کد خبر 16803
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۴

11نفر از عوامل حوادث تروريستي اخير در سيستان و بلوچستان که وابسته به گروهک تروريستي عبدالمالک ريگي بودند به اتهام افسادفي الارض در زندان مرکزي زاهدان به دارمجازات آويخته شدند.

به گزارش مشرق، روابط عمومي دادگستري استان سيستان و بلوچستان با انتشار اطلاعيه اي ضمن اعلام اين خبر تصريح کرد: اين افراد در حوادث تروريستي اخير استان، درگيري با ماموران نيروي انتظامي و به شهادت رساندن مردم بيگناه نقش داشتند.
در اين اطلاعيه آمده است: اين عناصر فاسد و محارب که با تلاش نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي و سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسايي و دستگير شدند، پس از تحويل به دستگاه قضايي استان طبق موازين شرعي، قانوني و انجام تشريفات دادرسي عادلانه در جلسه علني دادگاه محاکمه شدند و تمام آنان به اتهام افساد في الارض، محاربه با خدا و رسول و مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي به اعدام محکوم و حکم آنها پس از تائيد مراجع قضايي کشور صبح ديروز به اجرا درآمد.
در ادامه اين اطلاعيه آمده است: اسامي معدومان و مهم ترين عناوين اتهامي آنها عبارتند از:
1- عبدالباسط شه بخش فرزند الله داد
2- عبدالناصر شه بخش فرزند الله داد
3-عبدالشکور زنگي زهي فرزند حسين
به اتهام محاربه و افساد في الارض و تيراندازي به سمت ماموران پليس راه در جاده زاهدان به خاش که منجر به شهادت سه تن از آنان شد.
4- محمد صالح اسلام زهي فرزند عطا محمد
5- ناصر شه بخش فرزند زمان
6- لال محمد شه بخش فرزند کريم
7- عطاءالله ريگي فرزند نظر محمد
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق اقدام مسلحانه و اجراي کمين عليه ماموران نيروي انتظامي در منطقه لار زاهدان که منجر به شهادت 12 تن از آنان شد و همچنين وارد کردن بيش از 200 کيلو موادمنفجره براي اقدامات تروريستي به داخل کشور
8- عبدالرحمان ناروئي فرزند خالقداد مشهور به رحمان با نام مستعار محمد گل
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق تهيه منزل تيمي و خودرو براي تروريست ها و تهيه بمب و انتقال عامل انتحاري مسجد حضرت امام علي ابن ابيطالب (ع) به داخل شهر زاهدان و اقدام به بمب گذاري در مسجد الغدير و خيابان آزادگان زاهدان
9- عبدالرئوف شه بخش فرزند شنبه
به اتهام محاربه و افساد في الارض از طريق مشارکت در درگيري و اجراي کمين عليه کارکنان سپاه پاسداران در منطقه کورين در سال 86 که منتهي به شهادت 12 تن از پرسنل سپاه پاسداران گرديد.
10- بالانچ ناروئي فرزند علي به اتهام محاربه از طريق شرکت در سرقت مسلحانه و آدم ربايي مسلحانه و حمل سلاح به قصد ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم
11- احمد ناروئي فرزند عبدالکريم به اتهام محاربه از طريق ايجاد آشوب در زاهدان پس از حادثه تروريستي مسجد علي ابن ابيطالب(ع) و سرقت مسلحانه و آدم ربايي و نگهداري دو قبضه نارنجک دستي جنگي و ايجاد خوف و رعب و وحشت در مردم.
ضمناً تمام معدومان از هواداران گروهک تروريستي عبدالمالک ريگي بوده و در راستاي پيشبرد اهداف اين گروهک فعاليت موثر داشته اند.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس