اذعان مسئول آمریکایی: حماس در غزه باقی می‌ماند

یک مقام آمریکایی بامداد سه‌شنبه در اظهاراتی گفت که حماس در غزه حتی پس از پایان جنگ به نوعی باقی خواهد ماند.

به گزارش مشرق، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است گزارش داد که هدف دولت آمریکا، تضعیف شدید حماس است تا بتواند جنگ را پایان بدهد.

وی با بیان اینکه روند به حاشیه راندن حماس سال‌ها طول خواهد کشید، گفت: هدف واشنگتن محدود کردن توانایی حماس برای انجام حمله‌ای مشابه عملیات ۷ اکتبر (پانزدهم مهر ماه) است.

این مقام آمریکایی در پایان تاکید کرد که جنبش حماس پس از پایان جنگ به نوعی در غزه باقی خواهد ماند.

کرت کمبل معاون وزیر خارجه آمریکا پیش تر در اظهاراتی گفته بود: گاهی اوقات که ما از نزدیک به سخنان رهبران (رژیم) اسرائیل گوش می‌دهیم، آنها بیشتر درباره ایده نوعی پیروزی کامل و گسترده در میدان نبرد صحبت می‌کنند.

وی همچنین با بیان اینکه، من فکر نمی‌کنم که این احتمال پیروزی وجود داشته باشد که ما بخواهیم آن را باور کنیم، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها تمایل دارند که در این باره یک راه حل سیاسی ببینند که در آن حقوق فلسطینیان بیشتر رعایت شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    0 0
    اسرائیل به‌ کمک کشورهای غربی هم نتوانست کوچک‌ترین هسته ی مقاومت را از بين ببرد ومقاومت جانانه مردم‌ غزه اسرائیل وحامیان غربی آن مجبور به‌ پذيرفتن شکست کرده‌ است ۱

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس