کد خبر 1601837
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
وظایف جدیدی که پوتین به ۲ مقام روسیه محول کرد

رئیس‌ جمهور روسیه وظایف بیشتری را به دو نفر از مقامات کلیدی دولت این کشور که بر بخش صنعت دفاعی و بخش‌های انرژی نظارت دارند، محول کرد.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه که هشت سال پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ به قدرت رسید، وظیفه دیگری را به «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه داد که معاونت نخست‌وزیر در دولت جدید «میخائیل میشوستین» نخست‌وزیر روسیه است.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «الکساندر نوواک» ۵۲ ساله نیز همچنان معاون نخست‌وزیر که بر بخش انرژی نظارت می‌کند، در پست خود باقی خواهد ماند اما وظایف دیگری را در حوزه اقتصاد خواهد داشت.

مانتوروف ۵۵ ساله بر صنعت دفاع روسیه نظارت می‌کند، اقدامی که آمریکا و متحدان اروپایی‌اش را غافلگیر کرده است زیرا روسیه با افزایش تولید تسلیحات نسبت به کل ائتلاف ناتو، علمکرد سریع‌تری دارد.

دولت روسیه اعلام کرد: «نوواک تجربه مدیریتی لازم را دارد. وی مدت‌ها در سمت‌های مختلف، چه در حوزه بازرگانی و چه در شهرداری و خدمات عمومی، مسائل اقتصادی و مالی را هماهنگ می‌کرد.»

«دیمیتری پاتروشف» وزیر سابق کشاورزی، معاون نخست‌وزیر خواهد شد که بر بخش کشاورزی نظارت می‌کند. «اوکسانا لوت» هم وزیر کشاورزی خواهد شد.

پوتین این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد و قرار است به مدت شش سال تا ۲۰۳۰ رئیس جمهور باشد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    چقدر خوب بود که پریزیدنت پوتین کلیه وزرایش را معاون می کرد
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 0
    همینجوری و بی دلیل ، کسی که شاخ آمریکا رو بشکنه محبوبم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس