ريچارد فراي مبدع نظريه مکتب ايراني که چندي پيش براي سخنراني در همايش ايرانيان خارج از کشور به ايران سفر کرد، بر اساس اسناد آشکار وزارت اطلاعات در گذشته نيز با هدف جاسوسي و جمع آوري اطلاعات به کشورمان سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، وزارت اطلاعات در سال 1376 کتابي تحت عنوان هويت را منتشر کرد که در آن به برخي از جريانات مخالف نظام که در راستاي فروپاشي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران تلاش مي کردند، اشاره کرده است. در صفحه 131 اين کتاب که در 375 صفحه توسط انتشارات حيان به چاپ رسيده، درباره ريچارد فراي آمده است:
ريچارد فراي چندي پيش به دعوت و تلاش برخي روشنفکران داخلي به ايران سفر کرد و در طول اقامت خود در تهران با استفاده از برخي عناصر نا آگاه اقدام به جمع آوري گسترده اطلاعات محرمانه نمود. ريچارد فراي که همکاري به ظاهر علمي او با سيا امري آشکار است در اين سفر تا آنجا پيش رفت که حتي براي جذب برخي مديران اجرايي و آموزشي کشور اقدام کرد که البته اين تلاش با برخي هوشياري ها ناکام ماند.
گفتني است، ريچارد فراي يکي از ميهمانان ويژه همايش ايرانيان خارج از کشور بود که مرداد ماه با حضور جمعي از ايرانيان خارج از کشور در تهران برگزار شد. فراي در اين همايش به ايراد سخنراني احساسي پرداخت ودر سخنان خود از علاقه اش به ايران سخن گفت و در پايان آرزو کردن که جسد وي پس از مرگش در کنار سي و سه پل اصفهان دفن شود که در پي اين سخنان يکي از خانه هاي تاريخي شهر اصفهان را به وي هديه شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر حسن زاده ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    درو بر همه ایران دوستان. امیدوارم ایران به مرز های دوره هخامنشیان برگردد
  • آناهید ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    0 0
    چوایران نباشد تن من مباد -برای همه ایرانشناسان سجده می کنم وبرای آقای فرای ارزوی موفقیت وبهروزی
  • سروش ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    تنها کسی که ایران رو در دنیا بالا برد همین مرد بود. وقتی عرب های ملخ خور به خلیج فارس گفتن خلیج عرب اولین کسی که ناراحت شد و نامه رسمی نوشت و از خلیج فارس حمایت کرد همین دکتر ریچارد فرای بود. یکم سرچ کنید میبینید این مرد از صد تا ایرانی هم ایرانی تر هست.درود بر اون که بهترین کتاب های دنیا در مورد تاریخ ایران و تعریف از ایران رو این مرد کرده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس