کد خبر 126211
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۱

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ در ادامه یادآور شد:‌ سازمان بسیج در زمان شکل‌گیری جدید آن این مسئله و فریضه را با تمام توان دنبال کرده و روش‌های جدیدی را برای احیای این فریضه در جامعه به کار گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر لرستان گفت:‌ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما خیلی غریب ‌است.

وی یادآور شد: شاید برخورد بد ما باعث شده که این فریضه در جامعه ما غریب بماند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ در ادامه یادآور شد:‌ سازمان بسیج در زمان شکل‌گیری جدید آن این مسئله و فریضه را با تمام توان دنبال کرده و روش‌های جدیدی را برای احیای این فریضه در جامعه به کار گرفته است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که این فریضه الهی را همه افراد و اقشار مختلف جامعه بتوانند به خوبی برای دیگران تکرار کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین‌ یادآور شد: باید به جای برخوردهای تند و تحریم با روش‌های دوستانه این فریضه الهی را در جامعه پیاده کنیم.

وی اظهار داشت: تذکر مستقیم علناً و با یک چاشنی از تندی باعث می‌شود که این فریضه در جامعه به خوبی عمل نشود.

سردار نقدی گفت: ما در هر دو بخش هم معروف هم منکر مشکل داریم که باید با تلاش همه اقشار مختلف این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نظام طبیعی است که خداوند در بدن هر انسان خلق کرده است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: منکر مانند یک میکروب است که در بدن فرد منکر وارد می‌شود که باید آگاهانه و با روش‌های مختلفی این میکروب از بدن آن فرد منکر خارج شود.

وی اظهار داشت: باید سعی کنیم با متقاعد کردن کسانی که گرفتار منکر شده‌اند و به هر طریقی معروف را ترک کرده‌اند آنها را راهنمایی و ارشاد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌یادآور شد: باید از ظرفیت‌هایی همچون علما، روحانیت، بسیجیان و غیره برای احیای این فریضه مهم استفاه کنیم.

وی روش‌هایی همچون گفت‌وگو، اقناع، دوستی و غیره را برای تبدیل کردن منکر به معروف مهم دانست و گفت: باید قبل از اینکه منکر را بشناسیم و سراغ آن برویم در مورد آن تحقیق کنیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: اول باید قبح مسئله را برای مردم بیان کنیم زیرا مردم جامعه ما از درک و فهم بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ‌خاطرنشان کرد: باید آموزش نیروها در نحوه برخورد با فریضه الهی مورد توجه قرار گیرد.

سردار نقدی یادآور شد: وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی بین دستگاه‌ها است که یکی از آنها بسیج می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس