کد خبر 1603337
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کره شمالی موشک بالستیک هدایت شونده آزمایش کرد

کره شمالی پرتاب آزمایشی موشک بالستیک جدید برای آزمایش کارکرد و قابلیت اطمینان سیستم آن را تایید کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داد که این کشور یک موشک بالستیک تاکتیکی مجهز به سیستم هدایت شونده نسل جدید را آزمایش کرده است.

گفته شده که در این پرتاب آزمایشی، دقت و قابلیت اطمینان سیستم تأیید شده است. در ادامه بیانیه رسمی کره شمالی آمده است که این پرتاب به عنوان بخشی از فعالیت‌های منظم دفتر کل موشکی کره شمالی و مؤسسات تحقیقاتی دفاعی تابعه برای توسعه فعال فناوری تسلیحات به شمار می‌رود.

همچنین گفته شده که رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» هم بر این آزمایش نظارت داشته است.

پیشتر رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گزارش داده بود که کره شمالی در ۱۷ می، یعنی روز گذشته چندین موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. موشک‌هایی که گفته شده بود که برد آنها حدود ۳۰۰ کیلومتر بوده است.

این شلیک جدید موشکی در حالی است که چند روز قبل، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در بازدید از یک سامانه جدید موشک تاکتیکی تولید پیونگ‌یانگ، خواستار تغییر بی‌سابقه در آماده‌سازی ارتش این کشور برای جنگ شد.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی نوشته است که کیم جونگ اون از نزدیک در جریان سازوکار «سامانه موشک تاکتیکی که به‌زودی با واحدهای موشکی تلفیقی تجهیز می‌شود، قرار گرفت.

به نوشته این رسانه، «کارخانه‌های تولید سلاح کره شمالی طرح‌های مهماتی خود را برای نیمه نخست سال تکمیل کرده‌اند و برنامه‌شان را در راستای تولید سامانه تسلیحاتی موشک تاکتیکی پیش خواهند برد.»

این بازدید دو روز پس از آن انجام شده است که کیم جونگ اون از یک کارخانه تولید مهمات سازنده سلاح تک‌تیرانداز و وسایل نقلیه جهت انتقال سامانه موشک‌انداز چندگانه بازدید کرده بود. او هفته گذشته نیز در رزمایش شلیک آزمایشی موشک‌انداز چندگانه با توپ ۲۴۰ میلیمتری کره شمالی شرکت کرد.

برخی رسانه‌ها و تحلیلگران مدعی شده‌اند که تشدید آزمایش و افزایش تولید سلاح در کره شمالی با هدف فروش سلاح به روسیه انجام می‌شود. واشنگتن و متحدانش مدت‌هاست که پیونگ‌یانگ را به ارسال سلاح و مهمات برای روسیه جهت استفاده در اوکراین و در ازای دریافت سوخت، مواد اولیه و کمک فناورانه متهم کرده‌اند. شین وون سیک، وزیر دفاع کره جنوبی در ماه مارس مدعی شد که همسایه شمالی این کشور حدود ۷ هزار کانتینر مهمات به روسیه ارسال کرده است. پیونگ‌یانگ و مسکو این اتهامات را رد کرده‌اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس