مشرق به عکس يادگاري وزير سابق علوم، تحقيقات و فناوري با شهيد مجيد شهرياري و شهيد مسعود عليمحمدي، نمايندگان جمهوري اسلامي ايران در پروژه سزامي دست يافت که در مرکز اين پروژه در اردن گرفته شده است.

به گزارش مشرق، هيئت اعزامي دانشمندان هسته اي ايران به مراسم افتتاح فاز نخست پروژه سزامي در شهر "علان" اردن که با حضور عبدالله دوم، پادشاه اين کشور بهره برداري رسيد، شاهد گرفتن يک عکس يادگاري دسته جمعي بود.

در عکسي که از اين مراسم منتشر شده است، دکتر مسعود عليمحمدي و دکتر مجيد شهرياري، شهداي قرباني اين پروژه به ترتيب در سمت راست محمدمهدي زاهدي، وزير سابق علوم به چشم مي خورند.

شهيد دکتر شهرياري پس از شهادت شهيد مسعود علي محمدي، به عنوان نماينده ايران در سزامي منصوب شد که هر دو نفر آنها به فاصله چند ماه پس از اين انتصاب و شناسايي شدن آنان توسط جاسوسان رژيم صهيونيستي در اردن و نفوذي هاي اين رژيم در اين پروژه اتمي، هدف ترور قرار گرفتند.

عکس يادگاري محمدمهدي زاهدي، وزير سابق علوم با دو دانشمند شهيد

 در سفري که عکس فوق از آن به يادگار مانده است، زاهدي در ديدار با "رالب مجادلا" همتاي صهيونيست خود که سه عکس از آن انتشار يافت، دست داد و گفت وگو کرد که بعدها اعلام شد هويت وي براي هيئت ايراني احراز نشده بود.
در عکس انتشار يافته توسط وبگاه وزارت علوم، علاوه بر زاهدي و دو شهيد قرباني پروژه مشترک سزامي با حضور ايران و رژيم صهيونيستي در اردن؛ ارسلان قرباني، قائم مقام وزير علوم در امور بين الملل؛ منصور کبکانيان، معاون پژوهشي وزارت علوم؛ غضنفر رکن آبادي، سفير فعلي جمهوري اسلامي ايران در بيروت و چند تن از مديران و کارشناسان علمي کشورمان به چشم مي خورند.

سفر اين هيئت ايراني، حدود دو سال پيش انجام شد که با واکنش هاي متفاوتي همراه بوده است.

تصاوير ديدار وزير سابق علوم با همتاي صهيونيست خود در اردن

 ناظران آگاه معتقدند انجام اين قبيل سفرها و اعزام دانشمندان هسته اي کشور بدون رعايت جوانب و ملاحظات امنيتي و بدون آموزش هاي لازم اوليه حفاظتي به خارج و بويژه کشور اردن که مهم ترين جولانگاه دستگاه جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) در خاورميانه است، مي تواند زمينه شناسايي قربانيان اين قبيل پروژه ها را فراهم آورد و لذا مشرق وظيفه خود مي داند که براي جلوگيري از تداوم اين روند و ممانعت از شناسايي بيش از پيش دانشمندان هسته اي کشور، در اين زمينه روشنگري کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    1 0
    لطفاًکسی مسئولان؟!!!!را از خواب بیدار کند دیگر منتظر چی هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس