کد خبر 5010
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۴

فيلم سينمايي ملک سليمان در جريان طرح ضيافت انديشه در سالن شهيد چمران دانشکده فني دانشگاه تهران براي سه هزار دانشجوي شرکت کننده در اين طرح به نمايش درآمد.

به گزارش مشرق به نقل از «خبرنامه دانشجويان ايران»، فيلم سينمايي ملک سليمان به نويسندگي وکارگرداني شهريار بحراني و تهيه کنندگي مجتبي فرآورده با بازي امين زندگاني اولين بخش از سه گانه اي است که زندگاني و رسالت حضرت سليمان(ع) را به نمايش در مي آورد.
شايد در نگاه اول ويژگي هاي فوق العاده بصري و تکنيکي اين فيلم که براي فيلم هاي ايراني نادر است را بتوان علت اصلي استقبال گسترده دانشجويان از آن دانست اما در واقع آن چيزي که سبب شد صدها دانشجوي مشتاق با زبان روزه ساعت ها در سخت ترين وضعيت روي زمين و زير سن به انتظار تماشاي اين فيلم و پس از آن نشست صميمي با آقاي فرآورده بشينند محتواي منحصر بفرد اين اثر ديني است.
ملک سليمان اثري است که در آن با قدرت به مساله روز دنيا "آخرالزمان" پرداخته شده است. نشان دادن مدل حکومت حضرت حجت(عج) در آخرالزمان خصوصيتي است که جذابيت بين المللي اين فيلم را دو چندان مي کند. اين ويژگي بارز خود مي تواند به تنهايي توجيه گر هزينه 5 ميليارد توماني اين اثر باشد.
بعد از پخش فيلم مجتبي فرآورده پس از تشويق طولاني حضار به بيان مراحل ساخت و مشکلات کاري در ساخت اين اثر پرداخت. وي با اشاره به دو سال و نيم مطالعه و جمع آوري بيش از 11000 حديث و روايت توسط سازندگان اين فيلم خيال همگان را از بابت مستند بودن اين اثر راحت کرد.
وي با اشاره به انجام بخشي از کار بصري به وسيله ي آقاي Leo Loo گفت: "هدف از به خدمت گرفتن ايشان انتقال تجربه و دانش فني بوده است و بيش از هشتاد درصد کار توسط جوانان متخصص داخلي انجام شده است." وي در ادامه افزود: "صداگذاري اين اثر در هنگ کونگ انجام شده است و اين امر تنها معلول نبود امکانات در داخل کشور و فقر شديد سينماي کشور است."
افزوده در پاسخ به سوال خبرنگار که پرسيده بود "نظر شما در رابطه با آقاي شمقدري چيست؟" به سکوت اکتفا کرده و پاسخي به خبرنگار نداد.
وي در ادامه گفت: "در ايران کار براي ائمه سخت است" و براي بيان اين سختي به بيان مثالي در رابطه با سريال داستاني امام حسين (ع) که نيمه کاره رها شده پرداخت.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس