کد خبر 2355
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۶

جانشين رييس جمهور در شورايعالي امور ايرانيان خارج از کشور و رييس دفتر رييس جمهوري شايعات برخي رسانه ها در مورد دعوت از هوشنگ امير احمدي به همايش ايرانيان مقيم خارج از کشور را بي اساس دانست.

به گزارش مشرق، ايرنا نوشت: برخي رسانه ها در آستانه برگزاري دومين همايش ايرانيان خارج از کشور؛ شايعاتي را منتشر کردند مبني بر اينکه در اين همايش از افرادي با سوابق سوء براي حضور در اين گردهمايي دعوت شده است که امروز مشايي پاسخ اين شايعات را داد.
اسفنديار رحيم مشايي روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا افزود: کسي که نسبت به آرمان هاي انقلاب موضع منفي دارد، در اين همايش شرکت نمي کند.
رييس دفتر رييس جمهوري در پاسخ به سوالي در خصوص اينکه چه کساني و با چه هدفي به اين همايش دعوت شده اند؟ گفت: تعداد علاقه مندان به شرکت در اين همايش بسيار بود.
وي با بيان اينکه هر همايشي، داراي محدوديت است، توضيح داد: "با توجه به اينکه هر سالني محدوديت جا دارد، بايد براي تنظيم برنامه هاي همايش تعداد معيني دعوت شوند، به همين منظور و براي اينکه بهترين گزينه ها انتخاب شوند، اقدام خوبي صورت گرفت."
وي با بيان اينکه سفارتخانه هاي کشورمان، تعدادي از هموطنان ايراني خارج از کشور را براي حضور در همايش معرفي کرده بودند، اضافه کرد: به هر دانشگاه سهميه پيشنهاد 12 نفر و به هر انجمن علمي نيز سهميه پيشنهاد 5 نفر داده شده بود.
رييس دفتر رييس جمهوري با توضيح اينکه هدف اصلي اين همايش، بحث هاي تخصصي است، ادامه داد: مجموع همه پيشنهادها در يک کميته 40 نفره متشکل از نمايندگان وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌هاي کشور، بررسي کردند که چه کساني به همايش دعوت شوند و به آنها نيز بر اين اساس، دعوت نامه ارسال شد.
جانشين رييس جمهور در شوراي عالي امور ايرانيان خارج از کشور تصريح کرد: بيش از 30 نشست تخصصي در حاشيه اين همايش و 20 نشست تخصصي نيز در دانشگاه تهران برگزار مي شود.
مشايي تصريح کرد: برگزاري 60 نشست تخصصي در حاشيه اين همايش اقدام بي نظيري است چرا که توانسته در بخش هاي مختلف از ظرفيت هاي ايرانيان استفاده کند.
رييس دفتر رييس جمهوري با بيان اينکه کساني در اين همايش شرکت کرده اند که با توجه به تخصص، دانش و تجربه در فرآيند توسعه کشور سهيم باشند، اظهار داشت: بهترين روش براي انتخاب ايرانيان مدعو، انجام شده است.
مشايي با تاکيد بر سياسي نبودن اين همايش اضافه کرد: هيچ فردي به اقتضاي نقطه نظر سياسي و وابستگي به احزاب، در اين همايش شرکت نکرده است زيرا موضوع مورد توجه اين همايش مباحث تخصصي و مديريتي در حوزه هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، علمي و فناوري است.
جانشين رييس جمهور در شوراي‌عالي امور ايرانيان خارج از کشور درباره راههاي همکاري ايرانيان مقيم خارج با دولت براي پيشرفت و توسعه کشور نيز گفت: نخستين و مهمترين اقدام، توسعه ارتباطات است.
رييس دفتر رييس جمهوري با اشاره به اينکه در طول 5 سال گذشته براي توسعه ارتباط با ايرانيان خارج کشور کارهاي بسياري انجام شده، اظهار داشت: بيش از 30 نشست در مناطق مختلف دنيا با حضور ايرانيان برگزار کرده ايم که گام مهمي به شمار مي‌رود.
مشايي با اشاره به برگزاري نخستين همايش ايرانيان خارج کشور در سال گذشته تصريح کرد: اين نشست ها بستري است که ايرانيان خارج کشور با ظرفيت هاي داخل و وضعيت امروز کشور در بخش هاي مختلف آگاه شوند و همچنين تجربيات، دانش و توانمندي خود را در نشست هاي تخصصي اعلام کنند تا داخل کشور نيز از توانمندي هاي آنان آگاه شوند.
به گفته وي، مجموعه اين تجربيات امکان برنامه ريزي خوب، براي استفاده از ظرفيت هاي ايرانيان خارج از کشور را فراهم مي کند.
مشايي گفت: اينگونه همايش ها فرصتي را براي ايرانيان خارج کشور به وجود مي آورد تا يکديگر را نيز بشناسند چرا که مدعوين همايش از 5 قاره هستند و ممکن است هيچ شناختي نسبت به هم نداشته باشند.
رييس دفتر رييس جمهوري گفت: "ممکن است يک ايراني خارج کشور به دنبال يافتن شريکي براي کاري باشد و بخواهد از تجربيات هموطنان خود در ساير نقاط دنيا استفاده کند که اينگونه همايش ها اين بستر را فراهم مي کند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس