کد خبر 125815
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷

رسانه های خبری روسی زبان در گزارش هایی با تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی در عرصه هوا - فضا اعلام كردند: ایران به یك قدرت فضایی در عرصه جهان تبدیل شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، خبرگزاری ایتارتاس روز سه شنبه در این زمینه نوشت: احداث پایگاه فضایی جدید در ایران در مراحل پایانی قرار دارد و در آینده نزدیك به بهره برداری خواهد رسید.

در این گزارش یادآوری شده است: حدود 80 درصد امور ساختمانی پایگاه فضایی ایرانی كه نام بینانگذار انقلاب اسلامی را با خود خواهدداشت، انجام گرفته و در آینده نزدیك ماهواره های ایران و كشورهای اسلامی از آن پرتاب می شود.

ایتارتاس خاطرنشان كرد: ایران در زمان حاضر از یك پایگاه واقع در استان سمنان برای پرتاب های فضایی استفاده می كند و در ماه فوریه نخستین ماهواره این كشور بنام 'امید' با ماهواره بر 'سفیر' از این پایگاه پرتاب شد.

در گزارش آمده است: ایران سپس دو ماهواره دیگر بنام های 'رصد' و 'نوید' و نیز محفظه ای حاوی موش و لاك پشت و چند كرم را به فضا پرتاب كرد.

خبرگزاری روسی همچنین از تصمیم ایران برای پرتاب دومین محفظه ویژه میمون به فضا در اواسط تابستان آینده خبر داد.

خبرگزاری ریانووستی هم در گزارشی با اشاره به تبدیل ایران به قدرت فضایی و توسعه توانمندی های كشورمان در حوزه فضا نوشت: ایران احداث مركز فضایی جدید خود را به پایان می رساند و از آنجا ماهواره های ساخت این كشور به فضا پرتاب می شوند.

این منبع خبری نوشت: پایگاه فضایی جدید ایران بنام 'امام خمینی' رهبر انقلاب اسلامی ایران نامگذاری می شود، اما 'احمد وحیدی' وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران كه این خبر را اعلام كرده است، نام محل پایگاه را ذكر نكرد.

پایگاه اینترنتی روسی 'ستاره قطبی' هم در گزارشی در این این ارتباط با اشاره به پیشرفت های چشمگیر كشورمان در حوزه فعالیت های فضایی نوشت: ایران امروزه یك قدرت فضایی در بین كشورهای دیگر محسوب می شود.

این منبع خبری افزود: ایران در نظر دارد دومین پایگاه فضایی خود را احداث كند كه از آن برای قرار دادن ماهواره های خود و كشورهای دیگر منطقه در مدار زمین استفاده كند.

این پایگاه روسی به ناخرسندی برخی كشورهای غربی از طرح های بزرگ فضایی ایران اشاره كرد و نوشت: آنها نگران هستند كه ایران از فناوری ها فضایی برای مصارف نظامی مانند موشك های قاره پیما استفاده كند.

'سلام نیوز' پایگاه اینترنتی روسی زبان جمهوری آذربایجان نیز در گزارش خود به توسعه توانمندی فضایی ایران در سالهای اخیر اشاره كرد.

این منبع خبری نوشت: ایران در آینده نزدیك ماهواره جدید خود به نام 'طلوع' را از پایگاه جدید فضایی خود پرتاب می كند.

سایت خبری روسی زبان آذری نوشت: در حال حاضر كارهای ساختمانی پایگاه فضایی جدید ایران رو به اتمام است و این كشور قصد دارد از آن برای پرتاب ماهواره های نسل جدید خود و كشورهای دیگر استفاده كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس