کد خبر 47383
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷

رييس کل بيمه مرکزي گفت: تعرفه جديد بيمه شخص ثالث با 10 تفاوت از ابتداي امسال در همه شرکت هاي بيمه لازم الاجرا شده است.

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، جواد فرشباف ماهريان در نشست توجيهي دست اندرکاران شرکت هاي مختلف بيمه گفت: در تعرفه جديد تا 70 درصد براي رانندگان منضبط تخفيف در نظر گرفته شده است.
رئيس کل بيمه مرکزي همچنين تخلفهاي حادثه ساز وسيله نقليه را در تعيين ميزان حق بيمه از ديگر ويژگي هاي آيين نامه جديد برشمرد و افزود: در اين آيين نامه براي خودروهاي با عمر بيش از 15 سال هم نرخ هاي اضافه تري در نظر گرفته شده اما تعرفه بيمه نامه هاي کوتاه مدت کاهش يافته است.
وي پيش بيني امکان فروش اقساطي بيمه نامه ، تعيين تعهد بيمه به صورت نرخ و بر مبناي مجموع تعهدات مالي و بدني شرکت بيمه در برابر بيمه گذار ، تفکيک اضافه نرخ تعداد خسارت بر اساس خسارت هاي مالي و بدني و فراهم شدن امکان انتقال سوابق تخفيف حق بيمه به وسيله نقليه مشابه در زمان فروش آن را از ديگر تفاوت هاي تعرفه جديد با تعرفه قبلي اعلام کرد.
وي همچنين گفت : در تعرفه جديد معافيت از پرداخت اضافه نرخ مربوط به سوابق بيمه اي مالک قبلي به وسيله نقليه در نظر گرفته شده است.
فرشباف ماهريان ، تعيين چگونگي پرداخت خسارت بدني و معافيت از پرداخت اضافه نرخ مربوط به سوابق بيمه اي مالک قبلي وسيله نقليه را از ديگر ويژگي هاي آيين نامه جديد اعلام کرد.
رييس کل بيمه مرکزي با تاکيد بر اينکه آيين نامه جديد اول خرداد به همه شرکت هاي بيمه ابلاغ مي شود ، تصريح کرد: آنها موظفند آيين نامه جديد را از ابتداي امسال اعمال کنند.
فرشباف ، افزايش ضريب نفوذ بيمه را از دستاوردهاي يک سال اخير صنعت بيمه کشور دانست و گفت : ضريب نفوذ بيمه از 1.3 درصد به 1.5 درصد در پايان سال گذشته رسيده است.
وي با بيان اينکه برغم تحريم هاي اقتصادي هيچ پوشش بيمه اي بر زمين نمانده است، افزود : با اتکا به پوشش شرکتهاي بيمه اي داخلي توانستيم ظرفيت هاي جديدي ايجاد و نيازهاي بيمه اي کشور را تامين کنيم.
فرشباف ماهريان با بيان اينکه 61 درصد پرتفوي ( سبد دارايي ) صنعت بيمه مربوط به اتومبيل است ، گفت : آيين نامه جديد تعرفه بيمه شخص ثالث به گونه اي تعيين شده است که رانندگان با انضباط که قوانين راهنمايي و رانندگي رعايت مي کنند حق بيمه کمتر مي دهند و رانندگان پرخطر حق بيمه هاي بيشتري پرداخت کنند .
وي با بيان اينکه حدود 15 درصد (حدود سيصد تا پانصد هزار نفر ) راننده در زمره افراد پرخطر هستند ، گفت : در آيين نامه جديد همچنين پيش بيني شده است به افراد بسيار پرخطر و حادثه آفرين ، بيمه نامه اي فروخته نشود تا نتوانند رانندگي کنند و با هماهنگي نيروي انتظامي و از طريق نرم افزارها امکان شناسايي اين افراد فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس