کد خبر 47870
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۵

دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور و داماد محمود احمدي‌نژاد از تلاش‌ها و فشارهاي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي استعفاي وي از مسئوليت دبيرخانه شوراي مشاوران دولت پرده برداشت.

به گزارش مشرق، مهدي خورشيدي دبير شوراي مشاورين رئيس جمهوري و داماد محمود احمدي‌نژاد در گفت‌وگو با فارس به تبيين ماهيت، اهداف و برنامه‌هاي جريان انحرافي پرداخت و از تلاش‌ها و فشارهاي حميد بقايي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي وادار کردن وي به استعفا از مسئوليتي که بر عهده‌دارد، پرده برداشت.
وي هشدار داد: متاسفانه جريان انحرافي تلاش مي‌کند با بهره‌مندي از منابع دولت انقلابي که در اختيار آنها قرار دارد، دامنه قدرت و نفوذ خود را در جامعه گسترش داده و براي خود پايگاه اجتماعي درست کند که نمونه بارز آن توزيع ثروت ملي بين افراد خاص مسئله‌دار و به ظاهر هنرپيشه‌هاست.
وي درباره شکل گيري و آغاز فعاليت جريان انحرافي مي گويد: جريان انحرافي جرياني است که از ابتداي تشکيل دولت نهم در عرصه اجرايي خود را سازماندهي کرد و به مرور با طرح مسائل مختلف خود را بروز داد و هيچ‌گاه نيز خود را در معرض نقد و آزمون انديشمندان مکتب اصيل اسلام قرار نداد.

خورشيدي افزود: اين جريان براي گريز از پاسخگويي درباره ديدگاه‌هاي انحرافي‌اش و عدم اطلاع افکار عمومي از وزن ناچيز آن ترفندهاي مختلف به کار گرفت و گاه از بيان شفاف نظراتش طفره رفت گاه آنچه اعلام کرده بود تکذيب کرد و برخي اوقات براي مصون ماندن و پرورش و نشر افکارش حتي از تاکتيک سکوت استفاده کرد.

وي تصريح کرد: آنها که خود را روشنفکر و دين شناس مي‌دانند، بدون برخورداري از کم‌ترين تخصص در حوزه دين يا حتي آشنايي با الفباي ادبيات عرب که زبان متون اصيل دين و زبان قرآن است، از تريبون دولت جمهوري اسلامي به اظهارنظر در اين حوزه مي پردازند.

خورشيدي تصريح کرد: حضرت آيت‌الله مصباح يزدي که رهبر معظم انقلاب از ايشان به عنوان بديل استاد مطهري و علامه طباطبايي ياد کردند، براي رسيدن به کسوت استادي 30 سال در حوزه علميه شاگردي بزرگان را کردند اما حالا ليدر جريان انحرافي بدون‌ گذراندن دوره شاگردي در محضر فقها و داشتن معلومات ديني و مطالعات عميق در اين حوزه به راحتي مانند يک کارشناس مسائل ديني نظريه‌پردازي مي‌کند و بزرگان اين عرصه را به هيچ مي انگارد.

دبير شوراي مشاورين دولت، جايگاه اصلي نظريه‌پردازي را مراکز علمي حوزوي و دانشگاهي دانست و با انتقاد از نظريه‌پردازي هاي رئيس دفتر رئيس جمهور به جاي پرداختن به امور اصلي حوزه مسئوليت و اختياراتش گفت: اين آقا کار خود را رها کرده و رداي تئوري پردازي بر تن کرده اما خود را "مصون از نقد " مي‌داند و به دليل هراس از رويارويي با نخبگان حوزه و دانشگاه، به بهانه‌هاي واهي از مناظره و مباحثه با آنها فرار مي‌کند و با فرافکني حاضر به پاسخگويي درباره عقايد انحرافي‌اش نيست.

خورشيدي افزود: مردم در مقاطع مختلف انقلاب شاهد بروز و ظهور جريانات منحرف اعتقادي و سياسي بوده‌اند که خارج از اصل اسلام و انقلاب حرکت مي‌کردند اما جريان انحرافي امروز نوع منحصر به فردي است که حاضر نيست خود را در معرض نقد و پاسخگويي قرار دهد، پيچيدگي‌هاي خاصي دارد و شايد انقلاب اسلامي تاکنون چنين پديده‌اي را تجربه نکرده باشد.

وي با تاکيد بر اينکه مشکل اصلي جريان انحرافي و ليدر اين جريان انحراف فکري و فاصله زياد با تفکر اصيل انقلاب است، متذکر شد: اينکه جرياني منحرف در رأس قدرت و در حال بسط قدرت و غوطه‌ور در فساد اقتصادي و مرتبط با مسائل متافيزيکي باشد، يک تهديد جدي براي نظام است.

"اين جريان با استيلا بر نظام اجرايي کشور و ورود به عرصه اقتصادي دنبال بسط و تداوم قدرت خودش هست تا افکار انحرافي‌اش را در جامعه حاکم و نهادينه کند و طبعا استفاده آنها از جايگاه حقوقي‌شان براي تبيين و پيگيري ديدگاه‌ها، اهداف و برنامه‌هايشان به دولت ضربه مي‌زند ".

دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور اظهار داشت: بحمدالله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري با بينش عميق و حکيمانه خودشان در مقاطع مختلف مانع حرکت جريانات انحرافي شدند و اجازه ندادند اين جريانات به نيت خود نايل شوند و خللي در مسير حرکت انقلاب به وجود آيد و امروز هم حضرت آقا به جريان انحرافي هشدار دادند که "تا زنده هستم اجازه نمي‌دهم در مسير حرکت انقلابي مردم به سوي آرمان‌ها ذره‌اي انحراف به وجود آيد ".

خورشيدي افزود: "اين جريان براي کسب قدرت در آينده که محدود به کرسي رياست جمهوري نيست چون آنها نهاد را در اختيار گرفته‌اند و دنبال نفوذ در مجلس به عنوان مرجع تقنين در کشور که به فرموده حضرت امام (ره) در راس امور قرار دارد هم هستند و همچنين براي پيشبرد اهدافشان برنامه‌هاي زيادي دارند و خيلي تلاش مي‌کنند با تحقق خواسته‌هايشان افکار انحرافي و خطرناک خود را حاکم کنند ".

وي اين نکته را هم متذکر شد که در مقابل اين جريان، دوستان متدين و دلسوز رئيس جمهور هم خيلي تلاش کردند تا اطراف احمدي‌نژاد را از حضور افراد مسأله‌دار و وابسته به جريان انحرافي خالي کنند اما به دليل نزديکي چهره‌هاي شاخص جريان انحرافي به رئيس جمهور، تحت تاثير القائات و اقدامات آنها خودشان حذف شدند.

دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور اظهار داشت: ليدر جريان انحرافي براي بسط قدرت خود و تسلط بر امور نيروهاي ارزشي زيادي را از اطراف رئيس جمهور حذف کرد تا آقاي احمدي‌نژاد تنها بماند و آنها بتوانند در سايه چهره مردمي و پر تلاش و خدمت‌گذاري که شبانه روز براي اعتلاي نظام، کشور و ملت کار مي‌کند، به هدف خود برسند.

خورشيدي به ذکر نمونه‌اي از اقدامات جريان انحرافي پرداخت و گفت: الان يکي از چهره‌هاي شاخص اين جريان در خصوص مسائل مربوط به دوران مديريتش در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در ديوان عدالت اداري محکوم شده و چون حاضر به تمکين از راي صادره نشده، به انفصال از خدمات دولتي محکوم شده است.

وي خاطر نشان کرد: کشور قانون دارد و نمي‌توان با گردن کلفتي مقابل قانون ايستاد اما سؤال اين است که چرا آقاي بقايي حاضر نيست به قانون تن دهد و يا برود با دفاع از خود موضوع را حل کند؟

خورشيدي تصريح کرد: ترديد نکنيد کسي که در يک سازمان توانسته مرتکب تخلفاتي شود که از نظر قانون محکوم شده، حتما در مسئوليت بزرگ‌تر که زمينه دست‌اندازي به منابع بيشتر است، به مراتب بيشتر قانون شکني و تخلف مي‌کند و يقينا مقام بالاتري که اين شخص از او خط مي‌گيرد و يار غار اوست و باني ارتقاي جايگاه وي بوده، در تخلفات او سهيم است.

دبير شوراي مشاورين دولت در بخش ديگري از گفت‌وگوي خود از کارشکني‌ها و مانع‌تراشي هاي سرپرست نهاد رياست جمهوري براي حوزه مشاوران پرده برداشت و اظهار داشت: جريان انحرافي که ويژگي بارز آن تماميت خواهي است و ديگران را اقتدار گرا مي‌نامد تا با اين انگ، رقباي خود را از صحنه بيرون و تفکر خود را در ساختار اجرايي و سپس در سطح جامعه حاکم کند، از حدود يک سال پيش با مانع‌تراشي و کارشکني باعث کند شدن حرکت مشاورين رئيس جمهور شد.

خورشيدي افزود: سرپرست نهاد رياست جمهوري از يک سال گذشته تاکنون با استفاده از انواع و اقسام ترفندها تلاش کرده تا بنده را وادار به استعفا کند و بنده هم با آنکه مايل نبودم اصطکاکي پيش بيايد و کارها بر زمين بماند و اساسا اهل نق زدن نيستم، آرام به انجام وظايف خودم مشغول بودم.

وي ادامه داد: بنده به دستور رئيس جمهور مسئوليت شوراي مشاوران را بر عهده گرفتم و در طول دوره مسئوليت نيز همه تلاش خود را به کار گرفتم تا اين مجموعه لطمه نخورد و بتوانيم با همفکري دوستان مشاوره و اطلاع‌رساني درستي درباره مسائل به رئيس جمهور داشته باشيم.

"هم مشاوران رئيس جمهور و و هم نمايندگان ايشان با وجود تنگناها خيلي براي پيشبرد امور تلاش کردند اما با اين وجود مشکلات زيادي بر سر راه ما به وجود آمد و اين مجموعه به لحاظ فقدان چارت تشکيلاتي و مسائل مربوط به اداره امور پرسنل کاملا در محاصره قرار گرفت که البته تاکنون صبر کردم و اين مسائل را مستقيما به رئيس جمهور منتقل نکردم ".

دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور گفت: آقايان بر خلاف ادعاي تعامل و عمل به قانون با ايجاد مانع اجازه نمي دهند کارها پيش برود و بنده بالاخره از نظر تأمين حق و حقوق پرسنل بايد پاسخگو باشم و لذا بعد از ابلاغ دستورالعمل جديد که بعد از مدت‌ها به دست ما رسيد، در جلسه مشاوران گزارشي از مشکلات حوزه مسئوليت خود ارائه کردم که به مذاق آقايان خوش نيامد.

خورشيدي درباره دليل سنگ‌اندازي ها و مانع‌تراشي هاي مسئولان نهاد توضيح داد: آنها اساسا اختلاف ديدگاهي خاصي با ما دارند و چون بر خلاف ژست روشنفکري و تحمل ديگران اصلا اهل مدارا و تحمل غير از خودشان نيستند، همه تلاش خود را به کار گرفتند تا بنده در اين مسئوليت نباشم و حتي با وجود تلاش هايي که براي تعامل داشتيم، هيچ‌گاه حاضر نشدند براي حل مشکلات با ما جلسه بگذارند.

وي ادامه داد: اين افراد که متولي امور اداري و مالي نهاد هستند، فقط خودشان را مي‌بينند و خيلي تلاش مي‌کنند کساني که با آنها نيستند، از دولت اخراج کنند که اين رفتار تماميت خواهانه آنها موجب تکدر خاطر بسياري از دوستان شده است، اما بنده با نظر شخص آقاي احمدي‌نژاد و با حکم آقاي داودي مسئوليت شوراي مشاوران را بر عهده گرفته‌ام و با نظر ايشان هم از دولت مي روم.

دبير شوراي مشاورين دولت گفت: پس از مشخص شدن چارت تشکيلاتي مشاوران رئيس جمهور و دستور فوري دکتر احمدي‌نژاد براي صدور احکام، کساني که فقط بايد پست‌هاي سازماني را اعطا کنند، از آذر ماه سال قبل تاکنون اقدامي در اين زمينه نکرده‌اند در حاليکه فقط قرار است يک چارت را امضاء کنند که کار بسيار ساده‌اي است.

خورشيدي افزود: آنها از مخالفان خود مي ترسند و چون از ناحيه معتمدان رئيس جمهور احساس خطر کرده‌اند، مي خواهند از اين طريق ما را مجبور به عدول از مواضع اصولي‌مان کنند و آدم‌هاي خود را سر کار بياورند اما ما در برخورد با انحرافات فکري با کسي شوخي نداريم و حتما در اين زمينه سکوت نخواهيم کرد.

وي تاکيد کرد: با گذشت زمان هر روز روشن تر مي شود جريان انحرافي که به استناد اظهارات مسئولان امر، در فساد مالي و فکري غوطه‌ور و به مسائل خرافي آلوده است و قطعا در آينده ابعاد اين موضوعات مشخص تر خواهد شد.

مهدي خورشيدي که علاوه بر مشاوري رئيس جمهور، داماد محمود احمدي‌نژاد و از چهره‌هاي معتمد و محرم رئيس دولت است، مي گويد "آنچه که از جريان انحرافي ديده و براي وي اثبات شده و اکنون نيز در سيستم قضايي و امنيتي پيگيري مي شود، دلسوزانه به رئيس جمهوري منتقل کرده است ".

وي اما خاطر نشان مي کند جريان انحرافي در مجموعه نهاد رياست جمهوري حاکم است و ليدر اين جريان و سرپرست نهاد ، حلقه اول دولت را تشکيل مي دهند و چون به آقاي احمدي‌نژاد نزديک‌تر از ديگران هستند و راحت‌تر حرف‌هاي خود را به او منتقل و نظرات خود را القا مي‌کنند.

دبير شوراي مشاورين رئيس جمهور در پايان خاطر نشان کرد: مادامي که رئيس جمهور از بنده به عنوان امين خود کمک بخواهد، در خدمت دولت خواهم بود اما اگر کارشکني ها و فشارها براي استعفا آنقدر بالا بگيرد که کاري در حوزه مشاوران پيش نرود و مجموعه لطمه بخورد، حاضر نخواهم بود در اين مسئوليت بمانم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس