به گزارش مشرق، کانال ایتای بدون مرز نوشت:

تاثیرات پاسخ ایران به حمله اسرائیل بر جغرافیای سیاسی منطقه

در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت تنی چند از مقامات مستشاری ایران و انفعال مجامع بین المللی و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی در محکوم کردن تجاوز آشکار این رژیم به خاک ایران ، نظام اسلامی ایران تصمیم به تنبیه متجاوز گرفت که این تنبیه به بهترین وجه ممکن عملی گردید؛ اما تاثیر این پاسخ ایران بر جغرافیای سیاسی منطقه چه خواهد بود؟

تنبیه اسرائیل باعث شد که کشورهای نوچه این رژیم از جمله آذربایجان پی به قدرت ایران برده و سرجای خود بنشیند و دست از گنده گویی درباره مرزهای ایران بردارد و تصور اینکه با حمایت کشورهایی همچون آمریکا، اسرائیل و ترکیه بتواند اقدامی بر علیه ایران انجام دهد را از ذهن خود خارج کند.

با این اقدام ترکیه داستان دالان زنگزور را فعلاً از دستور کار خود خارج خواهد کرد و از شاخ و شانه کشیدن برای ایران دست برخواهد داشت.

با این قدرت نمایی ایران، امارات متحده عربی نیز از ادعای تعلق جزایر ایرانی به خود عقب نشینی خواهد کرد و از این پس درباره مالکیت این جزایر بسیار حساب شده و با ملاحظات امنیتی سخن خواهد گفت و تا اطلاع ثانوی که احساس ضعف در ایران ببیند ، شاید دیگر ادعای خود را اصلا مطرح نکند.

اثبات شد که قدرت بلامنازع منطقه ایران است نه اسرائیل، لذا کشورهای عربی که به پشتوانه آمریکا و اسرائیل بعضاً مواضعی علیه ایران می گرفتند، اکنون در پی تغییر مواضع و اصلاح آن بر می آیند.

دولت کویت در قضیه میدان مشترک گازی آرش که ادعای مالکیت بر آن را دارد و با ایران در حال جدال است، احتمالاً تجدید نظر کرده و حق ایران برای استحصال گاز از این میدان را به رسمیت می شناسد.

کشورهای همجوار نظیر پاکستان و افغانستان متوجه شدند که ایران در بحث امنیت ملی خود با احدی مماشات نخواهد کرد و اگر در برخی منازعات مدارا می کند بدلیل رعایت حسن همجواری است نه از سر ضعف

نکته آخر اینکه در این عملیات تنبیهی، ایران در تراز یک ابرقدرت جهانی ظاهر شد و اثبات کرد که از این پس ایران در معادلات جهانی نقش ایفا خواهد کرد و دنیای غرب و شرق در آینده ای نزدیک ناچار به پذیرش ایران به عنوان یک قدرت جهانی خواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ایرانی IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    ضمنا اینکه بتونینم تجهیزات نظامی موشک بالستیک و پهباد به کشورهایی مثل چین و روسیه صادر کنیم
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
      0 0
      زبان زور : یکتا زبان بین المللی معتبر کل جهان ـــ در تمام طول تاریخ و تمام عرض های جغرافیا.ــــ هر که زورش بیش ؛ حقش بیشتر.
  • تبریزی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 1
    ایران در این عملیات در تراز یک ابرقدرت جهانی ظاهر شد البته نه ابر قدرتی مثل عنگلستان و شوروی و آمریکا که با نسل کشی و جنایت ترس در دل مردمان انداختند بلکه ابر قدرتی که به الزامات دینی و انسانی پایبند هست #ولایت_فقیه_ادامه_راه_انبیا
    • محسن IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      آره الزامات دینی رو در برادری با صهیونیستا (در نقش دوست نادان....) میتونیم ببنییم... هرکاری در منطقه میکنیم به نفع غربیا و به ضرر مسملونا هستش....
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    افغانستان آب سریز تو بیابان گودرزه رها کرد تا حقابه رو ندهد
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    دیگه زیاده روی داره میشه ابر قدرت جهانی زیاده روی است انشالا که یکروز بشه ولی الان اغراق است و جو گیر شده این کانال
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    چرا بعضیها اینقدر به حاده خاکی میزنند؟! ابرقدقد و این مزخرفات چیه! بعضیها هوا برشان داشته که بلند شوند و جای امریکا را بگیرند!! نه عامو انقلاب رهائیبخش 57 انقلاب وحدت و یگانگی و تدبیر جهان با عدالت و مساوات بود نظم جدید یعنی زدودن تمام رسوبات متعفن برتری طلبی و تمامیت خواهی.
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    0 0
    تحلیل آبکی و نتیجه گیری های هوایی و هپروتی
  • کلیم IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    2 4
    یخورده نوشابه باز کنید برا خودتون
    • مجتبی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      0 4
      نوشابه باز کردیم اما گازش ترکیه و باکو را گرفت
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    1 0
    99% = 99% ؛ اسراییل هیچیش نشده و با کمک دوستان 99% پرتابه های ایران منهدم شده: معنی این جمله اینه که: عملیات فریب ایران با 99% موفقیت انجام شده.
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
    3 1
    گوش ترکیه و باکو را بپیچانید تا بفهمند ارباب منطقه کیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس