در رونمايي از دست نوشته هاي قديمي اکبر گنجي مشخص مي شود وي در حالي اکنون با ژست روشنفکري مدعي مخالفت با اعدام است که در اوايل دهه 60 در پاسخ به سوالي درباره اقدامات دادگاه انقلاب نظرات جالب ديگري داشت.

به گزارش خبرنگار سياسي مشرق، اکبر گنجي که سال گذشته اهانت هاي گستاخانه اي عليه مقدسات اسلامي داشت، طي شب هاي گذشته در ميزگرد شبکه بي بي سي فارسي با تحريف انديشه هاي حضرت امام خميني(ره) آن امام عزيز را مورد اهانت قرار داد.

 از جمله سخنان وي در اين ميزگرد تجليل از رويکردهاي دولت بازرگان و متهم کردن نظام اسلامي به اعدام هاي ضدحقوق بشري بود؛ وي در اين ميزگرد با ژست يک روشنفکر تمام اين مواضع را اتخاذ کرد اما اين در حالي است که نگاهي به مواضع اين شخص در دهه 60 واقعيات جالبي را پيش روي مخاطبان قرار خواهد داد.

بر اساس دست نوشته هايي که يکي از دوستان قديمي اکبر گنجي در اختيار مشرق قرار داده، وي در حالي اکنون با ژست روشنفکري نظام جمهوري اسلامي را متهم به اقدامات ضدحقوق بشري مي کند که در اوايل دهه 60 در پاسخ به سوالي در گزينش يک نهاد، درباره اقدامات دادگاه انقلاب و اينکه کدام کارهاي دادگاه انقلاب مورد تاييد شما بوده و کداميک مورد تاييد شما نيست، اينچنين نوشته بود:

 

 

"آن که مورد تاييد ماست، اعدام مفسدين است و آنکه نيست، برخورد مکتبي نکردن با ضدانقلاب است که هزاران ساواکي و گروه هاي ضدانقلاب در کمال مطلق آزادي، هر کاري دلشان مي خواهد مي کنند".


وي همچنين درباره استعفاي بازرگان گفته است:

 


"ببينيد، دولت بازرگان دولتي نبود که انقلابي باشد و برخوردش به جاي اينکه برخورد مکتبي باشد، يک برخورد سياسي بود و در آن جو که احتياج به يک دولت انقلابي با برخورد مکتبي بوده، اين دولت ازش کاري ساخته نبود و فشار مردم از يک طرف و پيام هاي امام که دولت، انقلابي نيست از طرف ديگر، و ملاقات امريکايي ها از طرف ديگر و بالاخره اشغال سفارت آمريکا باعث استعفاي دولتش شد".

 

همچنين اکبر گنجي درباره تفاوت انقلاب اسلامي با قيام مصدق اينچنين گفته بود که :

 

 

 "قيام مصدق يک قيام ملي بود و اصلا مکتبي نبود و اختلاف مصدق و آيت الله کاشاني نيز از همينجا بود ولي انقلاب فعلي يک انقلاب مکتبي است که فقط به خاطر خدا صورت گرفت و رهبرش که تجلي امت است، کاملا مکتبي است و فقط به خاطر خدا کار ميکند".

 

همانگونه که به وضوح مشخص است، اکبر گنجي که اکنون گستاخانه امام عزيز را در بي بي سي مورد اهانت قرار داده، دچار تناقض هاي رفتاري شديدي بوده است و آنچه که به قلم خود در سالهاي گذشته مکتوب کرده، 100 درصد با آنچه که اکنون در آغوش دشمنان قسم خورده انقلاب بر زبان مي راند، در تناقض است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس