کد خبر 16412
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۰

"بدرالدين الحوثي" رهبر معنوي گروه الحوثي به علت ابتلا به بيماري ريوي که مدتي است به آن دچار شده ديروز در سن 86 سالگي درگذشت.

به گزارش مشرق به نقل از شيعه آنلاين، روزنامه فرامنطقه اي القدس العربي نوشت: سخنگوي گروه الحوثي يمن از وفات رهبر معنوي شان در سن 86 سالگي خبر داد.
در همين راستا "محمد عبدالسلام" گفت: "بدرالدين الحوثي" رهبر معنوي گروه الحوثي به علت ابتلا به بيماري ريوي که مدتي است به آن دچار شده ديروز در سن 86 سالگي درگذشت.
"حسين بدرالدين الحوثي" فرزند "سيد بدرالدين الطباطبائي الحوثي" است. وي درسال 92 وارد عرصه سياسي شده و حزب "الحق" را تاسيس کرد و در سال هاي 93 تا 97 به عنوان نماينده حزب "الحق" از استان "صعده" وارد پارلمان يمن شد.
از سوي ديگر اخبار رسيده از يمن حاکي از آن است که تشيع کنندگان پيکر علامه "بدر الدين الحوثي" صبح امروز مورد حمله تروريستي قرار گرفتند. بر اثر اين حمله تروريستي که انفجار يک خودروي بمب گذاري شده بود، دست کم هفت تن زخمي شدند. اين حادثه در منطقه "سحار" در استان شيعه نشين صعده در شمال غرب يمن رخ داد.
در همين راستا دفتر "عبدالملک الحوثي" در بيانيه اي که صبح روز پنج شنبه 19 ذي الحجه 1431 (برابر با 4 آذر 1389) صادر کرد، درگذشت عالم رباني و مجاهد علامه سيد "بدرالدين الحوثي" را اعلام کرد. در بخشي از اين بيانيه آمده :

بسم الله الرحمن الرحيم
خداوند سبحانه و تعالي فرمود: وَمَا کَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ الله کِتَاباً مُّؤَجَّلاً
به مناسبت درگذشت عالم بزرگ، فقيه قرآني، روحاني رباني آل محمد، مجاهد مظلوم، سيد "بدر الدين بن أمير الدين الحوثي" رحمة الله عليه را به امت اسلامي و عربي تسليت مي گوئيم.
وفات اين عالم رباني صبح روز پنج شنبه 19 ذي الحجه 1431 در سن 86 سالگي رخ داد. زندگي ايشان همواره در راه خدا بود و هميشه براي اجراي حکم و دين الهي تلاش مي کرد.
دفتر اطلاع رساني
سيد عبدالملک بدرالدين الحوثي
19 ذي حجة 1431 هـ ق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس