سامانه پدافند موشکي صياد به زودي وارد يگانهاي نيروهاي مسلح کشورمان مي شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، بر اساس بررسي هاي انجام شده توسط متخصصان دفاعي کشورمان، قريب 60درصد تهديدات دشمنان فرامنطقه اي عليه ايران در قالب استفاده از سامانه هاي ارتفاع متوسط بوده و بر اين اساس، در نيروهاي مسلح کشورمان توجه خاصي به ساخت تجهيزات مقابله با تهديدات در اين ارتفاع شده است. ساخت سامانه پدافندي مرصاد و موشک شاهين که نمونه ارتقاء يافته و ايراني سامانه هاگ محسوب مي شود، نمونه اي از تحقق اين تلاش بوده که اخيرا تحويل نيروهاي مسلح کشورمان شده است.
سامانه پدافندي صياد يکي ديگر از تلاشهاي کارشناسان دفاعي جمهوري اسلامي براي ارتقاء توان پدافندي کشور در ارتفاع متوسط و بالا به شمار مي رود. اين سامانه شامل موشکهاي 2 مرحله اي بوده که قابليت استفاده بر ضد انواع هواگردها از جمله هواپيماهاي بمب افکن را دارد.
در نوع بهينه شده آن، سامانه صياد توان مقابله با جنگ الکترونيک را داشته و سيستم هاي هدايت راداري آن نيز به روز شده اند و مي تواند با سامانه هاي داراي سطح مقطع راداري کم نيز درگير شود. قرار است به زودي و پس از انجام تست هاي نهايي، توليد انبوه آن آغاز و به چرخه دفاعي کشور وارد شود.
پدافند موشکي صياد با سر جنگي 200 کيلويي، با سرعت 1200 متر بر ثانيه به سمت هدف حرکت کرده و مي تواند مکمل خوبي براي ديگر سيستم هاي پدافندي ايران همچون تور ام1، هاگ، اس 200 و اف ام 80 باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس