کد خبر 36070
تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵

<BR> يکي از مراجع تقليد با بيان اهميت مسجد مقدس جمکران از توزيع گسترده سي دي "ظهور نزديک است" انتقاد کرد و گفت: توزيع گسترده اين سي دي مشکوک است و دشمنان در پشت آن قرار دارند.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، آيت الله العظمي ناصر مکارم شيرازي در اولين روز از سال جديد با حضور در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران به اهميت اين مسجد اشاره و اضافه کرد: برخي وجود مسجد جمکران را به خواب ديدن منتسب و مردم را وسوسه مي‌کنند و مي‌گويند فرمان ساخت اين مسجد در خواب بوده و خواب اعتبار ندارد.

وي با اشاره به اهميت اين مسجد و ورود دهها هزار زاير به اين مسجد در سال و با بيان اينکه منشأ ساخت مسجد جمکران خواب نبوده است ادامه داد: دليل اين شبهه افکني‌ها اين است که اين مسجد خاري در چشم دشمنان امام زمان(عج) است و دشمنان از اين موضوع ناراحت هستند.

وي با اشاره به پيشينه اين مسجد ابراز داشت: اين مسجد در ابتدا جاي بسيار کوچکي بود و افراد اندکي به اينجا رفت و آمد مي‌کردند ولي امروز با زحماتي که صورت گرفته 9 شبستان عظيم احداث شده و 6 شبستان جديد نيز در حال ساخت است.

عبادت در مسجد جمکران عين توحيد است

آيت الله مکارم به اهميت عبادت در اين مسجد پرداخت و اظهار داشت: با وجود وسوسه زياد دشمنان روز به روز اقبال مردم به اين مسجد بيشتر مي‌شود و عبادت در مسجد جمکران سراسر توحيد است.

اين مرجع تقليد در ادامه با اشاره به توزيع گسترده سي دي "ظهور بسيار نزديک است" آن را مشکوک دانست و ابراز داشت: اينکه سي دي مذکور به صورت ميليوني در ميان مردم به صورت رايگان توزيع مي‌شود اين سئوال را در ذهن هر انساني ايجاد مي‌کند که هزينه اين سي دي از کجا آمده است و هدف از آن چيست؟

مکارم شيرازي با بيان اينکه در اين سي دي تطبيق‌هاي نادرست صورت گرفته است اظهارداشت: در اين سي دي بر طبق ميل افراد مضامين روايات بر برخي از افراد منطبق شده است و براي ظهور وقت تعيين کرده‌اند.

تعيين وقت براي ظهور کذب است

اين مرجع تقليد با بيان اينکه براساس روايات تعيين وقت براي ظهور کذب و تعيين کنندگان کاذب هستند خاطرنشان کرد: يقين داشته باشيد دست خارجي در اين مسئله هست اگرچه ممکن است برخي از جوان‌ها به عشق امام زمان اين کار را انجام دهند و خودشان هم متوجه دست‌هاي پشت پرده نباشند.

آيت الله مکارم شيرازي تأکيدکرد: اين کارها باعث مي‌شود تا مردم امام زمان و ظهور را موهوم تصور کنند زيرا وقتي شما تطبيق انجام دهيد اگر اين تطبيق درست نباشد به اعتقادات مردم آسيب خواهد زد.

اين مرجع تقليد اظهار داشت: بايد مراقب اين توطئه‌ها بود زيرا اين مطالب بي‌پايه و اساس است و براساس روايات، تعيين کنندگان وقت براي ظهور کذاب هستند.

حاکمان کشورهاي عربي نامشروع هستند

وي با اشاره به موج بيداري اسلامي در خاورميانه اظهار داشت: استکبار و دشمنان به دنبال سوء استفاده از اين موج بيداري و ايجاد مانع در برابر آن هستند و وظيفه ما اين است که براي همه آنها دعا کنيم.

آيت الله مکارم شيرازي خطاب به حاکمان کشورهاي عربي تأکيدکرد: همه مي‌دانند که شما مشروعيت خود را در ميان ملت‌هايتان از دست داده‌ايد پس بيش از اين دست و پا نزنيد و مملکت خود را ويران نکيند خودتان برويد تا مورد نفرين تاريخ قرار نگيريد.

اين مرجع تقليد با اشاره به فرا رسيدن نوروز بيان داشت: نوروز يک مراسم ديني و مذهبي نيست و يک مراسم ملي و عرفي در ميان تمام فارسي زبانان دنياست که البته امتيازاتي هم دارد و نبايد با خرافات مخلوط شود.

امتيازات نوروز

وي در خاتمه با بيان اينکه متوجه شدن دلها به سوي خدا در لحظه تحويل سال از امتيازات نوروز است اظهارداشت: محبت به يکديگر، نظافت کردن، گرفتن دست بينوايان و کمک به آنها، صله ارحام و رفع کدورتها از جمله مزاياي نوروز است که در اسلام نيز برآنها تاکيد زيادي صورت گرفته است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس