کد خبر 759778
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

ذکر نام عباس آخوندی و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به عنوان وزرای پیشنهادی در لیست کابینه جدید دولت روحانی، به شوخی در میان خبرنگاران به عنوان هدیه روز خبرنگار دولت یاد می‌شود.

سرویس سیاست مشرق - امروز مصادف با روز خبرنگار حسن روحانی کابینه جدید خود را معرفی کرد. تغییرات مختلفی در کابینه دوازدهم دیده می‌شود اما در این میان نام دو وزیر پیشنهادی که پیش از این نیز عهده‌دار همین سمت بودند در این لیست ذکر شده که لااقل نام‌شان برای خبرنگاران معنای دیگری دارد.

عباس آخوندی و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی به ترتیب به عنوان وزرای پیشنهادی «راه و شهرسازی» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در این لیست ذکر شده است که برخی از خبرنگاران به شوخی این افراد را «هدیه روز خبرنگار» دولت به اصحاب رسانه قلمداد کرده‌اند.

طنز تلخی که در این شوخی رسانه‌ای نهفته است یادآور برخورد ویژه و بعضا توهین آمیز این دو وزیر با برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ است.

وزیری که با رسانه‌های منتقد میانه خوبی ندارد

در این میان حسن قاضی‌زاده هاشمی در چهار سال گذشته یکی از مقاماتی بوده که بیشترین چالش را با خبرنگاران و رسانه‌های مختلف داشته است.

هنوز رسانه‌ها برخورد تلخ وزیر بهداشت دولت یازدهم با یکی از خبرنگاران را فراموش نکرده‌اند که آقای وزیر به این خبرنگار گفت: «شما مگر مزدورید؟ هر چرتی را که به شما می‌دهند نباید بپرسید، آدم از گرسنگی بمیرد بهتر از این است که برای این روزنامه‌کار کند.»

همچنین قاضی‌زاده در برنامه «نگاه یک» که با موضوع عملکرد وزارت بهداشت به روی آنتن رفته بود، حاضر شد و در بخشی از صحبت‌هایش از مدیران تلویزیون بابت تعطیل کردن بخش حاشیه‌های پزشکی از خبر20:30 تشکر کرد! این اتفاق از معدود دفعاتی بود که یک مدیر دولتی از تعطیل شدن یک برنامه تلویزیونی تخصصی، آن‌هم روی آنتن همان رسانه تشکر می‌کرد. باتوجه به صحبت‌های وزیر بهداشت احتمال تعطیلی این بخش با فشارهای این وزارتخانه تقویت شد.

ماجرای برخورد قابل تامل وزیر بهداشت با مجری برنامه ثریا نیز در جالی خود شنیدنی است. درحالی که آقای وزیر بارها حضور خود در این برنامه را کنسل وآنرا منوط به نبودن منتقد و حتی مهمان دیگری در این برنامه کرده بود، در اثنای این برنامه با عصبانیت از مجری برنامه ثریا انتقاد کرد و گفت: «شما هر جا حضور دارید علیه پزشکان صحبت می‌کنید چه در ثریا چه در برنامه های دیگری مثل مناظره، باید به جای سرکوب کردن بخش خصوصی باید به شعارها عمل کرد.باید توزیع پزشک و تخت بیمارستانی را در کشور اصلاح کنیم، ما از ابتدای شروع دولت 12000 تخت بیمارستانی ایجاد کرده‌ایم که تا پایان دولت به 21000 تخت خواهد رسید.»

برخورد قابل تامل آخوندی با خبرنگار زن

برخورد خاص عباس آخوندی با یکی از بانوان خبرنگار نیز از جمله حاشیه‌های دوران وزارتش بود. وزیر راه وشهرسازی دولت یازدهم در حاشیه نشست هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه گفته شده ایرباس سوم که به ایران آماده است مرجوعی کشور کلمبیا است، آیا این موضوع صحت دارد و شرایط آن اکنون چگونه است گفت:«مرجوعی یعنی چی، این حرف های عجیبی است.»

وزیر راه  پس از قطع دوربین نسبت به این سوال خبرنگار گفت: «خبرنگار باید یک جُو عقل داشته باشد!»

وی بعد از این سخنان میکروفن خبرنگار را گرفته و قصد پرت کردن آن را داشت و با لحن فریادگونه گفت: «شما حرفه ای نیستید و از خبرنگاری سر در نمیارید برید بابا!»

آخوندی در بیانیه‌ای که در ظاهر نشان از عذرخواهی بابت رفتار زشت وی با این خبرنگار داشت، نیز خبرنگاران را به جریان‌های موهومی وابسته دانست که برابر ملت ایستاده و به یغما بردن ثروت ملت کمک کرده‌اند.