بعدها برای بچه‌هایی که از پدران سعودی متولد شده بودند؛ مؤسسه‌ای عربستانی به نام جمعیت "امل" تشکیل شد. این موسسه به پایگاهی ثابت برای فعالیت نفوذی‌های عربستان یا همان دستگاه اطلاعات عربستان تبدیل شد تا جاسوسان عربستانی به بهانه دیدار با بچه‌های خود در سوریه، به صورت مداوم توانایی سفر به این کشور را داشته باشند.

گروه بین‌الملل مشرق-- بحران سوریه از سال 2000 میلادی با ورود تعداد زیادی از مؤسسات سعودی، تحت پوشش جمعیت‌های خیریه و انسان دوستانه به این کشور آغاز شد. در آن دوره "بندر بن سلطان" از سران اصلی جریان وهابیت سعودی، به افراد خود دستور داد تا به سوریه سفر کرده و با زنان سوری ازدواج کنند. این افراد که به بهانه ازدواج با دختران سوری وارد سوریه شدند؛ در اصل از جاسوسان سرویس اطلاعاتی عربستان بودند. آنها پس از ورود به سوریه در منطقه "خالدیه"، واقع در شهر حمص ساکن شدند، اکثر مردم این منطقه، مسلمانان سنی مذهب و انسان‌های بی‌سواد هستند و زندگی آنها عشیره‌ای است و تعصبات جاهلیت دارند.

این خبر وقتی قوت گرفت که سال گذشته سفارت عربستان در دمشق اعلام کرد که 400 خانواده از هم پاشیده در نتیجه ازدواج زنان سوری با مردان عربستانی وجود دارد که نتیجه نوعی ازدواج به نام ازدواج تابستانی است که در سال های اخیر رواج یافته است.



ازدواج تابستانی به ازدواجی گفته می شود که در تابستان انجام می شود؛ اما زمان طلاق آن مشخص نیست امری که در میان افراد پولدار و تجاری که بسیار سفر می کنند، رواج دارد.

افراد نفوذی عربستان، این مناطق را به پایگاه خود تبدیل و از آنجا به مناطق حاشیه‌ای دمشق رفت و آمد می‌کردند. آنها برای این ازدواج پول‌های بسیار زیادی در اختیار خانواده این دختران قرار دادند؛ و از آنها بچه دار شدند. در این مرحله ماموریت آنها به پایان رسید و به عربستان بازگشتند.





بعدها برای بچه‌هایی که از پدران سعودی متولد شده بودند؛ مؤسسه‌ای عربستانی به نام جمعیت "امل" تشکیل شد. این موسسه به پایگاهی ثابت برای فعالیت نفوذی‌های عربستان یا همان دستگاه اطلاعات عربستان تبدیل شد تا جاسوسان عربستانی به بهانه دیدار با بچه‌های خود در سوریه، به صورت مداوم توانایی سفر به این کشور را داشته باشند. بعدها شیوخ وهابی عربستان از طریق این جمعیت و به بهانه کمک به خانواده جاسوسان سعودی، در مساجد سوریه مستقر شدند. این شیوخ با خود هدایایی قیمتی زیادی آورده بودند و به بهانه آموزش قرآن و اعطای جوایز، کودکان و نوجوانان را به این مساجد کشانده و در میان آنها مفاهیم تکفیری را گسترش دادند.

فعالیت شیوخ عربستانی این بود که بچه‌های چهارده و پانزده ساله را وارد گروه های مسلح سلفی می‌کردند در این گروه‌ها به کودکان انواع طرق ترور و کشتار را آموزش داده و به آنها می‌گفتند: هر فردی علوی، مسیحی و یا شیعه را که می‌شناسید باید کشته شود و مطمئن باشید پس از کشتن این افراد به بهشت می روید.







در سال 2000 بسیاری از کودکان شهر حمص به دلیل این موضوع و عضویت آنان در گروه‌های سلفی بازداشت شدند. برای مثال در سال 2003 و پیش از آغاز تحولات کشورهای عربی، انفجار بزرگی در اتوبان "المزه" دمشق صورت گرفت و عامل این انفجار یک نوجوان بود. جالب آنجاست دستگاه اطلاعات سوریه در آن زمان از این موضوع با خبر بود؛ ولی به دلیل فساد امنیتی که در سوریه وجود داشت، این موضوع از اولویت مسئولان بلندپایه دور ماند. شیوخ وهابی عربستان با برخی از مسئولان وزارت اوقاف سوریه در ارتباط بودند، مسئولان فاسد وزارت اوقاف، برای این افراد، محیط امنی را برای فعالیت تهیه کردند.

آل سعود کماکان با تمام توان به صورت علنی به اقدامات ضد سوری خود ادامه می‌دهد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد که محموله های تسلیحاتی عربستان برای تجهیز  مخالفان سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه، از راه اردن وارد سوریه شده اند.

اسکای نیوز نوشت: عربستان سعودی در راستای تشدید بحران سوریه اعلام کرد که 100 میلیون دلار به مخالفان این کشور کمک خواهد کرد.

همچنین آل سعود در آخرین اقدامات ضد سوری خود  طی عملیاتی در خاک سوریه سعی داشت پسر بندر بن سلطان که به اتهام ترور "عماد مغنیه" در زندان‌ سوریه حبس است را آزاد کند اما نتوانست عملی سازد.

گفتنی است درحالی که آل سعود از برکناری  بندر بن سلطان از سمت رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان اطلاع داده بود منابع خبری از مرگ وی خبر دادند.

این منابع نوشتند: بندر در در انفجار ساختمان امنیت ملی عربستان در ریاض کشته شده است  ولی به دلیل آنکه کسی متوجه نشود اعلام کردند وی برکنار شده؛ و پس از گذشت چندسال، نام وی از حافظه پاک می‌شود و دیگر کسی وی را به یاد نخواهد آورد.

این گزارش برگرفته از مصاحبه خبرنگار نسیم در سوریه تهیه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • میترا ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    اطلاعات خوبی بود . ممنون . خدا ریشه این وهابیا را بسوزونه که جز نکبت و بدبختی همراه نمیارن . خوشونم کثیفن مثل عقایدشون
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    الهی امین؛ إن ربک لبالمرصاد
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    سعوديها همين برنامه را با كمي تفاوت در مناطق سني نشين پياده ميكنند. مسئولين بهوش.
  • سوگند ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    یا پیغمبر تو این جهان چه ها که نمیکنن :((( اگه آخر وزمان نیست پس چیه ؟
  • مجيد ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    بي صبرانه منتظر زماني هستيم تا با اين وهابي هاي بي شرف رو در رو مبارزه كنيم
  • بهنام ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    با سلام البته قصد جسارت و توهین به عزیزان سنی و سیستانی های محترم را ندارم ولی متاسفانه برنامه های وهابیون در بعضی از حوزه های علمیه اهل تسنن آنجا وجود دارد حتی در ساخت مساجد البته نیرو های امنیتی با شرایط امسال ریگی ها هوشیار هستند که جا دارد از تلاش آنها قدردانی شود
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    خدا ریشه شونو بکنن انشاء الله
  • روح اله ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    ان الله خیر ماکرین
  • ناشناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    کلاتو بزن بالاتر رفیق سنی نشین که هیچ بقیه طوایف هم در مناطق محروم همین اوضاع رو دارن
  • عطا الله ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    لعن الله علی قوم الکافرین
  • عباس صالح ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    تو کشور خودمون و روستاهای محروم مرزی و برخی از استان ها ما هم چند ساله که وهابیت بصورت آرام و آهسته داره فعالیت میکنه و پول خرج میکنه و انگار نه انگار ....
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    جماعت الاغ وهابی و گوسا له های اونها.
  • بنده خدا ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    لعنت بر وهابی
  • ناشناس ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    فعالیت وهابی ها در استانهای مرزی غرب و شرق ایران بسیار محسوس است
  • محمد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    بهنام عزیز سیستانی ها شیعه هستند و بلوچها سنی
  • ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    hhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh wahabi zur nazan akhresh mimiri wa mindazanet tu dariya kuseha tike tikat konan harumzadeh bi sawade ....
  • احمد ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    مطلب خوب و روشنگری بود و البته بسیار خطرناک البته تو ایران فرقه اسماعیلیه هم بیکار نیست که دستش با وهابیها تو یه کاسه هست باید مواظب بود
  • مهران ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    وهابیها اصل در اسرائیلی بودن دارن من موندم چطور این فرقه ذاله خودش رو با ما مسلمون ها یکی میکنه. خدا ریششون بکنه اهل تسنن ما هوشیار هستن و خودشون با وهابیت یکی نمیدونن. هرگز
  • با انصاف ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    بله مخصوصا در شیراز و اهواز
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    وهابیت در استان های قومیتی و مرزی ایران زیاد شده
  • رضا ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    همه مسلمانان پیرو اسلام ناب محمدی چه اهل تشیع باشند و چه اهل تسنن / از وهابیها و سلفیها وراه و رسم انحرافی شان نفرت دارند.ان مسلمانانیگه از مگتب این گروه پیروی میگنند / حق ندارند گه خود را در جمع شیعه یا سنی جا بزنند.
  • مهدی 20 ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    حالا که این وهابیهای از خدا بی خبر برای شیعه ها این همه برنامه ریزی میکنن و نقشه میکشن ما بچه شیعه ها باید خیلی هوشیار باشیم و با تبلیغات وتعلیمات صحیح فرزندانمان را از بغض و دشمنی این از خدا بی خبرها اگاه کنیم.و با شناساندن و اشاعه مذهب شیعه نقشه های خبیثانه این از خدا بی خبرها رو بر ملا کنیم.
  • آنتی فمینیسم ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    بلاخره نمردیو اولین نظرو دادیا .ناقلا!
  • جوان بیست ساله ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    حیف که اطلاعات قبولم نمیکنه میگه برو لیسانس بگیر والا نفوذی خوبی بودم واسه این وهابی ها و سلفی ها! ناکس قیافم بدجوری بهشون میخوره!!! واجا چرا میگی لیسانس؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نیس خودتون همتون لیسانس دارین!!!!!!!!!!!!!!!!! یه استعداد شگرف (خودمو میگم!)رو از دست دادی!!!!!!!
  • سید ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    به این می گوید سیاست بهتراست میسولین ایرانی نیز بیدار شوند.چقدر بیگانه درتهران است؟ چقدرازمستمری بیگیران کمیته امداد راضی هستند .فقرا رادریابید. کارکنان دولت را مقابل حاکمیت قرارندهید. بهوش باشید. همه درخواب نباشید
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    این بنده خدا که چیز بدی ننوشته چر بهش منفی می دین
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    به دستور قرآن حتی به مخالف هم نباید فحش داد
  • hakan ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    برا تو یکی زوده، برو یه لیسانس بگیر شاید عقل برگرده سر جاش
  • حسین ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    خداریشه عربستان روبزنه که هرچی فتنه وخشونت هست ازعربستان منشا می گیره
  • دلسوز ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    برادران بزرگوار هر چه یه نویسنده تخیلی از توهمات ذهنی مطالبی را از روی تعصب بررسی و نتیجه گیری میکنه نباید بدون مطالعه و کشف حقیقت قبول کرد.و از روی تعصب شروع به انتقاد و توهین و اتهام به بقیه گروهها و مذاهب نمود.کدام هزینه و پول در این دنیا هیچ دولت و حکومتی احمق نیست که روی هیچ و پوچ هزینه کنه.کدام هزینه عربستان در کجا می گی ما که هم مرز نشینیم و همم سنی تا امروز که بالای 40 ساله زندگی میکنیم و به همه مناطق اسنا هستم و بیستر طایفه و خانواده ها را با اسم و نام میشناسم به چنین چیزی برخورد نکردم که سما انگست اتهام به سوی ما نشانه گرفتین ما در بدترین شرایط محروم از بدون کمترین چشم داشتی راضی به رضای خدا زندگی میکنیم و وفادار به نظام و ایران هستیم این بی انصافی هست که با هم در مضمون اتهم باشم یکم انصاف هم داشته باشید.متشکرم
  • سید عابدین ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    قابل توجه مسئولین محترم مفتی در سیستان و بلوچستان فتوی میدهد که اگر کسی توانایی دارد به مشهد نقل مکان کند ( برای زندگی ) حرام است که در زاهدان بماند اکثر مناطق حاشیه ای شهر مشهد پر شده از همین ها
  • حیدر ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    خدایا! این عربستان کی از هم می پاشه؟! اصلا یکی از دلایل پیشرفت کند ایران همسایگی با این ارتجاع عرب پولداره! خدایا بلایی که سر بن علی و مبارک وقذافی و... آوردی را به این عقب مانده ترین قوم امروز جهان هم بچشان! اصلا این عربها هر 50 سال یه پیغمبر میخوان همانطور که 50 سال بعد از پیغمبر اسلام هم سر نوه پیامبر(ص) را بر نیزه کردند!
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    متاسفانه اهل سنت در جهل عمیقی سیر می کنند که با توجه به فتاوای مفتی های کم سواد و بعضا مغرض خود هیچگاه از این مهلکه بیرون نخواهند آمد.
  • ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مخالفان، نه معاندان.
  • مرسی خره گاو نره ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۱
    0 0
    مشرق بعضیا انقدر خزعبلات میگن که دست ما عادت کرده به منفی زدن .اه! اشتباه منفی دادم ببخشید
  • F E Q ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 0
    انشا الله یک روزی با هم می ریم و عاملان این حوادث رو به درک واصل میکنیم.
  • میرحسینی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۳
    0 0
    سعودیها هم نابودمی شوند.
  • شهرام داور ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    0 0
    با سلام شهرام هستم 43 سال دارم ميخواهم با يك زن 30 الي 40 سال با يك خانم سوريه ازدواج كنم اهل تبريز هستم از لحاظ مالي متوسط ميباشم از لحاظ ظاهري هم خوشتيپ هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس