حجت‌الاسلام کعبي با اشاره به اينکه جلوگيري از «اسلام التقاطي» يکي از وظايف روحانيت است، گفت: «کليساي خانگي» طرحي ضد ديني و ضدهويتي است که توسط جاسوسان صهيونيستي شکل گرفته و ارتباطي با مسيحيت اصيل ندارد.


به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمين عباس کعبي، عضو مجلس خبرگان رهبري، در گفت‌وگو با فارس در مورد سخنان مقام معظم رهبري در قم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامي در سخنراني‌ خود که به بررسي ابعاد «جدايي دين از سياست» و «اسلام بدون روحانيت»‌ پرداختند به اين نکته اشاره داشتند که انقلاب اسلامي بر اساس باورهاي ديني شکل گرفته و براي اينکه انقلاب اسلامي در طول مسير خود دچار انحراف نشود بايد بهتر آن را بشناسيم.
اين استاد حوزه و دانشگاه درادامه افزود: يکي از مسيرهاي انحراف، برخوردار نبودن از روش جامع تحقيق در علوم اسلامي است که شهيد بهشتي در کتاب «روش تحقيق در اسلام» در اين باره گفته است: «کسي که مجتهد نباشد حق کارشناسي درباره‌ مسايل اسلام را ندارد و بدون اجتهاد در تحقيقات اسلامي انحراف ايجاد مي‌شود».
کعبي با اشاره به اينکه جلوگيري از «اسلام التقاطي» يکي از وظايف روحانيت است اظهار داشت: روحانيت با کارکرد ارزشمند تربيتي از طريق مسجد، خانواده، مدرسه و شرکت کردن در مراسم‌هاي شادي و غم مردم مي‌تواند آنها را همراهي کند و همچنان امين مردم باشد.
اين محقق ديني با تشريح «کارکرد روحانيت» عنوان کرد: استعمار در تلاش است تا کارکردهاي روحانيت را بگيرند و مرجع تربيتي و مشورتي ديگري را درست کند ولي اين در ذات آموزه‌هاي اسلام صورت نمي‌گيرد.
اين استاد حوزه و دانشگاه، تاريخچه روحانيت را تاريخچه خدمت به مردم برشمرد و خاطرنشان کرد: مبارزه با ظلم، استبداد و استعمار، دفاع از کلام امت اسلامي است که کارکردهاي روحانيت را در تبيين، تهذيب،خدمت و مبارزه با استعمار مي‌رساند.
کعبي در ادامه سخنش اظهار داشت: در واقع استعمار روحانيت را مانع رسيدن به اهداف خود مي‌داند و انقلاب اسلامي که تحفه‌ الهي وسيعي براي دوران معاصر است مي‌تواند عصر آينده را بر پايه تمدن اسلامي پيوند داده و آن را به اصل علم و ايمان که جزو کارکرد روحانيت است پيش ببرد.
وي با اشاره به اين نکته که نخبگان غيرروحاني در مسئله شناخت بهتر روحانيت همت ورزند، بيان کرد:‌ شناخت روحانيت يکي از نيازهاي مبرم تداوم انقلاب اسلامي است که کارکردهاي روحانيت در حمايت از مردم، دين و تعميق باورها را بيان مي‌کند.
استاد برجسته حوزه علميه قم به موضوع «کليساي خانگي» که در سخنان مقام معظم رهبري بيان شده بود اشاره کرد و گفت: مسئله «کليساي خانگي» طرحي ضدديني و ضدهويتي است که مي‌توان آن را ضدامنيت هم به حساب آورد و طرحي است که توسط تروريست‌ها و جاسوسي شکل گرفته و ربطي به مسيحيت اصيل ندارد.
وي با بيان اينکه «کليساي خانگي» در قالب تيمي در کشور ما شکل گرفته است، افزود:‌ صهيونيست‌ها و غربي‌ها، هويت و دين مردم جامعه ما را نشانه گرفته‌‌اند و درپي اين هستند که جامعه را دچار بي‌هويتي، گم‌گشتگي و بحران سازند.
کعبي «کليساي خانگي» را برنامه استکباري در قالب تهاجم فرهنگي دانست و خاطرنشان کرد: تهاجم فرهنگي که به نسخ هويت انساني مي‌انجامد و انسان را از معنويت به معنويت کاذبي فارغ مي‌کند که استعمار غرب با توسعه اين‌گونه از تهاجم فرهنگي در اين تلاش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس