به بهانه رکوردشکني «ملک سليمان»‌ در دوره رکود گيشه‌هاي سينماي ايران، با مروري بر آثار کارنامه «شهريار بحراني» مي‌توان به اين نتيجه دست يافت که آثار او در سال‌هاي مختلف، جزو فيلم‌هاي پرمخاطب سال بوده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با نگاهي به کارنامه فيلمسازي «شهريار بحراني» مي‌توان به اين نتيجه رسيد که اکثر آثار اين کار کارگردان پرفروش بوده‌اند و «ملک سليمان نبي» آخرين اثرش نيز از قدرت مخاطب‌شناسي اين کارگردان بهره برده است.
بنابراين گزارش، او در سال 1366 فيلم سينمايي «گذرگاه» را ساخته که در آن سال که بليت سينماها 12 تومان بود، اين فيلم رتبه دوم را در تهران به خود اختصاص داده و 100،758،9000 ريال فروخت و در شهرستان‌ها نيز موفقيت جالب توجهي داشت.
اين در حالي است که در سال 66 دو فيلم ملودرام «اجاره نشين‌ها» ساخته داريوش مهرجويي و «بگذار زندگي کنم» ساخته شاپور قريب در اکران عمومي اول و دوم شدند و اين فيلم جنگي رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.
به گزارش فارس، سازنده فيلم‌هاي «پرچمدار»، «آب را گل نکنيم» و «دنياي وارونه»، در سال 1366 فيلم سينمايي «هراس» را در ژانر دفاع مقدس ساخته است که در آن سال که بليط سينماها 15 تومان بوده اين فيلم رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و در مجموع 70،213،430 ريال فروخته است.
جالب آن که «بحراني» در سال 68 در فيلم «دزد عروسک‌ها» که در مهاب فيلم (مؤسسه سينمايي مشترک و مخفف نام خانوادگي رسول ملاقلي‌پور، سيدضياء هاشمي، بهروز افخمي و شهريار بحراني) ساخته شد و عنوان پرفروش‌ترين فيلم سال بعد را به‌دست آورد، کارگردان بخش انيميشن بوده است.
برپايه اين گزارش، فيلم پرفروش بعدي «شهريار بحراني»، «حمله به اچ 3» نام دارد که در سال 1373 ساخته شده، اين فيلم هم در ژانر دفاع مقدس ساخته شده و در آن سال که بيلط سينماها 70 تومان بوده اين فيلم رده نهم را به خود اختصاص داده و 215،401،000 ريال فروخته است.
«مريم مقدس» فيلم بعدي «شهريار بحراني» نام دارد که در سال 1379ساخته شده و در آن زمان که بليط سينماها 450 تومان بوده اين فيلم رده پنجم را به خود اختصاص داده و در مجموع 2،650،000،000 ريال فروخته است.
به گزارش فارس، اين روزها آخرين ساخته «شهريار بحراني»، «ملک سليمان» در حال اکران است و در اين مدت اکران از گيشه نسبتاً مناسبي برخوردار بوده است و تا به حال حدود 400 ميليون تومان فروخته است.
شهريار بحراني متولد 1330 تهران، فارغ التحصيل انيميشن از مدرسه سينمايي لندن است. وي فعاليت هنري را با گروه تلويزيوني «سپاه» آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس