نمایه زارعی

 سعد الله زارعی گفت: حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در ۲۶ فروردین، صهیونیست‌ها را متوجه توان نظامی عظیم جمهوری اسلامی ایران کرد.

سرویس جهان مشرق - سعدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار مشرق گفت: جمهوری اسلامی ایران به دنبال پرهیز از جنگ است. اما صهیونیست‌ها پس از حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، این سیاست ایران تعبیر به ضعف کردند و به علت عدم پاسخ صریح و علنی ایران گستاخ شدند. از این رو تهران تصمیم گرفت، رژیم صهیونیستی را گوشمالی اساسی بدهد.

آنچه که در ۲۶ فروردین رخ داد با حمله گسترده پهپادی و موشکی به سرزمین‌های اشغالی، صهیونیست‌ها را متوجه توان نظامی عظیم جمهوری اسلامی کرد.

خطای محاسباتی رژیم صهیونیستی

این کارشناس مسائل منطقه درباره سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی گفت، این رژیم سامانه‌های پدافند هوایی مختلفی در اختیار دارد، همچنین حامیان غربی آن در منطقه سامانه‌های دفاعی متعددی دارند. در مجموع صهیونیست‌ها تصور می‌کردند، این سامانه‌های پدافندی می‌توانند برای آنها بازدارندگی ایجاد کنند و مانع ورود طرف‌های دیگر در جنگ علیه آنها شود.

زارعی در ادامه افزود، ایران با حمله گسترده به رژیم صهیونیستی ثابت کرد که هیچکدام از این سامانه‌ها با وجود گران‌قیمت بودن آنها، قادر به خنثی کردن حمله ایران نیستند. رژیم صهیونیستی باید متوجه می‌شد که در برابر حمله ایران بی‌دفاع است. تل آویو به این نتیجه رسید که اگر ایران وارد درگیری شود، مانعی بر سر راه تهران نیست و در مواجهه با قدرت نظامی ایران باید بسیار تأمل کند.

دو هفته فرصت داشتند!

سعدالله زارعی تصریح کرد، نقطه شاخص عملیات وعده صادق این است که غافگیر کننده نبود، در حالی اصل غافلگیری نقطه مهم هر عملیات نظامی است، اما این عملیات به طور معکوس استفاده شد. ایران رسما اعلام کرد، انتقام شهدای حمله به بخش کنسولی را خواهد گرفت. در پیام رهبر معظم انقلاب هم تاکید شد. پاسخ به این جنایت از خاک ایران انجام شد. رژیم صهیونیستی دو هفته فرصت داشت تا بتواند در برابر اقدام نظامی ایران با کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه با پایگاه‌های نظامی که در منطقه دارند، چاره‌اندیشی کند. اما فرماندهی نظامی ایران عملیات را به گونه‌ای طراحی کرد، که پهپادها و موشک‌ها بتوانند از سامانه‌های رژیم صهیونیستی و حامیان آن عبور کنند.

فرماندهی عملیات رسانه‌ای

این کارشناس مسائل غرب آسیا درباره نقش آمریکا گفت، واشنگتن در مدت زمان ۱۴ فروردین تا دو روز مانده به عملیات وعده صادق، سه نامه به تهران فرستاد. دولت آمریکا در این نامه‌ها تاکید کرد که واشنگتن موافق گسترش جنگ و ناامنی نیست. اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اذعان کرد، که ۱۰ کشور در کنار اسرائیل بودند و آمریکا فرماندهی را برعهده داشت. اکنون که عملیات پایان یافته، آمریکا عملیات روانی و رسانه ای را علیه ایران فرماندهی می کند. آمریکایی‌ها تعداد پهپادها و موشک‌های شلیک شده از سوی ایران را سه برابر اعلام کردند و در مقابل تعداد موشک های اصابت شده به اهدافی در داخل فلسطین اشغالی را به کمتر از ۱۰ درصد کاهش دادند.

زارعی افزود، ایران در عملیات وعده صادق با آمریکا درگیر شد و پهپادهای و موشک‌ها ایران از همه موانع عبور کردند و به اهداف مورد نظر رسیدند. این به معنای تغییر در معادلات منطقه است، اما غربی ها از بیان آن به شدت هراس دارند.

سکوت کشورهای وابسته آمریکا در منطقه

سعدالله زارعی گفت، غربی ها مدعی بودند، دولت‌های منطقه با ایران همراه نیستند، اما در عملیات وعده صادق مشخص شد، ایران می تواند علاوه بر ظرفیت های مردمی و جهادی، از حمایت‌های دولت‌های منطقه مانند ترکیه، عربستان سعودی، کشورهای حوزه خلیج فارس و پاکستان برخوردار باشد. این بیانگر توانایی ایران در بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای منطقه است. سکوت کشورهای وابسته آمریکا در منطقه نسبت به عملیات وعده صادق به معنای همراه نشدن با آمریکاست.

نقش اردن!

زارعی درباره نقش اردن گفت، در این خصوص یک نقطه مغفول مانده، آن هم این است، ایران از آسمان اردن در عملیات وعده صادق استفاده کرد، در حالی که ایران با اردن رابطه نظامی ندارد. مطرح شدن رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران از سوی پدافند فرانسه در رسانه‌ها مطرح شد، در حالی که عدم اعتراض اردن به استفاده ایران آسمان اردن در رسانه‌ها مطرح نشد.

اینکه ایران از آسمان اردن در حمله به رژیم صهیونیستی استفاده کند، مسئله جدیدی است. این نشان می دهد اگر درگیری به وجود بیاید، ایران نه فقط از امکانات محور مقاومت استفاده می‌کند، بلکه روی کشورهایی مانند اردن حساب می‌کند. اینکه دولت اردن برای اسرائیل کاری انجام بدهد، مسئله جدیدی نیست، اما مسئله جدید این است که آسمان اردن فضای برای عملیات ایران در جهت ضربه زدن به رژیم صهیونیستی استفاده شود.

شبیه سقوط دیوار برلین!

این کارشناس مسائل منطقه درباره پاسخ رژیم صهیونیستی گفت، اگر اسرائیل هر پاسخی بدهد، قطعا پاسخ به حمله ایران در ۲۶ فروردین نخواهد بود، زیرا این حمله شبیه به سقوط دیوار برلین بود. بسیار بعید است که اسرائیل به ایران حمله کند.

اینکه اسرائیل یک نقطه را در کشوری هدف قرار بدهد، امری جدیدی نیست. حمله به یک نقطه در ایران شکست اسرائیل را جبران نمی کند، صهیونیست ها قادر به بازگرداندن اوضاع به قبل از ۲۶ فروردین نخواهند بود. اگر صهیونیست‌ها اشتباه کنند و حمله کنند با پاسخ قاطع ایران رو به رو خواهند شد. اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به خاطر گرفتاری جدید این رژیم از نتانیاهو به خاطر حمله ایران به شدت انتقاد کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    21 14
    الان وقت این حرفهانیست و جمهوری اسلامی نباید تواین تحلیل های آبکی بمونه بجاش باید از میوه این قضیه نهایت بهره برداری را بکنه ومخصوصا دراقتصاد ورونق بورس و پایین آوردن قیمت دلارو طلا وغیره یه کم سیاست وزرنگی اگه باشه نبایدبمونین تواین قضیه هرچند نظامیان ما باید نقاط ضعف وقوت خودشونو بررسی کنن ولی لازم نیست کارشناسی کنیم برای اسرائیل وغصه اونهارابخوریم
    • DE ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      19 9
      تمام رسانه های دنیا برنامه ویژه گذاشتن و کارشناس آوردن و دارند در اینمورد صحبت میکنند . ما هم باید صحبت کنیم . تمام زندگی که گوشت و مرغ نیست .
    • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      60 1
      توی دو تا تحلیل قبلی ایشون که درمورد طول کشیدن جنگ غزه به بیش‌از دو ماه صحبت کرده بودند به ناحق بهشون مفسر دوزاری گفتم. ولی حقیقتا با مقایسه اتفاقات این دو ماه و تحلیل های قبلی باید معدرت خواهی کنم. هرچقدر ایشون مسلط به بحث هستند، امثال فضائلی دوزاری و بادمجان دور قاب چین هستند.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      3 28
      اگر دو روز دیگه هم نظرت از دوزاری بودن فضائلی برگشت چی؟
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      3 1
      تحلیل آبکی نظر توئه که مسائل بی‌ربط رو به هم وصل کردی و تصور کردی با زیاده‌گویی همه محو صحبت‌هات میشن! نه آبکی جلسات هیأت دولت رژیم حرام‌زاده صهیونیستیه که نتیجه‌اش غلط کردمه!
    • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      2 1
      اتفاقا دنیا بر پایه ی قدرت نظامی می‌چرخد وگرنه فرانسه که ورشکسته ترین کشور اروپا که نه بلکه دنیا است چرا باید در شورای امنیت حق وتو داشته باشه به خاطر قدرت اتمی اش هست در ثانی ترس اسراییل از پهپادهای شاهد بیشتر از موشک هست چون حتی بعد از سرنگونی و برخورد با مناطق مختلف باعث آتش سوزی شدید و اگر سر جنگی منهدم نشده باشه باعث انفجار شدیدی میشه و بدون هدف در هر مرکز و منطقه ای فرود می‌آد. فیلم‌های آتش سوزی عظیم در اطراف پایگاه‌ها هم همین را نشان می‌دهد که همین باعث مهاجرت دائمی هزاران اسرائیلی به کشورهای مبدا مخصوصا فرانسه می‌شود چون بیشتر شهرک نشینهای گدا و گشنه از فرانسه برای زندگی بهتر و خانه ی مجانی به اسراییل می‌آیند.
    • DE ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 1
      استاددکتر سعد الله زارعی , پژوهشگر , روزنامه نگار و مدرس دانشگاه هستند که سالهاست مسائل بین المللی را کارشناسی می کنند. ایسان بسیار معروف و در کار خود خبره هستند. خوشا بحال دانشجویان این استاد بزرگ.تا حالا کسی از ایشون نحلیل اشتباهی نشنیده.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 2
    اگر گفتند امنیت مقابل ازادیه بگید امنیت پایه ازادیه خوب افرین ...
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    8 16
    روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز جمعه ۳۱ فروردین، در گزارشی نوشت که تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در حمله اسرائیل به پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان، بخش مهمی از سیستم‌های پدافندی اس-۳۰۰ در این پایگاه هدف قرار گرفته شده است.این گزارش اضافه کرده است، بخشی از سامانه‌ پدافند هوایی اس-۳۰۰ که برای ردیابی اهداف استفاده می‌شود، در این حمله «منهدم شده یا آسیب» دیده است. روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز همچنین می‌گوید در این حمله به نقاط دیگر این پایگاه و فرودگاه مجاور آن آسیبی وارد نشده است.در همین زمینه، شبکه ای‌بی‌سی نیوز شامگاه جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت اسرائیل در حمله خود یک سایت راداری پدافند هوایی در نزدیکی اصفهان را هدف قرار داد که بخشی از حفاظت از تأسیسات هسته‌ای نطنز است و احتمال می‌رود که آن را «از بین برده باشد اما این ارزیابی هنوز مقدماتی است».
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      5 10
      روزنامه امریکایی غلط کرده اینا رفیق اسراییل هستند پس دروغ گفته
    • عبداله IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      6 3
      بیزحمت عکس و مدرکش رو هم پیوست کنن
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      7 1
      ناشناس ۱۳:۱۳ عرض می کنم که روزنامه آمریکایی حقیقت گفته دروغ که نگفته. کیهان و سرمقاله نویس ولایتمدار شما هم ۹۰ درصد به منابع آمریکایی استناد و براساس آن تحلیل می کنه و اخبار منابع آمریکایی برای کیهان هم حکم وحی منزل داره خخخخ
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 1
      ۱۶:۲۱ روزنامه آمریکایی و تو دروغ میگید. چون اصلا حمله‌ای وجود نداشته که سیستمی بخواد نابود بشه. نشانه حمله، موشک است در حالی که نه نور موشک دیده شده و نه انفجاری دیده شده است. از طرفی اگر رژیم غاصب جرأت حمله داشت، برای بازگرداندن آبرویش اعلام می‌کرد. حتی اگر حمله از درون بوده، باید تصاویر ماهواره‌ای منتشر شود که نشده! روزنامه دروغ‌تایمز به جای خیال‌پردازی رسانه‌ای، تصاویر حملات ایران که هم نور موشک‌ها و هم انفجار سرهای جنگی قدرت‌مند آن وجود دارد رو منتشر و تحلیل کند! در مورد استناد کیهان به منابع آمریکایی، کیهان در مواردی که طرف داخلی فقط منابع غربی را قبول دارد به منابع غربی استناد کرده و اون هم استناد به خبر نیست. استناد به اطلاعات گردآوری شده است. فرق بین گردآوری اطلاعات با خواندن اخبار رو نمی‌دونی؟!!!
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
      1 0
      آقای 13:13 عکس ماه.اره ای خسارت اس 300 موجوده کافی است یک سرچ در گوگل بکنی
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    7 12
    هر کسی شده تحلیلگر
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      9 10
      اولا شعور داشته باش فهم و عقلت نمیرسه دهانت الکی کنتور نندازه دوما ایشون هر کسی نیست استادسعد الله زارعی , پژوهشگر , روزنامه نگار و مدرس دانشگاه هستند که سالهاست مسائل بین المللی را کارشناسی می کنند
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      7 6
      اولا شعور داشته باش فهم و عقلت نمیرسه دهانت الکی کنتور نندازه دوما ایشون هر کسی نیست استادسعد الله زارعی , پژوهشگر , روزنامه نگار و مدرس دانشگاه هستند که سالهاست مسائل بین المللی را کارشناسی می کنند
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      6 4
      با این نظر فقط عمق بی سوادی خودت رو نشون دادی
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      39 0
      اگر این آقا کارشناس بود نمیگفت ایران از فضای اردن استفاده کرده حداقل کمی تحقیق میکرد میفهمید رژیم غاصب صهیونیستی بارها از فضای اردن در جهت حمله به نیروهای ایرانی و فرماندهان ایران در سوریه و عراق استفاده کرده و وزارت امورخارجه بارها به اردن اعتراض کرده بود به همین دلیل از فضای اردن استفاده کردند تا هشداری هم به اردن داده باشند .مورد توجه آقای کارشناس
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    28 0
    عملیات وعده صادق یعنی چرا باید با اجرای سند 2030 نام پدر را از کارت ملی حذف شود.
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      10 0
      به نظر من هم جای تامل داره
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      6 12
      چه ربطی به سند ۲۰۳۰ داره؟ چرا چرت و پرت میگی؟ ۲۰۳۰ که حذف شد و رفت، شما هنوز ولش نمی کنین
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 2
    استفاده از آسمان اردنبا موافقت اردن یعنی عدم اقدام اردن در مقابل این استفاده و الا که دیگر موافقت معنی ندارد
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    8 2
    این ده کشور کدوم بودند؟
    • US ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      2 0
      ۵ کشور بود
    • کیومرث IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      آمریکا، فرانسه ، آلمان،انگلیس ، اردن،مصر + پایگاه های آمریکا در( عراق ؛ترکیه؛ قطر ؛ عربستان ؛) + 10 کشور
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 2
    الان بهترین فرصت برای ایران هستش تا به سمت بمب اتمی حرکت کنه و در نهایت آزمایش، راحت حملات اسرائیل رو که یک کشور اتمی هستش رو ده برابر بزرگ کنید و اعلام کنید که این کشور در صدد از بین بردن ایران هستش ولی یه مشکلی گه داریم مسئولین این مملکت هستش که خیلی کم تجربه در سیاست و خود بزرگ بین هستن از اسرائیل یاد بگیرید با اون همه تجهیزات بزرگ و بروز نظامی همیشه خودش رو میزنه به موش مردگی و پشت پرده همه کاری میکنه، الان ما هم حملات کشور اسرائیل رو بیست برابر بزرگتر جلوه بدیم و اعلام کنیم که یک کشور اتمی و دارای سلاح اتمی به ما حمله کرده و ما هم باید در مقابل این کشور بازدارندگی ایجاد کنیم و آشکارا بریم سمت سلاح و خروج از ام پی تی ....... دیگه همچین فرصتی برامون پیش نمیاد......
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 1
    روزنامه "وال استریت ژورنال" روز شنبه گزارش داد: رهبران سیاسی جنبش حماس با افزایش فشار اعضای کنگره آمریکا بر دوحه در رابطه با میانجیگری میان اسرائیل و جنبش حماس در حال بررسی انتقال مقر خود به خارج از قطر هستند.پس معلومه که آمریکا مخالف صلح هستش و میخواد رهبران حماس در انزوا و به دور از منطقه باشن تا صلحی صورت نگیره و همچنان کشتاررو ادامه بدن
    • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      درود بر شما ! فرمایش تون کاملاً متینه ! ایران هم به همون اندازه تمایل داره اسرائیل رو منزوی کنه ! بنابراین میشه چنین نتیجه ای گرفت که هر دو کشور مخالف صلحند و دوست دارند دشمنان خود را توسط دوستان شون از بین ببرند !
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    12 11
    خودتون می فهمید چی دارین می گید ؟ از ۳۵۰ موشک فقط ۵ تا خورده به هدف!
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 2
      این اعداد را از کجا میاری از 110 تا 120 تا موشک بالستیک حدود 10 تاش خورده - اون پهپادها اگر هم از اردن رد میشدند توسطگنبد اهنین از بین میرفتن
    • DE ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 1
      هدف اصلی هم همون پنج موشک بوده که خوردن به هدف ولی اگر مقایسه کنیم شش میلیون دلار خرج موشک های ایرانی با یک و نیم میلیارد دلاری که فقط برای اسراییل آب خورد غیر از آمریکا و انگلیس و فرانسه و زمان بازسازی این سامانه های ضد موشک پس معامله فثط از نظر اقتصادی عالی بود سیاسی اش هم که به جای خود.
  • پرشیا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    5 2
    اونا دارن برعکس میگن، شما هم برعکس رسانه های غرب میگید، این وسط مردم جهان کدام را باور کنن، یدونه عکس بزار که اصابت کرده، مگه خودمون ماهواره نداریم یا نمیشه اثبات کرد موفق بوده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 1
    اگر واقعیت همین باشد که ایشان فرمود، سرزمین‌های اشغالی خالی از سکنه خواهد شد درصورت اثبات
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    11 2
    اصلاحطلبها همون برانداز ها هستند ..
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 1
    در هر حالت کلی ، این بدترین و تاریخی ترین اشتباه راهبردی اسرائیل است که دنبال جنگ بزرگ تر در منطقه بگردد چون اولا آمریکا ، انگلیس و فرانسه دیگر قدرت های قبل سال ۲۰۰۵ نیستند کلی هم مشکلات داخلی دارند دوما جنگ روسیه اوکراین ، بحث کره شمالی ، بحث تایوان ، بحث یمن ، بحث آفریقا و ... بخش خیلی زیادی از توان این ها را اشغال کرده سوما الف مطلب که گویا اسرائیلی ها نمی فهمند این است که ارتش و امنیت کوچک این رژیم بلحاظ استعداد نیرویی اگر درگیر با قدرتی در سطح ایران شود آنوقت نیرویی برای حفظ کرانه باختری ، غزه و ... نخواهد داشت فلسطین اشغالی که البته ۲ برابر استان قم ماست و ایرانی که البته به شکل رسمی در لبه گریز هسته ایی هم هست بنظرم غرب باید اسرائیل را کنترل کند و الا ایران و آمریکا این وسط هر دو صدمه شدید می بینند اما اسرائیل ، امارات ، جمهوری آذربایجان ، قطر و ... با خطر موجودیتی مواجه خواهند شد جاهایی که خیلی کوچک هستند این وسط چیزی ازشون نخواهد ماند اگر دامنه جنگ جوری گسترش پیدا کنه که پایگاه های آمریکا مورد اصابت قرار بگیره آنوقت احتمال زیادی وجود خواهد داشت که کشوری مثل کره شمالی که قدرت بزرگ نظامی اتمیه ، برود برای تخلیه تمام عقده های تاریخیش و بلاهایی که غرب سرش آورده اسرائیل به شدت گیج و سردرگم شده با این همه اشتباه راهبردی و رفتارهای کاملا خارج از قوائد جهانی و حتی قوائد جنگ می تواند باعث جنگ جهانی بعدی شود که خود غرب هم در این روزگار ازش استقبال نخواهد کرد .
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 1
    تا زمانی که ایران بازدارندگی هسته ای داشته باشد به ایران حمله همه جانبه نمی شود مگر اینکه خودتان دیوانگی کنید در ثانی نقطه گریز هسته را در جای مناسب تعریف کنید یعنی فاصله یکماه مناسب است چون ما نیاز به سیاست کاهش تنش داریم .
  • هموطن RO ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 0
    اتکاه و اعتماد به کشورهای منطقه اشتباه و ساده انديشی محض است، کشورها همه حافظ منافع خود هستند و بر مبنای تامین منافع خودشان رفتار می‌کنند. در دنیای سیاست دوست واقعی وجود ندارد همه
  • مسعود دیپلمات IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 2
    دستت درد نکند، تحلیلت کاملا درست و عین حقیقت است.علیهذا تا نابودی رژیم حیوانات بنی اسرائیل باید کاملا هشیار بود. از بوزینه و خنزیر و عبد الطاغوت نباید غافل شد: لَعَنَهُم اللَّهُ وَغَضِبَ عَلَيْهِم وَجَعَلَ مِنْهُمُ الْقِرَدَةَ وَالْخَنَازِيرَ وَعَبَدَ الطَّاغُوتَ(سوره 5, آیه 6). یعنی خداوند آنها را لعنت کرد و بر آنها غضب فرمود و آنها به خصائل بوزینه و گراز و برده طاغوت درآورد.
  • مهدی IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 4
    تحلیل جالب بسیار عالی و هوشمندانه
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    14 0
    این به اصطلاح کارشناس ارشد چقد محمل به هم میبافه!! انگار تو مریخ داره زندگی میکنه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 2
    انقدر راجع به گشت ارشاد حرف زدیم حرف زدیم حرف زدیم حالم دیگه داره بهم می خوره حجاب را درست کنید با قانون حجاب ...گشت هم در جای خودش بگدارید ولی ...کافیه ...
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    3 2
    چرا همیشه فقط ما شهید و کشته میدیم ؟ چرا حتی یک نفر نمیتونیم بکشیم؟
  • علی IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 2
    ما با موضوع بسیار مهمتری هم روبرو هستیم که طوفان العقصی و وعده صادق ماهیت صهیونیزم را در لابلای تفسیر های سیاسی روز مره ،در حال افشاگری هستند..اکنون ، هر روز ملت‌ها متوجه نفوذ عمیق صهیونیزم در تار و پود نطام سلطه هستند، دشوار بود این خباثت و وابستگی را ب فهم عمومی رساند اما ملاحضه می‌شود که این شر روزگار؛ ماهیت اش اکنون در حال کالبد شکافی است.آنچه امام عزیز پیام میداد: افشاگری!
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 2
    رژیم غاصب صهیونیستی هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و نخواهد کرد. اگر شک داشته باشید به خودتان شک کنید. البته باید همواره آماده بود اما رژیم صهیونیستی را برای جنگ و نابود شدن نکاشته‌اند این جا!
    • ZA ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      اس سیصد وای وای وای
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 3
    این،سی ان ان و بی بی سیو و ایران اینتل خفه کنید
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 2
    ۶ ماهه دارن در غزه نسل کشی میکنن ، بیش از ۳۳۰۰۰ انسان منجمله ۱۴۰۰۰ کودک به طرز وحشیانه ای توسط اسراییل نازی سلاخی شدند ، حرکت عظیم ایران باعث عزت و افتخار جهان اسلام و تاریخ انسانیت است.
    • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      1 0
      همین جنگ زرگری ‌شما باعث فلاکت جهان اسلام شده
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    نقض حاکمیت یک کشور میشه حریم هوایی ایران رو نقض کنند واکنش شما چی میشه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 1
    این ارشدی رو کدوم تشکیلات به ایشون داده
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 2
    آقای کارشناس به اصطلاح خودتون ارشد اسراییل با کشوندن بیش از 20 کشور عربی و اروپایی و آمریکا به نفع خودش درجنگ پیروزی سیاسی رو از آن خودش کرده و شما تو رویا بسر میبرید و تا بخودتون بیاید می بینید بازنده این مناقشه هستید
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    2 1
    یعنی شما 300تا موشک بزنی ویک مجروح دختر بچه رو میگید انتقام تمامی موشکها و پهپادها ساقط شدن
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    باید الان نیرومون روی اصلاحات اقتصاد و مسیله ی فشار دیپلماتیک روی اسراییل و میدان و فرهنگ باشه حالا باید بدوییم تا گشت را برداریم
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 1
    حملات موشکی پهبادی به اسرائیل عالی دقیق امید بخش کارآمد مسرت بخش
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    1 0
    آمریکا مقاماتش دروغ بگن فوری مطبوعات افشا میکنن
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    خب اگر اینگونه است انگلیسی ها و امریکایی ها باید استفاده از اسلحه و باروت را ها کنند چونکه توپ اختراع مسلمانان است و باروت اختراع چینی ها
  • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    همه باید اسلحه هایتان را تحویل بدهید به ایران
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    بهایی ها ادم بدیند ؟؟؟.
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    0 0
    اینها مالیخولیایی هستند ، منکه اصلا به انگلیس بر نخواهم گشت ، من با روسیه هستم ،
  • ایرانی IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    0 0
    هیچکدام از این سامانه‌ها اسرائیل، قادر به خنثی کردن حمله ایران نیستند.* آقای زارعی! مازدیم واما نه اینقدرغلو!! یعنی هیچکدام نتوانستند 180 موشک مارابزنند؟ 180 موشک خورد بردل پایگاه هوایی نواتیم،هم برای زارعی وهم برای اسرائیل متأسفم
  • خارجی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    این همه حرف زده یک کلمه ش حرف راست و واقعی نیست!!! 17 تا نظر غیرقابل انتشار خودش گویای همه چیز هست
  • US ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    اره سامانه ای که ۳۰۰ تا موشک رو زده بدرد نمیخوره🤣
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
    1 0
    خیلی محترمانه میگم محترمانه جواب بدید شماها فکر کردید دشمن ببو گلابیه میشینه شما موشک بزنید اونم مثل ماست کاری نکنه خوب اونم موشکها رو ساقط کرده لطفا متمدنانه جواب بدید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس