کد خبر 44897
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶

روزنامه تهران‌امروز درشماره امروز خود در گزارشي به بازخواني نظرات دامادهاي احمدي نژاد درباره مشايي پرداخته است.

به گزارش مشرق، در اين گزارش آمده است:

«يک خانواده، سه دختر و در نهايت سه داماد.» صحبت از يک عضو شوراي شهر به نام پروين احمدي‌نژاد است که در سال ?? در ليست رايحه خوش خدمت قرار گرفت و در حالي که تصور مي‌شد به واسطه نام خانوادگي‌اش که همان احمدي‌نژاد بود، خواهد توانست در صدر ليست راه‌يافتگان به شوراي شهر سوم قرار گيرد اما نتوانست آنچنان اقبالي به‌دست آورد و جزو آخرين نفراتي بود که به ساختمان خيابان بهشت راه يافت. او پس از آن به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شد و در ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد در سال ?? مسئوليت واحد خواهران را بر عهده گرفت. در شوراي شهر آنچنان فعاليت خبرسازي از خود نشان نمي‌دهد اما در مواقع راي‌گيري بر سر مصوبات شورا فعال است و همواره راي خود را به نفع دولت در صندوق مي‌اندازد. اخيرا هم شايعه شده است که پروين احمدي‌نژاد اميدي براي حضور در ساختمان سفيد خيابان بهشت تهران براي شوراي شهر چهارم ندارد لذا مي‌خواهد براي اين انتخابات از حوزه گرمسار کانديدا شود که خودش تاکنون اين خبر را تاييد يا تکذيب نکرده است. همسر او هم با پيروزي احمدي‌نژاد داراي سمتي در نهاد رياست‌جمهوري شد.

سه داماد اين خانواده روح‌الله بهمني، احد قدمي و حميدرضا افراشته هستند که هر يک راهي را براي زندگي آينده خود انتخاب نمودند. روح‌الله بهمني و احد قدمي مداح اهل بيت هستند و حميدرضا افراشته متمايز از آنها، همراهي دايي همسرش يعني محمود احمدي‌نژاد را انتخاب کرد. البته دامادهاي خاندان احمدي‌نژاد بيشتر از اين سه نفر هستند و مواضع هر يک از آنها با ديگري تفاوت دارد. به عنوان مثال در ماجراي حمايت از اسفنديار رحيم‌مشايي، اين دامادها به دو گروه حامي و منتقد تقسيم شده‌اند و جالب اينکه افرادي که پيش از رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد وارد اين خاندان شدند در مواجهه با اعتراضات اخير نسبت به رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور يا سکوت کردند يا موضع همراه با منتقدان را دنبال کردند. حاميان مشايي در اين خاندان افرادي هستند که به تازگي به جمع آنها پيوستند يا نسبت خانوادگي با رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور دارند. تهران امروز در گزارشي به بررسي وضعيت دامادهاي خانواده احمدي‌نژاد و مواضع آنها پرداخته است:

همسوترين داماد با مشايي
حميدرضا افراشته در سال ?? به نهاد رياست‌جمهوري رفت و در گروه مشاوران جوان اين نهاد، معاونت استان‌ها را بر عهده گرفت. او در نهاد رياست‌جمهوري و در سمت معاون امور استان‌ها فعاليت‌هاي خوبي داشت و به اکثر شهرها براي افتتاح يا سخنراني پروژه‌ها سفر کرد. افراشته علاقه ‌زيادي به محمود احمدي‌نژاد دارد و توانسته ارتباط نزديکي با او برقرار کند اما جالب‌تر از آن، ارتباط افراشته با رئيس دفتر رئيس‌جمهور است. او با مشايي ارتباط خوبي دارد و از حلقه نزديکان رئيس‌دفتر رئيس‌جمهور محسوب مي‌شود چنان‌که در وبلاگ شخصي‌اش بارها در حمايت از مشايي و ولايتمدار بودن او مطالبي را منتشر کرده است. مشايي چندي پيش او را به عنوان دبير همايش بين‌المللي جوانان منصوب کرد. او همانند پروين احمدي‌نژاد، هرگز در نقد مشايي و احمدي‌نژاد صحبتي نکرده و ترجيح مي‌دهد با حمايت از مشايي، به پستهاي بالاتري در رياست‌جمهوري برسد. او در آخرين پست وبلاگ خود انتقاداتي را متوجه دو داماد ديگر خانواده احمدي‌نژاد کرده است.

داماد منتقد مشايي
اما روح‌الله بهمني ?? ساله اوضاع ديگري دارد.

او در نهاد رياست‌جمهوري حضور ندارد و دوست دارد تا به عنوان مداح شناخته شود. او که شغل پدرش کارگرداني سينماست، پيش از رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد، داماد اين خانواده شد. بر خلاف افراشته هيچ علاقه‌اي به مسئوليت‌هاي درون پاستور ندارد. بهمني هيچ‌گاه در مداحي‌هايش در حمايت از رئيس‌جمهور و مشايي صحبتي نداشته است و حتي در روز شنبه که مراسم عزاداري حضرت زهرا(س) در منيريه برگزار شد، به انتقاد از مشايي پرداخت. او در همين مراسم، به حمايت از حداديان پرداخت که مشايي از او شکايت قضايي کرده بود. بهمني در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهايي که تاکنون داشته است تنها به نام قدمي اشاره کرده و اسمي از افراشته نياورده است.

ابهام در موضع داماد ?? ساله
احد قدمي متولد سال ???? سومين داماد پروين احمدي‌نژاد است که او هم پيش از آغاز رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد عضو اين خانواده شد و مانند بهمني مداح است. قدمي در زماني که مادر همسرش به شوراي شهر رسيد، مسئوليت حراست سازمان شهرداري‌هاي کشور را بر عهده گرفت که پس از مدتي از اين پست خارج شد. قدمي که مداح معروفي بود، پس از مدتي به عنوان رئيس ورزشگاه کشوري منصوب شد. او نه مانند بهمني به انتقاد علني از مشايي پرداخت و نه مانند افراشته خود را به حلقه نزديکان رئيس‌ دفتر رئيس‌جمهور نزديک کرده است. او ترجيح مي‌دهد در مناقشات سياسي وارد نشود و به مداحي بپردازد و دوستي خود با بهمني را پنهان نمي‌کند.

با بررسي مواضع و رويکردها و مهم‌تر از همه اقدامات اين سه داماد مي‌توان نتيجه گرفت که در خانواده پروين احمدي‌نژاد از مخالف تا موافق مشايي حضور دارند. يک داماد موافق است و از امکانات رياست‌جمهوري استفاده مي‌کند. يک داماد مداح است و در مخالفت با مشايي سخنراني مي‌کند و بالاخره يک داماد به نام قدمي هم حضور دارد که سکوت را ترجيح مي‌دهد.

انتقادات داماد رئيس‌جمهور از مشايي

البته خانواده احمدي‌نژاد دامادهاي ديگري هم دارد که اکنون به مخالفان مشايي تبديل شده‌اند.
مهدي خورشيدي داماد رئيس‌جمهور است که اخيرا در نشست مشاوران رئيس‌جمهور به انتقاد شديد از رئيس دفتر رئيس‌جمهور پرداخته است. پيش از اين اظهارات، تصور مي‌شد مهدي خورشيدي متاثر از علاقه پدر همسرش به مشايي، موضعي مشابه داشته باشد اما اينچنين نشد و او هم موضعي همانند بهمني (داماد پروين احمدي‌نژاد) اتخاذ کرد.

جالب است که پدر داماد احمدي‌نژاد يکي از منتقدان مشايي است و رابطه احمد خورشيدي با رئيس‌جمهور رابطه گرمي نيست.

حمايتي به واسطه داماد بودن
مهدي احمدي‌نژاد هم داماد خانواده مشايي است و بالطبع نمي‌تواند در انتقاد از پدر همسر خود سخن بگويد لذا بايد او و افراشته (داماد پروين احمدي‌نژاد) را در يک گروه ارزيابي کرد. او ارتباط خوبي با رضا مشايي دارد و در هنگامه انتخابات، سايتهايي مانند ثانيه نيوز را منتسب به اين دو دانستند.

ويژگي مشترک مهدي احمدي‌نژاد و رضا مشايي، خودداري آنها از ورود به مباحث سياسي است و تنها موردي که پسر رئيس‌جمهور به تنهايي در جمعي با حضور مسئولان نظام حضور يافت مربوط به شب سوم عزاداري حضرت زهرا (س) در حضور مقام معظم رهبري بود که رئيس‌جمهور شب بعد در آن حضور يافت.
و در نهايت...
با نگاهي به مواضع دامادهاي معروف در خانواده رئيس‌جمهور مي‌توان به اين نتيجه رسيد که طيفي از آنها از منتقدان مشايي هستند و تنها پسر احمدي‌‌نژاد به‌واسطه اينکه با دختر مشايي ازدواج کرده است و افراشته به سبب سمتي که در پاستور دارد، حمايت‌هاي خود از رئيس‌ دفتر رئيس‌جمهور را علني کرده‌اند. تصور مي‌شد داماد رئيس‌جمهور هم از موافقان و حاميان مشايي باشد اما او اخيرا اظهاراتي داشته است که نشان‌دهنده مخالفت‌هايش با مشايي است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس