماهنگ کننده ارتش آزاد سوريه اعلام کرد سرهنگ رياض الاسعد بر اثر انفجار در مسير خودرو اش در شهر الميادين در استان ديرالزور در شرق حلب اين کشور کشته شد.

ارتش آزاد سوريه با صدور بيانيه رسمي، کشته شدن رياض الاسعد را بر اثر انفجار بمبي که زير خودرو وي کار گذاشته شده بود، تاييد کرد.



برکات الحويش عضو شوراي ملي مخالفان سوريه هم که الاسعد را همراهي مي کرد به شدت زخمي شده است.

اعضاي ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره با ايجاد کمربند امنيتي در اين منطقه با يورش به خانه ها تلاش کردند عامل اين بمبگذاري را کشف کردند.
سعد العقيدي هماهنگ کننده ارتش آزاد سوريه اعلام کرد سرهنگ رياض الاسعد بر اثر انفجار در مسير خودرو اش در شهر الميادين در استان ديرالزور در شرق حلب اين کشور کشته شد.



ارتش آزاد سوريه با صدور بيانيه رسمي، کشته شدن رياض الاسعد را بر اثر انفجار بمبي که زير خودرو وي کار گذاشته شده بود، تاييد کرد.

برکات الحويش عضو شوراي ملي مخالفان سوريه هم که الاسعد را همراهي مي کرد به شدت زخمي شده است.

اعضاي ارتش آزاد سوريه و جبهه النصره با ايجاد کمربند امنيتي در اين منطقه با يورش به خانه ها تلاش کردند عامل اين بمبگذاري را کشف کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    1 1
    هرجاکم میارن میگن فسادجنسی.اصلاچه ربطی داره؟
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    شما نیایدشخصی رو که هنوز تو دادگاه گناهش مشخص و حکمش قطعی نشده محکوم و ابروشو ببرید چون این به گفته رهبر خلاف شرعه و خلاف شرع برای همه خلاف شرعه
  • manamhamintor ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    eidie khoobi bood bokhor turke ablah ordughan
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ایول بالاخره این خوک کثیف در این دنیا به سزای اعمالش رسید
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    تناقض شدید بود لطفأ مطالب آبکی ننویسید.
  • میترا ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    فتنه سوریه نفسهای اخرش را میکشه انشاالله
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    خدا بداد مردم سوریه برسه......اینها هنوز هیچی نشده با هم جنگ قدرت دارن
  • behnam ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    سایت های دیگه میگن کشته نشده فقط پاش قطع شده شما هم میگین کشته شده ولی هرچی بوده خوب حالشونو گرفتن
  • حسین ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به امید خدا یکی یکی به درک واصل ودر جوار جد بزرگوارشان جناب یزید محشور میشوند.
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به جهنم واصل شد الله اکبر
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    الی جهنم!
  • چايپاره ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ان حزب الله ، هم الغالبون
  • میلاد ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    همین امروز صبح تو فکر این بودم با خودم گفتم کی میشه این ریاض الاسعد رو ترور کنند دیدم امروز خبر کشته شدنش اومد واقعا نمیدونم بعضی موقع ها آدم حس عجیبی بهش دست میده ان شاالله روزی معاذ الخطیب بزودی درود بر بشاراسد
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    دروووووودبرجبهه ايراني.اگرصددرصدتأييدبشه شكستي بزرگ براي مخالفان ايران وپيروزي بزرگ براي ماست.درودبراين قدرت اطلاعاتي.اين شخص كشته شده به شدت دشمن ايران ويك شخصيت ضدايراني بود.ماداريم به شكوه وقدرت ايران دوران هخامنشيان نزديك ميشيم
  • Adel ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع منهم انشا الله سایر مزدوران هم به سرنوشت این پلید گرفتار شوند و ملت سوریه از شر این مفسدین رها شوند
  • احمد ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    برو به جهنم
  • فرزند خاک ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    الله اکبر... درود خدا بر بشار اسد...
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به درک واصل شد
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اگر حلقه اصلی مخالفان سوریه کشته شوند بقیه تشکیلاتشون از هم می پاشه. چون این افراد همین حالا هم با حمایت کشورهای غربی و عربی با هم متحد شدند و گرنه با هم اختلاف شدید دارند. بنابراین بهتره ارتش سوریه بجای درگیری با نیروهای ارتش ازاد تمرکزش رو برای از میان برداشتن رهبران ارتش ازاد بذارن.
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    خدا لعنت کند این سگ کثیف راکه ازنوادگان یزید پلید می باشد
  • ایران ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به درک واصل شده مردک. امیدواریم همشون به درک واصل شوند .زنده باد بشار اسد
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    این درمقابل عاصف شوکت.زنده بادبشار،شیربشار،بکش این جانیان وهابی سگ سیرت.درودبرارتش سوریه مرگ برنوکران شیخ حمد وملک عبدالشیطان سعودی.درودبربشار.بکشیداین دیوسیرتان ناصبی
  • حسین ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ارتش به اصطلاح آزاد سوریه از این حیوانات زیاد داره یک نفر دیگه میاد جاش ،اینها که شخصیت معنوی و سیاسی خاصی‌ ندارند و هر خری میتونه جاشونو بگیره فقط کافیه سرسپرده صهیونیستها باشه
  • نیما ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین. به امید پیروزی برادرانمان مسلمان و غیرمسلمانمان در سوریه بر تروریست های بین المللی. خدایا بر عذاب این سرکرده اشرار بیفزا.(آمین)
  • بهروز ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به درک واصل شد.
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    نصر من اله.
  • ali ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ای لعنت به گورش.خداکنه یکی یکی این تروریستهابه درک واصل بشن
  • ali ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ای لعنت به گورش.خداکنه یکی یکی این تروریستهابه درک واصل بشن
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    برو به درک. اینشاالله عبدالله عربستان رو هم با خودت ببری
  • majid ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    تحلیل آبکی بود العسد را خود مخالفین و امریکایی ها کشتن.تو مخالفین به شد اختلاف افتاده از چی به چی رسیدید!
  • lion2007 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    الخائن خائف خائن ترسو است.وعاقبت خیانت همین است
  • عرفان ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    به درک واصل شد
  • بنم خدا ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    این مزدوراسراییل به جهنم رهسپار شد .و نوبت سایر مزدوران (اردوغان ،وهابیون کافر ، حمد بن حمد ، ملک عبدالله جهود و.....) عنقریب می رسد .
  • سجاد ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    سگ مرد
  • علی ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    ترکیه اعلام کرد که اسعد زنده است و فقط دستانش را ازدست داده است ودر بیمارستان بستری است.......... کاش این جنایتکار به جهنم واصل شود
  • بهرام ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    این ماشین که پرایده؟! :O
  • ali ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    مشرق جان بیدار شو. دشمن در عراق و سوریه و سعودی و قطر و لبنان و افغانستان در فالب اخوان المسلمین و وهابیت و القاعده سازماندهی شده است و هر روز حلقه محاصره نیروهای مقاومت تنگ تر میشود. و متاسفانه من و شما در خواب سیاسی و جناحی حقیری که در کشو ر حاکم شده غرق هستیم.
  • مخالف ترور ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    اولا اسعد هنوز نمرده. ثانیا اگر بنابه تحقیر کردن با کمک ترور و بمبگذاری باشه که اسعد در انفجار دفتر امنیت سوریه با قطع کردن پای برادر اسد (ماهر) و بیوه کردن خواهر اسد (کشتن آصف شوکت) خیلی بهتر اسد را تحقیر کرده.
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    بی بی سی برای روحیه دادن به تروریست ها عنوان " فرمانده پیشین " را در صدر خبر خود قرار داده
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    حالا کی گفته تحقير شده که تو رو این جوری جو گرفته؟ آقای مخالف ترور!
  • ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۵
    0 0
    برو بابا. اون درباره مؤمن بود. نه درباره کافر. کافر غيبتش هم جايز هست در فقه. اول مطالعه کن بعد حرف بزن.
  • ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    انقلاب سوریه
  • جواتی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    ربط نداره دکتر ؟ رهبر یه گروه که ادعا میکنه برای آزادی مردم میجنگه به نظرت اگه ضعفی داشته باشه مشکل ساز نمیشه؟
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    تو راست میگی وای وای وای چه کار بدی کردن آبروی مومن بالله سالک الی الله و انسانی آزده را بردن چقدر مشرق تو بدی ....... برو بابا ما رو هالو گیر آوردی یا خودتو زدی به اون راه یا شایدهم از کره مریخ تازه اومدی اینجا
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    بابا هخامنش بابا کورش بابا اندش
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۶
    0 0
    بابا تحلیل .... ای کسینجر
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    نصر من الله
  • ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    بیشمار!
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    نصر من الله.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    ان شاءالله
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۷
    0 0
    نــــــــــــــــــــــــــــــــــه؟!!!!
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    چندتا ازین سرانشو بکشید. بقیه مثل موش فرار میکنند. منافقین و خود فروخته های کثیف . اکر یانقدر شهامت دارند چرا به کمک فلسطینها نمی رن؟
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    انقلابی که طبق کفته سازمانهای حقوق بشری 95% اونو خارجی ها تشکیل دادن (وارداتی)
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    به چه چیزایی دل خوشی توکه مخالفی چرا خوشحالیکه کی وترور کردن کی ترکوندن معلوم طرفداری بگو زورم اومده راحت باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس