کد خبر 46528
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۴

ما شرم داريم از اينکه مطالب منتشر شده توسط اين افراد را بيان کنيم تا همگان در جريان اين وقاحت ها قرار گيرند. اما شايد همين سکوت کردن هاي ما جرأت و جسارت را در طرف مقابل افزايش داده است.

به گزارش وبلاگستان مشرق، محمدرضا موذن زاده در وبلاگ "از جنس خدا" نوشت:
«مَن کانَ علي بَيّنَة مِن رَبّه هانَت عَلَيهِ مَصائِبُ الدُّنيا وَ لَو قَرَضَ وَ نَشَر (امام هادي عليه السلام، تحف العقول ، ص 511) – هر که بر طريق خداپرستي محکم و استوار باشد، مصائب دنيا بر وي سبک آيد، گر چه تکه تکه شود.»

 

1- از چندي پيش در شبکه هاي اجتماعي و برخي وبلاگ ها شاهد نوشته هاي تمسخر آميز و لطيفه هايي با موضوعيت ائمه اطهار بوديم و اينقدر چيزي نگفتيم تا به تازگي جماعتي از ايشان، پرده دري و بي اخلاقي را به نهايت رسانده و به صورت همه جانبه اقدام به توهين به دهمين امام بزرگوار شيعيان حضرت امام علي النقي عليه السلام نموده اند. در اين راستا چندين گروه در فيس بوک تاسيس و مشغول فعاليت هستند که خواندن يک نوشته در آنها يا مشاهده تصاوير بي شرمانه و گستاخانه به اشتراک گذاشته شده، کافي است تا دل هر مسلمان غيرت مندي را به درد آورد. آري جماعتي که خود را روشنفکر و متمدن مي دانند، در فضاي وب خوب خود را نشان داده اند و کمترين اصول اخلاقي را رعايت ننموده و خواهان شکستن حريم ها و خط قرمزها يکي پس از ديگري هستند.

2- مسخره کردن نام امام جواد(ع)، تمسخر لغت غضنفر (يکي از القاب اميرالمومنين) و .. پيش از اين متاسفانه وجود داشته است. سابقه اين توهين ها و بي اخلاقي ها از سوي برخي کاربران معروف در شبکه هاي اجتماعي نيز قبلا وجود داشته و معلوم نيست اينگونه اقدامات تا کي ادامه خواهد داشت و مسلمانان قرار است تا کي اين بي شرمي ها و حرمت شکني ها را تحمل نمايد و اقدام مناسبي انجام ندهد. سيره و روش امام خميني در رابطه با شخصي مثل سلمان رشدي و حکم ايشان ما را بر آن مي دارد که در مقابل اين جريان از حداکثر توان خود استفاده کنيم و با توجيهاتي نظير اينکه فضاي وب قابل پيگيري نيست و کاربران آن هويت واقعي ندارند، بر کم کاري خود سرپوش نگذاريم. حداقل کاري که از دست ما برمي آيد نشان دادن اعتراض و مخالفت مان با اين پديده شوم است. بايد چشم باز کرد و ديد که اين افراد در مقابل از هيچ تلاشي براي توهين به مقدسات ما فروگذار نکرده اند.

3- ما شرم داريم از اينکه مطالب منتشر شده توسط اين افراد را بيان کنيم تا همگان در جريان اين وقاحت ها قرار گيرند. اما شايد همين سکوت کردن هاي ما جرأت و جسارت را در طرف مقابل افزايش داده است.

4- تنها يکي از گروه هاي ايجاد شده در سايت فيس بوک در اين باره هم کنون حدود 750 عضو دارد که در آن فعاليت مي کنند و مطالب تمسخر آميز منتشر مي نمايند. از دستگاه اطلاعاتي و قضايي کشور مي پرسيم آيا همه ي اين 750 نفر پروفايل هاي ناشناخته و غير واقعي دارند؟! چيزي که ما در سايت فيس بوک مي بينيم، افرادي با نام واقعي هستند که شهر محل زندگي، دانشگاه و بسياري اطلاعات و عکس هاي واقعي از خود منتشر کرده اند و بسياري از ايشان در داخل کشور هستند و قابل پيگيري.

آخر- ما به عنوان اعضاي کوچکي از فضاي وبلاگ فارسي چند پيشنهاد داريم:

الف- از همه وبلاگ نويسان مسلمان، متعهد و دلسوز دعوت مي کنيم از اين حرکت حمايت نموده و در مخالفت با اين اقدام زشت مطلب بنويسند يا متن همين نوشته را بازنشر دهند. همچنين در شبکه هاي اجتماعي در مقابل اين اقدامات ساکت ننشينند و در صدد پاسخ دادن برآيند تا عرصه براي يکه تازي اينان مهيا نشود.

ب- (حدودا سه هفته ديگر) سوم رجب برابر با 16 خرداد امسال، روز شهادت مولاي ما حضرت امام هادي (ع) است که درود خدا بر او باد. پيشنهاد مي شود تا آن روز درباره زندگي، سيره، کلمات و احاديث آن حضرت در فضاي وبلاگ فارسي به صورت جدي بيش از پيش مطلب نوشته شود و از اين تهديد به عنوان فرصتي براي شناساندن ابعاد شخصيت والاي آن بزرگوار استفاده گردد. همچنين دوستان از مطالب يکديگر که در اين باره نوشته شده به هر نحو ممکن حمايت نمايند.

ج- از پليس، دستگاه اطلاعاتي و قضايي و هر ارگان و نهاد مربوطه در کشور مي خواهيم با مسببان اين پديده شوم و منتشر کنندگان آن در سايت ها، وبلاگ ها و شبکه هاي اجتماعي برخورد جدي نموده و به مسدود کردن وبلاگ ها و يا فيلتر نمودن آنها بسنده نکنند. بديهي است اقدامات موثر در اين زمينه مي تواند از هرگونه فعاليت هاي مشابه بعدي پيشگيري نمايد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس