هر چند بايد اذعان كرد تيغ رسانه ها مدتي است در كشور كند شده، اما اين كندي هنوز به آنجا نرسيده كه از اشتباهات فاحش برخي مديران ارشد اجرايي براحتي گذشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي مشرق ، با شروع محاكمه گروه آريا، يكي از جنجالي ترين پرونده هاي قضايي كشور ورق زده شده است كه براي قضاوت درباره آثار و پيامد هاي اين پرونده بايد منتظر ورق خوردن صفحات پاياني آن باشيم .

در ميات پرونده هاي موجود در فساد بزرگ اقتصادي، صفحاتي به يكي از معاونان وزير صنايع اختصاص دارد.(خ . ا) فردي است كه سال ها در صحنه اقتصاد و صنعت كشور اميال و مطامع شخصي خود را پيگيري كرده و هم اكنون در معرض قضاوت قرار گرفته است.

يك مرور اجمالي درباره جايگاه (خ . ا) نشان مي دهد وي مدتي در صندلي مسئول دفتري وزير صنايع تكيه زده ،مدتي نيز مديريت شركت شهرك هاي صنعتي كشور را عهده دار شد و بالاخره عنان "ايميدرو" يكي از دو ركن اصلي وزارت صنايع را در دستان خود گرفت.

البته نبايد از نظر دور داشت كه وي هم زمان با پست هاي رسمي خود، قدرت پنهاني در اختيار داشته كه از سوي وزير سابق صنايع به وي سپرده شده بود و آن هم مديريت بزرگترين پروژه هاي صنعتي و معدني كشور بود.


هر چند زمان لازم است تا ابعاد فساد (خ . ا) براي همگان آشكار شود ، اما يك سوال اساسي باقي مي ماند و آن نحوه انتصاب وي بر مسند "ايميدرو" است . تا اين زمان جناب آقاي غضنفري سكوت را بهترين تاكتيك در برابر اين اشتباه بزرگ خود انتخاب كرده است و رسانه ها نيز آنقدر مشغوليت داشته اند كه كمتر به سراغ اين سوژه رفته اند.

اما به هر حال زمان آن فرا رسيده كه اگر وزير صنايع شجاعتي دارند ، براي اذعان عمومي اعلام كنند (خ . ا) با حمايت چه فردي و با چه فشارهاي سياسي بر مسند بزرگترين شركت هاي صنعتي و معدني كشور تكيه زده است .
اما همانطور كه در جلسه روز گذشته دادگاه در يكي از مفاد تفهيم اتهام به «اميرخسروي» از سوي قاضي «سراج» قرائت شد ، اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 9 ميليارد ريال به «خ.الف» متهم رديف نهم از مسئولان وزارت صنايع با همكاري و وساطت «ع.ر» متهم رديف دهم، و.... بود.
 
براي آنان كه تمايل دارند اندك آشنايي با "ايميدرو" داشته باشند بايد گفت؛فولاد مباركه با فروش 4 هزار ميليارد توماني ، فولاد خوزستان با توليد 5/1 ميليون تني ، شركت ملي مس با صادرات يك ميليارد دلاري و فروش چند هزار ميليارد توماني و بالاخره معادن سنگ آهن چادرملو ، گل گهر و سنگ آهن مركزي و كارخانجات توليد آلومينيوم تنها بخشي از حيطه نفوذ در مديريت آقاي (خ . ا) بوده است و اين كه در اين مدت چه تخلفاتي در حوزه صنايع و معادن كشور صورت گرفته ، نيازمند زمان است، زماني كه اميدواريم آنقدر طولاني نشود كه ديگر متخلفان فرصت فرار از تخلفات خود پيدا كنند و رسانه ها همچنان منتظر پاسخ هاي غضنفري هستند و اين كه چرا وزير صنايع به وضعيت نابسامان "ايميدرو" رسيدگي نمي كند.

نكته آخري كه مسئولان اقتصادي كشور بايد پاسخگو باشند اينكه چرا در سال جهاد اقتصادي برخي پست هاي كليدي اقتصاد كشور بدون مسئول مانده اند و در شرايط خاص پايان سال كه نياز به حضور بيشتر و كار جهادي مي باشد همچنان اين پست ها بايد در بلاتكليفي به سر ببرند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • شجاع الدين ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    را کسي در مورد انحرافات آقاي سميعي نژاد حرفي نمي زند ؟؟؟؟!!!؟؟
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    اگر اطلاعات بيشتري از دست اندازيهاي ايشان ميخواهيد اعلام آمادگي كنيد تا بريتان بگويم
  • پيرزن همسايه مشايي ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    ننه جون دعا كنيد اين (ا-خ) شب عيدي تبرئه بشه بيايد پيش زن و بچه اش! ما بايد دولت مهرورز باشيم
  • مجید ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    مطلبی رو که نوشتید از نظر ارزش خبری مطلب خوبی است اما کیه که ندونه توی این دولت وزرا همه یه مهره بیشتر نیستند و تا ریس نخواد کسی کاری نمی تونه بکنه و این موضوع ثابت شده هم هست برای مثال میشه به جریان سکه و ارز اشاره کرد که تا ریس نخواست ریس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد کاری نتونستند بکنند پس اگر فریادی هم هست باید جای دیگری کشیده شود!
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    آخه جون من خ الف یعنی چی ؟ خب مثل آدم مثل این فسد فی الارض رو بگید
  • سوتك شريعتي ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    حكايت آش رو با جاش بردن همينه ديگه . كفايت در اين كشور بيداد مي‌كنه
  • رضوان ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    ضمن تشكر از سايتتون با وجودي كه ميدونم كانون هاي قدرت وثروت بارها در راه روشنگري سايت مشرق سنگ اندازي ميكنن ولي خواهشمندم از جناب وزير بابت مسائل سايپا وانتصابات فاميلي مدير عامل .ادغام غير قانوني فروش پارس خودرو. مسائل مرتبط با شركت ستكوورانتهاي انجام شده در انجا.طرد نيروهاي مومن وولائي .استخدام رسمي بعضي از دختران وپسران مسئولين .خريد غير قانوني ومادام اعمر شدن مديرعامل و........ديگر هم مباحث را به بحث بگزاريد تا جناب وزير كه در موقع راي اعتماد گفته بود جريان انحرافي را از خودرو بيرون ميكنم جواب بدهد البته اگر جواب بدهد مثل نمونه بالا.ياعلي
  • حسين ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    يكي پيدا بشه به فسادهاي مالي شركت فولاد مباركه و اقاي دكتر سين رسيدگي كنه
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
    0 0
    از چي مي ترسيد؟‌چرا نمي گيد خدا مراد احمدي؟ مگر اينكه شما هم سر و سري با ايشون داشته باشيد...
  • زارع پور ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    سلام.بعضي از پدران و مادران اين شب عيدي شرمنده فرزندان و خانواده اشان هستند و جلوي صاحبخانه اشان در نمي آيند و بعضي از آقايان از خدا بي خبر اين طور بي محابا هر كاري انجام مي دهند مطمئن باشيد خداوند بي جواب نخواهد گذاشت.
  • ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    انشاالله خدامرادش را بدهد
  • كرمي ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    خدا را شكر قبل از انتقال به وزارت نفت به درخواست وزير فعلي نفت، دستگير شد.
  • حسن ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    در وزارت صنايع و معادن به راحتي نمي توان تخلف كرد و مي بايست يك تيم تشكيل داد اين تيم كه در ايميدرو تخلف كرده متشكل از آقايان خ الف ، م م س مدير عامل فولاد مباركه ، ع ش مدير عامل فولاد خوزستان ، م ر ش ت مدير صندوق بازنشستگي فولاد م ق مدير كل حوزه وزارتي صنايع و معادن سابق و .... شده است .
  • وکیل مدافع ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    برابر قانون که ریاست دادگاه در ابتدای جلسه به آن اشاره کرد رسانه های گروهی و هر چه که رسانه به آن اطلاق می شود با توجه به قطعی نشدن اتهام متهمین از انتشار عکس و مطلبی که موجب هتک افراد شود باید خودداری نمایند. هرچند دست اندرکاران سایت برای توجیه عکس منتشر خواهند گفت که صورت ها مشخص نیست لکن دقیقا چهره ها قابل تشخیص است و مطالب سایت نیز گویای هویت فرد مورد نظر است که این موضوع کاملا خلاف شرع و قانون است و قابل پیگرد قانونی. توصیه می شود در اولین فرصت نسبت به حذف صفحه مورد نظر اقدام نمایید. وکیل مدافع.
  • صالح ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    از همه جالبتر اينكه م م س فولاد يك معلم ديني و قران دبيرستانهاي قزوين رو به خ الف معرفي كرد كه معاون شهركهاي صنعتي بشه ، بعد از جابجايي خ الف از شهركها و به توصيه ايشون و شونصد تا نماينده و ... آقاي غضنفري اين آقا رو با مدرك كارشناس علوم اجتماعي و ادبيات گذاشتن معاون وزير و رييس شهركهاي ايران. واقعا" غضنفر صنعت بايد ناميد ايشون رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس