نام اين شهيد بر اثر گذر زمان و تابش مستقيم خورشيد ، تقريبا غيرقابل خواندن است. اکنون اين نقاشي رنگ باخته و فرسوده به مرحله اي رسيده است که به زودي توسط سازمان زيبا سازي شهرداري تهران به سرنوشت مشابه ساير نقاشي هايي از اين دست دچار خواهد شد

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، حدود 15 سال است که تصوير شهيد سيدمحمد حسين نواب بر ديوار ساختماني واقع در تقاطع خيابان زرتشت و خيابان ولي عصر (عج) چشم در چشم مردم تهران دوخته است. امروز بسيار اندک هستند کساني که اين شهيد عزيز را بشناسند. خصوصا اين که نام اين شهيد بر اثر گذر زمان و تابش مستقيم خورشيد ، تقريبا غيرقابل خواندن است.

 اکنون اين نقاشي رنگ باخته و فرسوده به مرحله اي رسيده است که به زودي توسط سازمان زيبا سازي شهرداري تهران به سرنوشت مشابه ساير نقاشي هايي از اين دست دچار خواهد شد ؛ يا به کلي شهر تهران را از (شر!) آن پاک خواهند کرد ، يا طرحي مدرن و پست مدرن و خالي از نمادهاي به اصطلاح خشن جاي آن را خواهد گرفت که در گوشه اي از آن هم عکسي از شهيد کاشته خواهد شد ، بدون شناسنامه و هويت. 

به هر حال اين عکس را به عنوان آخرين سند از وجود چنين نقاشي پرشکوهي در تهران منتشر مي کنيم ، شايد هم به غيرت يک مدير بسيجي برخورد و همين نقاشي را بدون دستکاري هاي خرابکارانه بازسازي کرد. 

بد نيست براي آن که جوان تر ها بدانند اين سيد مظلوم کيست ، نگاهي به زندگي او داشته باشيم:

 

 

نقاشي فرسوده شهيد محمدحسين نواب در خيابان زرتشت

سيد محمد حسين نواب به شهريور ماه 1345 در شهرضا (استان اصفهان) متولد شد. پدرش از شاگردان حضرت امام به شمار ميرفت.محمد حسين در سال 1361 تحصيلات دبيرستان را ناتمام گذاشت و جهت تحصيل راهي حوزة علميه قم گرديد. او ابتدا در مدسه شهيدين (حقاني سابق) مشغول به تحصيل شد و پس از گذشت يک سال به عنوان بسيجي عازم جبهه هاي نبرد حق عليه باطل شد. در سال هاي بعد با رشد تحصيلات حوزوي در قالب نيروي رزمي و تبليغي تا پذيرش قطعنامه در جبهه ها حضوري فعال داشت.

به دليل حضور مدام در جبهه هاي نبرد امکان ادامه تحصيل در مدرسه شهيدين از او سلب شد![ اين هم از سوابق جهادي مدرسه شهيدين] از اين رو به مدرسه حضرت آيت الله جوادي آملي منتقل شد و تا پايان عمر شريف خويش جزء طلاب مدرسه سعادت محسوب مي شد. او تحصيلات خود را در زمينه هاي فلسفه، قرآن، علوم و معارف اسلامي زير نظر حضرت آيت الله جوادي آملي ادامه داد. محمد حسين به زبانهاي عربي و انگليسي تسلط کامل داشت و نيز به زبان بوسنيايي در حد گفتگو و تفاهم کامل مسلط بود. از آغاز هجوم قرون وسطايي قصابان صرب به سرزمين اسلامي بوسني و هرزگوين براي انجام خدمات فرهنگي و امداد رساني به آن ديار جنگزده شتافت .

وي همچنين به عنوان خبرنگار روزنامه کيهان در بوسني و هرزگوين به خدمت مشغول بود.سرانجام سيدمحمدحسين نواب در شهر موستار بوسني ، توسط جلادان کروات ربوده شد و پس از تحمل شکنجه هاي فراوان ، به تاريخ 8/6/1373 تيرباران گرديد.

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در پيامي به مناسبت شهادت اين طلبه بسيجي مرقوم فرمودند:

« شهادت طلبه بسيجي سرافراز حجت الاسلام سيدمحمد حسين نواب براي ملت ايران که حضور خود را در اقصي نقاط جهان براي دفاع از حق و حقيقت با چنين حوادث برجسته اي به اثبات مي رسانند مايه افتخار و سربلندي است.»

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس