کد خبر 1603293
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۶

به گزارش مشرق، طی سه ماهه اول سال جاری میلادی، چین میزان بی‌سابقه‌ای از اوراق قرضه خزانه‌داری و آژانس‌های فدرال ایالات متحده را به فروش رساند که نشان دهنده دور شدن این کشور آسیایی از دارایی‌های آمریکایی در پی ادامه تنش‌های تجاری است.

بلومبرگ نوشت: طی سه ماهه اول سال جاری میلادی، چین میزان بی‌سابقه‌ای از اوراق قرضه خزانه‌داری و آژانس‌های فدرال ایالات متحده را به فروش رساند که نشان دهنده دور شدن این کشور آسیایی از دارایی‌های آمریکایی در پی ادامه تنش‌های تجاری است.

بر اساس محاسبات آخرین داده‌های وزارت خزانه داری آمریکا، پکن در سه ماهه اول ۲۰۲۴ مجموعاً ۵۳.۳ میلیارد دلار اوراق قرضه خزانه داری و آژانس‌های فدرال را از دارایی‌های خود حذف کرده است.

بلژیک که اغلب به عنوان حافظ دارایی‌های چین شناخته می‌شود، در این دوره ۲۲ میلیارد دلار از اوراق خزانه داری را واگذار کرد.

سرمایه گذاری های چین در ایالات متحده در بحبوحه نشانه‌هایی مبنی بر بدتر شدن تنش ها بین بزرگترین اقتصادهای جهان، توجه سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا طی روزهای اخیر از افزایش گسترده تعرفه‌های وارداتی برای طیف وسیعی از کالاهای چین رونمایی کرده است، در حالی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا گفته است در صورت انتخاب شدن، ممکن است مالیاتی بیش از ۶۰ درصد بر کالاهای چینی اعمال کند.

استفان چیو، استراتژیست ارشد بلومبرگ در بخش ارزهای خارجی آسیا تأکید کرد که "علی‌رغم اینکه ما به چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نزدیک‌تر شده‌ایم، " واضح است که چین قصد تنوع بخشیدن به ذخایر دلاری خود دارد.

وی گفت: با از سرگیری جنگ تجاری آمریکا و چین، فروش اوراق بهادار آمریکا توسط چین می‌تواند سرعت بیشتری بگیرد؛ به‌ویژه اگر ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور بازگردد.

بر اساس این گزارش، با فروش دارایی های دلاری چین، ذخایر رسمی طلای این کشور افزایش یافته است. سهم این فلز گرانبها در این ذخایر طی ماه آوریل به ۴.۹ درصد رسید که بالاترین میزان با توجه به داده‌های بانک مرکزی چین از سال ۲۰۱۵ است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 0
    حتما ارزش دلار در بازارهای جهانی کاهش پیدا خواهد کرد
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    زاپن جاشو گرفته .....نتیجه اش چی نیشه ....
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    اوخ اوخ اوخ ، کار یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش دیگه تمومه!! باید به نظم نوین جهانی تعظیم کنن و دست از جنایت بردارن که البته فکر نکنم ممکن باشه چون از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست و لا غیر!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    0 0
    این به ضرر اقتصاد جهانی در درازمدت خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس