کد خبر 125872
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۱

دومین تولید کننده قطعات هواپیمای فوق سبک جایروپلن در کشور با تولید قطعات این هواپیما از خروج 195 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری کرد.

به گزارش مشرق، هواپیمای فوق سبک جایروپلن وسیله ای بین هلی کوپتر و هواپیما است که به جای بال ثابت یک روتور چرخان دارد که فقط لحظه اول پرواز با موتور درگیر بوده و در طی پرواز و در استارت از موتور جدا شده و موتور به صورت هرز گرد می چرخد.

گشت زنی هوایی، کنترل محیط زیست و ترافیک جاده ها، سمپاشی مزارع و باغها و گردشگری هوایی از کاربردهای این نوع هواپیما است که در انواع برف نشین، آب نشین و زمین نشین در دنیا تولید می شود.

مدیر شرکت صنایع هوایی آریا سبکبال به خبر رادیو گفت: از سال گذشته تا کنون این شرکت قطعات اصلی 13 فروند هواپیمای فوق سبک جایروپلن تولید کرد و به شرکت سازنده این نوع هواپیماها در کشور تحویل داد.

گلزان با بیان اینکه قطعات این نوع هواپیما از خارج کشور تامین می شود افزود : با تولید هر دستگاه شاسی اصلی جایروپلن در شرکت صنایع هوایی آریا سبکبال از خروج 10 تا 15 هزار دلار ارز از کشور جلوگیری می شود.

وی گفت : هم اکنون قطعات اصلی 15 فروند هواپیمای فوق سبک جایروپلن دیگر در این شرکت در دست ساخت است که بر اساس قرارداد منعقد شده تا نیمه اول امسال به پایان می رسد .

مدیر شرکت صنایع هوایی آریا سبکبال پیش بینی کرد : تا پایان امسال قطعات 10 فروند جایروپلن در این شرکت تولید شود.

گلزان با اشاره به توانمندیهای این شرکت برای ساخت سایر قطعات جایروپلن گفت: این شرکت هم اکنون برای ساخت قطعات بدنه کامپوزیت این نوع هواپیما نیز آمادگی کامل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس