کد خبر 125462
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲

یک روزنامه کره ای روز دوشنبه گزارش داد آمریکا به کره جنوبی اجازه داده است برد موشک های خود را از سیصد کیلومتر به پانصد و پنجاه کیلومتر افزایش دهد تا بتواند هر نقطه ای را در کره شمالی هدف قرار دهد.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزی خبر، یک مقام بلندپایه کره جنوبی در گفتگو با روزنامه جونگانگ ایلبو اعلام کرد: «در گفتگوهای دوجانبه، آمریکا بر موضع خود تاکید کرد که کره جنوبی باید برد حداکثری فعلی را حفظ کند ولی آمریکا در عین حال پذیرفت که کره جنوبی برد موشک های خود را به پانصد و پنجاه کیلومتر افزایش دهد تا بهتر بتواند با قابلیت های موشکی کره شمالی مقابله کند».

وی افزود کره جنوبی در این گفتگوها از آمریکا خواست برد موشک های خود را به یک هزار کیلومتر افزایش دهد ولی دو طرف در نهایت بر سر برد پانصد و پنجاه کیلومتر توافق کردند.

آمریکا به علت واکنش منفی احتمالی چین و روسیه، واکنش سردی به درخواست کره جنوبی برای افزایش برد موشک های این کشور به یک هزار کیلومتر نشان داده است.

این مقام کره ای افزود خبر توافق در خصوص افزایش برد موشک های کره جنوبی در نشست مقامات بلندپایه وزارتخانه های خارجه و دفاع دو طرف که قرار است اواسط ماه ژوئن در واشنگتن برگزار شود، اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کیودو از سئول، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در عین حال از تایید این گزارش خودداری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یا حقی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    "آمریکا به کره جنوبی اجازه داده است "
  • Ahmad ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۵
    0 0
    بله دوست عزیز، کره جنوبی و ژاپن مستعمره آمریکا هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس