کد خبر 197139
تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۸

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با‌ اشاره توانمندی‌های نیروهای متخصص ایرانی در عرصه‌های مختلف علمی، از دستیابی بخش بهداشت و درمان این نیرو به داروها و رادیوداروهای جدیدی در حوزه دریا خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر ˈمصطفی مداحˈ اظهارداشت: با تولید این داروها و رادیو داروهای جدید، متناسب با نیازهای نیروی دریایی در بخش‌های مهم دریا، سطح و زیر سطح پاسخ داده می‌شود.

دریادار مداح خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای دستیابی به دستاوردهای جدید در حوزه‌های مختلف بویژه دریا، سطح و زیرسطح با مراکز علمی دیگر تفاهم نامه‌هایی را منعقد کرده است.

وی، افزود: دانشگاه علوم پزشکی ارتش همچنین با طراحی اولین و بی نظیرترین سیستم یکپارچه در حوزه فناوری اطلاعات پزشکی توانسته است در سطح کشور به طور زنده و با بکارگیری فناوری اطلاعات، بیماران خود را به طور یکپارچه درمان و به آنها خدمات درمانی ارایه دهد.

دریادار مداح اظهارداشت: همانگونه که در تمامی سازمان‌ها، نیروی انسانی مهمترین سرمایه محسوب می‌شود، حفظ سلامت جسم و روان پرسنل از اهداف اصلی اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش است.

وی با بیان این که طب رزم در حقیقت همان بهداشت فردی است که افراد مختلف رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: طب رزم نوآوری‌ها و مطالباتی است که بخشی از رزمندگان و نیروهای عملیاتی مرتبط با بخش بهداشت و درمان از این اداره مطالبه می‌کنند.

دریادار مداح با تاکید بر این که علم پزشکی نیاز به دانایی، دانش و به روز بودن دارد،ادامه داد: اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی‌ارتش در قالب مرکز تحقیقات طب سطحی و زیرسطحی با استفاده از گروه‌های مختلف دانشجویی کشور در قالب تفاهمنامه‌های مختلف اقدام به انجام تحقیقات گسترده در زمینه‌های بیماری‌های دریایی می‌کند.

وی با بیان این که حاصل این تحقیقات در خدمت نیروی دریایی و در مناطق ساحلی دریا قرار می‌گیرد، گفت: اداره طب و بهداشت نیروی دریایی ارتش در مسیر ارایه اختصاصی خدمات بهداشتی به رزمندگان فعالیت می‌کند و طبیعی است که این نیرو با حضور در شرایط سخت آب و هوایی در سطحی‌ها و زیرسطحی‌ها نیاز بسیاری به اداره بهداشت و درمان دریایی دارد.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش خاط‌رنشان کرد: هدف اداره بهداشت و درمان، حفظ سلامت جسم و روح نیروی انسانی است که در سازمان ارتش بویژه نیروی دریایی ارتش خدمت می‌کنند.

دریادار مداح با بیان این که تمامی نیروهایی که به نیروی دریایی ارتش می‌پیوندند با شروع آموزش‌های نظامی، همزمان آموزش مسایل بهداشتی و درمانی را که نیاز گروه‌های مختلف است طی می‌کنند، گفت: این آموزش‌ها در قالب پروتکل‌های مختلف شامل حضور در دریا، مناطق خاص، سطحی‌ها و زیرسطحی‌ها و متناسب با محیط زندگی آنها ارایه می‌شود.

وی یادآورشد: در رزمایش تخصصی دریایی ولایت 91 نیروی دریایی ارتش یکی از سناریوهای این نیرو، امداد و نجات در دریا و ساحل بود.

دریادار مداح ادامه داد: در این رزمایش بخش بهداشت و درمان، سناریوها و تمرینات خاصی را به اجرا گذاشت که معمولا مربوط به بهداشت در شرایط رزم، امداد و نجات در زمین، هوا، دریا و زیر سطح دریا بود.

رییس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش افزود: در بخش‌های مربوط به خدمات سطحی، غواص ها و زیرسطحی‌ها باید هر روز به نوآوری‌های جدیدی با زمینه تحقیقات مختلف دست یابیم که پس از تبدیل به محصول مورد استفاده قرار گیرد.

دریادار مداح تصریح کرد: براساس فرامین فرمانده معظم کل قوا در خصوص گسترش نیروی دریایی ارتش در جنوب شرق کشور و مردمیاری و ارایه خدمات بهداشت و درمانی به مردم این مناطق مانند منطقه ˈراس میدانیˈ که از مناطق محروم محسوب می‌شود، خدمات رایگان به تمامی اقشار ارایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس