کد خبر 1592808
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۵

به گزارش مشرق، کانال مطالعات جنگ هیبریدی در تلگرام در مطلبی با عنوان استراتژی جنگ ترکیبی در قدرت های بین المللی نوشت:

برای روسیه تهدید ترکیبی یک استراتژی سرنوشت‌ساز است ولادمیر پوتین در مورد اهداف استراتژیک خود کاملاً واضح و روشن است و او به دنبال نزدیکی روسیه و دیده شدن این کشور به عنوان یک "قدرت بزرگ جهانی" است روسیه ایالات متحده و ناتو را مهمترین چالش برای منافع و امنیت خود به ویژه سال ۲۰۱۲ می داند اما چندان تمایلی به هرگونه رویارویی نظامی در حد گسترده ندارد.

همچنین این کشور قادر نیست در یک رقابت اقتصادی پیروز شود. اتحادیه اقتصادی اوراسیا به احتمال زیاد قطب واردکننده از اروپای واحد خواهد بود در نتیجه مسکو تنها به دنبال ایجاد سردرگمی آشوب و عدم اطمینان در بین نهادهای مخالف خود است است و در واقع یک محیط خاکستری در حال شکل گیری است.

برای کشورهای مختلف که درگیر در تهدید ترکیبی هستند اهداف کمتر واضح و روشن بوده واحتمالاً فرصت‌طلبانه است.

برای کشورچین اهداف مهم و کلیدی است که مثلاً از اقدامات سایر کشورها در دریای چین جنوبی منحرف شوند. این کشور بر روی ابزارهای سایبری به شدت متمرکز شده است و ترکیبی از جاسوسی قابلیت‌های سیگنالی و آماده سازی برای افزودن جنگ سایبری در صورت بروز هرگونه درگیری را دنبال می کند.

به عنوان مثال چینی‌ها پس از آنکه دادگاه بین المللی در لاهه ادعای تاریخی در خصوص مالکیت این کشور برقراری مورد مناقشه را رد کرد حملات محروم سازی از سرویس های اینترنتی که به طور فلج کننده‌ای عمل می‌کند را علیه شبکه‌های دولتی فیلیپین انجام داد برای سایر کشورها مانند عربستان سعودی و امارات در خلیج فارس تهدید ترکیبی روشی نسبتا کم هزینه کم خطر برای نفوذ سیگنال ها به قابلیت‌های تضعیف مخالفان است.

در نگاه به آینده قلمرو مجازی هزینه تبلیغات را به طرز چشمگیری کاهش داده وعملیات سایبری در محیط جنگ ترکیبی نسبتاً ارزان و کم هزینه تر است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس