علی لاریجانی در پاسخ به این سؤال که چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان ولایت وارد عرصه انتخابات نشدید، گفت: ما لزومی نمی‌دیدیم که وارد شویم؛ چرا که نظر ما این بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همین است.


به گزارش مشرق، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که با فارس گفت‌وگو کرده است در پاسخ به سوالی درباره تشکیل فراکسیون رهروان در مجلس نهم و ایجاد صف‌بندی های جدید میان اصولگرایان، پس از اعلام موجودیت این فراکسیون، گفت: این صف‌بندی در مجلس هشتم هم وجود داشت و این موضوع را افراد داخل مجلس حس می‌کردند ولی افرادی که در بیرون بودند یا نمی‌خواستند موضوع را حس کنند و یا اینکه لزومی برای آن نمی‌دیدند.

وی اضافه کرد: در مجلس هشتم یک فراکسیون جامع اصولگرایی داشتیم که یک فراکسیون از دل آن جدا شد و گفت ما فراکسیون انقلابیم و عده‌ای هم در داخل بودند ولی هم مشرب با هیئت رئیسه فراکسیون نبودند؛ بر همین اساس فراکسیون اصولگرایان مجلس هشتم فراکسیونی بود که در داخل خودش همیشه مشکل داشت و هم اینکه عده‌ای از آن جدا شده بودند بر همین اساس جدایی از قبل از مجلس نهم شکل گرفت.

دیالوگ‌هایی که در مجلس وجود داشت، مرز بندی‌ها را نشان می داد

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که پس چرا شما قبل از انتخابات با عنوان رهروان وارد عرصه نشدید؟ افزود: ما لزومی نمی‌دیدیم که وارد شویم؛ چرا که نظر ما این بود که کارها با وحدت انجام شود و الان هم نظرم همین است. ولی باید ببینیم که چه کسی این بازی را به هم زد، مگر ما در مجلس هشتم یک فراکسیون نداشتیم؟ چه کسانی جدا شدند و چه کسانی مشکل ایجاد کردند؟ ما که می‌گفتیم هیئت رئیسه رای بگیرد و هر اتفاقی که می‌افتاد قبول می‌کردیم؛ بر این اساس ما جدا نشدیم.

وی ادامه داد: اگر شما به دیالوگ‌هایی که در مجلس وجود داشت نگاه کنید می‌بینید که مرز بندی‌هایی وجود داشت.

لاریجانی در خصوص تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در ایام قبل از انتخابات نیز اظهار داشت: نظر من این بود که اگر علما محور باشند همه می‌توانند زیر چتر آنها قرار گیرند و آیت‌الله مهدوی کنی هم نظرشان را اعلام کردند تا بنده هم نماینده‌ای داشته باشم؛ ولی بعد از آن یک سر و صدایی راه افتاد که چرا من در جبهه متحد هستم و یا در آنجا نماینده دارم؛ من اعتراضی نداشتم و می‌گفتم که باید وحدت داشته باشیم.

من اصرار نداشتم و حتی به آیت الله مهدوی کنی هم گفتم که اگر دوستان اصرار دارند ما کنار می‌کشیم ولی ایشان فرمودند که نه این چه حرفی است.

بنده گفتم که اگر اختلاف نظری وجود دارد من خیلی علاقه‌ای ندارم و قصدم این بود که وحدت کنیم. ولی آیت‌الله مهدوی‌کنی قبول نکردند؛ شما حتی می‌توانید از خود آیت الله مهدوی کنی هم بپرسید که من حضورا خدمت ایشان این موضوع را گفتم.

وی افزود: بعضی افراد به دوستان جبهه پایداری گفته بودند که بیاید با هم معامله کنیم تا آقای قالیباف نماینده داشته باشد ولی آقای لاریجانی را حذف کنیم؛ من خودم گفته بودم که با نبودنم در جبهه متحد مشکلی ندارم بر همین اساس این معامله گری خیلی چیز جالبی نبود.

اندازه چند وانت اعلامیه تخریب علیه من صورت گرفت

لاریجانی در خصوص تشکیل فراکسیون رهروان هم اظهار داشت: بعد از شکل‌گیری مجلس همه گفتند که ما پیروز شدیم ولی باید به این نکته توجه کرد که 48 درصد از نمایندگان مجلس که اصولگرا هم هستند در هیچ لیستی نبودند، آقایانی که می‌گویند لیست ما پیروز شده باید به این نکته توجه کنند. بنده هم که از قم کاندیدا شدم هیچ لیستی از من حمایت نکرد. هر چند که اندازه چند وانت اعلامیه تخریب علیه من صورت گرفت. ولی کسی برای من اطلاعیه‌ای نداد که البته من از این موضوع گله‌ای هم ندارم؛ البته آقایان مراجع و علمای قم و جامعه مدرسین ابراز لطف همیشگی داشته‌اند و از آنها تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: اینکه 48 درصد از نمایندگان در هیچ لیستی نبودند یک پیام دارد و پیامش این است که ما مجلس مستقلی هستیم و از جنس تصمیمات آقایان نیستیم، در هر صورت این موضوع گذشت و قرار شد که مجلس جدید به وجود بیاید.

لاریجانی گفت: بعد از شکل‌گیری مجلس جدید به طور طبیعی مجلس باید رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب می‌کرد؛ آیا مسائلی که گفته شد را ما شروع کردیم؟ این توپخانه‌ای که بعد از شروع مجلس شروع به کار کرد طبیعی بود؟ آیا این کار درست بود. به هر حال همیشه مجلس در داخل خودش رئیس و هیئت رئیسه را انتخاب می‌کند ولی این بار از هر ابزاری استفاده کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از بیت‌المال و رسانه‌های متصل به بیت‌المال و سایر مسائل استفاده شد تا در روند انتخابات رئیس و هیئت رئیسه تاثیر گذار باشند که من این مسائل را درست نمی‌دانم. این مسائل را ما شروع نکردیم چرا که این مسائل اختلاف ایجاد می‌کند.

لاریجانی در پاسخ به این سؤال که ظاهرا بعد از تشکیل مجلس و انتخابات هیئت رئیسه تعدادی از نمایندگان به شما مراجعه کردند که فراکسیون واحد تشکیل دهند ولی شما گفتید که «ما که هستیم و در اکثریتیم و شما هم بروید و فراکسیون اقلیت تشکیل دهید»؛ آیا این نقل قول درست است و آیا شما می‌پذیرید که اصولگرایان در مجلس در اقلیت باشند؟ اظهار داشت: مگر ما اصولگرا نیستیم. واقعیت این است که در مجلس اصولگرایان چند طیف هستند.

وی گفت: اینکه بگوییم اختلافی بین اصولگرایان نیست اشتباه است و اختلاف در مجلس هشتم هم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما اعتقادی نداریم که همه افراد برای مسئولیت‌های مختلف در مجلس از یک فراکسیون باشند کما اینکه هم‌اکنون هم خیلی از افرادی که برای کارهای مختلف منصوب شده‌اند، از فراکسیون‌های مختلف هستند، ما نمی‌گوییم که طرف مقابل دیده نشود.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید مجتبی ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    0 0
    مشرق جان من در مورد این آقا حرف بزنم شما نظر منو درج نمیکنی ...
  • قمی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
    0 0
    درود بر رییس مقتدر مجلس من در قم شاهد تخریب ها بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس