کد خبر 39933
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸

«سن و سال ما اگر بالاست، نشان دهنده پيش‌کسوت بودن ما است». اين پاسخ مبسوط حجت‌الاسلام جعفر شجوني به «پيرمرد» خواندن برخي اعضاي جامعه وعاظ از سوي اميري‌فر دبير جامعه وعاظ ولايي است.

به گزارش مشرق به نقل از خبر، اين اولين باري نيست که مباحثات دبير جامعه نوظهور «وعاظ ولايي» و دبير جامعه وعاظ پيشين رسانه‌اي مي‌شود. در طول قريب به نه ماهي که از تشکيل اين جمعيت روحاني جديد مي‌گذرد، اظهارنظرهاي انتقاد آميز بسياري متوجه تشکيل دهندگان آن و عملکردشان بوده است. مباحثاتي که تا مرز شکايت شجوني از اميري‌فر هم رسيد و اميري‌فر هم گفت که به دليل اتهامات بدون سندي که به او و جامعه وعاظ ولايي زده مي‌شود، از مدعيان شکايت خواهد کرد.

با اين حال شجوني بار ديگر از انتساب جامعه وعاظ ولايي به مشايي سخن گفت و در پاسخ به سوالي که جوياي مستنداتش بود گفت: اميري‌فر در جمعي با حضور 20 نفر روحاني گفته که مشايي او را ساپورت مي‌کند و هفته‌اي 5 ميليون به او پول مي‌دهد و به هر روحاني که عضو جامعه وعاظ ولايي شود، ماهانه 100 هزار تومان پول مي‌دهند. من شاهد زنده دارم که او اينها را گفته است.

مشروح گفت‌وگوي کوتاه با وي را در ادامه بخوانيد:

آقاي امير‌ي‌فر در مصاحبه‌اي که داشتند، اعلام کردند که جلسات جامعه وعاظ،، قبل از حضور ايشان با حدود 20-30 نفر از روحانيون برگزار مي‌شده اما در دوره حضور وي اين جمعيت به 250 نفر رسيده است، اما با خروج ايشان باز وضعيت به شکل قبل بازگشته است. اين صحت دارد؟

اينها چون واقعا در روحانيت اصيل ريشه ندارند، از اين فرافکني‌ها و شايعه‌سازي‌ها مي‌کنند. آنها زير پرو بال آقاي مشايي و امثال و ذلک هستند. حتي آيت‌الله مهدوي کني هم اعلام کرده‌اند که اين تشکل نوظهور را به رسميت نمي‌شناسند. حاج آقا سالک هم قبلا به عنوان سخنگوي جامعه روحانيت اعلام کرد که ما اينها را به رسميت نمي‌شناسيم.

کميسيون ماده 10 احزاب هم صلاحيت آنها را رد کرد. جمع کردن چهار طلبه جوان به طمع «پلو و پاکت» اصلا در شان روحانيون نيست. اين انشقاق که بگويند ما «ولايي» هستيم هم در شان روحانيون نيست. مگر بقيه روحانيون «ولايي» نيستند که اين گروه بر خودش عنوان «ولايي» گذاشته است. اصلا انشقاق از روحانيت پذيرفته نيست. انشقاق روحانيون مبارز از روحانيت که خوئيني‌ها و کروبي و مجيد انصاري آن را ايجاد کردند هم عاقبت به خير نشد و حتي به گفته حاج آقا رحيميان آنها از آرمان امام خميني(ره) جدا شدند و زير بليط شيطان رفتند.

حالا جامعه وعاظ ولايي نيز انشقاق ديگري از جامعه روحانيت را با پول و کمک آقاي مشايي ايجاد کرده و از جامعه وعاظ اصلي جدا شده و الکي فرافکني مي‌کند. جامعه وعاظ، يادگار آيت‌الله مفتح و آيت‌الله مطهري و آيت‌الله بهشتي و آيت‌الله محلاتي و آيت‌الله شاه‌آبادي و آيت‌الله مهدوي کني از 30 سال پيش تا کنون است.

ما اصلا کاري با آنها نداريم و منحل کردن آنها کار وزارت اطلاعات و دادگاه ويژه روحانيت است.

ميانگين سني اعضاي جامعه وعاظ تهران چقدر است؟

جز من که دبير جامعه وعاظم، ديگر اعضاء پير و پاتال نيستند! اگر سن ما زياد است، نشان مي‌دهد که پيشکسوت هستيم و سابقه زيادي پيش و پس از انقلاب داريم و ريشه‌داريم. در نظام اسلامي ما مصلحت نيست که آنها بروند حرفي بزنند و ما بياييم و جوابشان را بدهيم. اگر قرار باشد هر روز اين حرف‌ها را بزنيم اين وسط چي گير مردم مي‌آيد؟ جهالت و ناداني آنها سبب شده که اين حرف‌ها را بزنند.

اگر اينها عرضه دارند، نيازي به اين حرف‌ها نيست؛ به جاي آنکه بروند زير بليط بعضي‌ها و دنبال پاکت و پول آنها باشند، براي اثبات عرضه‌شان بروند اموال بيت‌المال در سازمان اوقاف را از مفت خورها پس بگيرند! ما 80 سال است که سازمان اوقاف داريم. 50 سال قبل از انقلاب و 30 سال بعد از انقلاب. اما اموال اين سازمان از قبل از انقلاب تا کنون زير بليط متصرفين و مفت خورها است. آقايان اگر عرضه دارند، بروند اين اوقواف را از تصرف آنها در بياورند. چون الان طلاب جوان معيشت درستي ندارند، با تبليغات امثال اين آقايان مي‌روند زير بليط مشايي.

باز هم نگفتيد که ميانگين سني اعضاي جامعه وعاظ و تعداد شرکت کنندگان در جلسات آن چقدر است؟

اين هفته 120 نفر در جلسه ما شرکت داشتند و بيشتر اعضا هم جوان هستند. 10 نفر از اعضا که عضو شوراي مرکزي ما هستند، پيش کسوتند و در سن بالا هستند. اصلا صحبت سن و سال که مهم نيست، مهم اصالت است. روحانيون بعد از انقلاب بايد به ما پيش کسوت‌ها احترام بگذارند. جمعيت تعداد حضار در جلسات هم مهم نيست. جمعيت آنها اگر هم بيشتر است، با وعده‌هاي مادي است ولي ما در جلساتمان از معنويت حرف مي‌زنيم.

البته آقاي اميري‌فر ارتباط جامعه وعاظ ولايي با آقاي مشايي و در يافت کمک نقدي از ايشان را شديدا تکذيب مي‌کنند. مستند شما براي اثبات اين حرف‌ها چيست؟

همين آقا در جمعي با حضور 20 نفر روحاني گفته که مشايي او را ساپورت مي‌کند و هفته‌اي 5 ميليون به او پول مي‌دهد و به هر روحاني که عضو جامعه وعاظ ولايي شود، ماهانه 100 هزار تومان پول مي‌دهند. من شاهد زنده دارم که او اينها را گفته است. البته در شان من نيست که دهن به دهن اينها بگذارم. اينجا نه عسلويه است، نه چاه نفت که پولي خوابيده باشد!

ما در جلسات جامعه وعاظ با سلامت و صداقت دور هم جمع مي‌شويم و پول سالي دو شام هم نداريم که در جلساتمان به اعضا شام بدهيم. ولي اينها هر هفته بخور بخور دارند و روحانيت را با پول‌هايي که از مشايي مي‌گيرند، زار و ذليل کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس