اکران فيلم سينمايي «ملک سليمان» ساخته شهريار بحراني در سينماهاي تهران و شهرستان‌ها آغاز شد.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، اکران «ملک سليمان» از امروز و هم‌زمان با آغاز نمايش عمومي فيلم‌هاي ايراني در گروه سينمايي استقلال آغاز شده است.
بر اساس اين گزارش، اين فيلم در سينما استقلال، پرديس سينمايي آزادي، ملت، زندگي، اريکه ايرانيان، فرهنگ، بهمن، ماندانا، مرکزي، فلسطين، سپيده، ايران، شاهد، جوان، بهاران، تماشا، شکوفه و ناهيد نمايش داده خواهد شد.
همچنين اکران اين فيلم به صورت هم‌زمان در شهرستان‌هاي مشهد، تبريز، اروميه، شيراز، خرم‌آباد، بروجرد، بندرعباس، رشت، اهواز، قزوين، يزد، قم، شهرکرد، شاهين شهر، کاشان، نيشابور، گناباد، بوشهر، گوهردشت، کرج، انديشه، فرديس، اصفهان، بيرجند، ملاير، آستارا و کرمان آغاز شده است.
«ملک سليمان» روايتي از زندگي حضرت سليمان نبي (ع) است و در زمينه مذهبي تاريخي با استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته در طراحي، پردازش تصاوير سينمايي توليد شده است. اين فيلم همچنين از اولين تجربه‌هاي حرفه‌اي فيلمسازي ديجيتال در سينماي ايران محسوب مي‌شود.
اين اثر سينمايي به کارگرداني شهريار بحراني و تهيه‌کنندگي مجتبي فرآورده با همکاري بنياد سينمايي فارابي در گيلان ساخته شده و محمود پاک‌نيت، امين زندگاني، الهام حميدي، مهدي فقيه، عليرضا کمالي و حسين محجوب در آن نقش‌آفريني کرده‌اند.
شهريار بحراني درباره اولين دغدغه‌اش در تصويري کردن داستان سليمان نبي، گفته است: در ابتداي تصميم‌گيري براي انتخاب پروژه به اين نتيجه رسيديم که در داستان‌هاي پيامبران الهي، در قرآن به دو مورد برپايي مُلک برميخوريم که يکي داستان زندگاني يوسف پيامبر (ع) و ديگري داستان زندگاني حضرت سليمان (ع) است. اين ماجرا مي‌تواند الگويي براي همه جهانيان باشد. جدا از مضمون داستان فيلم، نيز تم آن داراي جذابيت‌هاي بسياري بود، از جمله اين که حضرت سليمان براي تسخير بدي‌ها، مجبور به آوردن آنها به ملک خود و زميني کردنشان بود.
کارگردان ملک سليمان با اشاره به اين که حکومت مورد نظر حضرت سليمان (ع) شبيه به حکومت امام زمان (عج) است، گفته است: تشابهات حکومت سليمان با حکومت امام زمان(عج) بسيار است و هر دو منتهي به بهشت موعود مي‌شوند.











نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس