گروه سیاسی مشرق _ با توجه به اینکه توجه به آرامش و حفظ وحدت میان مسئولین نظام و پرهیز از تفرقه و جنجال از موضوعاتی هستند که از مسائل اصلی نظام محسوب می شوند و نمایندگان مخالف طرح سوال، مطرح شدن آن را به صورت علنی در مجلس شورای اسلامی باعث بروز برخی حواشی و صدمات نامطلوب می دانند، اما علی مطهری، نماینده مردم تهران می گوید که ما به دنبال «آرامش قبرستانی» نیستیم و طرح سوال از رئیس جمهور در صحن علنی مجلس اگر هم موجب بروز برخی تنش ها در فضای جامعه شود خوب است و اشكالی ندارد چون موجب رشد سیاسی مردم می شود.

لازم به ذکر است که طرح سوال از رئیس جمهور با موضوع «تعلل دولت در خصوص نوسانات بازار ارز» و «برخی واردات بی رویه» در مجلس  مطرح شده است و 76 نماینده پای این طرح را امضا کردند و قرار است محمود احمدی نژاد در روزهای آینده به صحن علنی مجلس بیاید و پاسخگوی نمایندگان باشد.

مطهری در ادامه این مصاحبه می گوید جامعه به سمت فضایی رفته است که از هرگونه تندروی (چه جریان اصلاحات و چه اصولگرایان) بیزار است و لذا در ادامه از گزینه های هاشمی و ناطق نوری نام می برد و آنها را مظهر اعتدال در جامعه معرفی می کند.

علی مطهری عضو فراکسیون "رهروان" در مجلس نهم که خود را نه اصولگرا و نه اصلاح طلب می داند در خصوص دسته بندی های سیاسی کشور معتقد است که معتدلین هر دو جناح، او را قبول دارند.

*** در ادامه گزیده هایی مصاحبه مطهری با روزنامه "آرمان روابط عمومی" را به انتخاب مشرق می خوانید:


* از نظر خودم مشی سیاسی من منطبق بر تفكر استاد مطهری است.

* اصلاح‌طلبان مجلس هشتم افراد خوشفكر و معتدلی بودند. بعد از چند ماه از ورود به مجلس هشتم احساس كردم كه خطر در این مجلس بیشتر از ناحیه اصولگرایان تندرو است.

* ما احساس كردیم كه با تشكیل فراكسیون صدای ملت ممكن است به فراكسیون "رهروان"  آسیب برسد و از همین‌رو تاسیس فراكسیون صدای ملت را به آینده موكول كردیم.

* برای ریاست لاریجانی در مجلس به‌علت نسبت خانوادگی‌ای كه با آقای لاریجانی دارم آنچنان به صلاح نبود كه فعالیتی در این زمینه كنم البته اگر كسی در این مورد از من سوال می‌كرد، نظر خودم را اعلام می‌كردم اما اینكه تلاش مستمری داشته باشم، نه.

* به‌طور كلی روحیه آقای حداد عادل به‌گونه‌ای است كه اساسا با هرگونه تنشی مخالف است و مایل است كه همه‌چیز با سكوت و آرامش تمام شود.

* هر تنشی بد نیست و تنش‌هایی كه منجر به اصلاح امور شود، خوب است و اشكالی ندارد. ما كه به دنبال «آرامش قبرستانی» نیستیم. آرامشی خوب است كه نتیجه آن حركت در مسیر قانون و اصلاح امور باشد ولی آرامشی كه منجر به ادامه برخی تخلفات باشد، پسندیده نیست. من كلا با سبك و روش سیاسی آقای حداد موافق نیستم.

* رهبری همواره به آرامش و تعامل و وحدت قوا توصیه می‌كنند كه این یك امر طبیعی است. اگر ما بخواهیم این بیانات رهبری را به معنای تعطیلی وظایف نمایندگان تلقی كنیم، دیگر تذكر، سوال و استیضاحی نباید مطرح باشد و هیچ نظارتی بر عملكرد دولت نباید داشته باشیم.

* آنچه رهبری با آن مخالف است آشوب و جنجال است. مثلا اگر سوال از رئیس‌جمهور را وسیله‌ای برای انتقام‌گیری قرار دهیم یا اینكه اخلاق و ادب را رعایت نكنیم و فضای كشور را جنجالی كنیم، خلاف نظر رهبری است.

* اگر استیضاح یا سوال با آرامش و به صورت منطقی و مستدل مطرح شود موجب افزایش رشد سیاسی و اجتماعی مردم بوده و مورد تایید رهبری است.

* البته اگر موضوعی خیلی حیاتی باشد و بخواهد آسیب جدی به كشور وارد كند، در صورت لزوم رهبری به صورت حكم حكومتی به رئیس مجلس پیغام می‌دهند و نمایندگان هم رعایت می‌كنند.

* معتقدم كه اصلاح‌طلبان باید به‌صورت فعال در انتخابات آینده شركت كنند.

* اگر بنا بر توبه باشد، برخی از اصولگرایان هم باید توبه كنند.

* اگر بخواهیم متهمان اصلی را معرفی كنیم باید همه را در نظر گرفته و معرفی کنیم و این افراد باید به صورت همزمان محاكمه می‌شدند و اگر این كار صورت می‌گرفت، فتنه خیلی زودتر خاموش می‌شد.

* به هر حال معتقدم اصلاح‌طلبان نباید اشتباه انتخابات مجلس نهم را تكرار كرده و كنار بكشند بلكه باید به‌صورت فعال در این انتخابات حضور پیدا كنند.

* تفكری كه خواهان اعتدال و میانه‌روی است و با تندروی و افراط‌گری به هر شكلی مخالف است و از حقوق مردم دفاع می‌كند طالبان زیادی در جامعه دارد. شخصیت‌هایی هم كه مظهر این جریان هستند، مشخص‌اند. افرادی همچون آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی و آقای ناطق‌نوری می‌توانند در این امر نقش‌آفرینی كنند.

* خودم هم نمی‌دانم اصولگرا هستم یا اصلاح طلب! اما معتدلین هر دو جناح من را قبول دارند. به هرحال من این دیوار‌كشی‌ها و دسته‌بندی‌ها را اصلا قبول ندارم.

* فکر می‌کنم ایشان(هاشمی) دارای پایگاه اجتماعی خوبی در کشور هستند، هم میان حزب‌اللهی‌ها و هم میان منتقدان پایگاه دارند و به همین علت می‌توانند در ایجاد مشارکت حداکثری در انتخابات آینده موثر باشند.

* آیت‌الله‌ هاشمی باید در انتخابات آینده فعال باشند و از این موقعیت اجتماعی خود استفاده مطلوبی به نفع انقلاب بكنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • حسین نجار ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    هیچوقت صحبت های آقای مطهری رو سره سوزنی قبول نداشتمو ندارمو نخواهم داشت. آقای هاشمی مظهر اعتدال هستن؟!!!!!!!!!!!! آقای هاشمی مگه نبودن که نامه بدونه سلامو عرض ادب به محضر رهبرمون فرستادن؟؟؟ آقای هاشمی مگه نبودن که در تریبون نماز جمعه خواستار آزادی اختشاشگران بدون محاکمه شدنشون شدن؟؟؟؟ از نظره من آقای کواکبیان یک اصلاح طلب میانه رو هست که نظراتش هم بسیار قابل احترام هست با اینکه بنده نظرات خودمو نزدیک به نظرات اصولگرایان میدونم.
  • آرش ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    " خودم هم نمی‌دانم اصولگرا هستم یا اصلاح طلب! " اینو خوب اومدی آقای مطهری. ابتدای مجلس هشتم طرفدار دو آتیشه احمدی نژاد بودی ابتدای مجلس نهم دشمن خونی احمدی نژاد هستی یه روز طرفدار آزادی هستی و یه روز نظرات احمدی نژاد در مورد آزادی دختر و پسر رو افکار خطرناک لیبرالی میخونی . یه روز میگی مردم بخاطر خودم به من رای میدن یه روز دیگه با عکس شهید مطهری عکس میگیری و مشی سیاسیتو منطبق با شهید میدونی .
  • حب مسکو ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای دکتر نون و پنیر میخوری کنارش خرمایی،گردویی،کشمشی و...خلاصه چیزی اضافه کن!
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای مطهری! آنچه در اسلام مورد تایید عدالت است نه اعتدال. معنای عدالت گرفتن جانب حق است در هر حال. اما معنای اعتدال همان نفاق و دو پهلویی است. همینکه شما به جای عدالت بر اعتدال اصرار دارید
  • مجید اردبیلی ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    امام صادق علیه السلام میفرمایند: خیر الامور اوسطها بنابراین بهترین سیاست،اعتدال و میانه روی است نه تند و نه کند زنده باد علی مطهری
  • یوسف نیری ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    البته منظور از امور در خیر الامور ، طیف اموری است که جنبه عدالت در آن حفظ شده باشد
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    مطهری مرد حق و حق طلب. کسی که اسیر بت پرستی و جناح پرستی نیست
  • حسین ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    مطهری جان یه ذره آهسته برو و قبل از حر فزدن فکر کن مبنای اعتدال از نظر شما چیه؟ نامه بی سلام به مقام معظم رهبری یعنی چی؟ اعتدال؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب مطهری هنوز تکلیفش باخودش روشن نیست و عحبا اینکه در این حیرانی خویش دیگران را به راه گم کرده خود فرا میخواند
  • حسین نجار ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    آقای نچندان محترم اردبیلی، امام صادق علیه السلام حدیثشونو درباره آقای مطهری نگفته بودن. لطفاً از احادیث ائمه سوء استفاده برای حمایت از شخص خاصی نکنید. این کار شما گناه مطلقه ضمن اینکه آقای مطهری کارهاشون مصداق بارزه تند روی و کند روی هست و از هر جمله ای که میگه بوی تشنج آفرینی در سطح جامعه میاد مثل همون حرفی که در مورد تقلب در انتخابات مجلس زده بود که با وقاحت تمام سپاه و نیروهای سپاه رو متهم به دستبرد در نتیجه انتخابات کرده بود. من نمیدونم ایشون پشتشون به کجا گرم هست که حتی از خدا هم نمیترسه و از پرسشو پاسخ شبه اوله قبرو روز قیامت که اینطور وقیحانه به نیروهای ارزشی این آبو خاک اتهام دورویی و تقلب میزنه. شمایی که داری اینطور زنده باد مطهری میگی تاحالا از خودت پرسیدی گذشته از حق سوالو جوابی که نمایندگان مجلس از رئیس جمهور دارن، در حال حاضر این طرح سوال از رئیس جمهور برای باره دوم چه سودی برای مردم داره؟؟؟ آیا نه اینکه این کار افکاره عمومیو به سمت دو دستگی و تفرقه میکشونه؟؟؟ آیا رهبره عزیزمون که جان تک تکمون به فداش، در سخنرانی چند وقت پیششون نفرمودند که این کار خیانت به این نظام و مردم هست؟؟؟ با این حساب بازم میگید درود بر مطهری؟؟؟ ما نمیگیم مرگ بر مطهری اما سوالات تو ذهنمون با کارهای آقای مطهری روز به روز و ساعت به ساعت و ثانیه به ثانیه مبهم تر و مجهون الهویه تر میشه.
  • حسین نجار ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    اینو هم به نظرم اضافه میکنم که آقای مطهری محض رضای خدا 1 دقیقه سابقه جبهه داره که اینطور طلبکاره این نظامو مردم شده؟؟؟ بابا والا جانبازهامون تا دم شهادتشونم ازشون میپرسیم میگن ما به این مردم و نظام بدهکاریم اونوقت آقای مطهری برچه مبنا و اسای انقدر طلب کار تشریف دارن؟؟؟
  • ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    جناب مجید اردبیلی، باین حساب بهترین امور بین تندروی امام حسین و کند روی یزید ، اسلام ابن زبیری است!!! یا مثلا بین تندروی امام خمینی و کند روی شاه ، طرف حق همان جبهه ملی است!!! یعنی اینکه همیشه باید بین دو گروه سیاسی حرکت کرد و کاری نداشت که کدام حق است و کدام باطل؟ تندروی یعنی فراتر از حق رفتن. کند روی هم یعنی از حق عقب افتادن. این حق است که امر وسط می شود. اما شرط شناختن تند روی و کندروی شناختن حق و عدل است نه تعریف اعتدال بر اساس هوای نفسانی دو گروه باطل. اعتدال یعنی تعادل برقرار کردن بین دو قدرت. یکی به نعل و یکی به میخ. این همان نفاق است. بیخود نیست که آمریکا همه جای دنیا ز میانه رو ها حمایت می کند
  • صداقت ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    مطهري كارش درست هرجاكه لازم باشه حرف خودش ميزنه حالا براش فرقي نداره كه طرف حسابش كدوم طرفيه. انشالله كه اين رويه روحفظ كنه وهميشه به فكرمردم ومنافع ملي باشه .
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    مشرق جان چرا نظر بنده رو منتشر نکردید ؟ غیر از ادبیات جناب مطهری که همه شنیده اند و فایل صوتیش موجوده ، بنده حرف بی ادبی ای نگفتم آیا مطهری هم جزو خطوط قرمز شماست ؟ انصافا چقدر بی طرف هستید ؟
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    بهترین گزینه دکتر علی لاریجانی
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    یکی به نعل یکی به میخ تنها چیزیه که تو زندگیت یاد گرفتی پسر نوح خدا تو را با هاشمی و ما را با امام خامنه ای محشور کند بگو ان شاءالله
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    بی خیال بابا این بابا راسما تعطیلات رسمیه آخه کسی به هاشمی می گه مظهر عدالت فکر کنم خود هاشمی هم تعجب کنه
  • ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    نمی دونم چرا وقتی قیافه اینو و رفیقاش می بینم بی اختیار زمزمه می کنم مرگ بر ...!!!
  • علی ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    درود بر مطهری و امثال آن که بدون هیچ ترسی حرفشون رو میزنند
  • حسین ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    فتنه با دروغ خواندن انتخابات و تقلب در انتخابات آشوب را کلید زد و مطهری و سکاتین فتنه هم حمایت کردند و امروز هم هر کسی در هر پست و سمتی باعث تضعیف دولت شود و کندی کار دولت فتنه گرو اب توی آسیاب دشمن ریخته از جمله کسانی که دولت را کم کار بر خلاف مقام عظمای ولایت و این همه خدمات دولت که خدمات نظام و. کشور است را نادیده بگیرد و اینان همان کسانی هستند که آینده کشور را در منافع خود و گرو خود می دانند و یاداتن باشد عملکرد فرد را به کل دولت نزارید و این افراد که چنین می کنند همان فتنه گران 88 هستند بگردید پیدا کنید
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    ماهم با دمدمی مزاج بودن اقای مطهری مخالفیم
  • بچه های بالا ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    با لهجه خودت: ای خاش تو شرت که هاشمی را مظهر اعتدال می دانی
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    مشکل هم همین جاست که فقط حرف خودش رو میرنه؟؟؟!؟!؟؟؟!!!
  • حامد ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    منتقد بودن علی اقای مطهری خیلی خوب بود گاهی لازم مدیران تلنگری بخورند تا یا دشان بیاید خدمتگزار ونوکر مردم هستند اما ظاهرا این استاد زاده محترم بنا دارند به هم چیز چوب حراج بزند وقسم خورده هر روز چند بحران در کشور ایجاد کنه باید کمی هم رعایت مملکت وشرایط خاص آن در دنیا را بکنه
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    شما برو نجاریتو ادامه بده...
  • مجید اردبیلی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    زنده باد مطهری چون او اولین فردی بود که شجاعانه مقابل جریان انحرافی ایستاد او اولین نفری بود که فتنه دوطرفه را مشاهده کرد ولی برخی فقط یک طرف فتنه را دیدند این یعنی بصیرت واقعی درود بر مطهری چون مصداق اشدائ علی الکفار و رحما بینهم است
  • حسین نجار ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آقا یا خانم ناشناس، شما خودت معلوم نیست چه نام خانوادگی مزحکی داری که حتی حاضر نشدی بنویسیش ضمن اینکه اگر شعوره جواب دادن داشتی جواب میدادی نه عین یه احمقه بیشعور به تمسخر اسم دیگران بپردازی.
  • یک بسیجی اصلاح طلب ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    به این حسین نجار بگید سکوت کنه بهتره. هی توهین و هی بی ادبی! به دیگران می گه « یه احمقه بیشعور» یا « آقای نچندان محترم اردبیلی » و ... خب برادر من خودت که بی شعور تر تشریف داری! کلاً نظر هر کی را نپسندی باید توهین کنی؟ کلاً ثانیه به ثانیه هم که فتوا صادر می کنی! تو دیگه کی هستی بابا! چرا برای هر چی که دوستش داری این جوری روی مین می ری داداش؟ بعدش شما کجا درس خوندید که این همه غلط های املایی دارین: اختشاشگران = اغتشاش گران اسای = اساس نامه بدونه سلامو = نامه بدون سلام را مزحک = مضحک شعوره جواب دادن = شعور جواب دادن شبه اوله قبر = شب اول قبر مجهون الهویه = مجهول الهویت باز نیایی برای من هم جواب چرت و پرت و بی ادبانه بدهی ها؟ من مثل اون همشهری محترم اردبیلی و ناشناس نیستم که بتونی هر بی احترامی بهشون بکنی! من یک بسیجی ام.
  • بی طرف ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خاک بر سرت ملا لغتی !!! اگه برای مطالب حسین نجار جواب داری مثل آدم بگو ؟ این همه خط سیاه کردی هیچ مطلب خاصی توش نبود.
  • مجید اردبیلی ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ایشون از حدیث امام ناراحت شدن نه از من!! خب دشمنان امامان هم که همشون از یه کرباس هستن
  • مجید اردبیلی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    قیام عاشورا عین اعتدال بود ما رایت الا جمیلا تند روی امام در مقابل تند روی دشمنان یزیدی عین اعتدال بود همانند صلح امام حسن در مقابل مکاری همچون معاویه که آن نیز عین اعتدال بود. و ملایمت با دوستان نیز عین اعتدال است درشتی و نرمی بهم در به است چو جراح فاصد که مرهم نه است. فاصد= فصد کننده برش دهنده با چاقوی تیز علی مطهری با پرخاش به جریان فتنه راه امام خمینی را میرود که به جبهه ملی مذهبی پرخاش کرد برادر محترم!!!حسین نجار احادیث در مورد همه است و نه یک نفر راستی شما باز هم عادت دارید که افرادی را به زور از قطار انقلاب هل دهید تا بیفتد و برچسب به جنازه اش بزنید!!!؟؟؟
  • حسین نجار ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آقای اردبیلی شما بی هدف حرف میزنی. آقای مطهری به کسی نصبت اعتدال داده که به رهبره مملکت نامه بی یلامو بی عرض ادب داده که این روند حتی به پایین دست هم یه بی احترامی هست جدا از این قضیه آقای مطهری خواستار آزادی فعالیت سیاسی خائنینی مثل کروبی و موسوی شده که دستشون به خونه جوانان این مملکت آلوده شده. آقای مطهری خواستار آزادی شاخاصی مثل بهزاد نبوی و تاجزاده شده. شما یا اینها رو نمیدونی یا با اصلو اساس این نظام مشکل داری که داری درود بر مطهری میگی. کارهای مطهری هیچ شباهتی به رهنمودهای مقام عظمای ولایت نداره. من واقعاً دلیل اینهمه اسرارهای چشمو گوش بسته شمارو نمیفهمم.
  • علی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    الحق که پسر همان پدری عمرت دراز بادا
  • حسین نجار ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خوب دوباره بگو تا ماهم نظرتو بدونیم
  • حسین نجار ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    خانم معلم اینجا کلاس درس نیست منم علناً دارم میگم هیچوقت دیکتم خوب نبوده اما در مقابلش در مقابل استدلال هام هیچکس جواب نمیاره از جمله تویی که هنوز نفهمیدی که اینجا کلاس درس نیست بعدشم اگر جواب داری جواب بده نه اینکه دری وری تحویل خواننده های سایت بدی. کسی اینجا مجبور نیست بشینه و خانم معلم بازی های تورو بخونه. باشه تو دیکتت 20 اما برای سوال های من جواب داری؟؟؟ اگر نداری بیخود میکنی خودتو به بسیجی ها میبندی. اسم بسیج خودش به تنهایی مقدسه. شما و آقای اردبیلی بیخود از اسم بسیج و احادیث ائمه سوء استفاده میکنی برای گفتن حرف های صد من یه قازتون که 4 جلد کتابشو باهاش یه خروس قندی هم نمیدن. حالا باز بشین از تو نوشته های من عین این بچه های 5 ساله غلط املایی در بیار منم یک کارت 100 آفرین برایت میفرستم.
  • حسین نجار ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ضمناً من از اردبیلی یه سوال کردم که این جای جواب دادن مثل بچه آدم داره هی تفره میره و متعصبانه فقط داره میگه درود بر مطهری. تو چی خانم معلم؟؟؟ جواب داری برام یا بازم میخوای غلط املایی هامو بهم بگی؟؟؟
  • حسین نجار ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بسیجی بودنتو که اونم میدونم به دروغ داری میگی به رخ اشخاص اینجا نکش چون من خودم افتخار دارم که تا همین الان 11 سال فرماندهی گردان عاشورا بودم که اونجا هم نه فرمانده که خاک پای بچه های بسیج بودم و عین آدمای تازه به دوران رسیده ای مثل تو بسیجی بودنمو برای کسی شاخ نمیکنم. تو اگر بفهم بودی بین حرف دو نفر نمیپریدی وسط بعدشم بگی به من بی احترامی نکنید. اصلاً کسی تورو داخل آدما حساب نکرده که بخواد حالا احترامم بهت بذاری.
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اولا ایشون هیچوقت طرفدار دو آتیشه احمدی نژاد نبود.دور دوم هم بهش رأی نداد در ثانی اگه اینطور هم باشه (که نیست) نشون میده شهامت قبول کردن اشتباهش رو داره نه مثل بعضی ها که هنوز با وجود این وضع کشور لجبازی می کنند.
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    ببخشید امثال شما هیچ بویی از اخلاق و منش رهبر نبردید که خودتون رو عشق ولایت میدونیند که اگه برده بودید با وجود این مطلب که رهبر آقای هاشمی رو دوباره برای مجمع انتخاب کردند ساکت می شدید. اینجا دو حالت وجود داره :1- انتخاب رهبر خدای نکرده اشتباه و از روی مصلحت بوده 2- شما به این انتخاب تمکین نمی کنید.والسلام.
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    اشتباهی منفی دادم .هزاران مثبت بر مطهری عزیز
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    آدم بی منطق خودت می فهمی چی میگی؟اگه هاشمی همونیه که تو و امثال تو میگن پس رهبر هم که اون رو انتخاب کرده برای پست مهمی مثل ریاست مجمع چی میشه؟ واقعا خاک بر سر کاسه های داغتر از آش.
  • سهراب ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    با عرض پوزش از اقای حسین نجار وبقیه دوستان شماها چتون شده که اینهمه به همدیگه احترام میزارین این جنگ سیاست درایران دعوا بر سر لحاف ملاست شما نه از معصومین مایه بزارین وبه این وسیله دچار گناه بشین نه از رهبری دفاع کنید که احتیاج به این نوع دیدگاه ها نداره شما برای اینکه همدیگر را محکوم کنید با کلمات زشت با هم حرف میزنید همانطور که بعضی از سیاست مدارها باهم حرف میزنن اگه اقای مطهری چیزی میگه که بعضی ها خوششان نمیاد خوب انها هم چیزی میگن که طرف دارهای مطهری خوششان نمیاد کلا این سیاست مدارها چه اصول گرا چه اصلاح طلب ویا مستقل همه برای بقای خودشون همه نوع تهمت وافترا به هم میزنن اینا همش مردمو مشغول حاشیه میکنن وقتی مردم سرگرم شدن کار خودشونو انجام میدن روز باهم درگیری دارن شبها باهم استخر وسونا میرن وشام هم دورهم میگن ومیخندن این وسط ما مردم موندیم با تمام مشکلاتمون کدام گروه توی این چند سال بفکر مردم بودن هروز گرانی هروز بحران وتحریم هیچ فرقی بین این ادمها نیست شما ها هم ترا خدا یه خورده عاقلانه فکر کنید وباهم دیگه جدل نکنید بیاید مثل سالهای اول انقلاب دلتون براهم بسوزه ومهربان تر باشید وگول این سیاست مدار ها را نخورد رهبری کفته هرکس که اختلاف های درون حزبی رو وارد جامعه کنه خائنه حالا چه این وری باشه که همش از رهبری مایه میزاره چه از اون وری باشه که همش از عدالت میگه
  • ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    منظور تون اینه که ماشین سخنگو است
  • ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    حیف از آن پدر با آن همه حکمت و تفکر و این پسر با این درجه از بی هنری و....
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    بسیجی اصلاح طلب!!!!!!!!!!!! مثل اینکه بگی مومن دروغگو ,مومن دزد .مومن ...... برو بابا!!!! یه اسهال طلب یه اسهال طلبه,زور الکی نزن
  • نادر ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    برادر حسین لطفا نگاه صفروصدی نداشته باش بالاخره اقای مطهری هم بعض حرفاش قابل قبول ولی هرچه هست روراسته ،نفاق نداره ،نظرشو میگه و این خیلی خوبه حالاشاید مخالف نظر شما باشه(البته نه در مورد هاشمی) بحث سوال از رییس جمهور حق نمایندگان هست و قانونی است بالاترین مصلحت هم عمل به قانون است مقام معظم رهبری هم در حکمی که دادن فرمودن استفاده از عواطف مردم در راستای اختلاف افکنی خیانت است که مصداقش نامه رییس محترم جمهوری به قوه قضاییه بود بالاخره مردم از وضعیت کشور(توبخش اقتصادی)ناراضین خیلی از این مشکلات هم به سومدیریت دولت بود باید دولت پاسخگو باشه
  • نادر ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    خیلی ها بودن اول با احمدی نژاد بودن بعدش مخالفش شدن هم توی مجلس(مطهری-توکلی-خوش چهره و..)وهم توی دولت (وزرایی که یکی یکی پرپر شدن)هم توی هیئت ها(حاج منصور-حدادیان و کریمی و..) و هم توی مردم ...
  • نادر ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    نگفته مظهر عدالت برادر گفته مظهر جریان اعتدال خواهی بابا تهمت نزنین بهش بالا متنش هست
  • نادر ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    اگر کسی جلوی اشتباه و تخلف دولت رو بگیره بازهم خائنه؟ مثلا رهبری جلوی برکناری مصلحی رو گرفت این ایا اختلال به کار دولته؟
  • نادر ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    دوستان گرامی از اشخاص دفاع نکنید از افکار دفاع کنید انظر الی ماقال ولاتنظر الی من قال نه اقای مطهری نه اقای هاشمی و نه اقای احمدی نژاد مقدس نیستن افرادی هستن که مسئولیتی دارن معصوم هم نیستن همگیشون هم اشتباه دارن الی ماشاالله ازکار و حرف خوب دفاع کنیم هرکس باشد و ازکاروحرف غلط دفاع نکنیم هرکس باشد
  • حسین نجار ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    انشاالله و امثال مجید اردبیلی رو با همون علی مطهری
  • حسین نجار ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    این آقا اگر به فکره مردم بود زمان جنگ بجای جمع آوری کتب استاد مطهری به جنگ میرفت اما در اون زمان محض رضای خدا یه فحش هم به صدام نداد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس