کد خبر 175225
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰

اما متن حكمي كه احمدي‌نژاد براي مسئوليت جديد مشايي انشاء كرد، بيش از آنكه شبيه يك حكم انتصاب باشد، بيشتر شبيه يك بيانيه صريح و بي‌پرده در تاييد تام و تمام عقايد، روش، مرام و مسلك اسفنديار رحيم مشايي بود تا جايي كه احمدي‌نژاد بدون هيچ ابهام‌گويي، مشايي را‌ "عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی" معرفي كرده است.

به گزارش مشرق به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد روز شنبه هفته جاري در اقدامي ناگهاني ضمن موافقت با رفتن اسفنديار رحيم مشايي از دفتر رئيس‌جهور، مشايي را به عنوان رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و مشاور خود منصوب كرد.

اما متن حكمي كه احمدي‌نژاد براي مسئوليت جديد مشايي انشاء كرد، بيش از آنكه شبيه يك حكم انتصاب باشد، بيشتر شبيه يك بيانيه صريح و بي‌پرده در تاييد تام و تمام عقايد، روش، مرام و مسلك اسفنديار رحيم مشايي بود تا جايي كه احمدي‌نژاد بدون هيچ ابهام‌گويي، مشايي را‌ "عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی" معرفي كرد.

گذشته از ساير القاب و وصف‌هايي كه احمدي‌نژاد براي اين يار خود به كار برد ـ القابي مانند انسان موحد، مؤمن، پاک، صبور، دارای قلب و اندیشه‌ زلال، عاشق، مدیر، مدبر و امین، از جهات گوناگون توانمند و ... ـ جاي اين سوال وجود دارد كه اسفنديار رحيم مشايي در حوزه "مهدويت" داراي چه انديشه و اعتقاد راسخي است كه احمدي‌نژاد را چنين شيفته خود كرده تا جايي كه احمدي‌نژاد، آشنایی و همکاری با مشايي را برای خود "هدیه‌ای الهی و افتخاری بزرگ" می‌شمارد.

براي پاسخ به اين سوال، مناسب ديديم تنها مروري بر يكي از اظهارات مشايي طي سال‌هاي اخير داشته باشيم؛ اسفنديار رحيم مشايي در يكي از مجالس وعظ و خطابه خود و در تحليلي عميق(!)، به تشريح شرايط امروز جهان و مسئله اسلامگرايي كه پيوند مستقيمي با موضوع مهدويت دارد، پرداخته است؛ بر همين اساس براي پرهيز از هر‌گونه شائبه انعكاس ناقص و يا تفسير به‌راي نابه‌جا، عين اظهارات مشايي از روي فيلم موجود از اين سخنراني، عبارت به عبارت پياده شده كه در ادامه از نظر مخاطبان خواهد گذشت.

يادآوري اين مسئله ضروريست كه در بخش ذيل، عبارات و جملات مشايي تعمدا به همان صورت "محاوره‌اي" كه توسط وي در سخنراني مذكور بيان شده، آمده است.

اما متن پياده شده سخنراني مشايي در باب اسلامگرايي در آخرالزمان:        
 
«دوره اسلام‌گرایی هم به پایان رسیده است؛ انقلاب کردیم در سال 57 که انقلاب اسلامی را صادر کنیم اما من اینجا عرض می‌کنم که دوره اسلام‌گرایی هم به پایان رسیده است؛ معنایش این نیست که اسلام‌گرایی وجود ندارد یا رو به نزج نیست، نه‌، دورش تمام شده وگر‌نه الان دوره‌ اسب‌سواری تمام شده ولی اسب هست و سواریش هم هست، داره دوره ماشین‌سواری هم تموم میشه اما ماشین هم هست و سواریش هم هست.

معناش این است که بشر داره، یعنی الان که دوره اسلام‌گرایی تموم شده؛ اشتباه برداشت نشه، معناش اینه که روند توسعه در دنیا به این سمت داره می‌ره که این آینده و "ان الدین عندالله الاسلام" این تردیدی توش نیست اما روند تحولات این نیست که بشریت مسلمان بشود تا به حقانیت برسد؛ این دوره رو به پایان است، تمام نشده، رو به پایان است.

بشر سرعتش بالا رفته، فهمش تیز شده‌، به یک حقایقی می‌رسد که اون‌رو لازم نیست دیگه از پوسته اسلام طی کنه، یعنی داره به یک عصاره اصلی می‌رسه که اون عصاره اصلی یک فهم بزرگی درش اتفاق میوفته، می‌فهمه که برای اون نظام بسیار بزرگ.

نظم نوین یادتونه، نظم نوین جهانی، چه قدر می‌شنیدیم،‌ چه قدر الان می‌شنویم؟ اصلا کسی دیگه از نظم نوین جهانی حرف می‌زنه،‌ نه راستی می‌شنویم؟! چی شد؟ داشت برای سال‌های آینده از نظم نوین جهانی حرف می‌زد،‌ حالا اصلا فراموش کرده نظم نوین جهانی‌رو، چرا؟ برای اینکه تحولات اونقدر سریعه که اصلا دیگه نمی‌کشه بفهمه که چه اتفاقی می‌افته.

مقاله‌ای را می‌خوندم که در فناوری اطلاعات، پیشروان فناوری اطلاعات در تحلیلشان از آینده اینه که جهان آینده جهان به شدت مذهبیست‌، در حالی که 100 سال چیز دیگه می‌گفتند،‌ جهان از این مسیر دیگه قرار نیست ما حرکت کنیم؛ مسیحی، یهودی، زردتشتی، بودایی،‌ برهمایی‌، نمی‌دونم هندو، چی‌، فلان‌، اینا همه باید بیان مسلمان شوند، بروند؛ سوال می‌کرد که آقا امام زمان بیاد، این همه آدم رو چی کار می‌خواد کنه؟ شیعه که این قد نیست که، اصلا که توی دنیا کسی از امام زمان اسم نمی‌بره که، اون فکر می‌کرد که باید این سلسلهه طی شه، ولی اصلا این جوری نیست بشریت داره به این جا می‌رسه که نظم اصلا دیگه متحول شده، مفهوم نظم دیگه اصلا قابل تعریف نیست.»



      فيلم سخنراني مشايي درباره پايان اسلام‌گرايي

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    نضج نه نزج
  • حب مسکو ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 1
    کاش همینقدر که غیرت برای زبان و ادبیات فارسی داشتی همین قدر هم برای اسلام می داشتی!مسلمان
  • رضا ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    الان واقعا اشکال این حرف ها چیه؟ بنده خدا داره از منظر یک اصولگرا، یک مذهبی میگه که اتفاق بزرگی در راه است - منظورش برآمدن حکومت امام زمان است- بعد کل بشر متوجه این اتفاق که می خواهد بیفتد شده اند، لازم نیست اول بیایند مسلمان شوند که برای درک این اتفاق بزرگ آماده شوند، دارند به یک فهم مشترک برای درک این اتفاق بزرگ می رسند، حالا هر دینی که هستند باشند. این حرف ها که کاملا در خدمت آرمان های اصولگرایانه است، با ادبیات مذهبی هم تطبیق دارد، اگر به عنوان یک مذهبی آرمانگرا هم نگاه کنیم، منطق هم دارد. البته من با اصل و اساس این حرف ها مخالفم، چون یک اصولگرا نیستم ولی واقعا نمی فهمم که اصولگرایان به چه چیز این حرف ها گیر می دهند. آنجا هم که حرف اسب سواری یا ماشین سواری می زند، مثال می زند، در مثل که مناقشه نیست. آقای علم الهدی در توصیف مخالفان اصلاح طلب از گوساله استفاده کرد، بعد هم توضیح داد که خدا در قران از این تشبیهات استفاده کرده است. کاش یک نفر اصولگرا به صورت منطقی، اشکالات این سخنان را بازگو می کرد؟
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    معتقدم حرف ها دو پهلو هم نیست بلکه چند پهلو ست خیلی نرم و ملایم حرف زده ولی صریح نیست.
  • طاها ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    استاد تشكر، دوره اسلام تموم شده؟!؟!؟! شاید دوره یه سری افراد تموم شده ولی دوره اسلام نه... انقلاب های منطقه و اسلام خواهی نشون میده دوره اسلام خواهی زنده است...
  • حميد ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    خدا شاهده اين حرفا كجاش ايراد داشت. خدا دلاي مريضو بيدار كنه.اين بنده خدا جلوتر از زمانشه .اين بنده خدا كي گفت دوره اسلام تموم شده كه اين حرفارو زديد
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    حالا تو از کجا فهمیدی غیرت نداره مسکو جون؟ از همین دوکلمه فهمیدی یا با کمک دوستات؟
  • علی ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    خیلی زیبا گفته ممنون بابت انتشار صحبت هاش من که بهش رای میدم
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    نضج درسته
  • دهاتی ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    تنها چیزی که مفت شده در کشور ما !!!حرف مفته!!!
  • عبدالمنتقم ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    التقاط! التقاط! التقاط! آقای اسلام شناس!! و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون می دانی یعنی چه؟! یعنی اینکه طریقه ی کمال عبودیت است؛ یعنی آن عصاره ای که بشر تیزهوش باید بفهمد راه عبودیت است. عبودیت یعنی تسلیم شدن و اطاعت دستورات خداوند. و اسلام و امام زمان مبین دستورات و فرامین الهی است. نیازی نیست که الان کسی امام را بشناسد! بودایی، یهودی، برهمایی نمی‌دونم هندو، چی‌، فلان‌ همه ی عوام اینها چون در غیبت هستیم و حقیقت اسلام نمی درخشد ره افسانه زده اند و با ظهور ولی خدا، راه حق از باطل کاملا روشن خواهد شد و آنجاست که مردم یا مسلمان می شوند یا اسلام ستیز. میانه ای وجود ندارد. پس این عقلا واضح است که هر که راهی غیر از بندگی خدا بخواهد برود گمراه است؛ آری! ان الدین عند الله الاسلام!
  • مهدی ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست عزیز خوبه خودت میگی به این گفتمان از ریشه اعتقاد نداری،پاسخ بنده یا امثال بنده اصولن اینجا موضوعیت نداره،چون مجالی نیست.کافیه شما مراجعه ای به گفته های بزرگان از اول تاریخ شیعه تا به امروز کنید تا پوچی این گفته ها براتون محرز بشه،اگر میگن انحراف دنبال یه غول بی شاخو دم نگرد،برادرم مسیر وراه یکی بیشتر نیست،بیراهه زیاد ساختن تو طول تاریخ اما چاره ای جز بازگشت به مسیر اصلی نمیمونه
  • mohamad ghaderi ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    دقیقا همین افکار فراماسون ها درباره ی نظم نوین جهانی نظمی نوین که سکولاریزه شده در این نظم هیچ دین وجود نخواهد داشت و دیگر مسلمان با مسیحی فرقی ندارد و دین واحد همه بدون خداست آخر او دارد امام مهدی را زیر سئوال می برد کجایند انصار واقعی که دینشان شده است مورد تمسخر دیگری کجایند فدائیان اسلام که خود را باری دیگر برای خدا در مقابل دشمنان فدا کنند
  • محمدصادق ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    0 0
    این آقا اسلام شناسه ؟ جامعه شناسه ؟ مردم شناسه ؟ دین شناسه ؟ سیاست مداره ؟ آخه اصلاً سواد داره ؟ من متأسفم برای کسانیکه پای صحبت های ایشون می نشینند و چشم و گوش بسته از او دفاع می کنند .
  • بنده خدا ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    در تاریخ شهادت دهید که اول شخصی که با خلیفه رسول خدا بیعت کرد منه پیر مرد بودم. دستت را دراز کن تا با تو بیعت کنم اسفندیار جان عزیزم
  • ولایتمدار ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    چه ربطی داشت آقای "حبّ مسکو"؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    اینم یک دیدگاهه چرا ناراحتید؟!!
  • علی ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
    0 0
    دوباره ایشان حرف زدند
  • مطیع امر ولی فقیه ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۶
    0 0
    مردم آگاه باشید دوره بورالیسم برگشته !!!!! از نظر مشایی ها بودایی و یهودی و تمام ادیان دیگر اگر کاری به کار دیگری نداشته باشنند بر حق هستند این درست نیست و فقط یک التقاط دینی محسوب میشه روزی بود که شریعتی ها این حرف هارو میزدند و الآن گندش در اومده وای به حال این مشایی معلوم نیست کی گندش در بیاد.......
  • سلماني ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    0 0
    كمي دقت ساده نشان مي دهد آنچه امثال مشايي مي گويند و عمل مي كنند، كاملاً شبيه مشي رفتار عوامل انحرافي در اديان و مذاهب ديگر است. شباهت شبهه هاي مشاييون بسيار شبيه همان كاري است كه وهابيون در امحاي تسنّن و الحاق آرام آرام آن به وهابيت انجام دادند .يا شبيه آنچه كديورها مي بافند و سروش ها مي لافند، با همان تكبر خاص اهل انحراف! البته واقعاً اين اتهام را به شخص او وارد نمي دانم اما نقش حلقه هاي جاسوسي براي اثر گذاري و جهت دهي به اشخاص ليدر و معروف در طي ساليان فراوان را نبايد فراموش كرد. مشخص است او هم حلقه مشاوريني دارد كه اول بايد ايشان بررسي شوند. مگر در دلداده بودن شخص آقاي رييس جمهور به اسلام عزيز و انقلاب كوچكترين شكي هست؟ اما در پرتوان بودن سرويس هاي جاسوسي و كار با هزاران سردمدار و اشخاص معروف و القاي حرفه اي شبهه ها به ذهن ايشان و غرق متبادرها نمودن ايشان هم شكي نيست. كافي است هول و جو زده نشويم و امثال اظهارنظرهايي چون "دوران اسلام گرايي به پايان رسيده است" ها را تا حصول نتيجه و با آرامش مطالبه كنيم و اينگونه افراد را در موضع پاسخگويي قرار دهيم. حتي اگر باز پريشان ببافند!
  • اسفندیار ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
    0 0
    دوران اسلام گرایی تمام شده نه اسلام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس