سايت ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري در اقدامي سؤال برانگيز،‌ هويت هزاران دانشمند کشور را با ذکر جزئيات فاش کرده است.

به گزارش مشرق، ستاد ويژه توسعه فناوري نانو رياست جمهوري، بانک اطلاعاتي 15هزار و 268 دانشمند، پژوهشگر،‌ استاد، دانشجو و مخترع حوزه فناوري نانو،‌ فيزيک هسته اي و شيمي کشور را روي پايگاه اينترنتي اين ستاد منتشر کرده است که اين اقدام،‌با هيچ هدف و منطقي قابل توجيه نيست و تنها مي تواند به شناسايي اين دانشمندان توسط دشمنان و جوخه هاي تروريستي رژيم صهيونيستي و مزدوران آنها از جمله گروهک تروريستي منافقين بينجامد.

www.Mashreghnews.ir

اين ستاد در توجيه و توضيح علت تهيه اين بانک اطلاعاتي و هدف از اين اقدام عجيب و ضد امنيتي اعلام کرده است: «بانک اطلاعاتي، افراد فعال، جزئيات فعاليت‌ها و دستاوردهاي متخصصان داخلي را در کنار همديگر جمع آوري مي کند تا با ارائه مستندات موجود، به نوعي افراد فعال داخلي را معرفي کند. برخي از اطلاعات قابل دريافت درباره افراد موجود در اين بانک عبارتند از: نام و نام خانوادگي، پست الکترونيک، زمينه تحقيقاتي، رشته تحصيلي، شغل، محل اشتغال، تصوير چهره، مقالات، پايان نامه هاي دانشجويي، کتب منتشره، نحوه تماس.»
بايد پرسيد کدام عقل سليمي مي پذيرد که هويت شخصي و ريزترين مشخصات دانشمندان اتمي و متخصصان و پژوهشگران عرصه حساس فيزيک هسته اي و نانو کشور،‌بايد با ذکر چنين جزئيات دقيقي که براي هيچ شهروند ايراني قابل استفاده نيست، اين گونه انتشار يابد و در اختيار سوءاستفاده گران قرار گيرد و اصولاً علت و هدف انتشار چنين بانک اطلاعاتي چيست؟
ستاد ويژه توسعه فناوري نانو که مستقيماً زير نظر معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري فعاليت دارد در توضيح هدف خود از اين اقدام، تنها به اين عبارت بسنده کرده است که: «اين بانک اطلاعاتي، جزئيات فعاليت‌ها و دستاوردهاي متخصصان داخلي را.. جمع آوري مي کند تا با ارائه مستندات.. افراد فعال داخلي را معرفي کند.» اما صرف معرفي اين متخصصان ارزشمند کشورمان و گردآوري اطلاعات شخصي آنها به همراه ارائه مستندات در چنين بانک اطلاعاتي منحصر به فردي، چه گرهي از مشکلات علمي و فناوري کشور مي گشايد و چه سود يا ضرري را متوجه رشد و توسعه و منافع ملي کشورمان مي نمايد؟
جالب آنکه ليست کامل اين بانک اطلاعاتي در اختيار شرکت آمريکايي "گوگل" نيز گذاشته شده تا جست وجوي مبتني بر موتور سرچ گوگل و با دامنه اختصاصي اين سايت آمريکايي‌ نيز به قابليت هاي اين بانک اطلاعاتي افزوده شود که تصوير آن در زير قابل رويت است.

www.Mashreghnews.ir

در اين ليست هزاران نفري،‌ نام هزاران دانشمند حوزه هاي فيزيک اتمي، ليزر و نانو قابل دسترسي است و جالب اينکه ايميل بسياري از اين افراد با دامنه سايت هاي آمريکايي نظير ياهو و گوگل در اين بانک اطلاعاتي به ثبت رسيده و آخرين اطلاعات مربوط به تحقيقات و رساله هاي دکتري و پايان نامه هاي مرتبط با اين رشته ها که برخي از آنها مربوط به سال جاري است بآساني قابل بهره برداري براي بدخواهان ايران و ايراني است.
اين در حالي است که مشرق، پيش از اين با انتشار گاف هايي در مورد اعزام دانشمندان هسته اي ايران به خارج از کشور و بويژه پروژه سزامي با حضور رژيم صهيونيستي،‌ هشدارهاي لازم را داده بود.
جالب اينکه مشخصات اکثر همکاران ايراني پروژه سزامي در کشور اردن نيز در اين ليست وجود دارد که از جمله آنها مي توان به پروفسور "جواد رحيقي" اشاره کرد که تصوير صفحه مشخصات وي در اين سايت، بدين شکل قابل رويت است:

www.Mashreghnews.ir

جواد رحيقي تنها کسي است که نام وي در قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل متحد عليه برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران به عنوان فرد مشمول تحريم هاي بين المللي ذکر شده است. وي رياست آزمايشگاه فيزيک شتابگر پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي و رياست مرکز فناوري سازمان انرژي اتمي ايران را عهده دار است و تا سال گذشته، رياست کميته آموزش پروژه سزامي اردن را نيز بر عهده داشته است.

دکتر محمد قنادي مراغه، معاون تحقيق و توسعه سازمان انرژي اتمي و از تأثيرگذارترين افراد مؤثر بر پروژه تکميل سوخت هسته اي کشور که رياست پژوهشگاه علوم و فنون هسته اي را نيز بر عهده دارد از جمله افرادي است که به نام، مشخصات، اطلاعات تماس و جزئيات فعاليت هاي تحقيقي و شغلي وي اشاره شده است.
دکتر محمد لامعي رشتي،‌ از برجسته ترين متخصصان هسته اي کشور و عضو کميته سزامي، دکتر حسين نادري منش،‌ از متخصصان برجسته بيوفيزيک و نانوذرات کشور و ديگر عضو کميته سزامي و دکتر اميرسيدحسن روضاتيان، از فعال ترين اساتيد علوم هسته اي و فيزيک و نانوذرات کشور و از اعضاي سزامي نيز از جمله افرادي هستند که جزئيات مشخصات آنان به علاوه عکس پرسنلي شان در اين وبگاه انتشار يافته است.

www.Mashreghnews.ir

بخش ديگري از اين گزارش نيز به افشاي هويت دانشجويان ايراني در دانشگاه هاي خارجي پرداخته و تمامي مشخصات و جزئيات آنها را با عکس و جزئيات و اطلاعات تماس، در معرض ديد عموم گذاشته است.
اکثر قريب به اتفاق افرادي که مشخصات آنها در اين بانک اطلاعاتي قابل دسترسي است در بخش هاي مختلف مربوط به فناوري هسته اي و نانو کشور مشغول فعاليت هستند و جالب اينکه سمت و محل اشتغال و نشاني و تلفن و ايميل تمامي آنان در اين بانک اطلاعات قابل بهره برداري براي دشمنان کشور است که از جمله آنان مي توان به 9 تن از استادان و دانشجويان فيزيک، نانو و شيمي دانشگاه امام حسين(ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اشاره کرد که نمونه آن بدين صورت قابل دسترسي است:

www.Mashreghnews.ir

تمام مطالبي که ذکر شد، تنها مربوط به يک بخش از اين بانک اطلاعاتي منحصر به فرد است. بخش هاي ديگر شامل بانک اطلاعاتي مراکز، مقالات، کتاب ها، پايان نامه ها، اختراعات و برترين هاست.

علاوه بر اين، اين ستاد، ماهنامه اي منتشر مي کند که نسخه پي دي اف آن نيز روي خروجي اين سايت قرار مي گيرد و در آن بطور متناوب، مطالب مرتبط با مسائل هسته اي و نانو کشور از جمله گزارش هاي تصويري، عکس هاي دسته جمعي دانشمندان و مطالب آماري ويژه منتشر مي شود.
مشرق اين آمادگي را دارد که توضيحات و استدلال هاي رياست جمهوري درباره علل افشاي هويت اين متخصصان، منتشر کند.