1

در اتفاقی جالب توجه هیچ‌کدام از رسانه‌های اصلی جریان اصلاحات حاضر به توضیحی درباره فایل صوتی خاتمی نشده‌اند.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل با نام «ویژه‌های مشرق» شما را در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تغییر دکترین هسته‌ای در صورت تهدید موجودیت ایران، مذاکرات آتش‌بس غزه شکست خورد، بیم‌ها و امیدهای مجلس دوازدهم و عقب‌نشینی در مقابل شفاف‌سازی‌ طلافروشان در کنار بازتاب دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سیدمحمد خاتمی در اظهاراتی که به نظر می‌آید زمان آن برای پیش از برگزاری انتخابات ۱۴۰۲ است گفته است که من نمی‌خواهم برای کسی تعیین تکلیف کنم او در این فایل صوتی به صورت تلویحی اصلاح‌طلبان را به تحریم انتخابات تشویق کرده است، اما در اتفاقی جالب توجه هیچ‌کدام از رسانه‌های اصلی جریان اصلاحات حاضر به توضیحی درباره این فایل صوتی نشده‌اند، این سکوت مرموز نشان از تعارضات سنگین در جناح چپ دارد.

بررسی ها نشان می‌دهد رادیکال‌های جریان اصلاحات که نافرمانی مدنی و خیابان را به عنوان یکی از اهرم خود برای مبارزه سیاسی برگزیده و به طور مستمر در حال قطبی سازی در حوزه معیشتی- اقتصادی و مساله حجاب از جانب دیگر هستند طی یک نعل وارونه می کوشند تا طیف مقابل خود را متهم به کشاندن مردم به خیابان ها کرده و تلاش های آشکار و پنهان خود از هم اکنون به مخالفان خود الصاق کند.

سکوت مرموز چپ‌ها پس از انتشار فایل صوتی خاتمی! / پیش‌بینی یک روزنامه اصلاح‌طلب از ریاست قالیباف بر مجلس

رفتارشناسی جریان اصلاحات نشان می دهد که آنان همواره یکی از راهبردهای ثابت خود را بهره گیری از نافرمانی مدنی، خیابان و تحریک جامعه اعتراضی تعریف کرده اند.

بررسی کنش های سیاسی و رسانه ای آنان طی ماه های گذشته نشان می دهد راهبرد تجویزی اصلاح طلبان ساختاری برای کنشگری در عرصه سیاسی- اجتماعی صید موقعیت ها، بهره گیری از فرصت ها، تشدید انقادات و در آینده دامن زدن به اعتراضات می باشد.

اصلاح طلبان ساختاری در قالب آنچه که خود را برساختار و اپوزیسیونی با جبهه رقیق تعریف می کنند تاکید دارند که مولفه متعددی در تغییر توازن قدرت برای اصلاح طلبان وجود دارد اما توجه به ۲ اصل کانونی سازی انتقادات و اعتراضات از سویی و سیاست بهره گیری از فرصت های خلق شده باید در دستورکار مستمر این جریان باشد.

در همین زمینه است که بررسی اظهارات برخی چهره های رادیکال و رسانه های جریان اصلاحات نشان می دهد که آنان به شکل افراط گونه ای از ابتدای سال انتقاد از دولت، مجلس و کلیت جبهه انقلاب و گام دوم انقلاب را در دستورکار خود داشته و به انحای مختلف در دو سطح اقتصادی- معیشتی(سطح زندگی) و فرهنگی- اجتماعی(سبک زندگی) به تولید محتوا، سیاه نمایی و ناامیدی از شرایط آینده می پردازند.

این تلاش ها که به طور مشخص در خصوص قیمت ارز، حقوق کارگران، تورم و...در بخش معیشتی و در طرح نور و پیگیری ادعای دروغ بی بی سی در خصوص نیکا شاکرمی در بخش فرهنگی- اجتماعی خود را ظهور و بروز داده بیانگر آن است که این طیف به دنبال ایجاد عصبیت، تولید نفرت، تولید لجاجت و...در افکارعمومی بوده و چند هدف را پیگیری می نماید.

سکوت مرموز چپ‌ها پس از انتشار فایل صوتی خاتمی! / پیش‌بینی یک روزنامه اصلاح‌طلب از ریاست قالیباف بر مجلس

بررسی این اهداف نشان می دهد که طیف رادیکال جریان اصلاحات به دنبال بهره برداری از موقعیت ها، خلق مناسبت ها و نیز فرصت هایی است که بتواند علاوه بر تولید خشم، جامعه اعتراضی در راستای اهداف ذکر شده مدیریت نماید.

اصلاح طلبان رادیکال در حالی تلاش برای بازگشت به خیابان دارند اما می کوشند تا با ضمن تبرئه خود از اقدام ضدامنیتی از هم اکنون عملیات را به نام دیگر سند بزنند!

قالیباف رئیس مجلس خواهد ماند

پس از برگزاری دور دوم انتخابات روزنامه‌های اصلاح‌طلب نگاهشان به سوی کرسی ریاست مجلس است، روزنامه آرمان ملی در یک پیش‌بینی قابل توجه نوشته است:

چالش رائفی‌پور و قالیباف از نگاه برخی برای یک کرسی است. اما آیا قالیباف می‌تواند از این کرسی بلند نشود؟ برخی معتقدند او در نهایت رئیس مجلس خواهد شد اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، فرمانده سابق نیروی انتظامی دیگر اقتداری در بهارستان نخواهد داشت و مخالفانش به او اجازه فعالیت مفید نمی‌دهند. برخی پیشنهاد می‌کنند قالیباف از مجلس دوازدهم استعفا دهد تا بیش از این تخریب و تبدیل به مهره سوخته نشود. از سوی دیگر قالیباف ناخواسته از دایره سیاست به بیرون رانده می‌شود و اگر استعفا دهد، تبدیل به مهره ساکت و بی‌تاثیر خواهد شد. قالیباف این روزها در برزخ است و ناراحت!

سکوت مرموز چپ‌ها پس از انتشار فایل صوتی خاتمی! / پیش‌بینی یک روزنامه اصلاح‌طلب از ریاست قالیباف بر مجلس

اصلاح طلبان و حامیان لاریجانی تلاش دارند تا با طرح این اخبار فضایی مبتنی بر بی ثباتی در جبهه انقلاب تصویر سازی کرده و با مشغول سازی طیف های مختلف اصولگرایی به یکدیگر در حاشیه، بازی های انتخاباتی خود را دنبال نمایند.

این طیف ها تلاش دارند با طرح این خبر به طراحی اختلافات میان طیف های مختلف مجلس جدید پرداخته و طیف های مقابل قالیباف را جهت معارضه با وی تحریک نمایند. قطبی شدن مجلس به همراه سیاسی شدن آن فراتر از نُرم ممکن، به تعبیر این طیف ها یعنی داغ ساختن فضای انتخاباتی!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    بهترین دوران کشور پس از انقلاب دوران این سید بزرگوار از ۷۶ تا ۸۴ بود علاوه بر اقتصاد که کمترین مشکلات بود حس و حال مردم و حس و حال زندگی بود که مسلما از تفکر ایشون به جامعه تزریق میشد و جامعه رو در بر گرفت خجالت بکشید و یه سری هارت و پورت کن مذهبی نما رو اصلا با این شخص مقایسه نکتید
    • سروش IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      22 4
      چه بزرگواری؟؟؟ که هرگز حاضر نشد راست بگوید!!! آیا دروغ بزرگ تقلب در انتخابات و ایجاد آشوب از بزرگواری است؟؟؟ کسی که در خفا و نهان اعتراف میکند که دروغ گفته و در آشکارا حاضر نیست به خاطر منافعش و حزبش حرف راست بزند. عباسیان هم به امام رضا علیه اسلام می گفتند عمو زاده و خود را از سادات می دانشتند ایشان هم ساداتی انگلیسی مزاج هستند با طعم دروغ و افترا به نفع موقعیت حزبیشان.
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      11 4
      توهم حامیان افسادطلبان اینه که شر و ور میگن و خیال میکنن خیلی باسوادن! اولا مذهبی‌نما کسیه که عبا بندازه اما برخلاف راه پیغمبر عمل کنه و کسی که سید بودن رو بزرگ‌واری بدونه اما احکام دین به ویژه اطاعت از ولایت فقیه رو بزرگ ندونه! ثانیا بی‌سواد در دوران افسادات، غرب تحریم‌ها رو برای کمک به دولت وابسته خاتمی فتنه‌گر حداقل کرد. این رشد و توسعه اقتصاد نیست! وابسته کردن اقتصاد ایران به نفت و زمینه‌سازی برای فشارهای بعدی در مذاکراته که بزرگ‌ترین مشکله. در واقع علت تحریم‌های امروز غرب، بی‌خیالی، بی‌توجهی و خیانت خاتمی فتنه‌گر به استقلال اقتصادیه. ثالثا حس و حال خودت رو حس و حال مردم می‌دونی؟! مردم از خاتمی فتنه‌گر حس و حال تهوع داشتن که در سال ۸۴ به جای رفیق خاتمی فتنه‌گر یعنی معین و پدرخوانده افسادطلبان یعنی هاشمی، به احمدی‌نژاد رأی دادن! از روی بی‌اطلاعی و بی‌سوادی مشتی مزخرف گفتی بعد بقیه خجالت بکشن؟! خجالت بکش بی‌حیا
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      11 4
      با اين چرندیاتی گفتی به‌ عقل خود شک کن این شخص گفتی رفیق سوروس صهیو نی بوده وهست
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    4 2
    شما باید اصلاحات داخلی را دنبتل کنید ...
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    10 1
    حرام.... شاکله اصلاحاتیهاست
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 2
      زنده باد اصلاحات-زنده باد سید محمد خاتمی
  • مهدی US ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    8 4
    این جماعت اصلاح طلب نیت واقعی شان براندازی است. هر جای دنیا بود این ستون پنجمی ها را یا اعدام می کردنند یا می فرستادن توی کویر تا کار اجباری کنند. و یا جنگل درست کنند.
  • US ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    7 6
    سلاح هسته‌ای اوجب واجبات است و بس، دیگه خوددانید
  • US ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    6 1
    بنده به سخنان وزین جناب آقای دکتر کمال خرازی، استاد دیپلماسی افتخار کردم، بله ایران باید صاحب سلاح هسته‌ای شود بدون ملاحظه همسایگان، ترکیه محل انبار سلاح هسته‌ای علیه ایران و روسیه شده در انجرلیک. پاکستان هسته‌ای روسیه هسته‌ای ، ماند شیخک های مفلوک که دنبال خرید تسلیحات مدرن علیه ایران هستند این وسط سر ایران بی کلاه مانده
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    31 2
    لقب سید را از اسم خاتمی فتنه‌گر ملعون پاک کنید. پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 0
    ساخت ایران قوی با اقتصاد قوی میسر است ایران هاب انرژی و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند . ارز آوری _ دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و ...
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    3 2
    داستان دنباله دارِلورفتن اصوات ِ اصلاح طلبان درآستانه اتفاقات ملی!ازحالاوقت دارین تاحرکت ملی بعدی به سناریوی جدیدی فکرکنید
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 6
    جالب بود اصلاحات خواهان خداحافظی قالیباف نه تنها از عرصه ی ریاست قوه مقننه هستند آنها مرموزانه با کنکاش در مسائل خصوصی وخانوادگی او و راپرت دادن وبولد کردن برخی موارد درصدد حذف او از صحنه ی سیاست هستند .قالیباف اگر برای رضای خدا وخدمت به مردم قدم برسیاست نهاده باید بداند برای هرسیاستمداری چنین مسائلی طبیعی است .بگوید :توکلت علی الله وبا امید به خدا کارش را شروع کند .برای همه فرش قرمز پهن نکرده اند
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 1
    اصلاح طلبان اهداف خود را در کف خیابان جستجو می کنند وامید واهی به سیاه نمایی های خود بسته اند .
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 25
    اتفاقا کلیپی از آقای رائفی پور دیدم که آقای قالیباف را مورد اعتراض خود قرار داده واز وی سوال می کند که پسرش؟کجاست؟ باتمام احترامی که برای آقای رائفی پور قائل هستم .خطاب به این عزیز؟یادت باشه اطلاعاتی که دریافت می کنی؟ببین ازچه جناحی وچرا؟ هرباغچه ای روبیل بزنی بالاخره یه کرمی ازش پیدا میشه؟ واین که رابطه ی پدر وپسر باید در پرده و محترمانه باشدوخدای ناکرده مگر پسر آقای قالیباف برعلیه نظام موضع گرفته یادرصف منافقین مجاهد خلق قرارگرفته اند؟ که آیت الله آقای گیلانی طناب دار را خودش برگردن فرزندش انداخت؟واین یک قیاس مع الفارق است .وموضوع دیگر آقای گیلانی حاکم شرع بودند وباید برای اجرای عدالت آن حکم که به دیگران داده بود درمورد فرزند خود نیز اجرا می نمود .
  • مهدی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    16 3
    با سلام بنده یه آدم کاملا انقلابی و پشتیبان ولایت و آرامش و امنیت ایران هستم اما خدایی اوضاع مافیای املاک اجاره خانه ها خرید و فروش املاک خانه ها و ویلاها و املاک خالی متعلق به مسئولین و ثروتمندان متنفذ مافیای خودرو و گرانی های کمرشکن باید بشن حکم محاربه با حکومت اسلامی اگه این برخوردهای محکم و سریع صورت بگیرند تمام مردم هم پشت سیستم دوباره صف می کشند اما تبعیض و رانت و پارتی بازی عدم کفایت حقوق کارمندان عدم عدالت و توازن در گروه های انحصاری و عدم برخورد درست و محکم با مسایل پیش گفت نیازی ندارد که گروه‌های تندروی اصلاح طلب کاری کنند!! حتی اگه کاری هم بکنند همین ها گفتم رو تشدید می کنند اراده ای برای برخورد نیست...
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 26
      اولا برای انتقاد نیازی به اعلام این که انقلابی هستید نیست. چون انقلابی بودن منافاتی با انتقاد درست و به جا نداره. ثانیا شما انقلابی نیستی چون اولا ایرانی نیستی و این متن ترجمه نرم‌افزاره ثانیا به همه مسئولین اتهام زدی ثالثا خیال کردی مردم به خاطر گرانی پشت نظام رو خالی کردن در حالی که حامیان نظام همونی هستن که بودن و مخالفانش هم همونی هستن که بودن. به خاطر شکم هم نیست. به خاطر نفسه به بهونه شکم، شهوت و ... . تو اصلا ایرانی نیستی تابلو
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    یا براندازند یا ادا در میارند به هرحال چیزی که مسیله هست اینها نیست ...
  • سید IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    6 2
    اصلاح طلبان تهوع آو لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در راه امنیت، آرامش و رفاه !!!!!!!!
  • سید IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    اصلاح طلبان تهوع آور لِنگ لَنگ جمهوری اسلامی ایران در راه امنیت، آرامش و رفاه !!!!!!!!
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    15 0
    درباره قالیباف شبهات زیادی وجود داره.به هیچ کدوم هم پاسخ شفافی نداده چون که فقط ادعای شفافیت وجود داره و نه قانون شفافیت.
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    کاش علاوه بر اقتصاد و سیاست و فرهنگمون هم مثه اون سالها میشد.
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    ادم هوی حال بهم زن.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    چی بوده؟
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    رسانه اصلاح طلب غلط اضافی کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس