کد خبر 19670
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۲

يکي از منتقدان منوچهر متکي در گفتگو با هفته نامه پنجره، دلايلي را براي برکناري او برشمرد.

وي که نخواسته نامش منتشر شود در اين گفتگو با اشاره به عدم توانايي متکي در تامين انتظارات رييس جمهوري گفته است: بيلان کاري او بسيار ضعيف بوده است و اين را چه در وجه کيفي و چه در وجه کمي مي شود ديد.
وي ادامه داد: متکي مديري نبود که کاملا با شخص رييس جمهوري هماهنگ باشد و کاملا متفاوت از مشي و مرام آقاي احمدي نژاد بوده است. همچنين رييس جمهوري افرادي را به عنوان نماينده ويژه خود تعيين مي کند، بعد ايشان مي رود در بين جريانهاي مختلف، در مجلس و جاهاي ديگر لابي مي کند و تلاش مي کند که به تعبير عاميانه پنبه اين کار را بزند و بعد هم بگويد که من را جايي ديگر و شخص ديگري منصوب کرده است و نه رييس دولت!
اين مقام مسئول همچنين به بهم ريختگي وزارت خارجه و روايط فاميلي و ارتباطات در اين وزارتخانه اشاره کرده و ادامه داده: مسائلي در وزارت خارجه جريان داشت که منجر به اين شد که چند تن از کارشناسان در کشورهاي محل ماموريت خود پناهنده شوند که اين به نحوه مديريت و چيدمان نيروهاي وزارت خارجه برمي گردد.
وي افزود: آقاي متکي به برخي دستگاه هاي موازي با دستگاه اجرايي سرويس هايي را مي داد که به پشتيباني آنها موضع خود را در مقابل رييس جمهوري تقويت کند. وزارت خارجه در 5 سال اخير به عنوان جزيره اي در کنار دولت اداره مي شد و به همين خاطر است که فقط هزينه به دولت تحميل کرد. حتي آقاي متکي در بعضي محاوره ها عنوان مي کند که رييس من فلان کس است که الان در حاشيه است و او را مرشد خود خطاب مي کند. کسي که با اين رويکرد و منويات، طرف کسي را مي گيرد که رقيب انتخاباتي رييس جمهوري بوده، نمي تواند وزير خارجه مناسبي براي دولت آقاي احمدي نژاد باشد.
اين مقام مسئول ناشناس اضافه کرد: ديگر دستگاه سياست خارجي از کار افتاده است و نمي تواند حداقل خواسته ها را هم تامين کند. يک وزير خارجه حق دارد با يک سفر و ماموريت ديپلماتيک مخالفت کند اما اينکه به خاطر اين مخالفت برکنار شود پذيرفتني نيست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس